20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Blir jeg kasta ut av NUSSC nå?  (Lest 9439 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Blir jeg kasta ut av NUSSC nå?
« Svar #15 på: 24. Mars 2007, 19:33 »
Selvsagt ikke. Det har ikke noe å si. Ville bare opplyse gutten om at de var her inne og leste også....

plebbster

• Gjest
« Svar #16 på: 24. Mars 2007, 19:45 »
nå blir jeg kasta ut 8)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #17 på: 24. Mars 2007, 19:55 »
Vil selv helst ikke bli kastet ut. Vil vite hva som skjer der.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #18 på: 03. April 2007, 20:36 »
Jeg må bare si at dere er temmelig ukritisk kritiske  ;)

Jeg er medlem av nussc og har aldri hatt noe problem med at vedkommende som skapte supporterklubben gjorde dette for å tjene en slant, og få seg en og annen sponset supportertur til England. Jeg dreit også i at CW egentlig heiet på SCUMS, da jeg ikke har sett noen alternativ supporterklubb i Norge tidligere. Jeg syntes det var usmakelig at mange buet ut CW under LSK-NUFC, og jeg mener at vi må klare å oppføre oss som voksne folk i en sånn sammenheng... OK-Good Riddance, men er det nødvendig å være så blodtørstige?

Når det er sagt, så ligger jeg nok svett an inne på forumet der selv, etter at TB tok over som leder og satte verdensrekord i uegnethet. Startet umiddelbart med livstidsmedlemskap, og var ufin i språkbruken mot medlemene. Jeg har sendt flere PM, men ble sjokkert over størrelsen på skylappene hans. Svarene var direkte ufine, på spørsmål jeg selv mener var betimelige å stille.

Nå når vi får enda en ny ledelse, ber jeg dere innstendig om å holde tann for tunge en stund, og gi ny ledelse en sjangs til å starte med blanke ark. Hvis neste leder er like håpløs som TB, så kommer jeg også til å melde meg ut... Jeg mener uansett at den som ikke vil være medlem, kan gi faen i å kommentere driften av supporterklubben. Delta gjerne i alle andre tråder, men ikke i supporterklubb tråden

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 03. April 2007, 22:14 »
Hver og en må jo få lov til å si sin mening om de mener det er noe som overhodet ikke stemmer! Å holde holdt kjeft til enhver tid og ikke si hva de mener, blir jo feil det også! Det å være supporter for et fotball lag er noe vanlige folk legger litt i, og meninger blir derfor fremmet! De som er med betaler som oftest en års kontigent som lyder sikkert på over et par hundre kroner, og uten disse supporterne blir det heller ikke store supporterklubben! De bør derfor lytte, være ærlige og forsøke å skaffe en dialog mellom supporterne for å danne et fellesskap, istedenfor å skyve supporterne fra seg!

På en annen side bør også kritikken som kommer være konstruktiv og noe å bygge på! Det bør ikke være personhets og ufinheter, om ikke en leder da tar alt som personlig kritikk, da blir det jo vanskelig. Men normalt blir en bedre av kritikk, av og til vet man ikke best selv, sånn er det bare!

Om "buing" av CW i intertotokampen mot LSK, kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke var der. Men den kom vel ikke helt uten grunn!

Til sist, dette er et demokratisk land og ytringsfriheten står sterkt. Alle har rett til å si sin mening. Jeg kan ikke fordra folk som ber meg holde kjeft om ting jeg mener!

PS! Jeg har ikke noen særlig negativ mening om supporterklubben, enda!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #20 på: 03. April 2007, 23:36 »
Jeg uttrykte meg vel litt uklart på slutten...

Poenget mitt er at jeg ikke synes at ikke-medlemmer skal ha innvirkning på driften av klubben. Da får de heller melde seg inn, for så å påvirke. Dette blir jo som om jeg skulle sitte og ha meninger om driften (ikke politikken) av SV eller hvem som skal sitte i valgkomiteen for styret i Råfisklaget. Det er teoretiske muligheter for at jeg har noe innsiktsfullt å komme med på et møte i Råfisklaget, men uansett god eller dårlig peiling: Jeg har ikke påvirkningsmuligheter fordi jeg ikke er medlem.

Det jeg egentlig ville si med dette innlegget, var at vi gir ny ledelse en sjangse, og jeg siktet ikke til enkeltpersoner her på forumet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 04. April 2007, 00:25 »
Jeg uttrykte meg vel litt uklart på slutten...

Poenget mitt er at jeg ikke synes at ikke-medlemmer skal ha innvirkning på driften av klubben. Da får de heller melde seg inn, for så å påvirke. Dette blir jo som om jeg skulle sitte og ha meninger om driften (ikke politikken) av SV eller hvem som skal sitte i valgkomiteen for styret i Råfisklaget. Det er teoretiske muligheter for at jeg har noe innsiktsfullt å komme med på et møte i Råfisklaget, men uansett god eller dårlig peiling: Jeg har ikke påvirkningsmuligheter fordi jeg ikke er medlem.

Det jeg egentlig ville si med dette innlegget, var at vi gir ny ledelse en sjangse, og jeg siktet ikke til enkeltpersoner her på forumet.
Enig i det! Man kan ikke kritisere et styre som vi ikke engang vet hvem er enda. Og store forandringer blir  heller ikke gjort over natten. La styre først sette seg, se om de er villige til å lytte, komme med forslag istedenfor kritkk om de viser seg interessert i sine medlemmer. Det kunne vært en bra begynnelse ihvertfall!

Ta med i betraktningen at det er sikkert en forbanna utakknemlig og krevende jobb å gjøre fotballsupportere av NUFC i alle aldre til lags!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 07. April 2007, 00:46 »
Så du mener at man skal betale 2-300 kroner eller hva det nå koster for å være medlem kun for å ha muligheten til å klage på ledelsen?

Selv var jeg medlem av supporterklubben i mange år, men valgte å si opp da jeg synes opplegget var elendig. Greit nok at det kom et blad i posten i ny og nei, men der sto det jo fint lite jeg ikke hadde lest før. Alt som supportercupen arrangerte av turer, opplegg og salg av supporterutstyr er blodpriser eller svindel fra ende til annen. Jeg hadde derfor ingen intensjoner av å sponse dette med noen få hundrelapper. Jeg fikk også tilbud om 5 års gratis medlemskap + diverse jalle supportereffekter, men valgte å takke nei til tilbudet.

Venter spent på den nye ledelsen og hva den har å bidra med. Håper at det denne gangen kommer noen som er interessert i å drive en supporterklubb for medlemmene og ikke kun for å melke penger ut av stakkars medfans. Da kommer jeg nok til å melde meg inn igjen og støtte den nye ledelsen med medlemskontigent.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 07. April 2007, 10:17 »
Så du mener at man skal betale 2-300 kroner eller hva det nå koster for å være medlem kun for å ha muligheten til å klage på ledelsen?
Nei, jeg mener det jeg skrev i noen poster lenger oppe her. At hver enkelt person må si ifra om det er noe man ikke er fornøyd med. Om ingen sier ifra om "ting" og "saker" som de er misfornøyd med, tror jo "ledelsen" at alt er i skjønneste orden, og fortstter som før! Kjøper men noe som ikke er av bra kvalitet slik man er blitt lovet, så klager man jo! Akkurat det samme gjelder når man betaler en medlemskontigent 2-300 kr!

Men jeg sa også at det mest rettferdige er å gi evt den nye ledelsen tid til å sette seg, og ikke komme med kritikk etter en uke eller to!

Det blir jo uansett spennende å se hvem den nye ledelsen er, og om CW fremdeles står som eier/leder av supporterklubben!? Tipper det hjelper lite med ny ledelse så lenge han fremdeles står som eier, da det er han de fleste vil ha ut! Stemmer ikke det?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 07. April 2007, 14:59 »
Det er jo ikke alle det hjelper å klage til heller da. De som har drevet klubben tidligere vet jo at det de har drevet med er på grensen til svindel eller i mange tilfeller ren svindel. De vet at produktene de selger blir solgt til blodpris. Det er jo derfor de driver klubben, for å tyne mest mulig penger ut av folk. Når de som klager kun blir møtt med kjeft og sure tilbakemeldinger er det jo et tegn på at de ikke er særlig interessert i tilbakemelding, men kun å ta pengene til de som fortsatt ikke har forstått at dette er et svindelopplegg...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #25 på: 07. April 2007, 15:59 »
Selv om jeg ikke er medlem har jeg faktisk noe jeg skulle ha sagt som norsk Newcastlesupporter. For om den hadde blitt styrt på en annen måte ville jeg nok ha meldt meg inn.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #26 på: 07. April 2007, 18:45 »
Selv om jeg ikke er medlem har jeg faktisk noe jeg skulle ha sagt som norsk Newcastlesupporter. For om den hadde blitt styrt på en annen måte ville jeg nok ha meldt meg inn.

Det gjelder vel de fleste av oss, Olav. Supporterklubben drives på en svært dårlig måte. Og Thomas Berg driver den faktisk dårligere enn Christian Weiseth. Men nå har han med seg noen dyktige og ærlige mennesker (Siv-Anita og Atle Kristian). Ulf Johnny ga seg jo fort.
Toon, Toon,
Black and white army

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #27 på: 08. April 2007, 23:19 »

Selvfølgelig har du noe du skulle sagt, men poenget mitt er at i nussc bør det være medlemmene som sier fra, ikke personer med potensielt vikarierende motiver. Og igjen: Dette er ikke ment som et angrep på enkeltpersoner, men for å få enkelte til å dempe sine ytringer på newcastle.no (siden de ikke er medlemmer der).

Merk at jeg selvfølgelig er totalt imot Thomas Berg og hans måte og (van)styre supporterklubben på, og at jeg sier det jeg gjør for at vi skal kunne samles i en supporterklubb senere. Da er det viktig at vi ikke støter fra oss noen, men prøver å glemme tidligere uoverenstemmelser. Går man rett i strupen på ny ledelse, skjer det bare at vi mislykkes i brobyggingen mellom medlemmene, og at nussc forumet blir stengt for andre enn medlemmer. Det vil vi for all del ikke tilbake til, da jeg mener at vi trenger dynamikken mange brukere gir et forum. Det er for dumt at vi ikke skal klare å enes om en klubb, og dermed bli en MYE større supporterklubb, som igjen skaper økt påvirkningskraft over hvilke kamper som vises på TV eller hvilke innslag som vises på sportsrevyen

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 09. April 2007, 21:46 »
Vel talt, Bjørni. Det er ikke sånn at alle på newutd vet bedre enn alle som er medlemmer av nussc, og at enhver som prøver å lede nussc er en slave av Weiseth. den som nå overtar etter Thomas Berg må få sjansen til å gjøre ting på sin måte, og newutd må prøve å invitere til samarbeid når den tid kommer. Og inntil da er det viktig at alle som ikke er medlemmer av nussc bruker newcastle.no-forumet bare for å spre dritt om nussc og se om de blir utestengt. Man må nødvendigvis svelge noen kameler om man skal få til et samarbeid mellom newutd og nussc.

Men målet for oss alle må jo være å samle alle norske newcastlesupportere på ett sted, og da kan man ikke støte fra seg alle de som har tro på nussc.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Martins1337

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #29 på: 09. April 2007, 23:33 »
Hmmm - jeg har nylig betalt for livstidsmedlemsskap i NUSSC. Angrer litt når jeg leser på dette forumet. Har også funnet dette forumet nylig og jeg synes det virker mye bedre :)
Men over en livsstidsperiode så er det vel håpe at supporterklubben forandrer seg litt?