20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82016 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #210 på: 27. Nov. 2007, 07:23 »
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=66868
Ha ha, tribalfootball er ute igjen. Vet ikke helt hva jeg skal si til dette.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 27. Nov. 2007, 07:31 »
Tribalfootball refererer bare til The Daily Mail..

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 27. Nov. 2007, 10:35 »
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=66868
Ha ha, tribalfootball er ute igjen. Vet ikke helt hva jeg skal si til dette.

Mye av det samme stod også i lokalavisen, og er visstnok sant... Så du kan si akkurat hva du vil til dette.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #213 på: 27. Nov. 2007, 11:17 »
Faelt saa mye syting det skulle vaere over Sam her, da. En del av en managers jobb er (desverre) aa eksperimentere med laget. Liverpoolkampen kan ha vaert en god kamp aa ha eksperimentert i siden Sam tydeligvis ikke regnet med seier likevel. Sam er en god manager men han har ikke full oversikt over lagets kapasitet ennaa og maa proeve aa feile litt med spillere.

Saa vil jeg rette et sleivspark til alle dere som syter og klager : Er dere kun medgangssupportere? Greit at det forventes resultater men er det ikke naa laget trenger lojale supportere? Det var en kar paa BBC paa soendag som nevnte at NUFC-supporterne var de mest kravstore of mest sytete. Etter aa lese her saa er det ikke langt fra sannheten. Jeg var litt flau paa fansens og lagets vegne paa stadion paa loerdag, for makan til hets mot sitt eget lag skal det letes lenge etter.

FY - FYSJ - OG  FOEY!!!! SKJERPINGS FOLKENS!!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 27. Nov. 2007, 11:30 »
Vi er elendige for tiden. MEN Sam SKAL få minst ein heil sesong... Ellers kjem vi til å liggja midt på tabellen resten av dette århundret viss vi fortsett frekvensen med å sparka managera. Heilt latterleg kreva han sparka, hadde vi låge på siste med 0 poeng so kanskje ja!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 27. Nov. 2007, 11:43 »
Faelt saa mye syting det skulle vaere over Sam her, da. En del av en managers jobb er (desverre) aa eksperimentere med laget. Liverpoolkampen kan ha vaert en god kamp aa ha eksperimentert i siden Sam tydeligvis ikke regnet med seier likevel. Sam er en god manager men han har ikke full oversikt over lagets kapasitet ennaa og maa proeve aa feile litt med spillere.

Saa vil jeg rette et sleivspark til alle dere som syter og klager : Er dere kun medgangssupportere? Greit at det forventes resultater men er det ikke naa laget trenger lojale supportere? Det var en kar paa BBC paa soendag som nevnte at NUFC-supporterne var de mest kravstore of mest sytete. Etter aa lese her saa er det ikke langt fra sannheten. Jeg var litt flau paa fansens og lagets vegne paa stadion paa loerdag, for makan til hets mot sitt eget lag skal det letes lenge etter.

AMEN
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 27. Nov. 2007, 15:39 »
Dere husker John Beresford, right? LES hva han har og si, han sier så VANVITTIG mye fornuftig i dette intervjuet som Chronicle har gjort med han! Det er ihvertfall musikk i ørene mine...så folkens..LES!!

http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2007/11/27/lets-s-get-back-on-the-attack-72703-20166572/

Jeg vil sitere et par MEGET urovekkende strofer her:

?I listened to Sam before the game and it didn?t sound positive, it looked like United were content to simply contain Liverpool and nothing more."

Katastrofe!

?I am totally confused by what the team is trying to do. The fans don?t mind their team getting beaten if they give it a really good go ? they aren?t delighted but they can recognise a team that is trying to win."

Denne stiller jeg meg 100% bak!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 27. Nov. 2007, 16:11 »
Her er et senario.
Vist Ashley å Mort vil kvitte seg med han, hadde det vært det beste for Newcastle å slippe han. Da hadde vi fått penger for Allardyce fra FA.. Men vist de vil gi han sparken, blir det en saftig utbetaling som vi ville måtte gi Allardyce i kompensasjon..
Et problem??? Nei, tror ikke det siden Allardyce sitter trygt, men det var vel det samme de sa om Billy Davies i Derby ::)
Å jepp, det finnes alternativer..
Mourinho
Benites, for vel sparken i desember ser det ut til.
Lippi
Cappello
Sollied
Kan nevne flere topptrenere, men det er altså ikke nødvendig tror jeg siden Allardyce blir ;)

Lippi er vel ett dårlig alternativ isden han trener Juve...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 27. Nov. 2007, 16:15 »
Lippi trener ikke Juve. Det gjør Ranieri (?). Men om han er interessert i å trene en klubb som ikke spiller i Europa og ligger under midten av hjemmelig liga er en annen sak. Hvis Sam hadde blitt sparket (noe jeg håper ikke skjer) ser jeg ikke de helt gode alternativene til jobben.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 27. Nov. 2007, 16:16 »
Selvfølgelig...  :o
Dreit meg ut...

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #220 på: 27. Nov. 2007, 16:19 »

AMEN

Nok så sant det, men bytter newcastlesupportere klubb?Nei de fleste syter og klager. Selv jeg gjør det,men bytte klubb for det. Pøh aldri!Sånn newcastlefansen er. Er bare slik den er.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 27. Nov. 2007, 16:53 »
Jeg ser at Bez kritiserer Big Sams defensive spillestil. Vel, jeg tåler utmerket godt å se på "kjedelig" spill og lange baller, så lenge det gir resultater. Det er ingen tvil om at fansen bør få mye av skylda for at ting ikke har gått som det skal i Newcastle. Ved å forvente at alle hans etterfølgere gjør nøyaktig det samme som Kevin Keegan gjorde, er å tro på julenissen. Å forvente topplasseringer i ligaen hver eneste sesong er bare tull. Det er ikke så enkelt at man bare kan bestille det og det på forhånd. Fotballkamper må spilles først. Og straks man begynner å se tendenser til dårlige prestasjoner kombinert med dårlige resultater, så kommer pipekonsertene. Det hjelper ikke et lag som sliter i motgang. Det ble ikke akkurat lettere for Valencia å valse over Rosenborg, når supporterne begynte å pipe etter en halvtime.

Greit nok, jeg er enig i at vi trenger en mer positiv spirit. Vi må løfte haka og se fremover. Der har manageren en viktig jobb å gjøre. Vi har hørt nok syting og klaging på skader fra våre to foregående managere, nå trenger vi en mer positiv innstilling. En manager som vil se at vi tross alt har to potensielle klassespillere i Martins og Viduka på topp, og at vi bare må jobbe enda hardere for å få Viduka i form.

Men fansen er ikke stort bedre enn manageren. Å nei, Viduka er ikke i form, katastrofe. Vi taper fotballkamper, katastrofe. Forsvaret har ikke levd opp til forventningene. Katastrofe. Smith og Butt er ikke like teknisk skolerte som Emre og Barton. Å nei, å nei, da må vi se til å hive arbeidsjernene på dynga med det samme.

Har det aldri slått dere at kanskje vi bør begynne å støtte laget, fremfor å vende det ryggen hver gang vi ikke spiller Keegan-fotball? I Norge er supporterne langt flinkere til å støtte laget i tykt og tynt. Man hører ikke Klanen pipe etter en halvtime, bare fordi VIF sliter med å få i gang spillet. Selv om man ikke hører det på TV, eller på andre siden av stadion, så er Kjernen veldig viktig for RBKs prestasjoner. Flere spillere har fortalt at de merker det straks Kjernen blir stille, eller publikum begynner å pipe. Selv om publikum ellers i Norge ikke er så flinke til å gi lyd fra seg, som i England, så er det likevel noe med det å ikke vende laget ryggen straks det går dårlig. På Lerkendal har tilskuertallene gått opp i en periode hvor RBK har gjort det dårlig. Er ikke det et lite tankekors å ta med seg til England?

Har det egentlig noe for seg å kalle manageren en "wanker" hver gang det går dårlig? Selv om vi er norske, er vi like storforlangende og bortskjemte som geordiene. Men hvorfor er vi egentlig så kravstore, når det går fire år mellom hver gang vi får topplasseringer i ligaen? Det tok oss fire år å komme opp igjen i toppen etter at Keegan dro. Det har nå gått tre år siden Robson fikk sparken. Hva med å vente og se hvordan det går neste sesong, og bære ut med at resultater og spill varierer en del denne sesongen?

Så lenge resultatene og spillet ikke blir enda verre enn det allerede er, så ser jeg ingen problemer med å la Allardyce lære mens han går. For det er ingen tvil om at mannen trenger å lære seg å være manager i en klubb på vår størrelse. Og foreløpig synes jeg han kan få fortsette å lære. Forutsatt at han lærer kjapt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #222 på: 27. Nov. 2007, 17:24 »
Vinner vi mot blackburn. Så vil jeg tror at syting vil stoppe og vi er så å si "verdensmestere". ;D

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #223 på: 27. Nov. 2007, 18:14 »
Jeg ser at Bez kritiserer Big Sams defensive spillestil. Vel, jeg tåler utmerket godt å se på "kjedelig" spill og lange baller, så lenge det gir resultater. Det er ingen tvil om at fansen bør få mye av skylda for at ting ikke har gått som det skal i Newcastle. Ved å forvente at alle hans etterfølgere gjør nøyaktig det samme som Kevin Keegan gjorde, er å tro på julenissen. Å forvente topplasseringer i ligaen hver eneste sesong er bare tull. Det er ikke så enkelt at man bare kan bestille det og det på forhånd. Fotballkamper må spilles først. Og straks man begynner å se tendenser til dårlige prestasjoner kombinert med dårlige resultater, så kommer pipekonsertene. Det hjelper ikke et lag som sliter i motgang. Det ble ikke akkurat lettere for Valencia å valse over Rosenborg, når supporterne begynte å pipe etter en halvtime.

Greit nok, jeg er enig i at vi trenger en mer positiv spirit. Vi må løfte haka og se fremover. Der har manageren en viktig jobb å gjøre. Vi har hørt nok syting og klaging på skader fra våre to foregående managere, nå trenger vi en mer positiv innstilling. En manager som vil se at vi tross alt har to potensielle klassespillere i Martins og Viduka på topp, og at vi bare må jobbe enda hardere for å få Viduka i form.

Men fansen er ikke stort bedre enn manageren. Å nei, Viduka er ikke i form, katastrofe. Vi taper fotballkamper, katastrofe. Forsvaret har ikke levd opp til forventningene. Katastrofe. Smith og Butt er ikke like teknisk skolerte som Emre og Barton. Å nei, å nei, da må vi se til å hive arbeidsjernene på dynga med det samme.

Har det aldri slått dere at kanskje vi bør begynne å støtte laget, fremfor å vende det ryggen hver gang vi ikke spiller Keegan-fotball? I Norge er supporterne langt flinkere til å støtte laget i tykt og tynt. Man hører ikke Klanen pipe etter en halvtime, bare fordi VIF sliter med å få i gang spillet. Selv om man ikke hører det på TV, eller på andre siden av stadion, så er Kjernen veldig viktig for RBKs prestasjoner. Flere spillere har fortalt at de merker det straks Kjernen blir stille, eller publikum begynner å pipe. Selv om publikum ellers i Norge ikke er så flinke til å gi lyd fra seg, som i England, så er det likevel noe med det å ikke vende laget ryggen straks det går dårlig. På Lerkendal har tilskuertallene gått opp i en periode hvor RBK har gjort det dårlig. Er ikke det et lite tankekors å ta med seg til England?

Har det egentlig noe for seg å kalle manageren en "wanker" hver gang det går dårlig? Selv om vi er norske, er vi like storforlangende og bortskjemte som geordiene. Men hvorfor er vi egentlig så kravstore, når det går fire år mellom hver gang vi får topplasseringer i ligaen? Det tok oss fire år å komme opp igjen i toppen etter at Keegan dro. Det har nå gått tre år siden Robson fikk sparken. Hva med å vente og se hvordan det går neste sesong, og bære ut med at resultater og spill varierer en del denne sesongen?

Så lenge resultatene og spillet ikke blir enda verre enn det allerede er, så ser jeg ingen problemer med å la Allardyce lære mens han går. For det er ingen tvil om at mannen trenger å lære seg å være manager i en klubb på vår størrelse. Og foreløpig synes jeg han kan få fortsette å lære. Forutsatt at han lærer kjapt.

Tja, det er da ingen som forventer at vi skal spille Keeganfotball over natten, jeg gjør det iallfall ikke. Men på hjemmebane så må man i det minste forvente litt trøkk og intensitet og høyt press. Og det er da heller ingen som seriøst sier at vi skal kaste bort arbeidsjern som Butt og Smith, men det er klart at folk reagerer når Emre og Zog blir byttet ut i en kamp vi ligger under i.

Når det gjelder det å støtte laget så kan vel enorm buing også være en måte å si ifra på slik at spillere og støtteappratet forstår alvoret. Og nei, hvis de ikke tåler litt piping og buing så får spillerne og trenerne finne seg noe annet å gjøre. Slik er dette gamet. Norske supportere generelt er forøvrig rævva spør du meg - med enkelte unntak selvsagt. Antall tilskuere har ingenting med hvor gode supportere et lag har. Se på Aalesund fansen f.eks. Greit at de trekker fulle hus, men der er der vel "klapp klapp, hei så gøy vi har det, vinn og tap med samme sinn, aldri pip om så laget taper 5-0 hjemme". Er glad Newcastlefansen sier ifra når ting er helt på trynet slik som på lørdag og mot Pompey.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #224 på: 27. Nov. 2007, 18:34 »
Vi må få lov til å vise misnøye eller støtte når laget spiller dårlig. Akkurat som vi gjør det når vi spiller bra. En supporter bytter da faen med ikke klubb selv om det går dårlig, jeg følger de gjerne ned i Conferense League.
Men jeg ville få utrykke mine skuffelser\gleder over hvordan vi spiller fotball. Det er enehvers supporters rett.
Å vist IKKE manageren HAR TROEN PÅ SEIER i kampene, spesilet hjemme, hva pokker gjør han som manager da??? Da er det han som burde gå. Med det laget er det mulig å gå ut på hjemmebane å VINNE DEN KAMPEN..
Vist du mener at det var en ok kamp å eksperimentere i ?? Da skjønner jeg iallefall ikke hva du tenker ::)
INNSTILLINGEN TIL EN MANAGER SKAL VÆRE AT ENN KAN VINNE ALLE KAMPER, SPESIELT HJEMMEKAMPENE..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.