20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82023 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #285 på: 02. Des. 2007, 18:52 »
Personlig er jeg langt fra sikker på at Sam Allardyce er mannen, noe jeg regner med at mange andre også føler. Det eneste Sam egentlig har bevist i sin karriere er at han kan skape et middels godt premier league lag med lite penger og long ball knokkel fotball. Hittil i Newcastle har jeg sett fryktelig mye av akkurat det samme.

Skal de sparke Sam, så gjør det nå. Ønsker de å beholde han, så la han få en sesong eller 2 til. At han får 3-5 år i Newcastle(slik han mener er hva han trenger) er utopisk tankegang med ræva resultater og fotball i mellomtiden. Vi snakker om så forbanna mye penger nå om dagen at PL managere ikke har luksusen tid.

OG om de sparker han. La oss nå for guds skyld se utenfor England når en evt ny manager skal finnes. Drittlei denne Engelsk manager fetishen vi har hatt i så mange år.  Se Liverpool(Benitez), Tottenham(Ramos), Man City(Sven Gøran). Et par av disse er for ferske i PL til å bedømme, men de har en ting til felles. De er vinnere og de har bevist det.  Premier League er for øyeblikket så hett at man kan trekke topp internasjonal klasse av managere dit, selv om du ikke er topp 4. Og med våre ressurser er det abolutt mulig.

Jeg forstår atmange er usikre om at Sam er den rette manageren over tid. Men har vi egentlig noen bedre alternativer? Selvfølgelig hadde Capello eller Mourinho vært bedre alternativ, men de vil ikke trene et lag som Newcastle. Vi er ikke verdens mest attraktive klubb å trene. Det vi kan ende opp med er en manager som er mye dårligere enn det Big Sam er hvis vi sparker han. Er redd hvis vi ser utenfor landens at vi får en C manager som flere andre Pl lag har fått. Nei, la Sam få tid til å bevise at han er riktig mann for oss. Noe jeg er sikker på han er.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 02. Des. 2007, 18:56 »
Problemet er at Newcastle er en klubb med alle forutsetninger for å være en topp 6 klubb, tenker da supporterstøtte, transferbudsjett, ambisjoner.
Jeg er en forkjemper for kontuinitet, noe vi har manglet, og nei vi kan sikkert ikke forvente oss gull og grønne skoger med en gang.

Men vi må satse på èn manager! Ikke la folk få 12-14 kamper hver og så sparke de, blir bare tull.

Personlig er jeg langt fra sikker på at Sam Allardyce er mannen, noe jeg regner med at mange andre også føler. Det eneste Sam egentlig har bevist i sin karriere er at han kan skape et middels godt premier league lag med lite penger og long ball knokkel fotball. Hittil i Newcastle har jeg sett fryktelig mye av akkurat det samme.

Skal de sparke Sam, så gjør det nå. Ønsker de å beholde han, så la han få en sesong eller 2 til. At han får 3-5 år i Newcastle(slik han mener er hva han trenger) er utopisk tankegang med ræva resultater og fotball i mellomtiden. Vi snakker om så forbanna mye penger nå om dagen at PL managere ikke har luksusen tid.

OG om de sparker han. La oss nå for guds skyld se utenfor England når en evt ny manager skal finnes. Drittlei denne Engelsk manager fetishen vi har hatt i så mange år.  Se Liverpool(Benitez), Tottenham(Ramos), Man City(Sven Gøran). Et par av disse er for ferske i PL til å bedømme, men de har en ting til felles. De er vinnere og de har bevist det.  Premier League er for øyeblikket så hett at man kan trekke topp internasjonal klasse av managere dit, selv om du ikke er topp 4. Og med våre ressurser er det abolutt mulig.

Amen!!!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #287 på: 02. Des. 2007, 19:01 »
De 4 kampene dere sier er enkle inneholder 16 mulige poeng... Hvis det er sånn at deler av spillerne har mistet troen på Big Sam til vi ikke få noen poeng i de kampene. Da er vi i såfall i dyp "krise". Hvis det er sånn at Ashley faktisk vurderer big Sam's stilling er det bedre å ja noen andre overta ASAP enn å vente på flere sure poeng tap. Er nok noen av spillerne som også er enig i kritikken om at vi satser for defensivt og heller ønsker spille angreps fotball sånn som Newcastle har hatt "tradisjon" for!

malice

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #288 på: 02. Des. 2007, 20:41 »
Jeg personlig håper han får fyken. Ikke bare prestasjonene har vært for dårlige. Med disponeringen av spillerene har jo aldri vært så på trynet som nå. Vi trenger en topptrener hvis vi skal nå top 5.  Vanskelig å få tak i men det kan jo ikke bli værre enn nå,eller?

Mest historieløse jeg har hørt på lenge.
Har noen en hukommelse som strekker seg lengre enn 3 dager her inne?

Tror jeg har 4,muligens 5 dagers hukommelse. Når sist koste du deg med god Newcastle fotball over tid?
« Siste redigering: 02. Des. 2007, 20:43 av malice »

malice

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #289 på: 02. Des. 2007, 20:45 »
Jeg personlig håper han får fyken. Ikke bare prestasjonene har vært for dårlige. Med disponeringen av spillerene har jo aldri vært så på trynet som nå. Vi trenger en topptrener hvis vi skal nå top 5.  Vanskelig å få tak i men det kan jo ikke bli værre enn nå,eller?

Sam greide vel 5 plass med Bolton...

Håper at vi skal prestere med gode resultater over tid. Ikke bare en lykkesessong og resten i gjørma

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 02. Des. 2007, 20:54 »

Mest historieløse jeg har hørt på lenge.
Har noen en hukommelse som strekker seg lengre enn 3 dager her inne?

Tror jeg har 4,muligens 5 dagers hukommelse. Når sist koste du deg med god Newcastle fotball over tid?

Back in the days med Sir Bobby. Det sier alt.
Jeg etterlyser bare litt mer historisk syn og en fremtidsvisjon som går lengre enn til skotuppen. Det har vært et syndrom som har vart alt for lenge i Newcastle United.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 02. Des. 2007, 21:44 »
Har Mike Ashley eller Chris Mort vært ute å forsvart Allardyce for det som sto i dagens The Times? Om ikke Mort forsvarer Allardyce for dette bør han virkelig føle presset! Kansje de alerede har bestemt seg??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 02. Des. 2007, 21:53 »
Forhåpentligvis anser de det som unødvendig å gå ute to ganger iløpet av under ei ukes tid.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 02. Des. 2007, 22:06 »
Jeg anser da ikke det første intervjuet av Mort som noe særlig mer betryggende da han svarte følgende på spørsmålet "We would like to do [stand by him]."

I det samme intervjuet virket det også som at han var lunken til å gi Allardyce nødvendige midler til spillerkjøp i januar, og hintet vel mer frem om at han først måtte samspille de han har i troppen nå før han kan tenke på nye spillere.......

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #294 på: 02. Des. 2007, 23:49 »
Uansett om vi blir samkjørte burde Ashley\Mort se at det trengs penger til spillere. Iallefall forsvarsspillere. Se bare på skade krisen der bak. Å jeg tror det kommer spillere, men er de gode nok til å forsterke førsteelveren?? Å er Allardyce god nok til å hente skikkelige gode spillere??
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 03. Des. 2007, 01:13 »
FÅR Allardyce den nødvendige økonomiske støtten til å hente de han helst vil ha er vel det egentlige spørsmålet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #296 på: 03. Des. 2007, 07:52 »
Nja, det er jeg faktisk usikker på??
Kommer vel helt an på om Ashley mener Allardyce er den rette mannen ::)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 03. Des. 2007, 16:47 »
Å er Allardyce god nok til å hente skikkelige gode spillere??

Når Allardyce greier å få Anelka til Bolton burde han greie å få minst like gode spillere til oss. Så ja jeg tror han er god nok til å hente skikkelig gode spillere.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 03. Des. 2007, 16:49 »
FÅR Allardyce den nødvendige økonomiske støtten til å hente de han helst vil ha er vel det egentlige spørsmålet.
Det mener jeg han burde få! Han brukte ikke særlig mye i sommer, hentet mye billig og gratis uten at det behøver å være dårligere alternativer......
Men vi trenger minst 1 midtstopper, 1 defensiv midtbane + at jeg ser gjerne at han bytter ut noen av de underpresterende spillerne vi allerede har i stallen med nye fjes....

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #299 på: 03. Des. 2007, 21:27 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1182176,00.html
Allardyce aksepterer at det bare er han som kan kjøpe seg tid til å gjøre Newcastle til suksess.