Jeg er av samme skeptiske oppfatning til Sam Allardyce som Joakim, men jeg deler også mening på det chickenman skriver her:
.....Kanskje er Big Sam en slik autoritetsfigur(?) som skal til for å få Newcastle spillerne til å prestere? Jeg håper iallfall det.
Samtidig så ser jeg helt klart faremomentene som Joakim nevner her: jeg vil ikke se et Newcastle lag alà det Bolton vi kjenner idag. Derfor håper jeg virkelig at de som sier at Allardyce "har gjort det beste ut av situasjonen" har rett her. Da kan vi tillate oss å ha forhåpninger om at han kan få til et stabilt og solid Newcastle lag som endelig kan bringe litt glede tilbake til St.James Park.
Jeg mener at nå som Newcastle endelig ser ut til å ha kvittet seg med sin nåværende manager på et gunstig tidspunkt, så kan de ta seg litt bedre tid til å spørre ut aktuelle kandidater. Det må da finnes bedre managere der ute enn Sam Allardyce?
Det må da finnes managere der ute med fotballfilosofi som kan ligne på Kevin Keegan's og som kan bringe oss tilbake til gamle høyder igjen?
Jeg vil heller at vi taper 4-3 mot Liverpool, i en kamp som defineres som nittitallets beste Premier League-kamp, enn å vinne 1-0 med fotball som gjør vondt å se på.
Derfor er det også vondt for meg å høre at enkelte her vil vinne for enhver pris, bare man oppnår suksess i samme slengen.
Tenk dere tilbake til hvorfor dere ble supportere av nettopp denne klubben!For min del så var det den feiende, flotte fotballen som det nyopprykkede Newcastle-laget spilte i 93/94-sesongen, hvor de tok Premier League med storm og det endte med en flott 3. plass. Den sesongen og de neste deretter gjorde det slik at, hvis supportere i England hadde et 2. lag som de holdt med, så var det Newcastle.
De spilte angrepsfotball av en annen verden som jeg alltid vil huske tilbake til, og som gjorde det slik at mitt hjerte for alltids vil banke svart og hvitt.
Jeg er realistisk nok til å vite at den epoken er over og det kommer nok aldri en slik en igjen, men dagens fotball trenger absolutt ikke å være bevisst på resultatet og 1-0-seire.
Jeg innrømmer glatt at Man United har spilt en fotball som er angrepsorientert og som varmer nøytrale fotballhjerter. Arsenal spilte også flott angrepsfotball for 2-3 sesonger siden.
Og jeg er fullt klar over at det tar tid å bygge opp et lag til å spille slik, men jeg kan vente i 10 år til uten å vinne noe som helst, bare hvis jeg kan se konturene av et stort, Newcastlelag som spiller så flott angrepsfotball at man sitter og måper gjennom hele kampen, og som på grunn av det alene kan vinne over unge og gamle fotballhjerter.
I de siste sesongene har det skjært så mange ganger inni meg når jeg ser at våre midtstoppere pumper ballen langt opp på banen i 90 minutter med tanke på å treffe Ameobi eller Sibierski, og håpe at det ender opp i noe farligheter.
Det er ikke slik fotball jeg vil se av mitt favorittlag.
Og det er absolutt ikke slik fotball Newcastle burde ha spilt, med alle de teknisk anlagte midtbanespillerne som finnes i klubben.
Dette har vel noe med de taktiske disposisjonene til tidligere managere, så derfor er det svært viktig denne gangen å tenke nøye gjennom prosessen og velge en manager som kan ta laget vårt tilbake til gamle høyder, rent spillemessig og resultatmessig.
Og
DET har jeg dessverre ikke troen på at Sam Allardyce er den rette manageren til å gjøre.
Han er sikkert veldig god, vel og merke, og kan helt sikkert føre oss høyere opp på tabellen. (Det er vel ikke så vanskelig sett med dagens situasjon...)
Men jeg kan dessverre ikke se for meg at Sam Allardyce kan føre den "sovende kjempen", som Newcastle United er, tilbake til tittelkampen om seriemesterskapet om 2-3 år.
Jeg
VIL HA en slik manager til Newcastle, og
NÅ er tidspunktet for å velge ham ut!
Vi har stadionfasiliteter som matcher de beste, vi har supportere som matcher de beste, vi har økonomi som i enkelte tilfeller også kan matche de beste.
Det vi trenger er en manager som matcher de beste klubbene i England.
Så derfor kjære Shepherd:
VELG VÅR NYE MANAGER MED OMHU!(Men det blir nok med drømmen for meg, for Shepherd pleier som regel ikke å komme opp med overraskende managernavn. De managerne majoriten av fansen vil ha, de spør han.)