20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82009 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Sam Allardyce
« Svar #225 på: 27. Nov. 2007, 18:37 »
Godt innlegg, Lars. Men du vil vel alvorlig talt ikke ha Sam sparket? Hvem skal overta? Kommer du eventuelt til å vende deg mot han også? Hvor gode er egentlig Newcastle? Og har Sam sagt at vi ikke kunne vinne den kampen?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #226 på: 27. Nov. 2007, 18:49 »
Nei jeg VIL IKKE ha Allardyce sparket..
Ingen skal overta, siden han IKKE for sparken.
Jeg vender meg IKKE mot Allardyce, men viser hva jeg mener å tenker å sier det som det er.
Jeg trodde å alle trodde vi var gode nok for topp 6 etter sommerens kamper, å sesongstarten. Men jeg tror å er fornøyd vist jeg ser fremgang fra i fjor, å at vi sloss om plassene fra 6-10. Da er jeg fornøyd, viktigeste er at det blir vist fremskritt, i alle deler av laget.
Nei, Allardyce har ikke sagt det, men det var en uttalese fra Radar?? Kommenterte den jeg.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #227 på: 27. Nov. 2007, 18:57 »
Okay, da er jeg helt enig i tilfellet. Godt å se en som er såpass relevant at han faktisk svarer på nøyaktig den jeg spør han om også!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 27. Nov. 2007, 19:02 »
Saa vil jeg rette et sleivspark til alle dere som syter og klager : Er dere kun medgangssupportere? Greit at det forventes resultater men er det ikke naa laget trenger lojale supportere?

FY - FYSJ - OG  FOEY!!!! SKJERPINGS FOLKENS!!
Bare for å poengtere noe, det å kalle eller i det hele tatt å si at en Newcastle United Football Club supporter er medgangs supporter, eller bare å hinte det frem, ja det blir helt feil! For når har vi opplevd gull og glitter? Vi har riktignok noen gode plasseringer i PL, men det er alt vi også har å vise til! For å kalle oss medgangssupportere må vel først klubben ha hatt lii medgang, og ikke slite i motbakke år etter år, kamp etter kamp, sesong etter sesong, som vi gjør!!  ;)

Har det egentlig noe for seg å kalle manageren en "wanker" hver gang det går dårlig? Selv om vi er norske, er vi like storforlangende og bortskjemte som geordiene. Men hvorfor er vi egentlig så kravstore, når det går fire år mellom hver gang vi får topplasseringer i ligaen? Det tok oss fire år å komme opp igjen i toppen etter at Keegan dro. Det har nå gått tre år siden Robson fikk sparken. Hva med å vente og se hvordan det går neste sesong, og bære ut med at resultater og spill varierer en del denne sesongen?

Synes ikke vi er storforlangende jeg! Det er langt mellom å være storforlangende og forvente en plass blant de 7-8 beste (som de fleste gjør), for akkurat det er ikke å være særlig storforlangende!
Det å hele tiden vise hvor lenge det gikk etter Keegan fikk sparken før vi kom opp i toppen igjen blir helt feil! Den største forskjellen er nok at Robson ikke hadde en krone i transfermidler da han tok over i tillegg til at laget var vanvittig svakt! Allardyce har helt andre forutsetninger da han har transfermidler å bruke som han også har brukt av, i tillegg til at laget er mye bedre!

Det å hele tiden hevde at Allardyce må få tid, minimum en sesong blir bare helt galt for min del! Jeg vil se at laget gjør fremgang, jeg vil se at laget spiller fotball, jeg vil se at laget gir 100% i hver takling, i hver duell, osv.
Og hvorfor skal Allardyce få så mange sesonger å bevise at han duger? Fordi Ferguson og Robson gjorde det?
Hva med Wenger, Svennis, Mourinho, Keegan osv. Er jo mange managere som klarer å levere varene umiddelbart!

Roeder sa også at han trengte tid på seg, men etter å ha sett hva han klarte å utrette hos oss så tror jeg ærlig talt ikke han hadde gjort det noe bedre denne sesongen! Det tror jeg heller ikke Souness hadde gjort om han også fikk tid på seg!

Jeg håper Allardyce klarer å snu disse svake resultatene han har hatt i det siste, men jeg gir han ikke allverdens tid! Er det ikke bedring når vi kommer til januar synes jeg han bør få fyken! Er jo helt tullat å la en manager man tviler på eller ikke har troen på bruke mange pund av tranferbudsjettet til Ashley.

Men matchballene er fremdeles hos Big Sam, han begynne å utnytte kvalitetene vi har i laget og begynne å spille fotball. Om han gjør dette, ja da tror jeg også han skal klare seg som NUFC manager en god stund fremover også!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #229 på: 27. Nov. 2007, 19:20 »
Frode: Jeg er helt uenig med deg.
En manager MÅ ha tid på seg for å bygge et lag som virkelig holder mål. Det KK gjorde er ikke mange som gjør opp igjen, og glem ikke at han forlot en klubb som hadde brukt alle pengene på etablerte spillere, og glemt ungdommene. Her skal det bygges noe som varer, ikke luftslott.

Og i mine øyne så er ikke 1 sesong så mye tid å snakke om. Jeg tror det som nå skjer er nødvendig for å få rensket opp i systemet, og at det vil bli bedre etterhvert. Tror likevel ikke vi vinner noen nye venner med den nye stilen vår - når den en gang skimtes.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 27. Nov. 2007, 19:36 »
Jeg er enig med Frode i at vi MÅ kunne forvente progresjon, forbedring og sist men ikke minst at vilje til å SPILLE fotball....vi kan ikke gi en manager tid, bare for å å gi han tid...

Men jeg håper virkelig BigSAm har lært av feilene han har gjort, og at han kan snu trenden og få oss tilbake på spor...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 27. Nov. 2007, 19:47 »
Så du bjørni er villig til å la Allardyce sitte i minimum 1 sesong uansett?
Og du sier at en manager må ha tid på seg for å bygge et lag som holder mål, mener du da også at det var feil å sparke Roeder/Souness? Fikk jo ikke særlig med tid til å bygge noe de, spesielt ikke Roeder som fikk æren av å erstatte Alen Shearer på den ene sesongen han var her!

Og at ikke mange kan klare det samme som det Keegan gjorde er jo litt feil, Eriksson har for eksempel gjort det i nesten hver klubb han har vært i for å nevne èn!

Jeg håper som sagt Allardyce klarer å snu den dårlige trenden, men det er ikke tale om at jeg vil at han skal bruke av transfermidlene som er klubben om han ikke viser fremgang!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 27. Nov. 2007, 22:23 »
Coaching not cash

Latest reported comments from Chairman Chris Mort (made on Sunday):

"We have got to get the team performing on the pitch as a unit and I don?t necessarily think new players will sort that out.

"Sam?s working hard with the coaching team to get the current squad together as a unit and I think that?s the first priority.

When asked whether his Allardyce would be given time and support to correct the current slump he replied:

?That?s what we?d like to do. We?ve got an experienced manager. He is having a tough time at the moment, but we?re hoping he can bring the team through.

?We?re disappointed about the results, this isn?t what we want but the manager is disappointed as well. We?re all working hard to improve things and we need to move on.?

Kilde nufc.com

Er det slik at Sam Allardyce ikke får penger å handle for i januar? Eller er det et "lite" signal om at styret føler seg usikre på han?
Kan netsen se ut som at styret setter et visst press på Allardyce nå! Kansje Ashley også er redd for at inntektene vil stoppe litt opp om NUFC blir sammenlignet med "kick and run" eller "long ball" fotball!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 27. Nov. 2007, 22:58 »
Det er klart at Ashley merker at det er titusener av geordier og helfrelste Toon-fans rundt ham som skjeller ut manageren hans på det groveste, og det er klart at Ashley ikke er direkte kjempeglad når vi spiller som vi har gjort i det siste. Mannen har Smith bakpå drakten sin, som et symbol på hvilke spillere han ønsker i Newcastle. Og mot Portsmouth og Liverpool var det vel egentlig bare to spillere som viste en noenlunde innstilling som Smith alltid viser. Og det var Smith selv, og midtbanekollega Butt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #234 på: 28. Nov. 2007, 09:48 »
Saa vil jeg rette et sleivspark til alle dere som syter og klager : Er dere kun medgangssupportere? Greit at det forventes resultater men er det ikke naa laget trenger lojale supportere?

FY - FYSJ - OG  FOEY!!!! SKJERPINGS FOLKENS!!
Bare for å poengtere noe, det å kalle eller i det hele tatt å si at en Newcastle United Football Club supporter er medgangs supporter, eller bare å hinte det frem, ja det blir helt feil! For når har vi opplevd gull og glitter? Vi har riktignok noen gode plasseringer i PL, men det er alt vi også har å vise til! For å kalle oss medgangssupportere må vel først klubben ha hatt lii medgang, og ikke slite i motbakke år etter år, kamp etter kamp, sesong etter sesong, som vi gjør!!  ;)

Maa man vinne gull og glitter for aa vaere medgangssuporter? Alle var saa superotimistisk da laget vant noen kamper innledningsvis og naa er det snudd seg til et slakterhus. Naa er det blitt mer stoette til Sam her inne enn jeg fikk inntrykk av rett etter Liverpoolkampen, men avisene her borte er et eneste stort slakt av NUFC. Jeg er enig i at det burde forventes mer av NUFC enn akkurat aa berge seg fra nedrykk men realistisk saa tror jeg at denne sesongen (ogsaa) kommer til aa bringe et NUFC ca. midt paa tabellen. Desverre saa trengs det penger for aa konkurrere med gullplassen, noe Sam ikke har (ennaa?) Det maa byttes spillere og Sam har garantert en del spillere i kikkerten i januar. Jeg krysser fingrene og haaper at eierne kan spa opp litt pund slik at Sam faar handlet i januar for det er ikke tvil om at det maa handles fra noen av de oeverste hyllene for aa klore seg fast blant topp 6. Se paa krisen i Liverpool naa : Rafa har faatt mye penger til aa handle og han roper etter mer for han vet det maa handles gode spillere for aa konkurrere om gullet. Det holder ikke aa vaere en god manager. Jeg vet ikke ha som skjer bak lukkede doerer paa SJP men jeg haaper Sam jobber intenst med aa faa penger til transfer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 28. Nov. 2007, 15:15 »
Vel, det skal faktisk sies Radar, at enkelte her inne var veldig rause med skjellsordene etter uavgjort mot Aston Villa og uavgjort mot Middlelsbrough. Lag som selv topp 4 vil kunne få problemer med. Enkelte var heller ikke fornøyd etter at vi banket Bolton i ligaåpningen.
Det er enkelte her inne som krever at vi rundspiller enhver motstander og vinner med fire fem mål, og ethvert baklengsmål er en katastrofe og er nok til å få manageren sparket.

Det er ikke sånn at vi ikke har hatt penger, men vi er selvfølgelig ikke i nærheten av topp 4 økonomisk. Selv om vi har en av Englands rikeste menn som eier. Nå vet vi vel ikke hvor mye Big Sam hadde til rådighet i sommer, men det er all grunn til å tro at han hadde mindre enn han ville fått av Shepherd (uten at det er noe stort minus i mine øyne). Hvor mye penger han får i januar avhenger vel en god del av prestasjonene i desember.

Men sånn som enkelte klager her inne, skulle en tro vi hadde gått flere måneder og mer enn en håndfull kamper uten seier. Faktum er at alt så relativt greit ut, inntil vi tapte hjemme mot Portsmouth. Og nå har vi spilt fire kamper på rad uten tap. Ikke optimalt, men det er i grunnen bare november måned som har vært så forferdelig. Oktober var en berg- og dalbane resultatmessig, mens september og august var brukbart gode måneder. Hvis vi nå kommer på sporet igjen i desember, på tross av tøff motstand, så er det ingenting som tyder på at vi på noen som helst måte skal blande oss inn i bunnstriden, som vi lå og kavet i omtrent hele sesongen i fjor. Det var jo bare såvidt vi fikk karret oss over 40 poeng.

Jeg tror årets sesong vil bli bedre. Jeg tror vi vil slå hardt tilbake. Jeg tror spillet kommer til å sitte igjen. Og selv om vi kanskje ikke spiller veldig fin fotball hele tiden, så tror jeg vi vil få resultater gode nok til en åttende-niendeplass ved ferdigspilt sesong. Kan hende har vi flaks med trekningen og gjør en kanonsesong i FA-cupen.

Big Sam vil garantert få handlet nye spillere i januar. Spørsmålet er hvor mye penger han får, og hvor gode spillere han greier å få inn. Men jeg tror nok han bør dra en stor stjernespiller opp av hatten, for å smiske litt med fansen. Tror han bør sikte høyere enn totalt ukjente spillere fra fransk liga.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #236 på: 28. Nov. 2007, 22:07 »
Eller en totalt ukjent svenske fra Nederland.
Men er enig i at han burde dra en storfisk opp av hatten. Å jeg tror faktisk det kommer en ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #237 på: 28. Nov. 2007, 22:44 »
Så du bjørni er villig til å la Allardyce sitte i minimum 1 sesong uansett?
Og du sier at en manager må ha tid på seg for å bygge et lag som holder mål, mener du da også at det var feil å sparke Roeder/Souness? Fikk jo ikke særlig med tid til å bygge noe de, spesielt ikke Roeder som fikk æren av å erstatte Alen Shearer på den ene sesongen han var her!

Og at ikke mange kan klare det samme som det Keegan gjorde er jo litt feil, Eriksson har for eksempel gjort det i nesten hver klubb han har vært i for å nevne èn!

Jeg håper som sagt Allardyce klarer å snu den dårlige trenden, men det er ikke tale om at jeg vil at han skal bruke av transfermidlene som er klubben om han ikke viser fremgang!

Jeg mener ikke at man skal gi en manager 1 sesong uansett, men så lenge dette er en manager som har prestert før, og vi ikke er i nedrykkssonen, mener jeg vi skal la ham sitte for å se om vi kan legge grunnlaget for et nytt storlag. Jeg synes det er patetisk at vi skifter managere nesten hver sesong, og det er rett og slett en hemsko for laget og tilskuerne.

Når jeg sier at det ikke finnes mange trenere som er "instant success", så mener jeg ikke at det ikke eksisterer eller har eksistert. Det er imponerende det svenskefaen har gjort, men det er bare et fåtall slike trenere... Og jeg mener at det var riktig å sparke GS og GR, men det var feil å utnevne dem...

Min oppriktige mening er at SA er en god manager, og at han vil få oss på G om en stund

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 29. Nov. 2007, 18:13 »
Vel talt, bjørni. Så lenge vi ikke er i nærheten av å være noe topplag, og vi ikke ligger i noen som helst fare for å rykke ned, så er det ingen vits i å sparke en manager som har vist at han kan få til noe tidligere. Big Sam var ingen instant success i Bolton heller, det tok et par sesonger før de fikk fart på seg. Og vi vet alle at Roeder og Souness var (og er) udugelige idioter som ikke har peiling på taktikk. Riktignok har ikke Big Sam vist seg frem i et lag på størrelse med Newcastle før, men en gang må være den første, og alt annet enn Roeder og Souness føles egentlig som en seier for tiden. Hadde denne rekken av dårlige kamper skjedd under Souness eller Roeder hadde vi vært fortapt. Ingen vei tilbake. Men Allardyce har resultater å vise til for Bolton, og har snudd motgang til medgang før. Da handler det bare om å ta tiden til hjelp.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #239 på: 29. Nov. 2007, 19:22 »
From the Ronny

JOHN BERESFORD feels Charles N?Zogbia sums up everything that is wrong with the current Newcastle United side.

The former United full-back loved to link up with some of the best wingers in football during his time on Tyneside after turning on the style alongside the likes of David Ginola, Scott Sellars and Keith Gillespie.

Frenchman N?Zogbia has become a fans? favourite, and has been one of the brightest stars this season.

But by frequently playing him at left-back, Bez feels Sam Allardyce isn?t getting the best out of his young wide man.

And he feels by turning back the clock and utilising the wingers at his disposal, Big Sam can drag United out of danger.

He told the Chronicle: ?It?s only my personal opinion, but what is wrong with simply playing a 4-4-2 system and getting the wingers into the game?

?We have players like Michael Owen and Mark Viduka who will score if you get the ball into the box.

?But it?s not happening. For me, the best example is Charles N?Zogbia.

?The lad?s head seems to have gone. No disrespect to him, but he has been fielded left wing-back, left-back, left midfield and wide right!

?He must be confused.

?He?s a left winger ? give him the ball down the left and tell him to cross it like we know he can and don?t over-complicate it.

?Chopping and changing isn?t going to get the best out of him.?

Meanwhile, Bez feels Damien Duff and James Milner can still help excite the Geordie nation.

He added: ?Damien and James are quality players, just like N?Zogbia on his day.

?If you create crosses you score goals and these players have made a career from it.

?But when you are playing Alan Smith wide on the right or in the holding position it will go wrong.

?Smithy will work hard, but he is a centre-forward.

?He can play elsewhere to help out, but he should be in his natural position if we are to get anywhere.?

Kloke ord av Beresford.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!