20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kåringer, PL 2006/2007  (Lest 6235 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

djmattis

• Gjest
Sv: Kåringer, PL 2006/2007
« Svar #15 på: 15. Mai 2007, 17:25 »
Satt og leste en Chelsea kåring her om dagen og der skårte Cole veldig høyt, virker som om fansene er fornøyd med han, har han virkelig vært så dårlig da?
Har jo vært god på sin plass han da.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 15. Mai 2007, 17:47 »
Jeg syns også valget av Kuyt som flopp er vannvittig. Han har da vært bedre enn Craig Bellamy, samt legger ned en helt sinnsvakt arbeidsinnsats. Meget god spiller som jeg hadde takket ja til for Newcastle anytime. Da syns jeg både Sheva, Ballack og Duff er større favoritter til den tittelen, for ikke å glemme Kuyts lagkamerat Gonzales.
Selvfølgelig er ikke Kuyt noen flopp. Et arbeidsjern av dimensjoner, og selvfølgelig en type jeg gjerne skulle sett i Newcastle. Det kan selvfølgelig argumenteres med at han ikke har scoret nok, noe jeg forøverig diskuterte med en Liverpool kompis senst igår, og vi var begge enige: det skyldes delvis måten Benitez bruker ham på.

Ellers er det tull og tøys at Coppell har fått Reading til å bli et topplag. Da er vel Wigan et topplag også, og Ipswich, og Nottingham Forest, og denne listen bare fortsetter.
Det dokumenterer bare at det er veldig mange lag som rykker opp og får en meget god første sessong i PL, mens den andre fort blir verre. Det er stor forskjell på å ha en sånn sessong, og bli et topplag!

Jeg er heller ikke helt enig i at Schevchenko er årets flopp. Han er ikke i nærheten av å være "Årets spiller" eller "Årets kjøp", men jeg syns alikevel at "Årets flopp" er en smule strengt. Etter min mening har for eksempel ikke Duff gjort sakene sine noe bedre i år enn Schevchenko.

Men la oss se....

Årets manager: Sir Alex Ferguson
Årets Spiller: C:Ronaldo
Årets overraskelse (lag): Reading (eller Newcastle med negativt fortegn)
Årets skuffelse: Newcastle United
Årets kjøp: Berbatov
Årets flopp: Duff (i mangel av noen bedre forslag)

Årets lag:
Given
Eboue, Terry, Carragher, Clichy
Ronaldo, Essien, Scholes, Giggs
Berbatov, Drogba

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 15. Mai 2007, 18:10 »
Du må tenke pris og forventninger også. Sheva skulle ta England med storm og hadde en stor prislapp på seg. Duff var et kupp, og selv om han har floppet har han ikke vært i nærheten av Sheva. Når det er sagt skal man aldri se vekk fra at ikke begge blir store hiter neste sesong. Jeg har ihvertfall trua på at Duff blir det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 15. Mai 2007, 18:20 »
Du må tenke pris og forventninger også. Sheva skulle ta England med storm og hadde en stor prislapp på seg. Duff var et kupp, og selv om han har floppet har han ikke vært i nærheten av Sheva. Når det er sagt skal man aldri se vekk fra at ikke begge blir store hiter neste sesong. Jeg har ihvertfall trua på at Duff blir det.
Begge kan selvfølgelige bli store hiter neste sessong, og vi får iallfall virkelig håpe at Duff blir det.
Pris og forventning må vurderes også? Javel, men akkurat her legger ikke jeg altfor stor vekt på det. Forventningene henger ikke alltid på greip med virkeligheten, noe vi Newcastle patrioter burde ha lært nå, og prisen i dette tilfellet er ikke kjempeviktig. Chelsea hadde råd til å betale så mye (og antagelig mye mer for Scheva også) og gjorde det fordi det var mannen de skulle ha. Satt på spissen så kunne de hosta opp like mye for å "hentet hjem" Babayaro hvis det var han de hadde bestemt seg for at de ville ha. Det var det selvfølgelig ikke, men det er en annen historie, og dette er først og fremst et eksempel. Når vi først diskuterer pris kan jo det være med å skape forventninnger også, i noen tilfeller. Og i svært mange tilfeller urettferdig høye forventninger.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 15. Mai 2007, 18:33 »
Nå hadde Sheva i en årrekke vært glimrende for Milan, samt blitt regnet av svært mange som verdens beste spiss. Med tanke på det han presterte i Milan, så var det ikke noe dårlig forslag.

Sheva skulle styrke et allerede sterkt lag, men i år var Drogba den klart beste spissen for Chelsea. Målsnittet fra Milan var langt, langt over det han til slutt endte på i Chelsea. I tillegg virket han i flere kamper direkte umotivert og halvhjertet i det han foretok seg.

Nei, Sheva er årets flopp. Når man koster rundt £ 30M, har et ry som en av verdens beste spisser, skulle gjøre Chelsea enda bedre på spissplass og er i sin beste alder, så burde man prestert langt bedre.

Når det er sagt, så er det ingen umulighet at han innfrir forventningene neste sesong.

Hadde Chelsea hentet Baba, så hadde ingen forventet(Mourinho inkludert) at denne begrensede spilleren skulle styrke venstrebacken.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 19. Mai 2007, 01:55 »
Og de hadde heller aldri i verden vært nødt til å punge ut med 30 mill for Babayaro.
For vi kan ikke begynne å leke at Babayaro har ferdigheter og ry på nivå med Shevchenko. Da blir jo Srnicek plutselig titusener ganger bedre enn Cech.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Utheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: 19. Mai 2007, 02:26 »
Årets manager: Sir Alex Ferguson, evig legende!

Årets Spiller: C:Ronaldo, etter min mening verdens beste høyre ving.

Årets overraskelse (lag): ManU, skammer meg over og si det. Etter at de ble avskrevet, har sir Alex virkelig vist hva han og mannskapet er gode for.

Årets skuffelse: Newcastle United, kan nesten ikke sette ord på hvor skuffet jeg er. Hadde virkelig trua på Roeder etter avslutninga i fjord, men nei. Synd! Forventer en knakende god fotball neste sesong.

Årets kjøp: Martins? heh.. litt vanskelig og si, men må vell innrømme at jeg er overasket over hva Berbatov har vist. (også er han jo Alan Shearer fan :P)

Årets flopp: Shevchenko, tatt i betraktning til den ekstreme summen han ble kjøpt av.

Årets lag:
David James
Carragher, Terry, Carvalho, Evra
C.Ronaldo, Makelelé, Arteta, James Milner
Martins, Drogba
« Siste redigering: 19. Mai 2007, 02:37 av Utheim »
whoopwhoop

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 11. Juli 2007, 09:47 »
Nå hadde Sheva i en årrekke vært glimrende for Milan, samt blitt regnet av svært mange som verdens beste spiss. Med tanke på det han presterte i Milan, så var det ikke noe dårlig forslag.

Sheva skulle styrke et allerede sterkt lag, men i år var Drogba den klart beste spissen for Chelsea. Målsnittet fra Milan var langt, langt over det han til slutt endte på i Chelsea. I tillegg virket han i flere kamper direkte umotivert og halvhjertet i det han foretok seg.

Nei, Sheva er årets flopp. Når man koster rundt £ 30M, har et ry som en av verdens beste spisser, skulle gjøre Chelsea enda bedre på spissplass og er i sin beste alder, så burde man prestert langt bedre.

Shevchenko spilte hele 51 kamper for Chelsea i sin første sesong, og scoret 14 mål. Det er vel et ganske labert snitt til han å være, men vi skal ikke glemme at noe av grunnen til at Drogba ble toppscorer var at Shevchenko skapte mye rom for ham. Tror vi får se en helt annen Sheva til neste år.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

djmattis

• Gjest
« Svar #23 på: 11. Juli 2007, 11:39 »
Prislappen gjorde jo at alle forventet at Scheva skulle putte 300 mål også da. Blir jo litt dumt nesten.
Man så tross allt noen glimt av det han kan gjøre med en fotball (se kampen mot Tottenham).
Som Inter fan er det fy fy og prate positivt om en Milan spiller, men Scheva fortjener en sjanse akkurat som alle andre som kommer til England. Noen blir vant til spillestilen fortere enn andre tross alt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 11. Juli 2007, 23:41 »
Prislappen gjorde jo at alle forventet at Scheva skulle putte 300 mål også da. Blir jo litt dumt nesten.
Man så tross allt noen glimt av det han kan gjøre med en fotball (se kampen mot Tottenham).
Som Inter fan er det fy fy og prate positivt om en Milan spiller, men Scheva fortjener en sjanse akkurat som alle andre som kommer til England. Noen blir vant til spillestilen fortere enn andre tross alt.

Jepp. Jeg syns det blir litt feil å forvente noe konkret ut ifra spilleren kun på grunn av prislappen. Selvfølgelig skal Ronaldinho prestere bedre enn Øyvind Storflor som ving, og selvfølgelig gjenspeiler det seg i prislappen. men i Schevas tilfelle var det vel ca slik:
Chelsa: hva skal dere ha for Scheva?
Milan: han er ikke til salgs, vi krever minst £30 mil.
Chelsa: greitt (kontakt Roman "asap")

Dette er litt av poenget med sammenligningen av at Chelsea kunne betalt hva som helst for hvem som helst bare fordi de skulle ha nettop han. Da driter man i at man betaler en forferdelig overpris, og man driter i hva det gjør med forventningene.

Når tilogmed mattis som er så blå \svart som han er (unnskyld uttrykket, ikke negativt ment) ser at Scheva har noe å fare med, så burde andre kunne se det også. Med andre ord: jeg er fortsatt ikke enig i at Scheva er årets klare flopp. Var Ballack så mye bedre? Ikke i mine øyne. Men man forventet kanskje ikke noe av ham, han kom jo tross alt gratis han....

Forøverig syns jeg Tommy Sten har et godt poeng: er det helt utenkelig at Drogba har opplevd sin beste sesong i Chelsea trøya delvis takket være Schevas tilstedeværelse...
« Siste redigering: 11. Juli 2007, 23:43 av chickenman »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #25 på: 13. Juli 2007, 00:52 »
Folk lager mange fornuftige dreamteam her, men lar klubbfølelsen ta litt overhånd, og plasserer Newcastlespillere på laget.