20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som ny Newcastle manager?

Alan Shearer
12 (21.4%)
Svennis
6 (10.7%)
Big Sam
22 (39.3%)
Ronald Koeman
5 (8.9%)
Kevin Keegan
7 (12.5%)
Lee Clark
0 (0%)
Gordon Strachan
2 (3.6%)
Steve Bruce
1 (1.8%)
Mark Hughes
1 (1.8%)
Nigel Pearson
0 (0%)

Stemmer totalt: 54

Skrevet av Emne: AVSTEMMING: Ny Manager  (Lest 15435 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: AVSTEMMING: Ny Manager
« Svar #45 på: 08. Mai 2007, 17:49 »
I går satt jeg og tenkte på hvordan det hadde blitt med assistenten til Sam i Bolton. En som sto nede på benken og ga beskjeder som bare det. En assistent som ikke kun sitter på ræva.

Jeg lurer også på hvordan det blir med Sam på sidelinjen i andre omgangene. Han er jo ikke noe "pusekatt"  ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 08. Mai 2007, 18:41 »
Jeg så hva Sven Gøran Erikson gjorde med England-laget. De spilte kjedelig fotball, og det var klippekort som bare faen!

Nei, gi oss Sam Allardyce! Får vi ikke ham går det sikkert dårlig uansett.
Hvis du skal dømme Svennis ut ifra det han gjorde med England og bare England så får det står for din regning, det taler vel egentlig for seg selv også...  ::)

Har ikke sett så mye fra ham bortsett fra tiden hans i England, så det er det eneste jeg kan se ut ifra.
Jeg syns iallfall det er imponerende å klare å vinne UEFA Cupen med IFK Göteborg, samme sessongen vant han forresten både den hjemlige ligaen OG Cupen, riktignok i 1982, men det er fortsatt ikke dårlig med et svensk lag.
I tillegg har han vunnet "the double" med Benfica i Portugal og ført dem til Europacup finalen i 1990. Videre har svensken vunnet den italienske Cupen med både Roma og Sampdoria. Høydepunktet i karrieren hans er antagelig alikevel å ha vunnet både Coppa Italia i 1998 og 2000 med Lazio, i tillegg til Cupvinner cupen i '99 (siste gangen den ble spilt?) og sist men ikke minst Scudettien med Lazio i 2000. Den gang da var det sterkt i Italia, med både Milan og den gamle dame som sterke konkurrenter og antagelig med flere ressurser enn Lazio. Med andre ord: som klubbmanager har Svennis gjort det bra. At han ikke oppnådde suksess med England overrasker meg ikke. Når en hel nasjon går inn for å ødlegge for en enkelt person i stedet for å støtte ham, ja da bør de faktisk klare det. Og det gjorde England også, uten at de skal gis noen honnør for det. Man kan jo bare tenke seg: det snakkes støtt og stadig om hvordan Liverpool supporterne er Liverpools tolvte mann på Anfield, og i semifinalen mot Chelsea nå så merket man det godt. Til sammenligning kunne kanskje den engelske fansen vært landslagets tolvte spiller om de hadde støttet laget sitt? I stedet er de heller nesten motstanderens tolvte mann slik som de prøver å ødlegge for sine egne. At det forløpig ikke er blitt så mye bedre etter at en sterkt overvurdert McLaren tok over fryder meg.

Konklusjon: man kan si mye og mangt om Svennis, men å dømme ham som en udugelig manager bare fordi han "ikke lykkes" med England (kunne noen andre forresten gjort det forbanna mye bedre?) blir etter min mening for dumt.

Men det var min lille tale for å forsvare Svennis, temaet her var vel Newcastles nye manager...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 08. Mai 2007, 18:56 »
Nå er det liten tvil om at Svennis har vunnet mye skvip. Om Svennis har lykkes som klubbmanager kan man også si det samme om Souness. Svennis har et 2-3 titteler som klubbmanager som er sterke.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 08. Mai 2007, 19:46 »
Nå er det liten tvil om at Svennis har vunnet mye skvip. Om Svennis har lykkes som klubbmanager kan man også si det samme om Souness. Svennis har et 2-3 titteler som klubbmanager som er sterke.
Det aller dummeste jeg noensinne har hørt!

Han vant The Treble med IFK Gøteborg (Liga, Cup og UEFA Cupen) i en samme sesong med klubben, i tillegg til cupgullet han tok første sesongen!
Han flyttet så til Benfica der han "nesten" tok The Treble igjen, vant Ligaen og Cupen, men var tapende finalist i UEFA Cupen, alt i sin første sesong! Han vant også Ligaen med Benfica i sin andre sesong, før han flyttet til Italia noen sesonger. Der ble det kun et cupgull med Roma!
Han vendte så tilbake til Benfica og vant Ligaen med dem og ble tapende finalist i Serievinnercupen!
Han vendte så tilbake til Italia der han vant Cupen med Sampdoria.
Med Lazio vant han Cupen 2 ganger, Cup Vinner Cupen 1 gang og Serie A 1 gang!

Dette e det du kaller "skvip" Asbjørn, samtidig som du sammenligner han med Souness ???
Det er greit at du ikke liker Eriksson, men å kalle alle serietitlene han har vunnet i de forskjellige landene, samt cupene og Europacupene for skvip, og samtidig sammenligner han med Souness blir ALTFOR DUMT synes jeg! Det er ihvertfall mer enn 2-3 sterke titler som du nevner, da han alene har vunnet Ligaen i forskjellige nasjoner ikke mindre enn 5 ganger! og 2 Europacuper pluss en del nasjonale cuper!!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 08. Mai 2007, 19:53 »
Det aller dummeste jeg noensinne har hørt!

Han vant The Treble med IFK Gøteborg (Liga, Cup og UEFA Cupen) i en samme sesong med klubben, i tillegg til cupgullet han tok første sesongen!
Han flyttet så til Benfica der han "nesten" tok The Treble igjen, vant Ligaen og Cupen, men var tapende finalist i UEFA Cupen, alt i sin første sesong! Han vant også Ligaen med Benfica i sin andre sesong, før han flyttet til Italia noen sesonger. Der ble det kun et cupgull med Roma!
Han vendte så tilbake til Benfica og vant Ligaen med dem og ble tapende finalist i Serievinnercupen!
Han vendte så tilbake til Italia der han vant Cupen med Sampdoria.
Med Lazio vant han Cupen 2 ganger, Cup Vinner Cupen 1 gang og Serie A 1 gang!

Dette e det du kaller "skvip" Asbjørn, samtidig som du sammenligner han med Souness ???
Det er greit at du ikke liker Eriksson, men å kalle alle serietitlene han har vunnet i de forskjellige landene, samt cupene og Europacupene for skvip, og samtidig sammenligner han med Souness blir ALTFOR DUMT synes jeg! Det er ihvertfall mer enn 2-3 sterke titler som du nevner, da han alene har vunnet Ligaen i forskjellige nasjoner ikke mindre enn 5 ganger! og 2 Europacuper pluss en del nasjonale cuper!!

At han vinner ligagull med Gøteborg og Benfica som begge var de soleklart største klubbene i landet ser jeg ikke på som noen stor prestasjon. Var det stort av Ola By Riise å vinne ligagull med Rosenborg? Er det kjempestort av Trond Sollied å vinne ligaen med Olympiakos? Da fatter jeg ikke hvorfor begge fikk sparken.

Svennis eier ikke "passion" og er altfor glad i penger, piker, vin og sang. Den handlingslammede klysa bytter klubber oftere enn Roeder bytter kaptein og straffeskyttere. Nå trenger vi en manager som kan være i klubben i mange år, og ikke et svenskt mobbeoffer som lar seg lure av pressen gang på gang.

« Siste redigering: 08. Mai 2007, 19:55 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #50 på: 08. Mai 2007, 20:17 »
Som vanlig svarer du bare på det som ''fremmer din sak''... Nei, forresten å vinne UEFA-cup med Göteborg er ingen sak. Det kunne Souness og gjort. Til og med Asbjørn hadde greid det.  ::)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 08. Mai 2007, 20:28 »
Enig med Asbjørn. Selvsagt kunne Souness klart det Håvard...

Her er forresten det han har oppnådd som manager:

Rangers

Winners
1986-87 Scottish League Cup
1986-87 Scottish Premier League (Level 1)
1987-88 Scottish League Cup
1988-89 Scottish League Cup
1988-89 Scottish Premier League (Level 1)
1989-90 Scottish Premier League (Level 1)
1990-91 Scottish League Cup
1990-91 Scottish Premier League (Level 1) (Left with 5 games to go)

Runner Up
1988-89 Scottish Cup
1989-90 Scottish League Cup

Liverpool

Winners
1991-92 FA Cup

Runner Up
1992-93 Charity Shield

Galatasaray

Winners
1995-96 Turkish Cup
1996-97 Turkish Super Cup

Benfica

Runner Up
1997-98 Portuguese First Division

Blackburn Rovers

Winners
2001-02 League Cup

Runner Up
2000-01 Football League First Division (Level 2) Promotion

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 08. Mai 2007, 20:30 »
Som vanlig svarer du bare på det som ''fremmer din sak''... Nei, forresten å vinne UEFA-cup med Göteborg er ingen sak. Det kunne Souness og gjort. Til og med Asbjørn hadde greid det.  ::)

Dine personangrep blir bare søtere og søtere. Slik holdt du på når jeg ville ha bort Roeder i høst også. Fortsett slik og all respekt er borte.
« Siste redigering: 08. Mai 2007, 20:32 av Asbjørn »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 08. Mai 2007, 20:44 »
UEFA-cup-tittelen med IFK er nok Svennis desidert største prestasjon som manager/trener. Men bare det å vinne The Treble, selv om det er med Sveriges, på den tiden, beste lag, er en stor prestasjon.

Han har vunnet cupvinnercupen med Lazio, og har flere ganger vært tapende finalist i europacuper. Svensken har vunnet alt som er å vinne som manager, selv om han har oppnådd en del av trofeene med de beste klubbene i den enkelte liga.
Men Robson vant jo det meste med både PSV, Sporting og Barcelona han også. Men den mannen har vel ikke oppnådd noe han heller. Har "bare" ligatittel og UEFA-cup-tittel med Ipswich å vise til. Det er jo ingenting. Det klarer jo enhver idiot. På 80-tallet var jo alt mulig.

Ja, Eriksson er glad i piker, vin og sang. Og han har byttet klubb mange ganger. Men jeg tror ikke det er sånn at mannen nødvendigvis vil forlate oss om bare et par år. Blir svensken ansatt, så tror jeg han blir her tre-fire sesonger ihvertfall. Mannen har oppnådd MYE mer enn Souness i sin karriere. Han har ikke bare vunnet en fattig cuptittel med Benfica, skotsk ligatittel med Rangers (i et år hvor Celtic var ikke-eksisterende), ligacuptittel med Blackburn og cuptittel med Galatasaray.
Svenskens merittliste er langt mer imponerende. Han har vunnet alt som er å vinne i hver eneste liga han har vært i. Og selv om han er lettlurt, og kan virke handlingslammet, så er jeg ganske sikker på at han er en helt annen klubbtrener enn landslagstrener.

Også Åge Hareide og Nils Arne Eggen har helt andre resultater som klubbtrenere enn som landslagssjef. Men det er klart, de to duger ikke som klubbtrenere i Norge de heller. Hareide har jo bare andreplasser i serien bak RBK, og cupgull i 94 å vise til med Molde. Dessuten har han vunnet den danske serien med Brøndby, det er jo noe alle får til. Og svensk suksess i både cup og serie med Helsingborg, det er jo heller ingen sak. Og Eggen har jo til og med vunnet norsk serie med Moss. DET er bra dårlig det.

Trond Sollied har forresten tatt bakgårsklubben Gent ut i Europa, og har vunnet den belgiske serien med laget flere ganger. Jeg innbiller meg at Rosenborgs rekordpoengsum i Tippeligaen har kommet under Sollied, og Club Brügge har ikke hatt helt den samme suksessen etter at Sollied dro. Olympiakos kan gjøre nesten som de vil i Hellas, og mannen fikk sparken fordi de ikke lyktes i å komme videre fra gruppespillet i CL, i konkurranse med Real Madrid, Roma og Shaktar, i tillegg til PSV, Rosenborg og Arsenal. At Olympiakos-ledelsen mangler evnen til å innse realitetene er ikke Sollieds problem.

Sven Göran Eriksson er ikke en dårlig klubbtrener bare fordi han har vunnet liga og cup med Benfica, Lazio, Sampdoria, IFK Göteborg og Roma. Greit nok, det er ikke Fabio Cappello, men den mannen er unik.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
« Svar #54 på: 08. Mai 2007, 20:48 »
Herregud da. Det er ikke historien som teller. Den vi tror kan gjøre det best for oss nå, er vel den vi vil ansette? Og hvem tror helt ærlig at Svennis vil gjøre det bra?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 08. Mai 2007, 20:52 »
Jeg tror HELT ÆRLIG at Svennis vil gjøre det bra, fordi han fremdeles er en meget dyktig manager. At han er glad i piker, vin og sang gjør meg ingenting. Jeg tror Svennis er et bedre valg enn Allardyce, fordi Svennis vet hvordan man vinner trofeer. Det aner ikke Allardyce noe om. Det er VINNERKULTUR vi trenger, for at vi skal greie å vinne. Det var mangel på vinnerkultur som felte oss i Keegans dager. Sam Allardyce fører ikke med seg noen vinnerkultur.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 08. Mai 2007, 20:54 »
Herregud da. Det er ikke historien som teller. Den vi tror kan gjøre det best for oss nå, er vel den vi vil ansette? Og hvem tror helt ærlig at Svennis vil gjøre det bra?

Som enkelte her likar å sei: Kva har du røyka?

Historia gjer en god indikasjon på kor dyktig manageren er. Det er vel større sannsynlighet at en manager som har vunne alt som kan vinnast er den rette for klubben, enn at en manager som kun har nedrykk og elendig CV er den rette.

Eg kan med handa på hjerte sei at eg trur Svennis ville gjort ein glimrande jobb med nesten kva som helst klubb han hadde tatt over.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 08. Mai 2007, 20:57 »

De som elsket Roeder tror tydeligvis det.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 08. Mai 2007, 20:59 »
Det er VINNERKULTUR vi trenger, for at vi skal greie å vinne. Det var mangel på vinnerkultur som felte oss i Keegans dager. Sam Allardyce fører ikke med seg noen vinnerkultur.

Trur ikkje det har så mykje å sei, ihvertfall ikkje for manageren. Vinnarkultur skulle ein tru Dalglish, Robson og til og med Souness kunne bringe med seg, men vant vi noko?
Ein gang må jo Allardyce vinne noko, forhåpentligvis i Newcastle. Vinnarkultur får vi uansett ikkje i Newcastle før vi har vunne noko.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 08. Mai 2007, 20:59 »
Jeg tror HELT ÆRLIG at Svennis vil gjøre det bra, fordi han fremdeles er en meget dyktig manager. At han er glad i piker, vin og sang gjør meg ingenting. Jeg tror Svennis er et bedre valg enn Allardyce, fordi Svennis vet hvordan man vinner trofeer. Det aner ikke Allardyce noe om. Det er VINNERKULTUR vi trenger, for at vi skal greie å vinne. Det var mangel på vinnerkultur som felte oss i Keegans dager. Sam Allardyce fører ikke med seg noen vinnerkultur.

Da kan du jo fortelle meg hvorfor du hatet Souness og "elsket" Roeder. Souness hadde vunnet flust av titler, mens Roeder ikke hadde noen og rykket ned med et West Ham lag folk ikke trodde det var mulig å rykke ned med.