20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forsvinner Owen i sommer?  (Lest 4554 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Forsvinner Owen i sommer?
« på: 10. Mai 2007, 09:38 »
Owen har kommet med disse uttalelsene:

In Saturday's match programme Owen responded to a question about his future by saying he would "hopefully play and score more goals for Newcastle United"; but he did not use the words "next season".

Owen said in October in an after-dinner speech: "In terms of how long I stay at Newcastle, I'm here as long as everybody wants me. I had four years on my contract when I signed last year, so I would say at least that length of time and then you'd have to ask the chairman for the rest."

Nå ber Fat Fred om at Owen går ut å forteller Newcastle supporterene om de kan forvente å se han i Newcastle drakt neste sesong.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/n/newcastle_united/6641411.stm
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Forsvinner Owen i sommer?
« Svar #1 på: 10. Mai 2007, 10:02 »
Ja. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Selvom jeg blir ganske irritert hvis Owen forsvinner så må jeg jo si at jeg skjønner gutten også.. Han "skylder" ikke Newcastle en dritt etter min mening. Han er en profesjonellfotball spiller,  en "leiemorder", som ble kjøpt av Newcastle for å skore mål. At han ble skadet i en landskamp er ikke hans skyld, men veldig synd med Newcastle.

Hvis Liverpool eller United kommer for han i sommer tror jeg han drar, men jeg er skeptisk til om det kommer til å være noe interesse for han i det hele tatt.

Edit: Jeg stemte ja i mangel på flere alternativer.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10. Mai 2007, 10:22 »
Engelsk Newcastle supportere:

Quote from: Skirge on Today at 09:01:30 AM
He does not deny the £9mill get out clause, seems more pissed that it has been made public and if its not came from the club then it has to have came from people close to owen.. Is this Owen looking for a move?

Probably.  Can you blame him though?  It's a very short career, even more so when you have just come back from a serious injury.  If I'm Michael Owen and I'm looking around that pitch and that stadium last weekend, I'm wondering how the f*** my career has come to this, and thinking I've got to do something to get things back on track asap.

Does he owe us a season fully fit?  Speaking from the heart as a fan of Newcastle, then maybe he does, but looking objectively at it, he owes us f*** all.  Not his fault he got injured, not his fault footballers get paid a lottery win every year.  He came, he got injured, we got shitter.  I wouldn't want to stay if I was him
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10. Mai 2007, 10:28 »
akkurat det samme som jeg mener og tror. Men hvis Owen skulle bli solgt for 10MP og vi får kjøpt Bent for den samme prisen så begynner jeg ikke å gråte.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10. Mai 2007, 10:31 »
akkurat det samme som jeg mener og tror. Men hvis Owen skulle bli solgt for 10MP og vi får kjøpt Bent for den samme prisen så begynner jeg ikke å gråte.

Enig, og Darren Bent tar sikkert til takke med under halvparten av lønna til Owen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10. Mai 2007, 10:52 »

Enig, og Darren Bent tar sikkert til takke med under halvparten av lønna til Owen.
Selvfølgelig er Darren Bent en bra ersttater for Owen. Men hva ble Owen kjøpt for: var det £15 eller 17 mil? Og nå sier vi oss fornøyd med å få tilbake £9 eller 10? Et brukbart tap det også? Og så ser vi på de kampene Owen har spilt, og målene han har scoret så kommer jeg frem til det samme som jeg har antydet hele tiden: Owen ligner mer og mer på et bomkjøp!

Hvis han IKKE blir minst neste sessong og bidrar merkbart til Newcastles sportslige fremgang (som jeg forventer) så er (og blir) han et bomkjøp!

For min del kan porselensfiguren bare dra, det er mulig vi ikke klarer å "lokke til oss noen bedre", men jeg er sikker på at vi kan finne spillere hvor vi kan få mer valuta for pengene.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10. Mai 2007, 10:55 »

Selvfølgelig er Darren Bent en bra ersttater for Owen. Men hva ble Owen kjøpt for: var det £15 eller 17 mil? Og nå sier vi oss fornøyd med å få tilbake £9 eller 10? Et brukbart tap det også? Og så ser vi på de kampene Owen har spilt, og målene han har scoret så kommer jeg frem til det samme som jeg har antydet hele tiden: Owen ligner mer og mer på et bomkjøp!

Hvis han IKKE blir minst neste sessong og bidrar merkbart til Newcastles sportslige fremgang (som jeg forventer) så er (og blir) han et bomkjøp!

For min del kan porselensfiguren bare dra, det er mulig vi ikke klarer å "lokke til oss noen bedre", men jeg er sikker på at vi kan finne spillere hvor vi kan få mer valuta for pengene.

Vi kan jo ikke kreve mer enn hva klausulen er på? Fat FRED sier jo nesten rett ut at det er en klausul i kontrakten. Med andre ord må vi ta til takke med £9 millioner.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10. Mai 2007, 11:00 »

Det er som Asbjør sier. Jeg er absolutt ikke fornøyd med 10mp for Owen, men hvis han har en klausul, noe han mest sannsynlig har, så har vi ikke noe annet valg.

Men ja, da blir han et stort stort bomkjøp. 7mp i tap rent transfermessig, og mange millionger i tap i lønn for en skadet spiller.

Sheperd er jo litt dum også som går ut i pressen å presser Owen til gi sin tillit til Newcastle. Jeg er redd han ødelegger mer enn han han tjener på dette.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10. Mai 2007, 11:23 »
Blir skuffet hvis Owen drar, men det vil ikke overraske meg. Dessuten er Owen milevis ferdighetsmessig over de andre Newcastle spillerne, og han fortjener å spille på et storlag.
Spørsmålet er vel heller om det er noen som vil kjøpe han, noe jeg egentlig tviler på
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. Mai 2007, 11:35 »

Det er som Asbjør sier. Jeg er absolutt ikke fornøyd med 10mp for Owen, men hvis han har en klausul, noe han mest sannsynlig har, så har vi ikke noe annet valg.

Men ja, da blir han et stort stort bomkjøp. 7mp i tap rent transfermessig, og mange millionger i tap i lønn for en skadet spiller.

Sheperd er jo litt dum også som går ut i pressen å presser Owen til gi sin tillit til Newcastle. Jeg er redd han ødelegger mer enn han han tjener på dette.
Sheperds uttalelser gjør egentlig bare det hele verre. En slik uttalelse tror jeg ikke kan bedre situasjonen på noen måte, og da kan den i såfall bare gjøre det verre.
Uansett hvordan Owen gjør det for oss i fremtiden er han på mange måter allerede et bomkjøp. Vi har gått nesten to hele sessonger uten vår antatt beste spiss, og se på hvor mye han har kostet klubben. Det er slike feilinvesteringer som den som gjør at Newcastle er Newcastle, og ikke det Newcastle som vi vil at det skal være. Sånn sett har vi jo også fått mer igjen av Boumsong og Luque utrolig nok.

Også enig i VepsoO sitt moment om at vi ikke må bli overrasket over at Owen kanskje forlater klubben, for det er som VepsoO sier: Owen er egentlig for god til å spille for dagens Newcastle United, dessverre!
« Siste redigering: 10. Mai 2007, 13:16 av chickenman »

djmattis

• Gjest
« Svar #10 på: 10. Mai 2007, 12:54 »
Det er for mye fokus rundt owen

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10. Mai 2007, 13:51 »
Uttalelsene Shepherd kommer med gjør det hele bare vondt verre, men det kan også være at Shepherd ønsker Owen vekk fra klubben!? Han er jo ganske dyr i drift, hever vel lønn for 2-3-4 spillere, mye skadet (også da han var i LFC), og kansje ikke den type spiss den nye manageren (Allardyce) er så veldig avhengig av!?!

Må også ta med at Owen aldri har scoret over 20 mål i en PL sesong, tror han som mest står med 19 (kansje noen kan sjekke dette opp, så kan jeg være 100% sikker). Skader må nok ta en del skyld i dette, men kan også være at han er en litt begrenset spiller som lever veldig mye på gode lagkammerater og sin egen hurtighet, ikke vet jeg!?

Uansett, jeg synes Owen skylder oss supportere litt igjen etter måten vi har støttet han opp om, og kan si at om han drar nå vil jeg ikke ha så veldig mye til overs for han. Men samtidig så skjønner jeg veldig godt om han forlater oss, han har tross alt større ambisjoner! Men klubbfølelse og hjerte står høyt i kurs hos meg!!

Til slutt må jeg si at det kansje hadde vært en idè og ha en lønns-struktur i klubben!? Mener personlig at dette vil være det beste, og synes ikke at Dyer og Owen er de spillerne som fortjener høyest lønn av de nåværende spillerne!!!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10. Mai 2007, 13:53 »
Tviler på at Owen forsvinner. Men hvis han vil, kan han faen meg dra seg på hue og ræva ut!

Det går selvsagt mange rykter om englands beste spiss, og han har media rundt seg hele tida. Synes derimot at det er synd at Shepard går ut å sier at han bør si at han vil bli eller fordufte. Han bør ta dette med Owen personlig og prøve å overtale han til å bli.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 10. Mai 2007, 14:51 »
Syns det FatFred sa var bra jeg.

Enten kommer han ut og forteller fansen vår at han trives i denne klubben, og ikke har noen intensjoner om å dra, eller så vil jeg fortelle ham at ingen av topplagene i Premier League er interesserte i ham. Fordi det er sannheten.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 10. Mai 2007, 14:56 »
Men disse såkalte "toppklubbene" kan få øynene opp for ham når overgangsvinduet starter opp igjen. Da kan plutselig "pipa" få en helt annen lyd! Ihvertfall om han ikke trives og er på billigsalg!