20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82126 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #270 på: 02. Des. 2007, 07:17 »
Tror ikke det er annet enn spekulasjoner jeg. Jeg har full tiltro til Sam, å vi så det løsnet litt igår på den spillemessige, å spillerenes innstilling.
Men å gi han sparken allerede synes jeg blir å ta saken vel langt, siden jeg mener det er spillerene som ikke har prestert i forhold til det taktiske.
Men det blir spennende å se hva som skjer i denne saken, for det kan ikke gå allverdens lenge heller før vi må vinne fotballkamper igjen.
Å Shearer som manager høres meget fristende ut, men jeg hadde virkelig sett han føre meg i en annen klubb først. Da kan vi se hva hans måte å spille fotball på er, hvordan han er som manager iallefall.
Men kjenner jeg Shearer rett, tar han ikke jobben vis han ikke er klar. Å vist han ikke er klar, hva kommer da til å skje??
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 02. Des. 2007, 09:15 »
Hvis vi taper mot Birminghm og Arsenal tror jeg dessverre det blir tøft for han. Men tror vi får hvertfall 4 poeng ut av de kampene og så starter opptruen der vi møter svakere motstand. I går tok vi et langt steg i rikitg retnig og et Arsenal med skadeproblemer tror jeg skal få det tøft hvis vi fortsetter med samme jobbing...

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #272 på: 02. Des. 2007, 10:14 »
Sam Allardyce will be sacked as Newcastle manager and replaced by Alan Shearer if the Magpies lose to Arsenal on Wednesday. (Sunday Times)
Sto det på gossip på bbc. Vi møter englands beste lag pr.d og det skal bli avgjørende for Sam ???

Noreng

• Gjest
« Svar #273 på: 02. Des. 2007, 10:31 »
HVIS Sammy blir sparka, jeg sier hvis, jeg håper ikke det, men hvis det skjer, så bør det ikke være:

Spark han, hvem i helvete skal vi ansatte nå? VI må ha alt klart FØR vi sparker Sam, og ha en bedre manager klar!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 02. Des. 2007, 11:13 »
Er også redd for at vi sparker Sam og så har vi ingen gode alternativer klare. For øyeblikket er ikke Newcastle verdens mest atraktive klubb å trene og jeg tror vi skal få store problemer med å finne en bedre løsning enn Sam hvis vi sparker han. Men det håper jeg uansett ikke skjer.

malice

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #275 på: 02. Des. 2007, 13:09 »
Jeg personlig håper han får fyken. Ikke bare prestasjonene har vært for dårlige. Med disponeringen av spillerene har jo aldri vært så på trynet som nå. Vi trenger en topptrener hvis vi skal nå top 5.  Vanskelig å få tak i men det kan jo ikke bli værre enn nå,eller?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 02. Des. 2007, 13:12 »
Jeg personlig håper han får fyken. Ikke bare prestasjonene har vært for dårlige. Med disponeringen av spillerene har jo aldri vært så på trynet som nå. Vi trenger en topptrener hvis vi skal nå top 5.  Vanskelig å få tak i men det kan jo ikke bli værre enn nå,eller?

Topptrener, hvilken? Realistisk takk.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 02. Des. 2007, 13:22 »

Sam greide vel 5 plass med Bolton...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 02. Des. 2007, 13:27 »

Mest historieløse jeg har hørt på lenge.
Har noen en hukommelse som strekker seg lengre enn 3 dager her inne?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 02. Des. 2007, 14:18 »
Hva mener du Kristoffer?

Jeg skjønner veldig godt de som er kritiske til Sam Allardyce, han spiller ikke akkurat strålende fotball, men det kan bli tilgitt om resultatene er gode. Ser vi tilbake på de siste 5-6 kampene har verken spillet eller resultatene vært særlig å skryte av, greit at dette bedret seg mot Blackburn, men vi var også heldige i denne kampen da Blackburn også hadde noen STORE sjanser i begge omganger. Så det var slettes ikke ufortjent at Blackburn vant selv om "vi" også hadde våres sjanser!

Det jeg er mest kritisk til Big Sam for er lagoppsettingen! Hvorfor kan vi ikke spille med 2 vinger? Hvorfor så defensivt annlagt midtbane at man bruker både Geremi og Butt sammen der? Hvorfor bytte innpå forsvarspillere når vi ligger under 1-0 og jakter utligning 10-15 min før slutt (Derby)? Hvorfor spiller N`Zogbia på backen når han uten tvil er best når han kan få utnyttet farten, teknikken og kreativiteten sin offensivt i banen? Hvorfor sitter Emre på benken når vi jakter utligning (Blackburn)? Blir j...... forbanna når Butt gang på gang misser de enkleste pasningene, håpløse tversoverpasninger osv, når Emre sitter å tripper etter å komme inn å spre baller til spissene våre!

Så folk har all mulig grunn til å kritisere, men å hevde at han allerede må gå er litt for tidlig synes jeg. Etter Arsenal kampen venter 4 svake motstandere (Birmingham, Fulham, Wigan og Derby), først etter disse mener jeg vi kan bedømme å se om han klarer å snu denne motgangen. Men det kreves litt, på de 5 siste kampene har vi kun skoret 4 mål, men 2 av dem er selvmål takket være Micheal Duberry og Sol Campell. Så det er ikke bare defensivt det må ordnes opp i, men offensivt også!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 02. Des. 2007, 14:25 »
Kan ikke bli værre enn nå!?
Den syns jeg er svæææært historieløs. Vi har vært igjennom noen helt jævlige sesonger med Souness og Roeder, også prates det som om vi er så langt nede som vi ikke har vært på lenge.
Det blir bare helt feil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 02. Des. 2007, 15:26 »
Jeg er helt enig her Kristoffer. Og det er ikke bare Souness og Roeder som har gjort det jævlig for oss.
Big Sam overtok etter to kronidioter.

Kenny Dalglish og Ruud Gullit etterfulgte selveste Kevin Keegan. De fikk over en sesong på seg, med enda dårligere resultater enn i år å vise til. De overtok etter en legende. Og fikk nok av tid på seg til å gjøre Newcastle mye dårligere.
Bobby Robson var riktignok en litt annen type enn Big Sam, men han fikk god tid på seg til å rette opp i all galskapen skapt av Dalglish og Gulllit. Men nå skal vi sparke Big Sam etter fire måneder fordi han har overtatt etter to kronidioter som har ført oss lysår tilbake i tid, og ikke greid å levere tipp topp resultater, og gått en måned uten seier?

Hva tror vi egentlig at vi er? Sportsklubben Brann?

Jeg vil overhodet ikke være bekjent av at vi tror vi er så jævlig mye bedre enn det vi er. Selv om vi har gode spillere med store navn, så er vi ikke mer enn en middels god Premier League-klubb, og det må vi ta konsekvensene av, og gi en manager med et godt rennomé tid til å rydde i alle skuffer og skap, og TID til å snu en dårlig trent til en god en. Jeg har stor tro på at Big Sam skal greie akkurat det,  mye større tro enn jeg hadde på Roeder og Souness. Men han trenger tid. Newcastle United har vært vanskjøttet så lenge at vi ikke blir en toppklubb av å knipse i fingrene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 02. Des. 2007, 16:36 »
Men når vi har spilt så fatalt dårlig fotball som vi har gjort, sluppet inn så mange mål som vi har gjort, skuffet på de fleste områder og blitt maltraktert 2 ganger på flaueste vis på hjemmebane så må man få lov til å være kritiske.

Jeg sier ikke at Newcastle er en toppklubb. For det er feil. Newcastle bør ha som mål å komme på 7 plass, og når vi ikke er i nærheten av å klare dette i skrivende stund så er det også en grunn til å være kritisk.

Jeg sier ikke at Allardyce må sparkes, men han bør få sving på sakene snart for å overbevise meg og andre Newcastle-supportere. Det er klart at det som leveres pr. dags dato ikke holder mål. Det kan vel umulig stikkes under en stol?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 02. Des. 2007, 16:41 »
Helt korrekt Fredrik..bra skrevet..

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #284 på: 02. Des. 2007, 17:41 »
Problemet er at Newcastle er en klubb med alle forutsetninger for å være en topp 6 klubb, tenker da supporterstøtte, transferbudsjett, ambisjoner.
Jeg er en forkjemper for kontuinitet, noe vi har manglet, og nei vi kan sikkert ikke forvente oss gull og grønne skoger med en gang.

Men vi må satse på èn manager! Ikke la folk få 12-14 kamper hver og så sparke de, blir bare tull.

Personlig er jeg langt fra sikker på at Sam Allardyce er mannen, noe jeg regner med at mange andre også føler. Det eneste Sam egentlig har bevist i sin karriere er at han kan skape et middels godt premier league lag med lite penger og long ball knokkel fotball. Hittil i Newcastle har jeg sett fryktelig mye av akkurat det samme.

Skal de sparke Sam, så gjør det nå. Ønsker de å beholde han, så la han få en sesong eller 2 til. At han får 3-5 år i Newcastle(slik han mener er hva han trenger) er utopisk tankegang med ræva resultater og fotball i mellomtiden. Vi snakker om så forbanna mye penger nå om dagen at PL managere ikke har luksusen tid.

OG om de sparker han. La oss nå for guds skyld se utenfor England når en evt ny manager skal finnes. Drittlei denne Engelsk manager fetishen vi har hatt i så mange år.  Se Liverpool(Benitez), Tottenham(Ramos), Man City(Sven Gøran). Et par av disse er for ferske i PL til å bedømme, men de har en ting til felles. De er vinnere og de har bevist det.  Premier League er for øyeblikket så hett at man kan trekke topp internasjonal klasse av managere dit, selv om du ikke er topp 4. Og med våre ressurser er det abolutt mulig.