20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Hva er forskjellen mellom de klubbene i dag?
Han har selv avslørt at han ikke er noen taktiker. Dette fikk vi klart bevist da Newcastle ledet 1-0 mot Sporting og klarte å kollapse til de grader i 2.omgang. Å ha taktiske egenskaper er vel nesten den største fordelen en manager kan ha. Dette i en tid hvor taktikken "dominerer" fotballen mer enn noen gang jeg har fulgt mer på sporten. Ta til eksempel Hellas sin EM-seier i 2004, Liverpools mesterliga-triumf i går, og CSKA-seieren i UEFA-Cupen på Jose Alvalade i forrige uke.
Nå vet ikke jeg hvor lenge du har levd, men nei, Newcastle har ikke vunnet noen store trofeer på et par generasjoner, men det betyr da vel ikke at Robson og Keegan og de andre er taktisk elendige managere for det? I såfall må du forklare meg det. Jeg har aldri sagt at våre forhenverende managerhelter har vært veldig taktisk gode. Har aldri ment at de har vært bedre taktikere enn eksempelvis Benitez. Men for meg så handler ikke alt om å vinne de største trofeene. Jeg gleder meg over de små gleder jeg kan få med Newcastle. Jeg venter selvsagt på de store trofeene, men jeg forventer ikke at de skal komme verken i dag eller i morgen. Ja, Robson gjorde noen merkelige taktiske valg på slutten av tiden i Newcastle, eller av og til gjennom hele tiden i Newcastle. Men Souness har gjort flere taktisk dårlige valg denne sesongen enn Robson gjorde på sine nesten 5 år i klubben.Jeg måtte jo spørre, og jeg må jo spørre om du egentlig har noe imot bestefar som manager for klubben? Det kan tidvis virke sånn. Spesielt når du ordlegger deg på den måten du gjør når du klager over at folk klager på souness for den dårlige sesongen vår.