20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82133 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #255 på: 01. Des. 2007, 12:30 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2007/12/01/united-boss-spells-out-why-he-has-no-regrets-61634-20187907/

Big Sam viker ikke en tomme og sier han veit hva han gjør. Limer også inn her en interessant qoute:

“Resilience is the order; being determined to not let the opposition do what they want to do. To stop them, we’re playing away from home. We’re in the business of results so you’ve got to stop the opposition. From that position, you then expose your own strength and try and expose their weaknesses.”

It is comments like the latter which have persuaded some that Allardyce’s views on football are too negative and too constrained for him to provide the attacking football Newcastle supporters crave just as much as a trophy. But United’s under-fire boss merely insists he is cutting the cloth he has to fit as best he can rather than simply setting out to shape a new Bolton Wanderers in black and white stripes.

He said: “We haven’t played like Bolton since I got here and we haven’t tried to. My long-term vision is to play like Manchester United or Arsenal, but to grow a club like that will take five to ten years and certainly not six months. You can’t just build a team like that, it would cost £150m and that is not me sending a message to Mike Ashley, it’s just the way it is. Even if you spend £150m you couldn’t guarantee you would have a team like that.

“We are doing the best we can. Even when we were winning games at the start of the season we were conceding too many goals and making too many mistakes, but the results hid them for a while. That is what we are working on and trying to improve. The way the Premiership is, it’s far too great a task for players at a club like this to score three goals every game to win. We’ve got to work on our deficiencies and become more efficient.”

I know what’s right, what’s wrong. I know what’s good. I know what it takes to win, I’ve been doing it 17 years
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #256 på: 01. Des. 2007, 18:25 »
Kontringsfotball trenger ikke nødvendigvis å bety at man er defensiv i tankegangen....Bare se på arsenal!! Kanskje verdens beste kontringslag(mulig de er noe svekket nå uten Henry).....Det er to ting ved de jeg legger merke til når det gjelder deres kontringer...Det er at de TØR å stå høyt med god agressivitet og intensitet OG at de EKSPLODERER hver gang de får ballen og kommer etter med MASSE folk, "hele" midtbanen(unntatt Flamini/Gilberto) og sidebacker følger etter!! Mot Reading "TURTE" vi verken å stå høyt i presset eller komme etter med folk!! Og da er det håpløst å gå til en kamp og satse på kontringer!! Om BigSam bare har misforstått poenget med kontringsfotball, vet jeg ikke, men han skal hvertfall ha MYE av ansvaret for en del av våre elendige resultater mot antatt dårligere motstand..
Nå skal jo det sies at Arsenal klar å flytte bena langt fortere enn newcastle og har raskere spillere. Men det er sant at vi må tørre å komme oppover med mange spillere så får noen holde igjen.
« Siste redigering: 01. Des. 2007, 18:51 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 01. Des. 2007, 18:31 »

I know what?s right, what?s wrong. I know what?s good. I know what it takes to win, I?ve been doing it 17 years

Virker ikkje akkurat sånn :-X
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 01. Des. 2007, 20:11 »
Jo, vi så idag at Allardyce kan få spillerne til å gi alt, og samtidig gikk vi til angrep på Blackburn som er et meget sterkt hjemmelag!
Vi så idag at vi er et lag som sliter i motgang, og det er vel også typisk at lag som sliter i motgang plutselig får et solid løft mot en sterk motstander!?
Det kan allerede skje mot Arsenal førstkommende onsdag hjemme på St. James Park! Er typisk at vi pluteselig skal kunne klare å kjempe et ubeseiret og PL ledende Arsenal uten sine viktigste spillere (Fabregas, van Persie, Hleb?) i senk!

En gang må jo Arsenal også tape, jeg tror det kan komme allerede til onsdag! Vi så ihvertfall oppløftende takter idag!!!i

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 01. Des. 2007, 20:44 »
Helt enig. Tror vi greier poeng mot Arsenal. Idag viste allardyce hva han kan få ut av laget og vi var uheldige som ikke fikk noe igjen for det. Er helt sikker på at Sam er mannen for oss. Må ha greid å motivere spillerne skikkelig. Imponerende hvordan de jobbet idag. Idag så vi hvordan Sam vil spille. Det er ikke bare lange baller og vi vil prøve og også spille fotball.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 01. Des. 2007, 20:58 »
Hvis vi viser samme innsatsvilje og spilleglede mot Arsenal, så har vi ihvertfall kommet langt på vei. Om vi da ikke vinner mot Arsenal, så skyldes det at Arsenal er et mye, mye bedre lag, og det er en ærlig sak. Men hvis vi får tettet forsvaret og bedret kommunikasjonen med keeper, så har vi ihvertfall kommet et langt stykke på vei mot å minimum få med oss ett poeng.

Men vi må tro på det. Har vi ikke troa på at det er mulig å slå Arsenal, så kommer vi heller aldri til å greie det. Så enkelt er det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 01. Des. 2007, 21:05 »
Men koffer vil ikkje BigSam bruke kantspillere? Irreterer meg grasalt mykje.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 01. Des. 2007, 21:10 »
Men koffer vil ikkje BigSam bruke kantspillere? Irreterer meg grasalt mykje.

Tja...når vi spiller 4-3-3 så synes jeg de tre foran der er de vi skal bruke....Evt. kunne vi stilt;

Milner------------Zog
--------Martins-----
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 01. Des. 2007, 21:24 »
Njaa, Smith har vært vår minst svake spiller den siste tiden, og bør ikke vrakes. Syns vi fungerte bra i 4-3-3 i dag.
MEN, et viktig poeng er at det også vil bli vanskelig å komme over dagens tap, som de engelske kommentatorene ihvertfall poengterte. Er veldig ille å vite at man ikke kom fra denne kampen med noe som helst, selv om vi faktisk spilte bra og viste herlig innsats.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #264 på: 01. Des. 2007, 21:42 »
Jeg er enig med flere her i at så lenge spillerne virkelig ser ut til å ha mentaliteten på plass, som de plutselig fikk tilbake mot Blackburn (god jobb, sam), og virkelig kjører på for å score mål, da skal man være fornøyd, og da skal Sam Allardyce støttes. Vi fortjente å vinne mot Blackburn, og at vi ikke gjorde det er veldig uheldig.

Blackburn-kampen var en gedigen opptur, selv om resultatet var svært skuffende.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 02. Des. 2007, 00:42 »
Ser at The Times spekulerer i at Shearer skal få jobben dersom vi ikke slår Arsenal på onsdag.
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article2984048.ece

Har vi noe som helst tro på at det ligger noe i dette, eller er det rent oppspinn fra en hovedstadsavis, som elsker å fråtse i et underpresterende Newcastle?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 02. Des. 2007, 00:49 »
The Times er vel en av de mer seriøse...eller tar jeg feil?

Jeg vet ikke hva jeg skal si...men jeg spådde før Liverpool kampen at hvis det ble tre strake tap, så ville Birmingham kampen bli hans være eller ikke være...Jeg tror ikke tap mot serielederen vil utløse et skifte, men det kan så definitivt et hjemmetap mot Birmingham hvis det skulle vise seg å bli vår 7 kamp uten seier og 4 tap på rad....Men la oss nå håpe at vi kan gjøre en liten "skrell" på onsdag! Det ville vært så fantastisk moro!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 02. Des. 2007, 01:27 »
Jeg har vanskelig for å tro at Big Sam får sparken allerede.

Men, det er viktig å huske at vi ikke vet hva Ashley vil med denne klubben og hva han hadde sett for seg før han kom. Han har stort sett gjort alle mulige forandringer sålangt, både når det gjelder styret osv.. Så det kan jo hende at han mener Big Sam er feil mann! Uansett så tror jeg ikke Shearer er løsningen.

Hva skjer hvis det går dritt for Shearer?! Skal vi da sitte her å hetse kongen?

BallaJazz

• Gjest
« Svar #268 på: 02. Des. 2007, 01:40 »
men hvorfor i svartpels hadde han Emre på benken?? Emre som har visst stor form å ikke minst har den kreativiteten vi trenger på midten der.Både Butt,Barton og Geremi har ikke vært noe imponerende mildt sagt .HVIS han ikke starta med Emre så burde han hvertifall vært på banen fra 2 omg.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 02. Des. 2007, 01:43 »
Enig i at Emre burde vært på banen.

Men jeg kan til dels forstå at han ikke kom på også, tipper at planen var at Emre skulle komme inn i 2omgang, men pga skader på både Carr og Faye så ble det mange omrokeringer. Blir selvsagt spekulasjoner, men jeg velger å tro at Emre egentlig var tiltenkt en rolle i denne kampen.