20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: "Messidona"  (Lest 14192 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: "Messidonna"
« Svar #15 på: 22. April 2007, 12:08 »
Vet ikke helt om jeg vil sammenligne disse to målene.

Maradona scoret i en kvartfinale i VM mot England.

Messi scoret i en spansk cupkamp mot Getafe.

Dessuten er det 21 år mellom Maradonas og Messis mål.

Det blir nesten som å sammenligne et mål av Pelé med et mål av Romario.
Hvorvidt det er riktig å sammenligne disse to målene eller ikke kan vi selvfølgelig godt diskutere, for jeg ser poenget ditt. Men alikevel er det jo nærmest uungåelig når det er to så like mål av to såpass like spillere. Men at du med engang trekker konklusjonen at du da like gjerne kan sammenligne et mål av Pele og Romario i samme slengen er meget rart. Da bør iallfall den slående likheten mellom de to målene være tilstede slik som i dette tilfellet.

Og ja det er 21 år siden, og idag er fotball mye mer taktikk og den er blitt mye mer kynisk, og det gjør veldig mye vanskeligere å gjøre sånne enkeltmannsprestasjoner som det Messi gjorde. Og det er mulig jeg tråkker i salaten her nå siden så mange nordmenn har sett seg så blinde på den engelske fotballen som den beste, hvilket er uforståelig for meg: men se på engelskmennene fra '86. Det forsvarsspillet imponerer iallfall ikke meg. Jeg syns faktisk Getafe gjør en bedre jobb enn det engelske forsvaret der. Og til tross for stygge sifre i denne kampen er ikke Geteafe noe dårlig lag. De har faktisk overrasket alle med å klore seg fast på øvre halvdel av tabellen i La Primera i år, og er pr idag det laget som har sluppet inn færrest mål i ligaen. Kan jo også nevne at alle topplagene har besøkt Getafe  på Alfonso Perez uten å ha vunnet. For meg er det langt ifra noen selvfølge at England alà 1986 var bedre deffansivt enn dagens Getafe.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 22. April 2007, 12:13 »
At Maradona gjorde sitt "drømmemål" i en kvartfinale i VM, der motstanderen var England legger ihvertfall jeg litt i! All honnør til Messi, men Getafe kan ikke sammenlignes med det Engelske landslaget, og VM er nok "litt" gjevere enn en nasjonal cup også!

Klag på forsvaret til England, men jeg vil ikke si at Getafe var stort bedre i sitt forsvar. Det hjalp heller ikke engelskmennene at VM i 1986 ble holdt i Mexico, som etter hva jeg husker var et umåtelig varmt sted å spille fotball i under dette Verdensmesterskapet, var vel godt over 30 grader der nede under disse kampene.

Men men, hver sin smak!
Du er hellig overbevist om at et lag som mot alle odds har klort seg fast på øvre halvdel av tabellen i en av Europas beste ligaer ikke kan være på høyde med et landslag fra 1986?

Ja og så varmen ja....  ::) Den dropper jeg å kommentere noe vidre.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 22. April 2007, 13:15 »
At Maradona gjorde sitt "drømmemål" i en kvartfinale i VM, der motstanderen var England legger ihvertfall jeg litt i! All honnør til Messi, men Getafe kan ikke sammenlignes med det Engelske landslaget, og VM er nok "litt" gjevere enn en nasjonal cup også!

Klag på forsvaret til England, men jeg vil ikke si at Getafe var stort bedre i sitt forsvar. Det hjalp heller ikke engelskmennene at VM i 1986 ble holdt i Mexico, som etter hva jeg husker var et umåtelig varmt sted å spille fotball i under dette Verdensmesterskapet, var vel godt over 30 grader der nede under disse kampene.

Men men, hver sin smak!
Du er hellig overbevist om at et lag som mot alle odds har klort seg fast på øvre halvdel av tabellen i en av Europas beste ligaer ikke kan være på høyde med et landslag fra 1986?

Ja det er jeg, mener du at spillere som Zico, Platini, Maradona, Laudrup, Elkjær, Francescoli, Socrates, Careca, Barnes, Lineker, Hoddle, Robson, Hugo Sanches, Rumenigge, osv, som jo alle spilte på sine respektive landslag i 1986, er dårligere fotballspillere enn dagens Getafe spillere ???
« Siste redigering: 22. April 2007, 13:27 av Frode »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 22. April 2007, 13:39 »

Men men, hver sin smak!

Ja det er jeg, mener du at spillere som Zico, Platini, Maradona, Laudrup, Elkjær, Francescoli, Socrates, Careca, Barnes, Lineker, Hoddle, Robson, Hugo Sanches, Rumenigge, osv, som jo alle spilte på sine respektive landslag i 1986, er dårligere fotballspillere enn dagens Getafe spillere ???
Hehe, selvfølgelig er samtlige Getafe spillere mye bedre enn samtlige ;)

Men nå kan jeg heller ikke huske at de du nevner ovenfor utgjorde ett lag, og jeg mistenker at det har noe å gjøre med at mange av dem er fra ulike land. Men mange av dem, hvis de var like god idag som de var da, hadde slitt med å markere seg like mye som de gjorde da fordi fotballen har blitt adskillig mye mer komplisert i de senere årene. Dessverre kan man kanskje si(?)
Og det er det jeg legger til grunn for at selv om Copa Del Rey ikke er noe VM, og Getafe og det engelske landslaget er to vidt forskjellige lag, så kan faktisk Messis prestasjon ha ha holdt et like høyt nivå som Maradona sin, hvis ikke enda høyere.

Litt ironisk dette, får go'gutta fra Mexico i '86 er fortsatt høyt oppe på min liste, og jeg tar støtt og stadig fram den "Highlights" samlinga fra '86 VM og ser på når jeg har tid. Den VHSen begynner å bli rimmelig slitt for å si det sånn.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 22. April 2007, 15:57 »
Hehe, selvfølgelig er samtlige Getafe spillere mye bedre enn samtlige ;)

Men nå kan jeg heller ikke huske at de du nevner ovenfor utgjorde ett lag, og jeg mistenker at det har noe å gjøre med at mange av dem er fra ulike land. Men mange av dem, hvis de var like god idag som de var da, hadde slitt med å markere seg like mye som de gjorde da fordi fotballen har blitt adskillig mye mer komplisert i de senere årene. Dessverre kan man kanskje si(?)
Og det er det jeg legger til grunn for at selv om Copa Del Rey ikke er noe VM, og Getafe og det engelske landslaget er to vidt forskjellige lag, så kan faktisk Messis prestasjon ha ha holdt et like høyt nivå som Maradona sin, hvis ikke enda høyere.

Litt ironisk dette, får go'gutta fra Mexico i '86 er fortsatt høyt oppe på min liste, og jeg tar støtt og stadig fram den "Highlights" samlinga fra '86 VM og ser på når jeg har tid. Den VHSen begynner å bli rimmelig slitt for å si det sånn.
Neida, jeg tok bare med et fåtall av stjernespillerne fra VM i 1986, da du ikke henviste til noe spesielt landslag.

Jeg skjønner litt av hva du mener, nemlig at fotballen eller lagene er blitt mye mer defensive og organiserte, men husk at England i 1986 ble ledet av Bobby Robson, som hadde stor suksess hos oss for få år siden. England anno 1986 hadde spillere som Glen Hoddle, Gary Lineker, John Barnes, Peter Shilton, Peter Reid, Peter Beardsley, Kevin Sansom, Terry Butcher, Chris Waddle, Ray Wilkins, Terry Fenwick og sikkert noen flere som jeg har glemt. Og manager var som sagt Sir Bobby Robson, så dette var et meget sterkt landslag!

Bli vanskelig å sammenligne dette med dagens Getafe synes nå ihvertfall jeg!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 22. April 2007, 19:26 »
Det var jo i utgangspunktet målene jeg i utgangspunktet var interessert i å diskutere her, og det siden det er to temmelige like mål. Å sammenligne Getafe og et 21 år eldre landslag blir jå såklart ikke riktig, men jeg ser fortsatt ikke at det målet Messi scoret på Onsdag ble scort under noen enklere omstendigheter enn Maradona sitt for 21 år siden. Kanskje snarere tvert imot, men som sagt er jeg i tvil.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 22. April 2007, 20:28 »
Det var jo i utgangspunktet målene jeg i utgangspunktet var interessert i å diskutere her, og det siden det er to temmelige like mål. Å sammenligne Getafe og et 21 år eldre landslag blir jå såklart ikke riktig, men jeg ser fortsatt ikke at det målet Messi scoret på Onsdag ble scort under noen enklere omstendigheter enn Maradona sitt for 21 år siden. Kanskje snarere tvert imot, men som sagt er jeg i tvil.
Ja, men som jeg skrev i mitt første innlegg, "hver sin smak"! Jeg bare mener kopien aldri blir like bra som orginalen!

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #22 på: 12. Juni 2007, 13:34 »
vet at det var noen dager siden,
men nå har han gjort det igjen :p
kopiert enda ett maradona-mål.
denne gangen med hånda.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 13. Juni 2007, 18:49 »
Jævla lille fitta der. Håper for guds skyld Barca ikke vinner serien...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 13. Juni 2007, 22:15 »
vet at det var noen dager siden,
men nå har han gjort det igjen :p
kopiert enda ett maradona-mål.
denne gangen med hånda.
Ikke akkurat Messis stolteste øyeblikk som fotballspiller, men sånne ting skjer i fotball, og det er langt fra bare Messi og hans berømte landsmann som har sluppet unna med å bruke hånda. Var forøverig min første kamp på Camp Nou på Lørdag, utrolig morsomt da Messi scoret sitt andre mål og alle på tribunen bøyde seg ned og tilbedde Messi og sang navnet hans. Utrolig stemning, og ikke minst utrolig spiller!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 13. Juni 2007, 22:17 »
Jævla lille fitta der. Håper for guds skyld Barca ikke vinner serien...
Det var da voldsomt til reaksjoner mot en fantastisk spiller som i en ung alder av bare 19 år allerede viser et potensiale til å bli en av verdens absolutt beste spillere.

Da du sier at du håper Barca ikke vinner serien, baserer du det på at han scoret med handa på Lørdag?

djmattis

• Gjest
« Svar #26 på: 13. Juni 2007, 23:28 »
De fleste i Anti-Zlatan gruppen misliker slike spillere som kryddrer til hverdagen litt.
Allt skal foregå etter boka og om man gjøre noe utenom reglene så er man egoistisk og negativ for fotballen.
Når Mesi skårer 10000 fine mål og handser inn 1 så driter jeg veldig mye i det og bryr meg heller om de 999 fine målene han lager.
Utrolig hva folk henger seg oppi.
Forbanna janteloven.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 14. Juni 2007, 11:46 »
Når Mesi skårer 10000 fine mål og handser inn 1 så driter jeg veldig mye i det og bryr meg heller om de 999 fine målene han lager.
Utrolig hva folk henger seg oppi.
Forbanna janteloven.

Hva med de resterende 9000 målene??

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 14. Juni 2007, 13:19 »
Er helt enig med svensken her. Vil dere se kamper uten harde taklinger, banning, knuffing, utvisninger, kontroversielle mål og urokråker kan dere se på damefotball isteden. Ingenting som er værre enn en "perfekt kamp" der begge lag oppfører seg eksemplariske.

Regner med du skjønte at han tok med en ekstra null kesse? Utrolig hva folk kverulerer på...
« Siste redigering: 14. Juni 2007, 13:21 av aDDis »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 14. Juni 2007, 14:49 »
Håper virkelig Real Madrid vinner serien.

Gamst ble nesten drapstrua her når han brukte handa. Messi`s var verre. Trenger ikkje kopiere Maradonna i alt da!!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]