20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82038 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #405 på: 03. Jan. 2008, 18:58 »
Bra innlegg over. Flere av kompisene mine (Man U supportere) kommenterte faktisk at NU hadde en dele frekke trekk og småpent spill i første omgang.  OG, at N'Zogbia er fantastisk. Synes ikke folk kan sippe for at vi taper mot et formsterkt lag som City, selv om vi taper på en kjiip måte.

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #406 på: 03. Jan. 2008, 20:01 »
Jeg tror Sam sitter en god stund til, eller at når han får sparken, så tar en eller annen (innad i klubben) over.. Så kommer sommeren igjen og da er karantenetida te Mourinho over ;D
Ja heia gutta!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #407 på: 03. Jan. 2008, 20:25 »
Tror ikke han får sparken enda. Hvis vi ryker mot Stoke ser det stygt ut, men tipper vi vinner der. Får nok 4-5 kamper til på seg tipper jeg...
Det håper jeg virkelig ikke. Han kommer ALDRI til å snu dette på 4-5 kamper uansett. Aldri!

Med eller uten Allardyce, det skal bli jævlig tøft uansett i de neste kampene!! På de neste 5 seriekampene skal vi f.eks. møte Manure, Arsenal og Villa borte!!

er jo ikke det som er poenget da.. for min del har tjukke sam fått nok av tid. han har visst hva han vil gjøre med newcastle. resultatene mot manu,city,chelsea er ikke viktig, men måten vi spiller på og sams fotballfilosofi stinker jo. hater deff fotball!! tror den offensive fotballen som newcastle spile på 90tallet var runnen til jeg valgte newcastle som klubb den gangen. må få inn et hode som tenker mye mer offensivt. martin jol ellr klinsmann hadde vært gull! er dritt lei se en midtbane stående av null kreativitet og offensiv kraft!

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #408 på: 03. Jan. 2008, 20:36 »
vi må jo også huske på at sir bobby brukte 2 sesonger (13 og 10 plass) før ting løsnet for alvor. med siden den gang har faktisk ting forandret seg. MYE mer penger har kommet inn og forventningene til suksess skal komme kjappere. alle vil kjempe i toppen, og ingen har tid til å bygge opp lag over 3 til 5 år. og ser man av hoderullingen i serien til nå skjønner man tegninga. jeg tror heller ikke løsningen er å sparke tjukken akkurat nå, selv om jeg gjerne ville hatt en ikke-engelsk merritert trener i stedet. så jeg må bare bite tenna sammen og prøve å se framover selv om det er sykt vrient om dagen. i starten med robson kunne man se konturene av bra angrepsfotball (alle som har lest biografien vet at bobby hatet støttepasninger) selv om det ble sluttplasseringer midt på tabellen. idag klarer jeg ikke se noe mønster i spillet eller konturer av hissig angrepsfotball i det hele tatt. det blir med enkelte bra trekk og små glimt i blandt, men det blir for tilfeldig og støttepasningene florerer. at det i det hele tatt har blitt prøvd 4-3-3 er for meg en gåte. til den formasjonen har vi rett og slett ikke gode nok spillere, og det burde feiten ha sett tidlig i sesongen, og heldigvis virker det som 4-4-2 er systemet som nå blir valgt. er sykt negativ akkurat nå, men håper allikevel at ting retter seg og vi klarer 42poeng

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #409 på: 03. Jan. 2008, 20:56 »
Tingenes iboende faenskap på SJP kaller jeg det.
Vi starter best, er god i alle spillets faser frem til akkurat fremfor kassa, mye på grunn av en spiss med selvtillit som en knappnål (god sammenligning klovn).
Så slurver vi i forsvar, og City scorer lett. City har da akkurat kampen der de vil. De kan ligge bakpå å vente på at vi gjør feil. Vi gjør mange feil.
Big Sam prøver desperat å stable et lag opp bakfra. Jeg skjønner jævla godt hvorfor. Håper han får tid.

No skal det seiast i Martins forsvar at Owen OGSÅ bomma på ein sjangse som han burde ha skåra på.  Men ja, Martins har ikkje sjølvtilitt i det heile teke. Newcastle er veldig sårbare vist dei slepp inn mål først, virka som laget blir resignerte etter mi meining.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 03. Jan. 2008, 22:22 »
vi må jo også huske på at sir bobby brukte 2 sesonger (13 og 10 plass) før ting løsnet for alvor. med siden den gang har faktisk ting forandret seg. MYE mer penger har kommet inn og forventningene til suksess skal komme kjappere. alle vil kjempe i toppen, og ingen har tid til å bygge opp lag over 3 til 5 år. og ser man av hoderullingen i serien til nå skjønner man tegninga. jeg tror heller ikke løsningen er å sparke tjukken akkurat nå, selv om jeg gjerne ville hatt en ikke-engelsk merritert trener i stedet. så jeg må bare bite tenna sammen og prøve å se framover selv om det er sykt vrient om dagen. i starten med robson kunne man se konturene av bra angrepsfotball (alle som har lest biografien vet at bobby hatet støttepasninger) selv om det ble sluttplasseringer midt på tabellen. idag klarer jeg ikke se noe mønster i spillet eller konturer av hissig angrepsfotball i det hele tatt. det blir med enkelte bra trekk og små glimt i blandt, men det blir for tilfeldig og støttepasningene florerer. at det i det hele tatt har blitt prøvd 4-3-3 er for meg en gåte. til den formasjonen har vi rett og slett ikke gode nok spillere, og det burde feiten ha sett tidlig i sesongen, og heldigvis virker det som 4-4-2 er systemet som nå blir valgt. er sykt negativ akkurat nå, men håper allikevel at ting retter seg og vi klarer 42poeng

ja er akkurat det. da så vi bra takter.. klart det tar tid kjøre inn en stil og kjøre inn et lag. men jeg har mistet både lyst og tro på at det er sams stil newcastle trenger. bedre bli kvitt han nå og starte kjøre inn en annens filosofi martin jol kunne fått sjansen syns jeg.

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #411 på: 03. Jan. 2008, 23:05 »
ja er akkurat det. da så vi bra takter.. klart det tar tid kjøre inn en stil og kjøre inn et lag. men jeg har mistet både lyst og tro på at det er sams stil newcastle trenger. bedre bli kvitt han nå og starte kjøre inn en annens filosofi martin jol kunne fått sjansen syns jeg.

Det er jo akkuratt det.....Eg syns ikke Big Sam kjører sin egen stil i det hele tatt eg....Virker som om han har fått beskjed fra høyere makter i klubben at han må kjøre den stilen Newcastle er vant med og dermed får han ikke ut sitt potensiale som trener og alt går til H*****
akkuratt slik som med RBK som tviholder på Eggen stilen og når andre nye krefter kommer inn og prøver sin egen stil får de sparken. Enten må Big Sam sparkes etter FA-Cup kampen om vi ryker ut og få inn en ny som kan drille laget resten av sesongen så man kanskje kan gjøre det bedre neste sesong, eller så må Big Sam få full tillitt og frie tøyler til å gjøre som han vil med den stilen han vil ha....

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #412 på: 03. Jan. 2008, 23:57 »
Sam Allardyce believes three successive defeats has left Newcastle's morale at its lowest ebb so far
http://www.skysports.com/football/team/0,19734,11678,00.html
Skal ikke forundre meg om vi kommer under denne, med tap for et hjemmesterkt Stoke. Men tiden vil jo vise det da ::)

Sam Allardyce must be given time, says Nicky Butt after clouds darken over Newcastle
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article3129193.ece

Butt urges Ashley to be
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/news/display.var.1941985.0.butt_urges_ashley_to_be.php
Ja, la oss ikke sparke manageren selv om vi rykker ned å da?
« Siste redigering: 04. Jan. 2008, 07:29 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 04. Jan. 2008, 16:41 »
Ser det ut som vi rykker ned?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #414 på: 04. Jan. 2008, 17:48 »
Kloke ord av Joakim og Torjus! Tror det er viktig å gi Sam tid. Er sikker på at vi får igjen får det senere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 04. Jan. 2008, 20:14 »
Det er flere og flere spillere, managere og eks-spillere og eks-managere som uttaler seg om Big Sam nå. Og alle uttaler seg i favør av Sam Allardyce. Er det et tegn på at han har mistet spillernes respekt og at han sitter på lånt tid?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #416 på: 04. Jan. 2008, 20:29 »
But I am just glad that Chris and Mike have ignored those calls completely and just said, 'Get on with it. We know what you said at the beginning, let's keep trying to move the club forward'.
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_3022874,00.html

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 05. Jan. 2008, 10:37 »
Noen ord fra Sir Bobby Robson:

"Nobody can save Sam but himself - but he knows that.

"It's up to Sam. He's got the job, he's the manager, nobody else is the manager, it's Sam Allardyce.

"What Sam has to do is get out there with the players - like I did, like other managers do every day - devising,  selecting a side and refining the way they are playing.

"He's got to play a shorter game - what I call carpet football. That's what they enjoy up here. Keegan did it for years; I did it for five years.

"That would be a better way of playing and I think that if the public see that different style of football then Sam will be alright.

"I don't think Alan Shearer is putting any pressure on himself - he's staying out of it. To be fair to Alan he's behaving properly, in my opinion.

"He's never said that he wants the job or he doesn't want the job. He's kept away and is letting Sam get on with the job - and it's now up to Sam.

Kilde nufc.com

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #418 på: 05. Jan. 2008, 11:00 »
Om Allardyce må gå allerede (håper egentlig ikke det), så ville det beste vært å innsatt Alan Shearer som midlertidig manager, iallefal frem til sommeren. Det er grenser for hvor ille det kan gå. Man må nemlig være en taktisk IDIOT for å få skuta til å synke i denne hastigheten med de navnene vi har i stallen. Om ting fortsatt skulle gå til helvete med Shearer ved roret, er det jo bare å erstatte ham med et stort navn ala Van Gaal til sommeren.

Shearer? En person som er den største legenden i Newcastle noensinne skal ta over dette rotet? Det er det ingen i Newcastle som vil, inkludert Shearer selv.
"The first 90 minutes are the most important"

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #419 på: 05. Jan. 2008, 19:16 »
Noen ord fra Sir Bobby Robson:

"Nobody can save Sam but himself - but he knows that.

"It's up to Sam. He's got the job, he's the manager, nobody else is the manager, it's Sam Allardyce.

"What Sam has to do is get out there with the players - like I did, like other managers do every day - devising,  selecting a side and refining the way they are playing.

"He's got to play a shorter game - what I call carpet football. That's what they enjoy up here. Keegan did it for years; I did it for five years.

"That would be a better way of playing and I think that if the public see that different style of football then Sam will be alright.

"I don't think Alan Shearer is putting any pressure on himself - he's staying out of it. To be fair to Alan he's behaving properly, in my opinion.

"He's never said that he wants the job or he doesn't want the job. He's kept away and is letting Sam get on with the job - and it's now up to Sam.

Kilde nufc.com
Kloke kloke mann