20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som ny Newcastle manager?

Alan Shearer
12 (21.4%)
Svennis
6 (10.7%)
Big Sam
22 (39.3%)
Ronald Koeman
5 (8.9%)
Kevin Keegan
7 (12.5%)
Lee Clark
0 (0%)
Gordon Strachan
2 (3.6%)
Steve Bruce
1 (1.8%)
Mark Hughes
1 (1.8%)
Nigel Pearson
0 (0%)

Stemmer totalt: 54

Skrevet av Emne: AVSTEMMING: Ny Manager  (Lest 15428 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Sv: AVSTEMMING: Ny Manager
« Svar #90 på: 09. Mai 2007, 14:20 »
Hva har du røyka? Så klart viser CVen hvor god man er/var, men fotball forandrer seg. Man kan gjøre en drittjobb med en god CV og en bra jobb med en dårlig en.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #91 på: 09. Mai 2007, 15:06 »
Jeg liker ikke å snakke om tabellplasseringer. Jeg er fornøyd hvis 50% av bortetapene blir gjort om til uavgjort og hvis vi igjen blir et godt hjemmelag slik at de andre lagene frykter å komme til St'James.
Jeg er fornøyd dersom jeg ser en klar spillestil og alle 11 + resten av troppen bidrar så godt de kan til å løfte klubben fremover. Om vi da såvidt klarer 5.plassen på målforskjell eller havne på 9. plass 2 poeng bak 5.plassen er ikke så farlig over tid. Det viktigste er at vi stabiliserer oss i et sjiktet like bak de 4 store. Så kan vi heller utfordre dem om 3 sesonger.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 09. Mai 2007, 16:45 »
Hehehehe Newcastle supportere om mobbeofferet fra Sverige. Tror ikke akkurat at det hadde vært et populært valg :-)

http://www.newcastle-online.com/nufcforum/index.php?topic=39738.0
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 09. Mai 2007, 16:55 »
Guardian Unlimited

It is unlikely Eriksson's appointment would be welcomed by Newcastle fans: not only did he bore as England manager but he also appeared to poke fun at Newcastle when, last year, he confided to an undercover tabloid reporter that Michael Owen was only at the club for financial reasons.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 09. Mai 2007, 16:58 »
Personlig likte jeg denne best:

[quote = jong24]
Sam Allardyce,
He's very nice,
He'll take a bung,
At any price.
[/quote]
 :D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 09. Mai 2007, 17:04 »
Joakim:

Hvor lave målsetninger er det mulig å ha?
Nå har vi en sommer foran oss hvor forsvaret skal TOTALRENOVERES. Kan hende er Allardyce innstilt på å beholde kun Taylor og juniorene av forsvarsspillerne våre til neste sesong, og dermed må han hente inn veldig mange nye. Hvis han får til det, skal vi da ha en målsetning om å klare topp 10?
Hvordan kan vi da være så til de grader misfornøyd med at vi med dagens stall dårligst blir nummer 14? Forsvaret vårt holder jo overhodet ikke mål. Og det kommer i tillegg til at spillerne lenge har ønsket å sparke sin egen manager, ved å nekte å følge hans instruksjoner i kamper. Så med et totalt nytt forsvar, og med ny optimisme i spillergruppa, så skal vi være godt fornøyd om vi greier topp 10, og vi skal være VELDIG fornøyd om vi om 5 år greier å UTFORDRE topp 5?

Yes, forsvaret skal totalrenoveres, forhåpentligvis! Er det noen garanti for at det vil slå til allerede etter en sesong. Er det en garanti for at Allardyce får alle de spillerne vi trenger? Kan vi forvente minimum topp 6 selvom vi kun får 2 nye forsvarsspillere? Jeg har ikke lave målsetninger, men jeg liker ikke å sette MIMIMUMS krav.

Topp 4 består av ManU, Chelsea, Liverpool og Arsenal. Bak der finner vi Tottenham, Bolton, Reading, Blackburn, Villa og Everton, blant andre. Og de lagene er altså MYE bedre enn oss så snart vi får skikk på forsvaret? Og du gjør altså regning med at vi maks om 5 år kan forvente å utfordre Tottenham i kampen om å bli nummer 5?

Når jeg sier maks 5 år så er vel det den tiden jeg er villig til å gi Allardyce. Om vi klarer det om 1 eller 2 er kjempebra, men jeg setter ikke krav om at vi skal klare det allerede den første sesongen.

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men fremover på banen har vi FLUST av klassespillere.
Michael Owen har vunnet UEFA-cupen med Liverpool og er bankers på landslaget. Han er bare 26 år gammel, men allerede en veteran.
Obafemi Martins er ung, men har likevel lang erfaring fra Inter og Serie A. En klassespiller!
Damien Duff har ikke prestert for oss denne sesongen, men vi vet hva han kan, og vi kan ikke betvile hans kvaliteter.
Emre er bankers på det tyrkiske landslaget, og har oppnådd mye med både Galatasaray og Inter. Har ikke slått helt til i Newcastle, men han besitter uvurderlige kvaliteter.
Scott Parker har vist hva han kan, og hva han ikke kan. Men han er en meget god spiller. Det har vi sett flere eksempel på.
James Milner blir bare bedre og bedre. Kan kanskje også regnes som en klassespiller.
Steven Taylor har potensiale til å bli MINST like god som Terry og Ferdinand, har blitt sammenlignet med Tony Adams. Denne gutten kan bli en virkelig klassespiller.

Dette her er gjennomsyret med Newcastle briller. Spør en hvilken som helst supporter av et annet lag om de er enige, jeg kan garantere at de ikke er det. Milner en klassespiller!? Han er et talent som har vist seg å være god på et "møkkalag" som vi har vært i år, men han hadde ikke engang vært i nærheten av en plass i startoppstillingen til topp 4 lagene, det samme gjelder Parker, Emre og Taylor. Taylor er også et stort stort talent, men han er nok 2-3 år unna "peaken" i karrieren, akkurat som Milner.

De eneste jeg føler meg sikre på kommer til å gjøre det godt uansett er Martins, Owen og Given.

I tillegg har vi spennende unge spillere som Huntington, Edgar og Carroll, og vi har fremdeles gode spillere jeg ikke har nevnt. Men disse spillerne er altså ikke gode nok for topp 6 i Premier League?
Neivel. Vi ser jo bare hvilke bakgårdsklubber som ønsker Owens tjenester, og hva Duff presterte for Chelsea.
Men det er altså bare ren tilfeldighet. Evertons Phil Neville er jo mye bedre enn Emre. Reading har mange klassespillere de. Især spissene, mye bedre enn Owen og Martins. John Carew mot Michael Owen? Ja, takk sier vel du. Super-John scorer jo mange flere mål enn Owen. Ihvertfall gjorde han det i Rosenborg. Ihvertfall flere enn han har scoret i Newcastle.

Det her gidder jeg egentlig ikke å svare på. Men "se hva Duff har prestert i Chelsea", jeg driter vel i om Duff var verdensbeste i Chelsea, for oss har han SUGD! Det samme gjelder forsåvidt Emre også, så ja, jeg hadde ikke vært helt negativ til Phil Neville. Reading har faktisk noen svært gode spisser som ville gjort det godt for enhver PL klubb, men jeg ville ikke byttet Owen eller Martins mot de.

Forøvrig har vi Premier Leagues nest beste keeper. En keeper i ypperste verdensklasse, men som mangler noen få centimeter på strømpelesten for å bli sammenlignet med keepere som Buffon, Cech og de gutta der.
Vi har som sagt Englands største stoppertalent siden John Terry i våre rekker. Vi har en midtbane med flere klassespillere og andre meget gode spillere, som jeg er helt sikker på at Tottenham, Everton, Villa og Blackburn, for ikke å glemme Reading, misunner oss. Vi har en spiss som toppklubbene sikler etter, og et lovende talent ved hans side, som har scoret 17 mål totalt i sin første sesong for et bedritent Newcastle-lag. Og vi har ett av Storbritannias største spisstalenter på våre hender i Andy Carroll, som er spådd en lysende fremtid.

Enig i Given, tildels enig i det andre også.

Så hvis vi får skikk på forsvaret ser jeg overhodet ingen grunn til at topp 6 ikke skal være et realistisk mål.
Vi må stille krav til vår nye manager, og selv om jeg sier MINIMUM topp 6, så kan jeg selvfølgelig godta en topp 10-plassering, så lenge jeg vet at vi ikke er langt bak, og at alle parter har gjort sitt ytterste.
Men så lenge stallen fornyes jevnlig, og spillerne presterer som de skal, så ser jeg ingen grunn til at vi skal ta sikte på å klatre MINST en plass opp fra sjetteplassen innen tre sesonger. Vi ER så gode, og vi SKAL være så gode.

Er vi så gode? Jeg får håpe det. For det Newcastle laget jeg har sett de 4 siste sesongene er IKKE så gode.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 09. Mai 2007, 17:06 »
Guardian Unlimited

It is unlikely Eriksson's appointment would be welcomed by Newcastle fans: not only did he bore as England manager but he also appeared to poke fun at Newcastle when, last year, he confided to an undercover tabloid reporter that Michael Owen was only at the club for financial reasons.

Men svensken har jo rett. Den eneste grunnen til at Owen er i Newcastle er fordi Liverpool ikke vil "ha" han. Derfor tror jeg også Owen forsvinner enten i sommer eller neste sommer, hvis ikke det skulle vise seg at vi tar en CL plass i år da! ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 09. Mai 2007, 17:32 »
Det er selvfølgelig ingen garanti for at vi får alle de spillerne Allardyce ønsker seg, men jeg gjør regning med at vi får gode nok spillere til at forsvaret vårt hever seg betraktelig i forhold til dagens tilstand. Uansett hvor mislykket vår transfer-sommer måtte være, så er jeg sikker på at forsvaret vårt forsterkes betraktelig i forhold til i dag. Det er ikke mulig for en klubb med Newcastles ressurser å ikke få til dette. Når Roeder ikke fikk det til, var det fordi han ikke prioriterte det. Merkelig nok.

Damien Duff ER en klassespiller, selv om han har sugd aldri så mye for oss. Vi kommer ikke utenom det. Vi VET hva mannen er kapabel til, selv om han ikke har vist det i Newcastle ennå.
Vi VET også at Emre er en klassespiller. Vi VET hva Emre kan gjøre med en ball. Vi har sett det utallige ganger før. Han har ikke sugd i Newcastle, selv om han ikke helt har forløst sitt enorme talent. Men som sagt, han er utvilsomt en klassespiller. Selv om han ikke hadde fått plass i startelleveren til topp 4-lagene, så er han en klassespiller. Basta!

Jeg sier at Milner kanskje kan klassifiseres som en klassespiller, med tanke på hans ferdigheter og det han har prestert for oss denne sesongen, selv om vi har vært aldri så elendige.

Jeg skjønner at du ikke liker å sette minimumskrav, men jeg mener vi MÅ forvente resultater, og vi MÅ forvente resultater ganske kjapt. Dersom spillerne hadde fulgt Roeders instrukser, og ikke spilt for at han skulle få sparken, så er jeg sikker på at topp 10 hadde vært innen rekkevidde, om ikke vi allerede hadde vært topp 10. For Roeder har ikke gjort en SÅÅ dårlig jobb, at det er han alene som har ført oss der vi er nå.

Det er et ubestridelig faktum at Taylor sannsynligvis er Englands største stoppertalent. Og selv om han har to-tre år igjen til han virkelig er å regne for en klassespiller, så er han en meget god spiller og et meget stor talent.

I 03/04 var vi absolutt gode nok for en ny topp 4-plassering. Men skader på nøkkelspillere og sviktende form mot slutten av sesongen var avgjørende faktorer for at vi måtte gi fra oss fjerdeplassen til Liverpool. Der kommer også et svakt forsvar og begrenset kvalitet bak Shearer inn i bildet. Nå har vi to spillere på topp som kan score 15-20 mål på en sesong. Ikke bare én. Og så snart vi får inn tre forsvarsspillere (som alle, uansett kvalitet, er et hav bedre enn det vi har fra før), så har vi et lag som er godt nok for topp 6.

Jeg sier ikke at det samme laget vil være godt nok for topp 4, da må vi ha enda flere enda bedre spillere. Men med riktig utvikling i tiden som kommer, så mener jeg vi skal kunne sette oss mål om å utfordre topp 4 innen tre sesonger. Men det betyr ikke at manageren skal sparkes om vi ender som nummer fem.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 09. Mai 2007, 22:28 »
Jeg tror nok Keegans kamikaze-tid er forbi, og jeg tror ikke vi får se samme fotball på St. James' Park igjen, men det betyr ikke at jeg mer enn gjerne ofrer attraktiv offensiv fotball til fordel for resultater. Resultater er ikke alt i denne verden, det må være noe som får meg til å møte opp for å se oss spille kamp gang etter gang. Det må være noe som får meg til å ønske å reise til St. James' Park, annet enn bare for å se byen, stadioen og oppleve stemningen. Jeg har vært i England før, jeg har sett en fotballkamp i England før (selv om det ikke var på en så stor stadion, med så attraktive lag).

Men det må være noe som får meg til å komme tilbake når jeg først har vært der. Og i det lange løp er ikke trofeer alt. Det er nettopp derfor jeg har forelsket meg sånn i Newcastle. Det viktigste er ikke å vinne. Til det har jeg RBK. Det viktigste for meg er at Newcastle tilbyr noe annet, noe spennende og noe underholdende. Hvis vi blir som Chelsea vil jeg innen kort tid miste mye av den glødende interessen jeg har nå. Tror jeg.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 09. Mai 2007, 22:58 »
Ser at mange snakker om at vi skal forbedre oss frmeover og i fremtiden kunne kjempe om topp 4. Selvfølelig går det an å klare det.

Samtidig må dere huske på at det finnes andre lag i england som også har den samme målsetningen. Tottenham, Aton Villa kommer utvilsomt til å gi oss veldig hard konkuranse i årene framover. Det er ikke en "walk in the park" å komme på topp 6.  I tillegg til Tottenham og Aston Villa finens det alltid et eller annet lag som får en kjempesesong.

Vi må først få litt kontinuitet ( sikkert feil skrevet)  inn i klubben. Pr.dags dato finnes det alt for mange useriøse spillere i klubben, i tillegg til mye gammelt skrot. Vi må få inn spillere som har hodet på rett plass, og derretter få dem til å spille sammen. Og spillere som blir sure og dolker manageren i ryggen kan dra seg lang vekk fra St.James Park.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 10. Mai 2007, 18:03 »
Jeg ser ikke helt hvordan vi kan få inn kontinuitet hvis vi skal bytte ut halve spillerstallen fordi de har nektet å følge Roeders instrukser, og nektet å spille på hans premisser.

Kontinuitet er ikke noe som kan kjøpes for penger.
Kontinuitet handler for meg om å ha en stabilitet både i spillerstallen og på ledersiden. Kontinuitetsbærerne i Man Utd heter ikke Carrick, Rooney og Vidic.

De heter Neville, Giggs, Scholes, Solskjær, Brown, Fletcher og ikke minst sir Alex Ferguson selv.
DER har du kontinuitet. Du får ikke kontinuitet ved å bytte ut halve spillerstallen og skifte manager annethvert år. Våre kontinuitetsbærere heter Given, Solano og til dels Dyer.
Det er spillere som har vært her i mange sesonger, og som alltid har bidratt positivt gjennom gode prestasjoner på banen.