20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool og Newcastle  (Lest 6279 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Liverpool og Newcastle
« Svar #15 på: 27. Mai 2005, 23:12 »
Sir Alex Ferguson er alle tiders manager han, men forskjellen er at han kan hente Rio Ferdinand til å ta over etter Stam og C. Ronaldo til å ta over etter Beckham..

Hvem skulle tatt over om vi solgte Dyer, Jenas eller Given??
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Liverpool og Newcastle
« Svar #16 på: 28. Mai 2005, 01:04 »
Hva i all verden gjorde Souness når vi tapte 4-1 hjemme mot Fulham? Hva i huleste gjorde Souness når Chelsea begynte å bøtte inn med mål i bortekampen i ligaen i år? Han har ikke fått spillerne til å jobbe sammen som et lag. Det er godt mulig han tar korrekte avgjørelser når han sparker "urokråkene" ut av klubben, men det er Souness som har ansvaret for at det sportslige fungerer. Vi kan ikke skylde på at den eller den spilleren manglet. Selv de beste spillerne ønsker å bli fortalt hva de skal gjøre for å vinne fotballkamper. Souness kan umulig ha fortalt dem hvordan de best vinner fotballkamper, for det har overhodet ikke vært en plan over spillet vårt. Under Robson var det ikke tilfeldig når vi scoret mål. Det var et resultat av hard laginnsats, og et godt innarbeidet spillesystem. Spillerne vet hvordan ballen skal gå, hvordan de skal bevege seg i forhold til ballfører og alt det der. Det har ikke Souness fortalt dem noe om. Nekter jeg å tro at han har, for nå står det helt stille når en spiller har ballen. Knapt nok Bowyer løper.

Kanskje kan man argumentere for at spillerne selv bør ta mer ansvar, og spillerne bør selv vite hvordan de skal spille. Men de ønsker å bli ledet, og da må vi ha en mann som kan lede spillerne på riktig vei. Er 10 seire og negativ målforskjell et symbol på at Souness vet hvordan man best skal vinne kamper?

Forresten, så kvitter han seg bare med de to som har sagt imot ham, Bellamy og Robert. Selv om Bowyer og Dyer kan være like så store bråkebøtter, så har de aldri sagt imot sjefen, og da får de bli.

Og Mushans, ManUtd har ressursene til å hente Rio Ferdinand. Det har ikke Newcastle. Alex Ferguson kan ikke kjøpe alle de samme spillerne til Newcastle som til Man Utd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
Liverpool og Newcastle
« Svar #17 på: 28. Mai 2005, 04:20 »
De er ikke bare det taktiske Souness gjør feil (men han gjør det å), men kjøpenene.. Som Rolfern sier; Kjøpene til Liverpool i år har vært bedere enn Newcastle

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Liverpool og Newcastle
« Svar #18 på: 28. Mai 2005, 13:24 »
Sitat fra: "Joakim"
Og Mushans, ManUtd har ressursene til å hente Rio Ferdinand. Det har ikke Newcastle. Alex Ferguson kan ikke kjøpe alle de samme spillerne til Newcastle som til Man Utd.

Nettopp blir lettere å gi Stam sparken når det er Ferdinand som kommer inn dørene.. Vi sparker Bellamy og får inn Keane...
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Liverpool og Newcastle
« Svar #19 på: 28. Mai 2005, 14:12 »
Da må jeg spørre deg Joakim. Hva i  huleste gjorde Robson når Newcastle tapte 6-2 hjemme for Man Utd. En kamp jeg selv så live. Hårreisende taktisk. Hva i huleste gjorde Robson feil da Newcastle tapte 5-2 for SOuness sitt Blackburn? Jeg kan ramse opp en haug med slike kamper om du er interessert.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Liverpool og Newcastle
« Svar #20 på: 28. Mai 2005, 14:16 »
Sitat fra: "Noreng"
De er ikke bare det taktiske Souness gjør feil (men han gjør det å), men kjøpenene.. Som Rolfern sier; Kjøpene til Liverpool i år har vært bedere enn Newcastle

Joa, Boumong har vært latterlig denne sesongen.

Kjøp som Bassedas, Cordone, GAvilan, O`brien, Cort, Viana, Acuna og Butt har jo vært fantastiske.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Liverpool og Newcastle
« Svar #21 på: 28. Mai 2005, 14:19 »
Sitat fra: "Mushans"
Sitat fra: "Joakim"

Nettopp blir lettere å gi Stam sparken når det er Ferdinand som kommer inn dørene.. Vi sparker Bellamy og får inn Keane...

Ja vi kan få inn en spiller som vet hvor målet står. Det er jammen ikke bra. Bedre med spisser som Bellamy, Kluivert, Cort, Cordone, og Guivarch

Keane som har scoret flere mål enn alle disse til sammen i PL. Men ifølge deg er det jo ikke viktig at en spiss scorer mål og har mange assist.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Liverpool og Newcastle
« Svar #22 på: 28. Mai 2005, 19:41 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Da må jeg spørre deg Joakim. Hva i  huleste gjorde Robson når Newcastle tapte 6-2 hjemme for Man Utd. En kamp jeg selv så live. Hårreisende taktisk. Hva i huleste gjorde Robson feil da Newcastle tapte 5-2 for SOuness sitt Blackburn? Jeg kan ramse opp en haug med slike kamper om du er interessert.

Sier ikke at Robson ikke har hatt drittkamper på samvittigheten han heller. Men Souness har over flere kamper vist, i tillegg har han innrømmet det selv, at han ikke vet hvordan man skal organisere spillet, slik at det blir lettere for oss å finne veien til motstanderns mål. I år har vi prøvd litt det ene og litt det andre. Har vi ikke kommet gjennom på venstrekant, har vi prøvd på høyrekant. Har vi ikke lyktes der heller, har vi prøvd sentralt. Vi vet liksom ikke helt hvor ballen skal spilles, og hvordan vi skal forsøke å angripe. Under Robson var dette satt i system. Laget visste hvordan de skulle angripe. Spillerne visste hva deres arbeidsoppgaver var, og de gjorde som sjefen sa. Og det gikk da bra det. Selv om vi hadde enkelte forferdelige kamper. Det må være en grunn til at laget lykkes bedre med akkurat de samme spillerne (med noen svært få unntak) under Robson, enn under Souness. Spillerne kan umulig ha blitt dårligere fotballspillere på så kort tid.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon