20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillernes motivasjon - hvem sin feil?  (Lest 3295 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Spillernes motivasjon - hvem sin feil?
« på: 16. April 2007, 11:36 »
Siste kritikk fra Roeder

Roeder er igjen ute å kritiserer egne spillere for mangel på motivasjon og passion for laget de spiller på.
Men hvem har egentlig skylda? Bør spillerne selv klare å motivere seg, eller har ikke manageren hovedansvaret for dette? En mann som Big Sam og Harry Redknapp har gjort stor lykke med å tyne ut den siste gnisten i aldrende stjerner som "har vunnet alt".
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Spillernes motivasjon - hvem sin feil?
« Svar #1 på: 16. April 2007, 11:56 »
Enig i at Roeder skyter seg selv litt i leggen ved og gang på gang klage på motivasjonen til spillerne. Roeder har jo faktisk mye av ansvaret for at spillerne er tente til kamp. Men hvis det er enkeltspillere som aldri klarer å motivisere seg til å spille for Newcastle så bør de også vurdere å bytte beite, både for seg selv og klubben sin del.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16. April 2007, 14:28 »
Har man en udugelig sjef klarer man aldri å gi 100%...
Men det er tydelig at det er en del spillere som ikke bør være i klubben. Noen av dem grunnet dårlige ferdigheter, mens andre aldri klarer å yte noe særlig.

Hadde vi hatt en mer karismatisk manager hadde det hjulpet mye.

Utover det er jeg faktisk enig i en del av det Roeder sier.
Spillerne har ikke den rette motivasjonen, noe vi ser på alle de kampene hvor Newcastle har undervurdert motstanderne...Samtidig er det managerens oppgave å forhindre spillerne i å undervurdere motstandere...

Så det letteste i denne saken er å la Roeder få andre arbeidoppgaver i klubben...Og da som talentutvikler, for det klarer han...men å lede en klubb som Newcastle...det klarer han dessverre ikke!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. April 2007, 15:40 »
Jeg frykter rett og slett at Roeder ikke har noen tillit eller den nødvendige respekten innad i spillergruppen. For meg virker det som om han ikke er autoritær nok. Da sliter man.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. April 2007, 15:49 »
Spillernes motivasjon er i bunn og grunn dem sjøl som kan gjøre noe med. Manageren kan gi dem "boosts", fortelle dem hvordan tings skal gjøres og gi råd. Eller rett og slett ei skikkelig skyllebøtte. Det er mange faktorer som spiller inn, men spillerne må først og fremst gå i seg sjøl. Men hvis manageren mangler respekt og ikke oppfører seg noe særlig går motivasjonen ned(det har jeg nemlig opplevd).
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. April 2007, 16:57 »
Ikke rart i det.Når sesong har vært helt på jorde.Enkelte spillere er kanskje der får å bare tjene penger. Tillegg har spillerne et press på seg.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. April 2007, 17:13 »
Eg har vanskeligheter med og sjønna kordan Roeder kan motivere spillerne. Roeder må vere den personen som virker minst mulig engasjerende når han snakker ever. Tenk eit times møte med Roeder sitter og snakker. Må ha rikelig koffein for og holda seg våken da..
Poenget? Åssen skal spillerne bli engasjert når det ahr ein uengasjert manager..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. April 2007, 20:58 »
Jeg tror du tar feil. Det har skjedd noen ganger denne sesongen at Roeder har gitt spillerne det glatte lag i pausen, og fått dem til å komme ut som et helt annet lag i andre. Men klart, det har også skjedd at spillerne har vært meget gode i førsteomgang og elendige i andreomgang.

Jeg tror Roeder kan være meget engasjerende, og jeg tror ikke det er det at han er dørgende kjedelig og at spillerne sovner. Spørsmålet er om han har den respekten han bør ha, og om spillerne virkelig ønsker å lytte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. April 2007, 21:20 »
Jeg tror du tar feil. Det har skjedd noen ganger denne sesongen at Roeder har gitt spillerne det glatte lag i pausen, og fått dem til å komme ut som et helt annet lag i andre. Men klart, det har også skjedd at spillerne har vært meget gode i førsteomgang og elendige i andreomgang.

Jeg tror Roeder kan være meget engasjerende, og jeg tror ikke det er det at han er dørgende kjedelig og at spillerne sovner. Spørsmålet er om han har den respekten han bør ha, og om spillerne virkelig ønsker å lytte.
Hvis det er slik at spillerne ikke respekterer manageren(e), hvem bør da forsvinne fra klubben? Spillerne som gir fullstendig faen i ordren/hva manageren sier og har null respekt både for sin sjef, klubben og dermed også driter fullstendig i supporterne? Ville dette nødvendigvis bedret seg med en annen manager? Eller bør manageren forsvinne? Eller burde han få mulighet til å hive ut de underpresterende, overbetalte og respektløse spillerne for så å danne et nytt grunnlag?

Noen meninger om dette?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. April 2007, 21:54 »

Hvis det er slik at spillerne ikke respekterer manageren(e), hvem bør da forsvinne fra klubben? Spillerne som gir fullstendig faen i ordren/hva manageren sier og har null respekt både for sin sjef, klubben og dermed også driter fullstendig i supporterne? Ville dette nødvendigvis bedret seg med en annen manager? Eller bør manageren forsvinne? Eller burde han få mulighet til å hive ut de underpresterende, overbetalte og respektløse spillerne for så å danne et nytt grunnlag?

Noen meninger om dette?

Er litt usikker på dette. Spelarane bør jo respektere manageren, men det er langt billegare å skifte manager enn et helt lag. Om ein hadde ansatt ein skikkelig autoritær manager (Shearer ;D) er det vel liten tvil om at spelarane ville vist respekt for manageren.

På ei anna side spørs det jo om spelarar som gjer faen i manager og klubb i det heile fortjena å spele for klubben.

I dette tilfellet er eg ikkje i tvil om kva eg ville valgt. Om det var slik at Roeder hadde fantastiske taktiske egenskapar hadde det kanskje vore lurt å hente spelarar som respektera han og gjer alt, men
taktikk er ein stor mangel hos Roeder, difor er eg ikkje i tvil om at eg helst ville skifta manager.
Kanskje det også bør skje endringar i begge ledd.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16. April 2007, 22:57 »
Lykke til med og finne 11 kvalitetspillere som vil gi blod og svette under Roeder :P

Føler ikkje me har så mange drittsekk spillere. Noken er det jo men ikkje meir enn at Manager Roeder bør kunna behandla det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 17. April 2007, 19:31 »

Noen meninger om dette?

Det er selvfølgelig et spørsmål som må vurderes individuelt fra situasjon til situasjon. Både fra klubb til klubb, og fra spiller til spiller som det gjelder i den aktuelle klubben.
Egentlig så syns jeg det er veldig vankselig å gi en vurdering av dette spørsmålet, til detvet jeg ikke nok om hva som foregår på St.James Park og treningsfeltet. Men syns særlig disse ryktene om at N'Zogbia kan være på vei ut er skremmende. Dette skulle jo være Roeders type spiller å jobbe med også. At Bramble ikke klarer å gjøre seg fortjent til en ny kontrakt kommer ikke som noen bombe, Moore vil vel uansett dra, og Sibbe er jeg litt i tvil om fortjener to år som han vil ha, ett er greitt, men to er jeg mer i tvil om. Noby føler jeg meg sikker på kommer til å forlenge ved sessongslutt.
Et annet eksempel er jo Duff som har vært omdiskutert her inne den siste tiden. Er han en stjerne som er overbetalt og underpresterer? Tilsynelatende kan det se sånn ut ja. Men er det så enkelt? Nei. Han er ny i klubben i år,og har på toppen av det slitt med mye skadeproblemer i år. I tillegg har vi ellers vært veldig uheldige med skadede spillere noe som gjør det vanskelig å finne seg til rette. Og med en nesten udugelig Babayaro eller en blank Huntington som er like nervøs som en fuglehund på sin første jakt som venstrebacker så får Duff en vanskelig oppgave. Og er det Duff sin skyld at han knapt nok har hatt en brukbar venstreback bak seg denne sessongen? Nei, det er mannen som burde forsterke en plass han viste vi var svake på. Den mannen heter Glenn Roeder. Men for Roeder sin del er det kanskje lettere å skylde på spillerne enn innrømme egne feil som er begått? Senest i en link ovenfor i Kristoffer sitt startinnlegg sier Roeder at skal du løse problemer så må du innrømme at du har ett problem. Det har han rett i, men for meg virker det nærmest som han skylder på andre problemer (overbetalte spillere som underpresterer) i ett forsøk på å dekke de problemene han ene og alene er ansvarlig for å ha stelt i stand selv eller eventuelt ikke løst. Da innrømmer han ikke et problem. Snarere tvert imot, han dekker over det ved å skylde på noe annet.

Uansett er min generelle oppfatning den at man nå har sett mer enn nok til å konstantere at Roeder ikke er mannen til å løfte Newcastle til de høyder hvor man ønsker å være. Og da er det bare tull og tøys  å la ham ta fatt på nok en sessong som manager for klubben.

Ellers er jeg enig i det Eilertsen sier her om at det kan se ut som om Roeder er i ferd med å miste styringen litt. Og da kan det fort gå riktig ille.
En annen ting er at tidlig i sessongen (i høst), husker jeg ofte at jeg leste hvordan flesteparten av spillerne skrøt av at de stortrivdes i det gode miljøet som hersket innad i klubben og spillergruppa. Dette er det en stund siden sist jeg hørte nå.... Men det er mulig at det er rett og slett bare jeg som har lest for lite på blant annet icNewcastle den siste tiden? Men uansett: det er ikke rart at det tærer på både humøret, motivasjonen og innstillingen når man har gått gjennom en såpass skuffende sessong. På toppen av det hele presterer "Super Glenn" å kalle seg selv nærmest feilfri og oftere og oftere benytte anledningen til å lange ut mot sine egne. Ikke akkurat oppskriften på hvordan man skal bygge opp et samhold....

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 17. April 2007, 19:49 »
Det er et legendarisk innlegg. Helt enig i absolutt alt!

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 17. April 2007, 22:13 »
veldige enig i mye av det som blir sagt her, virker som at laget er helt umotiverte for tida.

noen av spillerne virker som de rett og slett bare spiller fordi det er jobben deres, "it-pays-the-rent" holdning som ikke holder mål. man kan nesten påstå at eneste grunnen til at de til tider presterer, er for å øke sin egen verdi.

for at et lag skal lykkes må alle spillerne brenne for laget, brenne for fotballen, og dette er ikke bare manageren sin jobb, men også spillerne sin jobb. de må klare å motivere seg selv.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 17. April 2007, 22:29 »
Sjøvsagt er det også ein del spelarane sin feil. Men ein kan jo spørre kvifor det er sånn akkurat i Newcastle? Eg har aldri sett makan til eit umotivert Newcastle-lag, særlig mot dei antatt svake laga. Trur ikkje det er slik at det er stor forskjell på spelarane i Newcastle i forhold til andre lag sine spelarar, så til sjuande og sist trur eg det er managaren som har hovedansvaret. Når det er sopass mange umotiverte spelarar der ute kan det umulig være tilfeldig.