20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82120 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #450 på: 09. Jan. 2008, 19:51 »
Skulle kapret Svennis når vi hadde sjangsen, bare se hva han har gjort med ManC.

Dette blir for enkelt. Det kan fort hende at Svennis hadde slitt i Newcastle han også. Da ville han fått pepper så det holdt, og han ville neppe overlevd lengre i jobben enn Allardyce. Tror ikke han ville fått den samme flying start med Newcastle, som i Man City. For det første har ikke Mike Ashley vært i nærheten av å åpne lommeboka like mye som den thailandske statsministeren (eller hva han nå var for noe borti der), og for det andre var grunnlaget i Man City langt bedre enn i Newcastle. Det vil jeg faktisk tørre å påstå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #451 på: 09. Jan. 2008, 20:57 »
Skulle kapret Svennis når vi hadde sjangsen, bare se hva han har gjort med ManC.

Dette blir for enkelt. Det kan fort hende at Svennis hadde slitt i Newcastle han også. Da ville han fått pepper så det holdt, og han ville neppe overlevd lengre i jobben enn Allardyce. Tror ikke han ville fått den samme flying start med Newcastle, som i Man City. For det første har ikke Mike Ashley vært i nærheten av å åpne lommeboka like mye som den thailandske statsministeren (eller hva han nå var for noe borti der), og for det andre var grunnlaget i Man City langt bedre enn i Newcastle. Det vil jeg faktisk tørre å påstå.

Der kan jeg være enig i, men alt Svennis har tatt i (bortsett fra England) har blitt til gull.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #452 på: 09. Jan. 2008, 23:00 »
Ser ting så mye bedre ut nå enn det gjorde før Big Sam kom til klubben? Eg syns ikkje det, eg vil faktisk si at troppen er svakere enn den var før han kom, hvis man ser på skader, spiller som skal til afrikamesterskapet og spillere som er mistet/solgt. Vi er faktisk svakere enn vi var før, og eg trur at den einaste som kan snu trenden i Newcastle er Shearer.

Shearer er flink til å få med seg spillere og spillerene har respekt for han. Men det som taler mot han er at han aldri har vert manager før og at Mike ikkje ansetter folk hvis dem ikkje har hatt jobbet med noe lignede før.

SHEARER ER RETT MANN FOR NEWCASTLE NÅ!!! (min meining)

Haha, noe av det dummeste jeg har lest på en god stund. Troppen er mye bedre enn den var før, antall skader har jo gått ned som faen (har du ikke fått med deg noe som helst?) , han har kvittet seg med bunnskrap som f.eks Babayaro, og at fire spillere skal til afrika-mesterskapet er vel faen ikke Allardyce sin feil,hahaha..Så klart har spillerne respekt for Shearer, men det finnes mange folk i fotballverdenen som spillere har respekt for. Shearer er aldeles ikke rett mann for Newcastle nå, mannen har ingen trenererfaring, OG fansen hadde stilt astronomiske forventninger til han. Laget hadde sikkert gjort det bra i den første tiden under hans ledelse, fansen hadde vært klin gærne på tribunene og alt det der.. Men har du ikke erfaringen som skal til vil det før eller senere gå til helvete, og jeg vil ikke at ettermælet hans skal bli ødelagt bare fordi noen babysupportere ikke klarer å se at han ikke har den erfaringen som faktisk skal til for å lede en PL-klubb med noen av Englands mest storkrevende fans. Sorry mate, men du har ikke peiling på hva du snakker om.
« Siste redigering: 09. Jan. 2008, 23:04 av Tommy Sten »
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #453 på: 09. Jan. 2008, 23:38 »
Ser ikkje ut som innlegget mitt om korfor eg meiner Newcastle tropp er svakere nå enn i fjor. På papiret så ser jo tilogmed eg at troppen er bedre enn i fjor, men dei spelarane som har blitt henta inn har ikkje vist nogen ting. Barton er jo mer eller mindre i fengsel og i terapi enn på banen. Smith er jo ein flopp, selger seg jo heile tiå i taklingene, Viduka har ikkje levd opp til fjorårets sesong(Boro), og i forsvar har jo nesten alle hatt tabber i fleng. I tillegg med at Solano forsvant, noe som var ein stor tabbe. Mange av spillerene har vert skadet, og at Emre ikkje blir brukt er jo ein skandale. Han er vel den einaste på midtbanen som har kreative evner. Og verken Martins eller Owen har overbevist, Owen pågrunn av mye skader.

At vi i tillegg har 4 spelare som vi mister til afrikamesterskapet er jo ikkje noge å rope hurra for. Afrikamesterskapet kunne vert lagt til sommeren.

Hvor mange kamper har vi vunnet under Sam? Fasiten er 8 seirer, 6 uavgjort - og 10 tap på 24 kamper, noe som er langt under pari. Eg hadde store forhåpninger til Big Sam, at han skulle klare å snu Newcastle skuta. Men herregud så kjedelig fotball vi har spilt under han. Greit om vi spiller kjedelig og vinner, men vi spiller kjedelig og taper mot bunnlag, slik som Derby (dei fekk sin første seier i PL mot nettopp oss 3-0).

Nei savner Keegan tidene. Då det var kjekt å følge med.
Newcastlesupporter siden 1992

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #454 på: 09. Jan. 2008, 23:43 »
Må si jeg synes det er trist at han ikke skulle få mer en 8 mnd på seg, han har allerede gjort utrolig mye bra for klubben. Tenker spesielt på det at han har tatt tak i alle skadene, og at han tok en skikkelig opprydning i stallen. Han sa tidlig at han trengte tid, det fikk han dessverre ikke.

Får vi ikke inn en klasse manager nå blir jeg virkelig skuffet, jeg hadde troen på Big Sam og jeg kan ikke si det samme om Jol feks.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 09. Jan. 2008, 23:46 »
Folk må forstå at det er over 10år siden Keegan var manager, de tidene er forbi, engelsk fotball har utviklet seg og de kommer vi kommer ikke til å se slik fotball uansett hvilken manager vi ansetter.

Når det gjelder afrikamesterskapet så er ofte blitt diskutert hvorfor det ikke er på sommeren, men faktum er at det er i Januar og Sam kan IKKE klandres for det.

Noen spillere som Sam har hentet inn har ikke fått den umiddelbare effekten på laget som vi kanskje hadde håpet, men det er altfor tidlig å si at Smith, Barton osv har floppet!! Barton har bare måtte stå over 2 kamper pga sin episode som sendte han i fengsenl, så å si at han er mer i fengsel enn på banen er også feil.

Solano ønsket seg bort, vi kunne ha stoppet han, men er det slik vi skal behandle en tro tjener av klubben?

Det eneste jeg er enig med deg i er at jeg også savner Newcastle ala Keegan, selvom jeg har slått fra meg tanken om at det skjer igjen og at Emre burde blitt brukt oftere.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #456 på: 09. Jan. 2008, 23:50 »
Godt å sjå at me enige om noge kesse  ;D
Newcastlesupporter siden 1992

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 10. Jan. 2008, 18:08 »
ALLE savner tiden under Keegan, men de realistiske og kloke hjernene her på forumet har for lenge siden innsett at den perioden er et veldig stolt kapittel i Newcastles historie, men også et avsluttet kapittel. Og vi må behandle det som det. Kevin Keegan vil ikke komme til å ha stor suksess med kamikaze-fotball i Newcastle i dag. Fotballen i dag stiller helt andre krav enn den gang. Nils Arne Eggen er ikke lenger Norges beste fotballtrener han heller. Eggen ville neppe fått nevneverdig mye mer ut av Rosenborg per dags dato, enn hans mange tusen etterfølgere har fått til.

Bjørn Wirkola er ikke lenger verdens beste skihopper. Tror ikke Espen Bredesen heller ville hevdet seg i toppen av internasjonal hoppsport i dag. Selv om tidene ikke har endret seg SÅ mye siden hans storhetstid.

Vi må begynne å se fremover, ikke tilbake.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #458 på: 03. Mai 2008, 12:14 »
Klipp av treningene under Allardyces tid.

Skremmende!  :o

Ikke rart det gikk som det gikk...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #459 på: 03. Mai 2008, 13:11 »
Hva er det som er så skremmende med det klippet der?

Det er formasjonstrening, noe som er vanlig inn mot alle kamper. I dette klippet så driller han laget hvordan de skal spille seg ut fra back og frem til kant. Formasjonstrening er drit kjedelig, men det her er normale forbredelser til enhver kamp, og jeg er sikker på at KK gjør det samme.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 03. Mai 2008, 17:08 »
Det var formasjonstreninger som dette jeg var redd vi ikke hadde under Allardyce, så jeg ser ikke helt problemet med dette. Av det jeg greier å få med meg av hans instrukter, så er det ikke noe oppsiktsvekkende der, som skulle tilsi at resultatene ble så dårlige som de ble.
Nils Arne Eggen var den typen som ga klare, millimeterpresise innstrukser til spillerne på trening, og stoppet spillet ofte hvis instruksene ikke ble fulgt, for så å skjelle ut de som ikke fulgte instruksene. Det er sånn formasjonstreninger foregår, og jeg vil bli mer sjokkert hvis det ikke gis instrukser. For meg hørtes det ut som Sam hadde en klar idé om hvordan laget skulle spille.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 03. Mai 2008, 18:56 »
Det var formasjonstreninger som dette jeg var redd vi ikke hadde under Allardyce, så jeg ser ikke helt problemet med dette. Av det jeg greier å få med meg av hans instrukter, så er det ikke noe oppsiktsvekkende der, som skulle tilsi at resultatene ble så dårlige som de ble.
Nils Arne Eggen var den typen som ga klare, millimeterpresise innstrukser til spillerne på trening, og stoppet spillet ofte hvis instruksene ikke ble fulgt, for så å skjelle ut de som ikke fulgte instruksene. Det er sånn formasjonstreninger foregår, og jeg vil bli mer sjokkert hvis det ikke gis instrukser. For meg hørtes det ut som Sam hadde en klar idé om hvordan laget skulle spille.

For de som registrerte det siste Allardyce sa om den korte tiden som Newcastle-manager, var det at han tror at hans omfattende opplegg ble innført for brutalt og for kjapt på spillerne, som overhodet ikke var vant til verken taktikkene eller alt det andre av hans "sport science", og at det ble for mye på en gang for de.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #462 på: 03. Mai 2008, 23:52 »
Jeg kan nok være enig med Sam i den konklusjonen. Klart, alle har ikke tro på det å bruke vitenskap til å gjøre et fotballag bedre, og slike ting må nok sannsynligvis taes i etapper. Han kan nok ha tatt litt for mye på én gang, ser det ut til. Samtidig så var Sam nødt til å skape resultater på kort tid, noe han ikke har vært vant til, og da gjorde han sannsynligvis en del feil, som ble kostbare for ham og for laget.

Uansett. Dette tilhører fortiden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 04. Mai 2008, 04:48 »
Det gjør det. Både Big Sam og Newcastle United kommer sterkere tilbake.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #464 på: 08. Mai 2008, 17:32 »
verdt å nevne at det ser ut som roeder kan klare noke allardyce aldri klarte.. å få ameobi vekk fra klubben :D
- carry on!