20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha?

Svennis
6 (24%)
Big Sam
15 (60%)
Houllier
4 (16%)

Stemmer totalt: 24

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL III!  (Lest 33567 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL III!
« Svar #120 på: 07. Mai 2007, 17:38 »
Mange god kandidater her. Men no vil jeg ha en manager som gir Newcastle et nytt løft og kan heve oss med glimrende fotball og taktisk kløkt :)

Her er noen kandidater som muligens kommer til å ta over Newcastle
Link her: http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_2112400,00.html
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 07. Mai 2007, 17:46 »
Det er ingen tvil om at Bolton i tillegg til å spille destruktiv og dårlig fotball, i tillegg har idioter som blir opplært til å kaste seg ned og leke dødssyk flere tusen ganger i løpet av en kamp. En Bolton-spiller skulle under Allardyce heller ikke gå av veien for en takling verre enn det Bramble kan finne på om han bommer totalt på ballen. Bolton har vært kjent for å spille stygt og unfair i tillegg til en destruktiv spillestil. Vil vi virkelig ha slike tilstander i klubben vår? Vil vi virkelig at stjernene skal erstattes av trauste arbeidsmaur, vil vi at målscorerne og artistene Owen og Martins skal erstattes av trauste arbeidsmaur som er to meter høy og ekstremt god på hodet, og ekstremt flink til å etterlate seg noen stygge etterslengere, og som ikke scorer en brøkdel av de målene våre nåværende helter gjør?

Jeg tror dessverre vi må ofre artistene våre for stygge, ekle Bolton-spillere, om Big Sam blir manager. Og hvis det er musikk i ørene til newcastlesupportere, da er det noe alvorlig galt med de som kaller seg newcastlesupportere!

Time er bestilt hos legen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #122 på: 07. Mai 2007, 17:59 »
Du har kanskje ikke tenkt, Joakim, at Allardyce ikke har hatt penger og har måttet kjøpe disse "arbeidsmaurene" som du kaller dem, hva nå enn faen det betyr?

Kanskje han har lagt opp stilen sin etter spillerne han har hatt til rådighet? Noe jeg selv ikke tror da. Men uansett. Reebook er den arenaen med flest kameraer i hele PL. Allardyce analyserer nesten hvert spark på ballen, og jeg tror ikke det er tilfeldig at han har fått de resultatene han har fått i Bolton, med et sånt rævva lag.

Destruktiv fotball. Javel, hvis det er det du vil kalle det. Da har Newcastle spilt ekstremt destruktiv fotball siden Bolton har scora 45 mål og Newcastle 37 denne sesongen.

Sitat
Jeg tror dessverre vi må ofre artistene våre for stygge, ekle Bolton-spillere, om Big Sam blir manager. Og hvis det er musikk i ørene til newcastlesupportere, da er det noe alvorlig galt med de som kaller seg newcastlesupportere!

Omg tror du virkelig Emre og Parker vil bli ofra for Speed og Campo? Nei.
Tror du Martins og Owen vil bli ofra for gamle spillere? Nei.

Roeder flørta jo litt i media med 4-3-3, Owen, Ameobi og Martins. Var du så negativ da? Det ville gledet meg om Allardyce tar over å spiller 4-3-3. Gjerne for meg lange baller på Ameobi.
Men man trenger heller ikke det. Rosenborg spiller 4-3-3 men prøver å slå minst mulig langt. Strømsgodset også. De skal spille indreløperne rettvendt ved og starte fra backposisjon.
For det om det er de gangene de slår langt å i bakrom de som regel får store sjanser.

Jeg skjønner egentlig at Asbjørn ikke gidder svare innlegget ditt, jeg gidder ikke skrive mer nå heller. (skal på trening  :D)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 07. Mai 2007, 18:04 »
Vil vi virkelig at stjernene skal erstattes av trauste arbeidsmaur, vil vi at målscorerne og artistene Owen og Martins skal erstattes av trauste arbeidsmaur som er to meter høy og ekstremt god på hodet, og ekstremt flink til å etterlate seg noen stygge etterslengere, og som ikke scorer en brøkdel av de målene våre nåværende helter gjør?

Skjønner faen ikke hvordan du tenker Joakim. Tror du at han hiver stjernene våre Owen, Martins, Given osv ut av laget og erstatter de med Bolton spillere? Hvis han trener Newcastle så gjør han det. Han trenger jo ikke gjøre NØYAKTIG det samme som han gjorde i Bolton!!

Jeg vil ikke ha Ferguson fordi han lar spillere som Fletcher og OShea spille!! Og så har han den klyyysa Ronaldo som slenger seg heeeele tiden. Og tenk han spillte med Roy Keane!! Bare stygge etterslengere og banna hele tiden!! (ironi alarm)

Alle utenom Svennis spiller destruktiv fotball!! Hurra!
« Siste redigering: 07. Mai 2007, 18:05 av aDDis »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 07. Mai 2007, 18:05 »
Jeg har stor tro på Big Sam som vår nye manager fordi han har bevist at han klarer å levere resultater med relativt små milder tilgjengelig. Kanskje er Big Sam en slik autoritetsfigur(?) som skal til for å få Newcastle spillerne til å prestere? Jeg håper iallfall det.

Samtidig så ser jeg helt klart faremomentene som Joakim nevner her: jeg vil ikke se et Newcastle lag alà det Bolton vi kjenner idag. Derfor håper jeg virkelig at de som sier at Allardyce "har gjort det beste ut av situasjonen" har rett her. Da kan vi tillate oss å ha forhåpninger om at han kan få til et stabilt og solid Newcastle lag som endelig kan bringe litt glede tilbake til St.James Park.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 07. Mai 2007, 18:18 »
Hva med Juande Ramos?
Mannen har trent Sevilla til UEFA cup pokal og til toppen av La Liga. Han har selv uttalt at han ønsker å trene en klubb i England!
Ellers vil jeg bli lykkelig glad om Allardyce får jobben
Han er vel kanskje "drømmemanageren" akkurat nå, men jeg er redd det blir med drømmen også.
Det er ikke mange år siden eieren av Sevilla selv måtte betale vaskernes lønninger ut av egen lomme der i gården. Siden den gang har man gjort veldig mye riktig i klubben fra Andalusia og salg av spillere som Baptista, Ramos og Reyes har gitt klubben et løft. Idag kjemper de for alvor om tittelen i LaLiga og har potensiale til å ta steget opp blant storklubbene i Europa. Med andre ord: det virker nesten for godt til å være sant at Ramos skulle forlate klubben nå. Og uansett om han har lyst til å lede et lag i England i fremtiden tror jeg ikke han trenger å forhaste seg, etter det han har gjort i Sevilla nå tror jeg nok ikke det kommer til å mangle på jobbtilbud.

Men et Newcastle neste sessong alà årets Sevilla, DET hadde virkelig gjort seg.  :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 07. Mai 2007, 20:07 »
Det er ikke sånn at jeg er sikker på at Allardyce kommer til å gjøre det jeg sier. Men det er ting jeg er redd for at han kanskje kan gjøre. Jeg er svært usikker og skeptisk til Sam Allardyce, fordi jeg ikke under noen omstendigheter vil se Newcastle som Bolton fremstår i dag. Jeg godtar stram defensiv organisering og litt mer direkte spill. Jeg godtar litt Drillo-fotball, så lenge det ikke går på bekostning av kreative, offensive spillere som Owen, Martins, Duff, N'Zogbia, Emre, Dyer og Milner.

Jeg vil ikke ha et lag fullt av Scott Parker og Antoine Sibierski. Og det er sånn Bolton fremstår for meg i dag. Men kanskje har jeg sett for lite av Bolton, og kanskje overdriver jeg noe enormt. Men jeg er bare skeptisk til hva Sam Allardyce kan finne på. Og jeg vil nødig se at vi blandes inn i korrupsjonsskandalen, dersom den trappes opp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 07. Mai 2007, 21:51 »
kommer vi på 5. plass med et lag fullt av parker og sibierski vil jeg heller det enn å være i nedrykkstrid med owen og martins

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 07. Mai 2007, 21:56 »
kommer vi på 5. plass med et lag fullt av parker og sibierski vil jeg heller det enn å være i nedrykkstrid med owen og martins

Enig, men han bør for guds skyld ha såpass peiling at han kan spille på andre tråder en drillo passninger. Sålenge vi begynner å vinne kamper igjenn, så driter jeg i spillet. Det får komme senere.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #129 på: 07. Mai 2007, 23:24 »
Det eneste som kan være ulempen med Sam er vingene våre. N`Zogbia, Milner og co. Men vi får vente å se. Blir det 4-3-3 kan de jo spille kanter de også. Håper han tar med seg Ben-Haim og Nolan. Kanskje Hunt også. Han er bedre enn de backene vi har nå for tiden iaffall.
Og jeg tror at Luque kanskje kan få en ny sjanse under en ny manager seff, men spesielt under Sam Allardyce. Big Sam :D

dagfather

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.heddal.com
Hvem tar over roret den 14. mai, eller før eller etter?
« Svar #130 på: 08. Mai 2007, 00:14 »
Ja hvem tror dere tar over?

Eller er det egentlig noen tvil?

Sam virker som han har fått jobben i følge britiske medier, men ingenting offisielt ennå...

Finnes det egentlig noen som vil ha Sven? Bruce kunne vell også gjort en grei jobb, men Sam føler jeg går Bruce en høy gang. Sevilla treneren har jeg ikke nok kjennskap til å uttale meg om...

Spennede blir det uansett!!

Syns Sam virker veldig bra! Vi har et par spillere som nok kunne trengt et par omganger med han i garderoben - og ikke misforstå! Men han virker som han får satt sitt preg på spillere.

ta bare Det største rasshølet av alle som har satt sine ben på den britiske øya - Diouff!! han klarte jaggu å gjøre litt kar av han i det minste..!

Kjør i vei!
Hvorfor elske kun en kvinne - når man kan forgude 11 menn!

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #131 på: 08. Mai 2007, 02:41 »
Jeg er av samme skeptiske oppfatning til Sam Allardyce som Joakim, men jeg deler også mening på det chickenman skriver her:

.....Kanskje er Big Sam en slik autoritetsfigur(?) som skal til for å få Newcastle spillerne til å prestere? Jeg håper iallfall det.

Samtidig så ser jeg helt klart faremomentene som Joakim nevner her: jeg vil ikke se et Newcastle lag alà det Bolton vi kjenner idag. Derfor håper jeg virkelig at de som sier at Allardyce "har gjort det beste ut av situasjonen" har rett her. Da kan vi tillate oss å ha forhåpninger om at han kan få til et stabilt og solid Newcastle lag som endelig kan bringe litt glede tilbake til St.James Park.

Jeg mener at nå som Newcastle endelig ser ut til å ha kvittet seg med sin nåværende manager på et gunstig tidspunkt, så kan de ta seg litt bedre tid til å spørre ut aktuelle kandidater. Det må da finnes bedre managere der ute enn Sam Allardyce?
Det må da finnes managere der ute med fotballfilosofi som kan ligne på Kevin Keegan's og som kan bringe oss tilbake til gamle høyder igjen?

Jeg vil heller at vi taper 4-3 mot Liverpool, i en kamp som defineres som nittitallets beste Premier League-kamp, enn å vinne 1-0 med fotball som gjør vondt å se på.
Derfor er det også vondt for meg å høre at enkelte her vil vinne for enhver pris, bare man oppnår suksess i samme slengen.
Tenk dere tilbake til hvorfor dere ble supportere av nettopp denne klubben!

For min del så var det den feiende, flotte fotballen som det nyopprykkede Newcastle-laget spilte i 93/94-sesongen, hvor de tok Premier League med storm og det endte med en flott 3. plass. Den sesongen og de neste deretter gjorde det slik at, hvis supportere i England hadde et 2. lag som de holdt med, så var det Newcastle.
De spilte angrepsfotball av en annen verden som jeg alltid vil huske tilbake til, og som gjorde det slik at mitt hjerte for alltids vil banke svart og hvitt.

Jeg er realistisk nok til å vite at den epoken er over og det kommer nok aldri en slik en igjen, men dagens fotball trenger absolutt ikke å være bevisst på resultatet og 1-0-seire.
Jeg innrømmer glatt at Man United har spilt en fotball som er angrepsorientert og som varmer nøytrale fotballhjerter. Arsenal spilte også flott angrepsfotball for 2-3 sesonger siden.
Og jeg er fullt klar over at det tar tid å bygge opp et lag til å spille slik, men jeg kan vente i 10 år til uten å vinne noe som helst, bare hvis jeg kan se konturene av et stort, Newcastlelag som spiller så flott angrepsfotball at man sitter og måper gjennom hele kampen, og som på grunn av det alene kan vinne over unge og gamle fotballhjerter.

I de siste sesongene har det skjært så mange ganger inni meg når jeg ser at våre midtstoppere pumper ballen langt opp på banen i 90 minutter med tanke på å treffe Ameobi eller Sibierski, og håpe at det ender opp i noe farligheter.
Det er ikke slik fotball jeg vil se av mitt favorittlag.
Og det er absolutt ikke slik fotball Newcastle burde ha spilt, med alle de teknisk anlagte midtbanespillerne som finnes i klubben.
Dette har vel noe med de taktiske disposisjonene til tidligere managere, så derfor er det svært viktig denne gangen å tenke nøye gjennom prosessen og velge en manager som kan ta laget vårt tilbake til gamle høyder, rent spillemessig og resultatmessig.
Og DET har jeg dessverre ikke troen på at Sam Allardyce er den rette manageren til å gjøre.

Han er sikkert veldig god, vel og merke, og kan helt sikkert føre oss høyere opp på tabellen. (Det er vel ikke så vanskelig sett med dagens situasjon...)
Men jeg kan dessverre ikke se for meg at Sam Allardyce kan føre den "sovende kjempen", som Newcastle United er, tilbake til tittelkampen om seriemesterskapet om 2-3 år.

Jeg VIL HA en slik manager til Newcastle, og er tidspunktet for å velge ham ut!

Vi har stadionfasiliteter som matcher de beste, vi har supportere som matcher de beste, vi har økonomi som i enkelte tilfeller også kan matche de beste.
Det vi trenger er en manager som matcher de beste klubbene i England.

Så derfor kjære Shepherd: VELG VÅR NYE MANAGER MED OMHU!
(Men det blir nok med drømmen for meg, for Shepherd pleier som regel ikke å komme opp med overraskende managernavn. De managerne majoriten av fansen vil ha, de spør han.)

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #132 på: 08. Mai 2007, 04:38 »
Helt enig Nemo, eit veldig flott innlegg. Men vi må ikkje glemme at Allerdyce fikk 99 poeng med Notts county på 90-tallet. Dette må jo ha inneholdt ein viss form for angrepspill ;) Og dei som kjenner han sier han er ein GANSKE slu taktikker som gjør det beste av det han har til disposisjon. Eg tror virkelig Sam kan være rett mann til både og bygge, og få fram eit Newcastle-lag det oser angrepsvilje av, samtidig som lagstrukturen forbedrer seg mange mange hakk, defensivt som offensivt...
Venter i spenning...

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #133 på: 08. Mai 2007, 08:28 »
Jeg skjønner ikke negativiteten.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 08. Mai 2007, 09:08 »
Former Bolton No 2 Neil McDonald, who played for Newcastle with Waddle in the 1980s, reckons Sam is the man.

He said: ?I know the Geordie psyche and he fits the bill perfectly.

?I?ve known him since he was manager at Notts County and he?s flexible and adaptable.?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."