20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: BREAKING NEWS! Glenn Roeder har fått sparken  (Lest 18968 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
Sv: BREAKING NEWS! Glenn Roeder har fått sparken
« Svar #75 på: 07. Mai 2007, 01:02 »
Andre har sagt det før og bedre enn meg i tidligere innlegg, men jeg må også få takke Roeder for den jobben han har gjort for Newcastle. Den jobben han gjorde for klubben ifjor må aldri glemmes, og det er bedre at vi tar med oss gode minner fra Roeder's karriere som manager for Newcastle United. I år har sesongen vært mer eller mindre katastrofal, med hjemmetap for lag som vi burde ha knust på St. James Park. Det fortjener ikke Englands beste supportere!

Så respekt av Roeder for å si opp sin stilling i en jobb som han etterhvert ikke klarte å levere resultater i.
Det kunne vel ikke endt annerledes slik det har sett ut de siste kampene, da alle i Newcastle så ut til å ha mistet all tillit til Roeder. Båder spillere og ledere.
Roeder innså vel dette, og en som har vært kaptein for Newcastle må vel også ha noe kjærlighet til klubben. Derfor var det for det beste for klubben at han sa opp.

Jeg håper han kan få en mindre, krevende jobb i Newcastle United, for egentlig er han en likandes fyr, han var bare rett og slett ikke god nok som manager for NUFC.

Uansett, lykke til videre, Glenn Roeder!

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #76 på: 07. Mai 2007, 01:34 »
Ingen som har tenkt tanken at han faktisk har fått sparken, men har fått lov til å redde sitt eget skinn ved å kunngjøre at det selv er hans beslutning? om dere tenker på fallskjerm finnes det alltid "under-bordet-løsninger."

Kunne faktisk dratt det så langt å si at det ikkje er "store tilfeldigheter" at Sam "plutselig" sier opp stillinga si, og Glenn det samme, om Sam blir ny Newcastle-manager. Da vil eg påstå det er ein jævli god jobb fra Newcastle-styret, som kanskje har fått til dette her=) Og spurt Sam om han var interessert i å gjøre det på den måten=) Tror ikkje Newcastle-styret overlater ting til tilfeldighetene lenger etter noen mareritt-år på St. James'.

Jeg har tenkt akkurat det samme... Tror det er mye som har fåregått i det hemmelige, så jeg å mistenker at dette er ikke noe som har skjedd over natta.

Men om det virkelig er sånn at Roeder har sagt opp selv, ja da står det uendelig stor respekt..Da har du ryggrad mann!! Ikke sånn som Souness som var på vei å kjøre hele klubben til helvete og nekta å innse at slaget var tapt...

Nei dette er første gang på mange år det virkelig har vært spennende å være supporter. Det er NÅ grunnlaget for et framtidig eventyr kan starte. Vi har klasse spillere i søkk og kav, vi mangler bare en manager som kan løfte laget og klubben til de store høyder.. For potensialet er og har alltid vært til stede..

Da gjenstår det bare og se hva som skjer de neste dagene...Jeg er uendelig spent nå!! Håper bare at styret ikke henter inn Lars Tjernås eller noe lignende til å kjøre oss rett til helvete.
Men det ser heldigvis ut til at Sam er på vei:):)

Til slutt: Takk for innsatsen din Roeder, du gjorde et hederlig forsøk, men med en så stor klubb som newcastle, og de forventningene som er rundt klubben, er jeg redd du tok deg vann over hodet. Lykke til videre:)
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #77 på: 07. Mai 2007, 02:47 »
Føler meg ikke komfortabel med Sam-ryktene.. Vil heller se en annen ???
Ja heia gutta!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #78 på: 07. Mai 2007, 03:12 »
Aah, konge ! Nå kan vi hvertfall se fram til neste sesong med stor spenning, Allardyce er jeg veldig positiv til (hvis han kommer). Kanskje Luque får litt spilletid og, hvem vet
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 07. Mai 2007, 08:38 »
Føler meg ikke komfortabel med Sam-ryktene.. Vil heller se en annen ???
Gleder meg til du må spise i deg de ordene. Det er rimelig sikker på at du må.

Christian A

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #80 på: 07. Mai 2007, 10:11 »
Herlig at det endelig er noen gode nyheter for Newcastle ( utenom Owen selvfølgelig).
Big Sam hadde vært fantastisk å ha i Newcastle. Men en annen manager jeg kunne tenkt meg er faktisk Trond Sollied. Har vært arbeidsledig en stund nå...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 07. Mai 2007, 10:21 »
Sam Allardyce is understood to be the preferred replacement and reportedly has been offered a three-year contract at St James' already.

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2074164,00.html?gusrc=rss&feed=5
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 07. Mai 2007, 10:32 »
Leser man dette skjønner man godt at han mistet grepet totalt. Det er bare så synd at Fat Fred og mange av supporterene så det før.

Monday May 7, 2007
The Guardian

Even at Newcastle United, where the relationship with discord could be said to be umbilical, Saturday presented the faithful with a fresh low. And while it may have been recognisable as another incoherent end to a familiar season of non-attainment, it still hurts each time. It was painful to watch, particularly the moment when, with the stadium four-fifths empty as the players were asked to perform an obligatory lap of "honour", the manager, Glenn Roeder, walked across towards young James Milner and offered to pat him on the back. The player did not acknowledge it.
There was no sense of shock that Roeder left yesterday. Whether he offered his resignation or was pushed seems almost pointless to argue just now. He was cornered by results and by a demanding chairman with a populist bent. The fans had also begun to turn on Roeder, en masse for the first time, although it felt like the end as far back as the Ides of March.
That was when Newcastle's implosion in Alkmaar sent them out of the Uefa Cup at the last 16 stage. Kieron Dyer said it would take "a long time to get that out of our system" and Newcastle have won only one of their eight games since. Roeder disputed Dyer's assessment but it felt correct then and has not been disproved.

The players have to take their share of responsibility but so does Roeder. Milner may dispute the apparent cold shoulder but in the stands it was evidence that Roeder was, at best, struggling to inspire this group of players any more. On Saturday there had already been a refusal to shake hands by Titus Bramble when he was substituted and then Stephen Carr declined to go out for the parade despite Roeder's request as the Irishman disappeared down the tunnel.There had been a form of writing on the wall, courtesy of dressing-room mutterings of discontent, for the past few weeks. Roeder started accusing his team in public and as each week brought a new defeat or limp effort, the sense of distance between manager and players and manager and boardroom grew. Against Blackburn on Saturday, Newcastle were dreadful and injuries could not be used as a reason.

Roeder has a just explanation for a poor Premiership finish in the crisis that deprived him of Michael Owen and Shola Ameobi in the first season post-Alan Shearer. But of late Roeder's repeated references to those injuries, plus the Uefa Cup exit and then this run of bad form has seen his popularity locally plummet.

Shepherd's December damned-with-faint-praise description of the manager as lacking "stardust" told another story. When Roeder had succeeded Graeme Souness last February his common sense brought unity and shape to a shambles of a team. Roeder offered a different sort of Newcastle United manager from the previous "big" personalities: Souness, Robson, Gullit, Dalglish, Keegan.

The lack of big-time charisma did not matter. He was a former club captain who understood the frustrated soul of Tyneside, unlike his predecessor, and as Newcastle under Roeder restored some credibility to the club, some, post-West Ham, came to Roeder himself. There was an emphatic victory at the Stadium of Light. Roeder was happy, proud, accessible and Newcastle's next manager.

The contrast with now is illuminating. Of late he has started to describe himself as "super-positive" yet he has appeared angst-ridden and, perhaps understandably given the passage of events, paranoid.

But then Roeder was never 100% sure of his level of control, though it can be guaranteed that it was not 100%. Who brought Olivier Bernard back to the club? Who made the decision to dispense with Kevin Bond, a Roeder appointment, after the airing of the Panorama programme? If Roeder ever disagreed with decisions, did he have the strength to fight them?

He no longer has Shearer around either. With Owen's injury and Ameobi due for an operation, Shearer goals, plus his massive presence in the dressing room has been emphasised this season in his absence.

So Roeder was hindered seriously by circumstance but while Saturday's performance included Owen for another 90 minutes, it lacked just about everything else. Mark Hughes has not been mentioned as a possible contender for the job but his Rovers side were everything Newcastle were not: coherent, gutsy, clinical. They defended like men interested in defending as opposed to Newcastle: when Benni McCarthy and Jason Roberts scored their goals they were unchallenged.

Newcastle now have one remaining game, at Watford, a former Roeder club. But he will not be there. His medical history, he often said, gives him a unique sense of perspective in football. But Roeder will still be bitterly disappointed and a sadness will be if the memory of his days as a Newcastle player - he once wore the No9 unbelievably - is compromised.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 07. Mai 2007, 10:39 »
Det var på tide at Roeder sa opp.

Men FYFAEN for en pikk Stephen Carr er, møkka spiller! Skriker og banner til Roeder som er sjefen hans er uansett en skam! Han skal på hue og ræva ut fra St.James i sommer..

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Sv: Glenn Roeder HAR SAGT OPP
« Svar #84 på: 07. Mai 2007, 11:05 »
Den offisielle nyheten er at Glenn Roeder har sagt opp. Her på supporterforumet er overskriften at han har fått sparken. -Ganske stor forskjell på de to budskapene, selv om resultatet blir ny manager på SJP.

Jeg føler med Roeder. Det har ikke villet seg for han. Skademareritt frem til februar/mars etterfulgt av en periode hvor spillere ser ut til å ha avsluttet sesongen allerede. Og enkelte spillere kan i ettertid se ut som å ha som mål å få Roeder til å gi opp. Oppførsel det refereres til i forbindelse med Blackburnkampen forsterker troen på dette. Selvfølgelig ligger en stor del av ansvaret for "de dårlige tider" på Roeder selv. Men han har hatt det tøft. Ingen har prøvd å bidra til å hjelpe til. Aller minst de som burde; spillerne. Dette har han nå tatt konsekvensen av. Jeg kunne gjerne sett han som manager neste sesong også. Hadde villet sett om hva han kunne greid under "normale omstendigheter". Slik ble det ikke. Da er det å håpe at han får jobben i akademiet tilbake. Den gjorde han i alle fall bedre enn noen andre.

Det meste tyder på at vi får Sam Allardyce som ny manager på SJP. Et stort paradoks. Kevin Bond fikk sparken bare for noen måneder siden på grunn av påstander fremsatt i BBC sin dokumentar om uregelmessigheter i engelsk fotballverden. Påstandene mot Bond var mildere enn påstandene mot Allardyce....

Med Allardyce vil Martins og Owen vil ha en helvetes sesong i vente. Det er vel ingen grunn til å tro at Allardyce etter mange år kommer opp med en ny spillestil. Så det er vel bare å prøve å venne seg til lange høye baller fremover. Allardyce sin spillestil ville helt sikkert føre Newcastle opp tabellen. Men det blir som Drillos i sin tid. Det holder et stykke, men ikke særlig vakkert å se på, og det fører garantert ikke til toppen.

-Om da ikke Sheperd skal overraske positivt, og komme med et helt annet navn enn den media allerede har ansatt (Big Sam). Roeder har etterlatt seg en spillergruppe som ville passe Kevin Keegan veldig godt. Keegan som manager og Shearer som assistent ville vært som en drøm.
Jeg har tidligere nevnt Ronald Koeman. Ut fra de tingene NUFC må få orden på synes jeg han virker spennende. Men det ville vel slå ned som en bombe om han skulle få jobben. Han har aldri vært nevnt som kandidat.

Mourinho har såvidt vært nevnt (før Allardyce sa opp). Han har levd under oppsigelseslignende forhold i Chelsea i lang tid.
Med ryktene rundt Allardyce i bakhodet, så ville det faktisk vært en god nyhet om Mourinho fikk jobben i stedet. Mourinho skal ha vært interessert i Martins. Går han fra Chelsea unngår vi kanskje bud derfra på Martins i sommer. På SJP vil Mourinho få jobbe med han.
Men dette blir bare synsing. Det er vel like godt å innstille seg på Allardyce, så får man ta eventuell annen ansettelse som en positiv nyhet.
« Siste redigering: 07. Mai 2007, 11:13 av Brewcastle »
Livet er svart/hvitt!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 07. Mai 2007, 11:07 »
Pikkehue Anal Oliver var nettopp på Talksport og Martins fortsetter å bli "mobbet" av Anal Oliver. Ifjor var det Boumsong og Luque, i år er det Martins.

http://www.newcastle-online.com/nufcforum/index.php?topic=39596.0

Anal Oliver som var sikker på at Roeder kom til å sitte i managerstolen også neste sesong.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 07. Mai 2007, 11:09 »

Det meste tyder på at vi får Sam Allardyce som ny manager på SJP. Et stort paradoks. Kevin Bond fikk sparken bare for noen måneder siden på grunn av påstander fremsatt i BBC sin dokumentar om uregelmessigheter i engelsk fotballverden. Påstandene mot Bond var mildere enn påstandene mot Allardyce....

Forskjellen er at det var massive bevis mot Bond, mens mot Big Sam var det kun påstander.

Ellers så er jeg veldig enig i Keegan og Shearer!:) Jeg ser gjerne at Kev kommer tilbake til Newcastle, har savnet han! ;D

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 07. Mai 2007, 11:10 »
Den offisielle nyheten er at Glenn Roeder har sagt opp. Her på supporterforumet er overskriften at han har fått sparken. -Ganske stor forskjell på de to budskapene, selv om resultatet blir ny manager på SJP.

Du har tydeligvis ikke fått med deg at ALLE de engelske mediene skrev først i går at han hadde fått "sparken". Det ble etterpå pyntet på med at han hadde sagt opp. Det er liten tvil om at Roeder har blitt presset ut, og hadde neppe noe valg.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 07. Mai 2007, 11:16 »

Forskjellen er at det var massive bevis mot Bond, mens mot Big Sam var det kun påstander.

Ellers så er jeg veldig enig i Keegan og Shearer!:) Jeg ser gjerne at Kev kommer tilbake til Newcastle, har savnet han! ;D

Tviler på at fotballen Keegan står for duger i dag. Noe han omtrent sier selv i intervjuet nedenfor. Keegan gidder ikke lenger å så fotball på tv lenger.

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/chroniclesport/tm_headline=exclusive%2D-full-kevin-keegan-interview%26method=full%26objectid=18923168%26page=1%26siteid=50081-name_page.html

Ellers spilte Bolton langt mer underholdene under Big Sam enn det Newcastle gjorde under Roeder. Ikke et mål på SJP siden 10 februar. Herregud, den værste statistikken i historien.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 07. Mai 2007, 11:17 »
En som har skjønt det.

To be fair, the type of football Bolton are alleged to play and the type of football we've actually been playing of late aren't really a million miles apart.  If it's going to be the long ball game, I'd rather it was the long ball game with wins at the end, rather than Titus Bramble or Steve Harper punting the ball to dwarves at the front who don't stand a chance.

Chelsea and Liverpool play the same.