20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82181 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #390 på: 02. Jan. 2008, 22:55 »
Kan faktisk vanskelig se for meg at Sam sitter mye lenger nå. Og for min del er det hverken grunnet tabellposisjon eller de siste tapene, men den måten han spiller fotball på, måten han får talentfulle fotballspillere som Emre, Owen, Milner, Duff osv til å fremste som tippeligaspillere

Edit - Glemte selvfølgelig Martins
« Siste redigering: 02. Jan. 2008, 23:01 av VepsoO »
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #391 på: 02. Jan. 2008, 22:59 »
Med tap mot Stoke, et av de beste lagene i den nest øverste divisjonen??
DA ER DET SPARKEN Å RETT UT, dette tror jeg faktisk.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 02. Jan. 2008, 23:04 »
Mener uansett at vi skal ta det litt rolig i FA cupen og heller satse på å holde plassen i serien! Trenger full fokus på dette fremover nå!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #393 på: 02. Jan. 2008, 23:10 »
Rykker ned gjør vi nok ikke uansett, og jeg mener ligasesongen begynner å nærme seg spolert uansett. Men på en annen side vi vinner nok neppe FA-Cup heller. Bare gjør så godt du kan i hver kamp du Sam
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 02. Jan. 2008, 23:17 »
Tror ikke han får sparken enda. Hvis vi ryker mot Stoke ser det stygt ut, men tipper vi vinner der. Får nok 4-5 kamper til på seg tipper jeg...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 02. Jan. 2008, 23:21 »
Tror ikke han får sparken enda. Hvis vi ryker mot Stoke ser det stygt ut, men tipper vi vinner der. Får nok 4-5 kamper til på seg tipper jeg...
Det håper jeg virkelig ikke. Han kommer ALDRI til å snu dette på 4-5 kamper uansett. Aldri!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 02. Jan. 2008, 23:24 »
Det håper jeg virkelig ikke. Han kommer ALDRI til å snu dette på 4-5 kamper uansett. Aldri!

Nei. Han bør selvsagt få mange flere kamper på seg enn dette. Det bør enhver molbo skjønne.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 02. Jan. 2008, 23:25 »

Med eller uten Allardyce, det skal bli jævlig tøft uansett i de neste kampene!! På de neste 5 seriekampene skal vi f.eks. møte Manure, Arsenal og Villa borte!!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 02. Jan. 2008, 23:31 »
Utrolig vanskelig program fremover ja. Jeg frykter for Sam sin fremtid nå, tror nok desverre han må dra snart...

Edit:

Mort skrev i kampprogrammet at han er litt skuffet.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_3016880,00.html
« Siste redigering: 02. Jan. 2008, 23:33 av kesse »

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #399 på: 02. Jan. 2008, 23:47 »
Jeg tror nok Ashley og Mort er sindige nok til å ikke sparke Allardyce nå, da venter de i såfall til sesongen er ferdig, hvis det skulle bli helt krise. Da må det i såfall bli en svææært merittert utenlandsk manager, en kar som Lippi hadde vært glimrende. Men jeg tror Sam blir, og håper for guds skyld han får det også.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

BallaJazz

• Gjest
« Svar #400 på: 03. Jan. 2008, 01:24 »
Få tjukken UT ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 03. Jan. 2008, 01:37 »
Tingenes iboende faenskap på SJP kaller jeg det.
Vi starter best, er god i alle spillets faser frem til akkurat fremfor kassa, mye på grunn av en spiss med selvtillit som en knappnål (god sammenligning klovn).
Så slurver vi i forsvar, og City scorer lett. City har da akkurat kampen der de vil. De kan ligge bakpå å vente på at vi gjør feil. Vi gjør mange feil.
Big Sam prøver desperat å stable et lag opp bakfra. Jeg skjønner jævla godt hvorfor. Håper han får tid.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #402 på: 03. Jan. 2008, 02:04 »
Det som skuffer meg mest er at Sam Allerdyce ikke viser entusiasme på sidelinjen, han sitter 90 min på plassen sin uten å åpne kjeften. Det er jo ikke rart spillerne ikke jobber 100 % når manageren bare sitter på å ræva uten å gi de litt juling fra sidelinjen.
Da må jeg spørre deg hvor mange ganger Sven reiste seg. Jeg tipper 0. Han frøys jo! Og Sam var garantert ute å ropte på spillerne. Hvis ikke du hadde et kamera på tven din som filmet han hele tiden??

Jeg vet ikke helt, men jeg tror det er litt som dette; Enten er du med Allardyce eller så er du med Martins. Det virker sånn. Ihvertfall, jeg er med begge.

Ingen som så de fine kombinasjonene vi hadde i dag? Det var faktisk en del i første omgang. Etter at Owen bomma alene med keeper følte jeg at laget ga mer og mer opp etterhvert..
Martins var mange ganger alt for treig til å avslutte og det kommer sannsynligvis av for lite selvtillit.
City spiller slik dem gjør fordi de har selvtillit, noe ikke vi har for tiden. Et mål i dagens kamp og jeg tror vi ville vunnet med store sifre !
Tror det bare er de som hater BS, som ikke klarer å se noe positivt oppi dette. Dere er for oppslukt i at han MÅ sparkes, og at vi må være oppe der nå og ikke neste sesong.

Ved et managerskifte vil vi garantert få gode resultater i begynnelsen, uansett manager. Spillerne vil få en ny glød, vi kommer til å score, vinne og spillerne vil prestere. Men hva skjer videre? Jeg tror neste sesong vil bli akkurat lik de forrige. Med mindre vi får inn en klassemanager, men det tviler jeg sterkt på at vi får midt i januar.
Ikke alle managere har langtidsplaner. Det har Big Sam.

En ny glød kan også skapes med Sam i managerstolen. Et mål og det løsner. Vi får begynne mot Stoke, kanskje det er et perfekt tidspunkt å møte dem på.
Gode resultater i januar, og sesongen kan ta et vendepunkt. Jeg vil også være tryggere før neste sesong hvis vi har Sam. Han kan mye om overganger og vi er linket til mange spennende navn.
Sam har gjort veldig mye for klubben, og jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at han er Newcastles mann. Sammen med Mort og Ashley, som virker som oppegående menn.

Mort har også godt ut og støttet Sam å krevd noe fra spillerne. Sam kommer til å sitte noen kamper lengre. Men det gjør jo selvfølgelig situasjonen både for Mort og BS ikke noe enklere når vi taper.
Jeg føler bare at det vi mangler nå er at spissene skal score. Da kommer vi til å vinne fotballkamper igjen.
En spiss, midtstopper eller en spiss og en midtbanespiller er muligens kun det vi trenger for å komme på vinnersporet, med mindre spissene våre begynner å score.
Som Mourinho sa det: " I can't score goals for them"
BS kan ikke score for Martins eller Owen heller. Han kan bare vise laget hvordan man kan komme til sjansene for å putte. Verken Owen eller Martins gjorde det i dag når de hadde muligheten.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #403 på: 03. Jan. 2008, 02:19 »
Om Allardyce må gå allerede (håper egentlig ikke det), så ville det beste vært å innsatt Alan Shearer som midlertidig manager, iallefal frem til sommeren. Det er grenser for hvor ille det kan gå. Man må nemlig være en taktisk IDIOT for å få skuta til å synke i denne hastigheten med de navnene vi har i stallen. Om ting fortsatt skulle gå til helvete med Shearer ved roret, er det jo bare å erstatte ham med et stort navn ala Van Gaal til sommeren.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #404 på: 03. Jan. 2008, 18:23 »
Meget godt sagt, Torjus. Men jeg tror ikke det er så enkelt som bare å score mål. Vi scoret jo mål mot Chelsea også. Men vi må score FØRST! Det var det vi gjorde i august, september og oktober, hvor vi faktisk tok en god del poeng, og spilte tidvis ganske bra.

Vi scoret først mot Man City borte også, men da var det altfor mange spillere som ikke gjorde jobben sin defensivt, og et meget godt City-lag som forhindret oss fra å ta poeng.

Midlertidige løsninger holder ikke lenger. Sparker vi Big Sam nå, kommer det en manager inn med helt andre planer enn Big Sam. De langtidsplanene Sam har langt angående skadeforebygging, speidernettverk o.l. vil ikke bli fulgt opp, den nye manageren er sannsynligvis ikke interessert i de talentene Big Sam har plukket ut, og har helt andre planer for spillerne våre. Dersom det første en evt. ny manager gjør er å sette Enrique ned på v-backplassen på fulltid, så vil han bli hyllet av mengdene. "Se, han har skjønt det. BS var en dust". Men kanskje kan det være at vi bruker opp unggutten. Kan hende gjør han noen feil, og får pepper av fansen, og blir et mobbeoffer. Det kan faktisk hende. Jeg sier ikke at det garantert skjer, men det kan hende. Sånn som fansens humør har vært denne sesongen ville Enrique blitt et lett bytte om han ikke hadde greid å leve opp til den standarden som forventes av en spiller til £6 millioner. Det trenger ikke være det beste for unggutten. Kanskje er Big Sams plan for unge Enrique smart, ved å la han komme inn som innbytter, og tilvenne seg tempoet og nivået på den måten.

Sam Allardyce brukte en sesong på å skape et vinnerlag ut av Bolton også. Han trenger tid, fordi han gjør ting veldig nøye, og i det tempoet han mener er nødvendig. Kanskje har BS likevel gjort for mange endringer denne sesongen, kanskje har han gjort for få. Uansett, han trenger tid hvis vi skal kunne skape et vinnerlag.

Han vil bygge opp laget bakfra, og har begynt med å kjøpe inn spillere defensivt. Han har ikke nevnt navn, men han har rett ut sagt at en del av dem var korttidsløsninger. Og at en del av dem ikke har fungert som ønskelig. Vi så glimt av hva vi kan være i stand til i går. Tidvis meget gode kombinasjoner på venstresiden. Owen var effektiv og god med ballen, men greide dessverre ikke å score på den ene sjansen han fikk.

Ansetter vi folk som Mourinho, Van Gaal, Hiddink m.fl. så får vi veldig mye av det samme som Big Sam kritiseres for. Lange baller, tidvis defensive taktikker, og et lag som skal bygges opp bakfra. Selv om Hiddink og Mourinho utvilsomt er bedre managere enn BS, er jeg ikke så sikker på at Van Gaal er det. Jeg mener det er bedre å gi Sam Allardyce tid til å, om ikke fullføre det han har startet på, så ihvertfall utvikle det videre og få resultater utav det. Hvis vi bare tør å tro på ham, og la denne sesongen gå, uten å foreta noe managerskifte, så tror jeg ting vil bli så meget bedre neste sesong. Jeg har fremdeles stor tro på Sam Allardyce. I motsetning til mange andre snakker han fornuftig hver gang han åpner kjeften. Ja, han prater mye, og lite har vistes på banen så langt, men den som så kampen i går så kanskje at Emre fikk med seg instrukser fra benken når han kom inn, Milner fikk klare instrukser av sjefen i en kort spillepause, mens Butt lå nede. Kan noen si meg når Souness og Roeder gjorde dette?

Kan hende at Sam satt mye rolig i denne kampen i forhold til tidligere kamper. Men han er så absolutt ikke den som sitter pal på benken hele kampen, uten å åpne kjeften. Åpnet kjeften så vi jo at han gjorde!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon