20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Blir jeg kasta ut av NUSSC nå?  (Lest 9440 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jadalabada

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Blir jeg kasta ut av NUSSC nå?
« på: 22. Mars 2007, 18:41 »
Posta denne under "Supporterklubben" i forumet på newcastle.no tidligere i dag. Tittel: Viktig info til alle medlemmer av NUSSC:

Den såkalte supporterklubben drives ikke av medlemmene og til medlemmenes beste. NUSSC er organisert som et aksjeselskap og tjener penger på medlemmene. Hadde det vært en normal supporterklubb drevet av supporterne hadde disse pengene selvfølgelig blitt kanalisert tilbake til medlemmene på den ene eller andre måten.

Om dere synes det blir for drastisk å melde seg ut, spør den nye lederen (som kanskje snart blir "valgt" (eller utpekt/ansatt om du vil)) hva kontingenten deres brukes til. Spør ham/henne hvorfor NUSSC drives som et AS. Spør hvorfor det ikke er medlemmene som f.eks. velger supporterklubbens leder.

Hvis dere, i likhet med mange andre, ikke synes det er helt ålreit at noen skummer fløten av såkalt supporterklubbvirksomhet; MELD DERE UT MED DET SAMME! Det finnes andre steder dere kan få kanalisert deres engasjement. F.eks. www.newutd.no

Hva tror dere? Blir jeg kasta på hue og ræva ut av både supporterklubben og forumet eller blir tråden bare sletta? Place your bets gentlemen! :-)   Og hvor lang tid tar det før jeg blir ferska?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Blir jeg kasta ut av NUSSC nå?
« Svar #1 på: 22. Mars 2007, 18:46 »
Tipper innlegget ditt er sletta i skrivende stund... Men siden Thomas Berg kun sjekker forumet en gang i jubelåret kan det jo selvsagt gå en 3-4 dager før den er borte...

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 22. Mars 2007, 23:43 »
På det nettstedet der blir det meste av kritikk slettet. Skjønner ikke hva som går av folk som bruker penger på å holde makkverket av en "supporterklubb" levende.
Carr har altfor få landskamper for England!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23. Mars 2007, 00:22 »
Nå er i allefall innlegget ditt fjerna :)

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #4 på: 23. Mars 2007, 00:26 »
Innlegget blir raskt slettet av guttungen og lakeien til Berg og Weiseth, Mikael Bue. Det er selvfølgelig slettet allerede.
Toon, Toon,
Black and white army

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23. Mars 2007, 00:42 »
jeg er medlem av nussc fordi jeg har lyst til å støtte klubben min gjennom en supporterklubb. Har aldri hørt noe negativt om NUSSC tidligere, eller før jeg registrerte meg her. Men jeg må innrømme at jeg har vært skuffa over meget dyre priser på alt. Reiser, billetter, osv.
Er det andre supporterklubber i norge som drives som AS?

Må innrømme jeg har blitt veldig skeptisk til nussc i det siste... og at jeg vurderer å melde meg ut derfra... har newutd.no vurdert å starte offisiell supporterklubb? 
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23. Mars 2007, 01:07 »
Det er ingenting i veien med å drive en supporterklubb som et AS.
Toon, Toon,
Black and white army

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Mars 2007, 12:19 »
Innlegget blir raskt slettet av guttungen og lakeien til Berg og Weiseth, Mikael Bue. Det er selvfølgelig slettet allerede.

Helt utrolig hvor naive og dumme enkelte av de guttungene på det forumet er... Sykt at noen gidder å jobbe frivillig for NUSSC...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #8 på: 23. Mars 2007, 19:52 »
NUSSC er jo en eneste stor tragedie og komedie.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23. Mars 2007, 20:12 »
Den der posten ble nok slettet fordi det var reklame for en annen nettside. Dessuten er det heller ikke snakk om noe konstruktiv kritikk. Hadde jeg vært moderator hadde jeg nok gjort nøyaktig det samme.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 23. Mars 2007, 22:04 »
Mikael Bue. Pleide ikke han å skrive en del på dette forumet før?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 24. Mars 2007, 03:40 »
Den der posten ble nok slettet fordi det var reklame for en annen nettside. Dessuten er det heller ikke snakk om noe konstruktiv kritikk. Hadde jeg vært moderator hadde jeg nok gjort nøyaktig det samme.

Nei, du ville tatt opp diskusjonen og vist hvor feil han tok. Såpass kjenner jeg deg. Du har mange sære meninger, men går ikke av veien for en diskusjon. Og det er veldig sunt, Joakim.
Toon, Toon,
Black and white army

Jadalabada

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 24. Mars 2007, 15:16 »
Det er ingenting i veien med å drive en supporterklubb som et AS.

Tja, ikke helt enig! Etter min mening er det helt essensielt at en supporterklubb drives av og for medlemmene, og at det dessuten drives etter non-profit-prinsippet. Et eventuelt overskudd burde selvfølgelig kjøres tilbake til medlemmene, ikke som bidrag til en enkeltspersons økonomiske gevinst.

For interesserte: Det ser visst ut til at jeg både er kastet ut av forumet og at innlegget ble slettet. Enn så lenge jeg har betalt kontingenten for inneværende år så får jeg vel fortsatt medlemsbladet, men tror ikke jeg gidder å betale neste år, gitt.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 24. Mars 2007, 18:40 »
De gutta leser innpå forumet her også...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #14 på: 24. Mars 2007, 18:58 »
De gutta leser innpå forumet her også...

Så? Her har de ingen myndighet.