20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: "Messidona"  (Lest 14171 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: "Messidonna"
« Svar #30 på: 14. Juni 2007, 15:12 »
Håper virkelig Real Madrid vinner serien.

Gamst ble nesten drapstrua her når han brukte handa. Messi`s var verre. Trenger ikkje kopiere Maradonna i alt da!!

Da spør jeg deg også: håper du Real vinner serien fordi Messi scoret det målet med handa?

djmattis

• Gjest
« Svar #31 på: 14. Juni 2007, 15:32 »
Når Mesi skårer 10000 fine mål og handser inn 1 så driter jeg veldig mye i det og bryr meg heller om de 999 fine målene han lager.
Utrolig hva folk henger seg oppi.
Forbanna janteloven.

Hva med de resterende 9000 målene??

Kanskje ikke de 9000 resterende målene er så fine?
999 fine mål og da mener jeg spektakulære mål, resten kan være sånne greie mål.
Er du med da?

10.000 mål i en karriære er jo i grunn litt vanskelig da, men er det noe mere du vil henge deg oppi?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #32 på: 14. Juni 2007, 15:35 »
Når Mesi skårer 10000 fine mål og handser inn 1 så driter jeg veldig mye i det og bryr meg heller om de 999 fine målene han lager.

Bare for å være pirkete.

djmattis

• Gjest
« Svar #33 på: 14. Juni 2007, 15:38 »
Jesus McDonalds.......

« Siste redigering: 14. Juni 2007, 15:46 av djmattis »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 14. Juni 2007, 17:13 »

Gamst ble nesten drapstrua her når han brukte handa. Messi`s var verre. Trenger ikkje kopiere Maradonna i alt da!!

Da spør jeg deg også: håper du Real vinner serien fordi Messi scoret det målet med handa?

liker Real bedre og har satsa littegrann på real vinner la liga men slikt juskeri som Messi dreiv med forsterker lysten på Real Madrid seier Ja.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140960
Hjelper heller ikkje
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 14. Juni 2007, 18:12 »

liker Real bedre og har satsa littegrann på real vinner la liga men slikt juskeri som Messi dreiv med forsterker lysten på Real Madrid seier Ja.
Hjelper heller ikkje
At du liker Real bedre og har satsa litt penger på de er greitt, det aksepterer jeg.
Men når du skriver at Messis jukseri forsterker den lysten da lurer jeg på hvorfor nesten akkurat det samme var greitt for Real sin del for noen runder siden? Er det verre når Messi eller en Barca spiller gjør det enn en Real spiller?
2:
Den VG linken du viser til endrer ingen verdens ting. Dette er temmelig vanlig i Spania, og har nok blitt brukt mye mer enn du kanskje er klar over. Real har heller ikke hatt noe problem med slike "gaver" før (eller nå for den del), er dette også verre når Barcelona gjør det enn Real?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 14. Juni 2007, 21:17 »

Hjelper heller ikkje
At du liker Real bedre og har satsa litt penger på de er greitt, det aksepterer jeg.
Men når du skriver at Messis jukseri forsterker den lysten da lurer jeg på hvorfor nesten akkurat det samme var greitt for Real sin del for noen runder siden? Er det verre når Messi eller en Barca spiller gjør det enn en Real spiller?
2:
Den VG linken du viser til endrer ingen verdens ting. Dette er temmelig vanlig i Spania, og har nok blitt brukt mye mer enn du kanskje er klar over. Real har heller ikke hatt noe problem med slike "gaver" før (eller nå for den del), er dette også verre når Barcelona gjør det enn Real?

ka var det Real Madrid spilleren gjor?
Uansett forsterkes jukseriet heilt i sesongavslutnigen enn ein gang midt i sesongen
er klar over det er vanlig i Spania men det betyr ikkje at eg synes det er ein fin tradisjon.
Det er bare det at eg blir litt forbanna når eg ser spillere som Messi jukse på den måten, spilleren er god nok til og score på lovlig vis og ikkje drive med slikt lavmålspill. Trekker også jevligt ned på populariteten. Samme med Ronaldinho som for eit par kampa siden kom med ein idiotitisk ettersleng som kunne ødelagt gullsjangsene.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 14. Juni 2007, 21:43 »
Jukseri forsterkes i sessongavslutningen sier du?

En eller to runder tidligere (ble veldig usikker på om det var mot Deportivo eller Espanyol) er like mye i sessongavslutningen som i denne helgens runde.

Denne betalingsgreia forekommer ja, og nei, det er ingen flott tradisjon. Men når du bruker det som et argument mot Barcelona og IKKE Real lurer jeg på ulikheten der, og det har jeg forsåvidt fortsatt ikke fått svar på. Faktum er at her er ikke den ene bedre eller den andre.

Jeg er heller ikke stolt av Messis mål med handa, men slike ting skjer, og til sammenligning så har det altså skjedd Real, bare en eller to runder tidligere, men det bare overser du eller?
Og ja, Messi er god nok til å score mål uten å jukse. Men jeg er ikke sikker på hvor bevist det er. Der og da tror jeg det er mye refleksen og den enorme vinnerviljen som gjør at du gjør ting du vet at du egentlig ikke bør gjøre. Og som jeg sier: jeg skjønner ikke hvorfor det er verre når Barca og Messi gjør det enn Real spillere.

Ronaldinho saken er direkte meningsløs. Når en person går så bevist etter en annen spiller som det Pulido gjorde så burde dommer Perez Bürull blåst langt tidligere. Jeg skjønner godt at 'dinho blir provosert, særlig når dommeren lar det gå så langt. Alikevel burde ikke Ronaldinho gjort det han gjorde, men maken til dømming. Det kan jo bare dokumenteres med Perez Bürull sin innstilling til kampen: i tunnelen på vei ut ga han (iflg spansk media) klar beskjed til Messi om at dersom han prøvde seg på noe som helst filming skulle han få ta konsekvensen. Imponerende holdning av en som egentlig skal være nøytral. Håper virkelig at både du Benson, og flere andre her, så den kampen. Da kan dere ikke ha unngått å se at dommeren favoriserte lille destruktive Getafe gjennom hele kampen.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 14. Juni 2007, 22:31 »
Sitat fra: Benson
ka var det Real Madrid spilleren gjor?
Uansett forsterkes jukseriet heilt i sesongavslutnigen enn ein gang midt i sesongen
[/quote
Javel. Det hjelper like mye/lite på om du vinner eller ei enten det er i slutten eller midt i en sesong.

Blir som å si at det er viktigere å vinne kamper i slutten av en sesong enn midt i. Du får jo like mye poeng...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 14. Juni 2007, 22:46 »
En eller to runder tidligere (enten mot Espanyol eller Deportivo) er ikke midt i sessongen uansett.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 15. Juni 2007, 00:31 »
Neinei, det jeg mente var at det er det samme om en jukser i slutten eller en annen gang i serien. Det gjør ikke noen forskjell dersom det betyr tap eller seier.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 15. Juni 2007, 00:33 »
Jukseri forsterkes i sessongavslutningen sier du?

En eller to runder tidligere (ble veldig usikker på om det var mot Deportivo eller Espanyol) er like mye i sessongavslutningen som i denne helgens runde.

Denne betalingsgreia forekommer ja, og nei, det er ingen flott tradisjon. Men når du bruker det som et argument mot Barcelona og IKKE Real lurer jeg på ulikheten der, og det har jeg forsåvidt fortsatt ikke fått svar på. Faktum er at her er ikke den ene bedre eller den andre.

Jeg er heller ikke stolt av Messis mål med handa, men slike ting skjer, og til sammenligning så har det altså skjedd Real, bare en eller to runder tidligere, men det bare overser du eller?
Og ja, Messi er god nok til å score mål uten å jukse. Men jeg er ikke sikker på hvor bevist det er. Der og da tror jeg det er mye refleksen og den enorme vinnerviljen som gjør at du gjør ting du vet at du egentlig ikke bør gjøre. Og som jeg sier: jeg skjønner ikke hvorfor det er verre når Barca og Messi gjør det enn Real spillere.

Ronaldinho saken er direkte meningsløs. Når en person går så bevist etter en annen spiller som det Pulido gjorde så burde dommer Perez Bürull blåst langt tidligere. Jeg skjønner godt at 'dinho blir provosert, særlig når dommeren lar det gå så langt. Alikevel burde ikke Ronaldinho gjort det han gjorde, men maken til dømming. Det kan jo bare dokumenteres med Perez Bürull sin innstilling til kampen: i tunnelen på vei ut ga han (iflg spansk media) klar beskjed til Messi om at dersom han prøvde seg på noe som helst filming skulle han få ta konsekvensen. Imponerende holdning av en som egentlig skal være nøytral. Håper virkelig at både du Benson, og flere andre her, så den kampen. Da kan dere ikke ha unngått å se at dommeren favoriserte lille destruktive Getafe gjennom hele kampen.

1) Har aldri brukt betalingsgreia som eit argument for i mot kem som vinner. Eg bare seier det hjelper ikkje akkurat på Popularitetsskalaen. greit og spille uten reklame men og gi motstanderne til erkerivalen bonus for og vinne motstanderne er greit liksom..
2) Har du ein link til dette målet så eg får sett det.
3) det må jo vere bevisst.
4)  Men det er da bra at dommerne kan dømme mot topplaga ein gang i blant og.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 15. Juni 2007, 22:07 »
<- Der kan du se målet, det er ikke handsen i seg selv som fører til målet, men uten Nistelroys hånd hadde neppe Ramos scoret. Vet at bildene ikke er spesielt gode, så noe konkret bevis er det nok ikke. MEN at realmadrid.no (hjemmesiden til Reals fanklubb i Norge) skriver følgende: Ruud brøytet seg vei med en klar dytt, og løftet hånden så den traff ballen for sikkerhets skyld. Ballen falt i beina på Raul som ikke traff rent nok til å lage mål, men Sergio Ramos var den som oppfattet returen kjappest og feide inn 1-0 med en herlig venstre. syns jeg er en ærlig bekreftelse fra madridistaene selv på at det faktisk var en hands der.

At du sier at "betalinger til Reals motstandere" IKKE hjelper Barca sin sak er greitt nok det, men som jeg poengterer: her er ikke den ene verre enn den andre.

Jeg er absolutt enig i at det er bra at dommerne evner å dømme mot topplagene, men jeg stiller spørsmålstegn ved slike utsagn som det jeg refererte til ovenfor fra dommeren som skal være objektiv. Tør riktignok ikke gå god for det utsagnet, men det er lite som overrasker meg når det gjelder dommerne i Spania. En annen diskusjon er hvorvidt dommerne faktisk alltid tør å dømme mot topplagene. Det finnes eksempler på at Real Madrid har sluppet unna med ting og fått omgjort avgjørelser som andre spanske klubber, inkludert Barca, bare kunne drømt om. Men heller ikke dette skal jeg være for påståelig på, for jeg vet ikke nok om det selv, men det finnes folk som vet mer om det enn meg som nok kan bekrefte det.

At du ikke liker håndballmålet til Messi skjønner jeg, det er langt fra hans stolteste øyeblikk som fotballspiller. Men igjen som jeg skriver ovenfor: litt i tvil om hvorvidt det faktisk er bevist eller bare en refleks som han vet han egentlig burde unngått. Det er nå engang slik at vi mennesker er skapt med armer, og med unntak av keeperne burde kanskje ikke fotballspillere hatt hender. Men begynne å gjøre noe med det blir vel litt drøyt det også....

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 15. Juni 2007, 23:28 »
Herregud, hvor lenge skal han skrike etter at målet er et faktum? Greit nok at man kan slippe seg noe løs etter en scoring, men det finnes grenser, selv i Spania. Minner meg om Frode Olsen, når han skal prøve å parodiere dette. Det hele blir totalt mislykket og det er flaut og skrekkelig å høre på.  :P ;D
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #44 på: 15. Juni 2007, 23:45 »
I mange land er det slik at det skrikes gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooal når det blir mål. I Spania er dette helt normalt.