20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: BIG SAM ny Newcastle manager  (Lest 41654 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: BIG SAM ny Newcastle manager
« Svar #75 på: 10. Mai 2007, 00:05 »
Detta er meget intresangt!Jeg er utrolig spent på hvem som vill bli Newcastle`s manager.Jeg tror det blir enten Svennis eller Big Sam.

Dristig tipping :D

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 10. Mai 2007, 09:24 »
Detta er meget intresangt!Jeg er utrolig spent på hvem som vill bli Newcastle`s manager.Jeg tror det blir enten Svennis eller Big Sam.

Svennis kan du stryke fra lista.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil

Noreng

• Gjest
« Svar #79 på: 10. Mai 2007, 14:58 »
1. Hitzfeld
2. Koeman
3. Big Sam
4. Hiddink

Kunne nesten tatt alt på delt 1. plass. Får vi en av de hopper jeg i taket!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 10. Mai 2007, 17:51 »
Skal jeg først lage en urealistisk liste, så ville den kanskje blitt seende sånn ut:
1. Mourinho
2. Hiddink
3. Hitzfeld
4. Ferguson

Eneste grunn til at vår rødsprengte, skotske venn blir nummer fire på den lista er alder og arbeidsgiver.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #81 på: 10. Mai 2007, 18:10 »
Hadde vært så UTROLIG digg om Mourinho hadde sagt opp stillingen i Chelsea og begynt å trene Newcastle i stedet.

Dessverre er det - som sagt - et urealistisk ønske.
Howay the Lads!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 10. Mai 2007, 18:18 »
Vel, vi trenger jo bare vente til han har fått sparken i Chelsea etter FA cup-finalen :D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #83 på: 10. Mai 2007, 19:02 »
Rart at mange her er skeptiske til Sam Allardyce når de var for Roeder.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 10. Mai 2007, 19:19 »
Rart at mange her er skeptiske til Big Sam når de var for Roeder.

Dere nevner at Big Sam har brukt avdanka spillere, hatt et lite budsjett å rutte med, og hatt et defensivt lag til rådighet, og derfor kommer han ikke til å mestre:
1) bedre spillere
2) mye større budsjett
3) mer offensivt anlagt lag

De to første punktene over taler for seg selv, så de gidder jeg ikke kommentere en gang. Men den tredje kan jeg kommentere litt:

Om Sam klarer å få det defensive laget Bolton til å score flere mål enn oss på en sesong, da skulle han vel klare å behandle et bedre offensivt lag enn det han hadde? Og alle her klager på at vi trenger et bedre forsvar... vel, med Sams filosofi kan vi muligens få ryddet litt opp baki der for en gangs skyld.

Å kalle Sams spillestil for direkte kjedelig og defensiv er kanskje ikke helt riktig. Har sett noen Bolton-kamper i år, og de har i hvert fall vært mye mer underholdende og målrike enn våre, det kan jeg garantere.

Jeg tror kanskje at Nufc-fans er blitt litt for skeptiske etter flere år med elendig fotball og håpløse managere som har gått inn den ene døren, og ut den andre. Det forstår jeg jo godt. Men Sam Allardyce har en egenskap som verken Roeder eller Souness kan skryte av å ha: Han kan forvandle gråstein til gull. Det har han bevist i Bolton.
« Siste redigering: 10. Mai 2007, 19:24 av geordie-olav »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 10. Mai 2007, 19:26 »
Dessuten er han flink med avdanka spillere, og det har vi også mer enn nok av i Newcastle. Kanskje han kan få ut noe bedre av alle floppene og de middelmådige spillerne våre? Har noen tenkt på det?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 10. Mai 2007, 20:12 »
Jeg kan ikke svare for alle, men jeg kan prøve å forklare mine både for og imot synspunkter for Big Sam.

Først av alt: han har kvaliteter vi trenger i Newcastele idag. Han er myndig, han vet hvor skapet skal stå og setter det der. Den som har problemer med det må pent flytte seg. I tillegg har han bevist at han kan kunsten å få det beste ut av spillerne sine, og ser man tilbake på årets Newcastle sessong kunne nettop det endret mye for vår del, velger jeg å tro. En annen positiv ting med Big Sam er at han er engelsk, noe ikke verken Houlllier eller Svennis er. Og som det konservative folkeslaget engelskmennene er så tror jeg det er en fordel i svært mange situasjoner å ha en engelsk manager, selv om visse personer fra den iberiske halvøy er i ferd med å bli rimmelig populære i et par engelske klubber.
Kort oppsummert har Big Sam gjort en strålende jobb med Bolton, og har mange av de kvalitetene vi trenger i dagens Newcastle.

Så det negative: Bolton jobben er så godt som det eneste han har å vise til. Og hvem vil med hånda på hjertet helt ærlig si at de er fornøyde bare Newcastle blir like gode som det Bolton er pr idag? Iallfall ikke jeg, og neppe veldig mange andre ambisiøse Newcastle fans. Om han nå får langt mere ressurser til rådighet er ikke det en garanti for at han tar oss opp mot toppsjiktet igjen. Han har tatt Bolton fra å være en dumpekandidat til å kjempe om UEFA Cup. Men vi har ingen garanti for at han kommer enda lengre i en større klubb. Og der ligger spørsmålstegnet. Skal du nå toppen, eller topp-5 i PL skal det mer til enn bare midler. Og dette "lille ekstra" må isåfall Big Sam bevise at han har. Jeg håper han gjør det, men jeg er langt ifra 100% sikker. Det er iallfall det jeg er usikker på med tanke på Big Sam, men som sagt: jeg håper virkelig han lykkes hvis han blir vår neste manager!

Og hva gjelder å få det beste ut av spillerne han har til rådighet kan man jo tillate seg å håpe at Albert Luque kanskje kan få en ny vår i Newcastle under Big Sam? Selv om toget mest sannsynlig allerede er gått er det lov å håpe...

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #87 på: 10. Mai 2007, 20:37 »
Så enig så enig med det Chickenman sier der. Men jeg har mer tro på at Sammy kan klare å gjøre oss til en klubb blant de 4 beste. I Bolton hadde han lite budsjett og kunne ikke kjøpe spillere i hytt og pine... Nå som han er i Newcastle vil han få bruker penger på de spillerne som vil passe godt inn i Newcastle. Jeg tror at Big Sam er en klok mann i overgangsmarkedet og at mange gode spillere vil komme til Newcastle fordi nettopp Sammy er der. De vet at han er en god manager og at han vil hjelpe Newcastle til toppen igjen.
Tror Sammy henter minst 1 eller 2 Bolton-spillere til Newcastle noe som jeg ikke har imot.

Sammy er jeg 90% sikker på at han er rett mann for Newcastle. Newcastle-spillerne har respekt for ham og de vet hva han oppnådde med Bolton.

Jeg er i hvertfall ikke noe særlig skeptisk til Sammy.
Howay the Lads!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 10. Mai 2007, 20:46 »
Eg er sikker på at Newcastle med Allardyce kjem til å bli eit langt meir underholdande lag enn Bolton med Allardyce. No får han tilgang til langt betre tekniske spelarar og mulighet til å kjøpe langt bedre og yngre spelarar enn han hadde i Bolton. Det kan samanliknast litt med landslaget til Norge. Drillo måtte spele kjedelig og destruktiv fotball med det laget han hadde til rådighet fordi han ikkje hadde tilgang til tekniske og ballsikre spelarar. Det var den muligheten vi hadde til å ha et bra landslag. Det samme trur eg det var med Allardyce, han hadde ikkje muligheten til å kjøpe gode spelarar for å spele fin fotball og samtidig være eit godt lag. Vi ser jo korleis det har gått med Norge etter vi skulle begynne å spele "fin" fotball langs bakken.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 10. Mai 2007, 21:59 »
Alle store managere har begynt på bunnen av. Ferguson har selv lagt brikke for brikke og gjort manu til et av verdens beste fotball lag.

Kanskje Allardyce kan klare det samme med Nufc? ( over lang tid selvfrølgelig)  Kanskje vi har skutt gullfuglen?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /