20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Andrew Carroll  (Lest 274257 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #345 på: 24. Mars 2010, 20:09 »
Det er det slett ikke. Men vi er avhengig av å ha flere gode spillere i stallen, og selv om vi har to gode stoppere i Williamson og Colo, så betyr ikke det at vi kan selge den tredje beste. Når det gjelder stoppersituasjonen, så mener jeg at vi bør leie ut Kadar så han får jevn matching i CCC + at vi henter inn en stopper som forsterker laget. Da har vi 4 midtstoppere i stallen, og det vil vi trenge neste sesong! Dette er også det beste i forhold til Tamas Kadar, han er ung og trenger jevn mathcing, det kan han få ved et utlån.

Jeg er langtfra den som gir folk plass på laget pga navn, så det blir håpløst av deg å beskylde meg for. Drit i den lønna, IHVERTFALL de som tjener 30.000 i uka og mindre...herre! Jeg kan forstå veldig godt at du er misfornøyd med lønningene til Smith, Nolan og Colo som tjener godt over 50k i uka, men dette blir bare for dumt!! For Steven Taylor vil vi kanskje kunne få maks 7-8 mill pund, men ikke sikkert vi får så mye heller. Hva vi får tilbake for den summen er neppe en spiller som er mer enn like bra. Hva er poenget med å selge da?

Jeg er enig i at Taylor ikke er noen fantastisk stopper og han har sine mangler, men  han er ihvertfall en spiller jeg mener holder PL nivå og som kan ha en bra fremtid. Williamson er uprøvd i PL, så du skal ikke være så skråsikker på at han vil lykkes neste sesong. Han er ikke spesielt god langs bakken og vil kunne få kjørt seg kraftig mot små, raske og tekniske spillere, men jeg håper han tar nivået. Han virker å være en ganske smart spiller, så det blir spennende å se hvordan han tar nivået. Sånn jeg ser det er både Taylor, Colo og Williamson viktige brikker foran neste sesong. Kadar er med i fremtidsplanene, men bør i likhet med f.eks Nile Ranger lånes ut til CCC neste sesong for å få jevn matching.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 24. Mars 2010, 21:48 »
Du har selvsagt noen poeng. Men vi får faktisk en bra pris for Taylor i forhold til hva han har prestert på banen, fordi han er engelsk. Og britiske spillere er overpriset. 

Vi må ha tro på at klubben vil være i stand til å kjøre smarte og billige kjøp fremover. Det er den eneste måten vi vil klare å oppnå suksess på i nær fremtid uten å måtte låne over pipa.

Før PL-sesongen begynner (bank i bordet) må klubben identifisere nøkkelspillere som klubben mener er god nok for laget. La oss si at CH vil satse på Barton og Guthrie sentralt på midtbanen. Da mener jeg både Nolan og Smith bør selges før sesongen begynner. Vi kan ikke ha spillere som da tilsammen tjener 120 tusen på benken.
Spillere som er på benken taper seg i verdi og de er vanskeligere å selge. Blir omtrent som å kjøpe en Ferrari uten å ha penger til å betjene lånet, noe nesten Castle har vært et levende bevis på.  Men det er en annen sak om CH vil heller satse på Barton og Nolan.  Guthrie kan da beholdes fordi han tjener bare 4 tusen i uka og i tillegg er han ung.

Jeg liker den satsinga CH har gjort dels i denne sesongen: Slenge innpå Ranger fra start, sette en ung Van Aanholt på back og kjøre Kadar inn i forsvaret.  Det er slikt unge spillere vokser på.  Og det er nettopp dette vi må gjøre neste år også. Hvis f.eks Barton blir skadet kan vi sette innpå et godt mitbanetalent vi har kjøpt for noe av pengene fra salget av Smith og Nolan, som kan spille kamper til Barton kommer tilbake.  Husk målet neste år er å overleve, og vi kan ikke da gå bananas på markedet. Rykker vi ned igjen da er det game over.

Det eneste som er sikkert er at klubben har lagt om kjøptsprofilen. Vi kommer garantert ikke til å få kjøpt spillere neste år uten at noen high earners fyker ut. Så hvem foreslår du vi skal selge KØ1, eller du vil vel beholde alle du.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 24. Mars 2010, 22:22 »
Hehe...nei, har ikke sagt jeg vil beholde alle, men jeg er opptatt av at vi har en stor stall så vi aldri kommer i samme type skadekriser som vi har hatt ved enkelte anledninger de to-tre siste årene.

Harper, Krul, Forster. Alle tre beholdes, Krul eller Forster lånes ut.

Coloccini, S.Taylor, Williamson, Simpson, R.Taylor, J.Enrique, Kadar. Kadar lånes ut.

Routledge, Jonas, Guthrie, Smith, Nolan, Barton. + LuaLua, Vuckic, Donaldson

Carroll, Løvenkrands, Ranger (Ameobi, Best vil jeg ha bort, men må bli hvis vi ikke får forsterkninger) Ranger skal helst lånes ut.

UT: Butt, Pancrate, Hall

Som du selv ser, så er stallen vår ikke veldig bred. Jeg teller 27 spillere. Av de disse skal tre ut, og 6(en av keeperne, kadar, ranger, lualua, vuckic, donaldson) av de er unggutter vi bør ha som stallfyll og/eller låne ut. I tillegg mener jeg Best og Shola ikke er gode nok, og bør selges hvis vi klarer å hente inn to spisser, da har vi Ranger som 5 valg og det holder! Jeg teller altså 16 spillere som jeg klarerer gode nok for PL når jeg har "lånt" ut noen, ikke teller med de ungguttene vi har som stallfyll, og regner Best og Shola som transferlist-players. ADD TO THIS!! MEN, jeg skal være enig med deg i en ting, og det er at finner vi en sentral midtbanespiller som er veldig lovende så kan vi selge en av de vi har og da kan Barton, Nolan eller Smith ryke for min del også.. Jeg tviholder ikke på spillere så lenge vi har dobbel dekning. Kjøper vi to stoppere som er bedre enn Colo og Taylor, så kan vi selge... Men jeg går ikke med på din tankegang om at hvis vi henter en spiller på en posisjon vi ikke har god dekning på fra før, så kan vi selge en vi har.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 24. Mars 2010, 23:09 »
Det lukter så jævla mye FM av tankegangen her. Det mange opprykka lag som er vellykka i opprykkssesongen gjør er å bygge videre på et velfungerende kollektiv, med å spe på med mer kvalitet. Vi kan ikke velte helt om på laget vårt, og vi kan ikke selge unna særs viktige medlemmer i laget bare fordi de har en litt høy lønn, og forsåvidt også relativt høy lønn. Tayls tjener ikke grusomt mye penger, og Taylor har vært en sentral grunn til at vi ligger der vi ligger. Før vi fikk inn Mike Williamson slet vi de gangene Tayls ikke var på banen. Steven Taylor er også den stopperen som har bevist klart mest av samtlige våre i PL - og selv om han enda har mye å lære, han har faktisk hatt endel virkelig solide kamper i øverste divisjon de siste åra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #349 på: 25. Mars 2010, 02:45 »
Eg personlig vil ikkje låne ut Ranger, Kadar og dei største talenta våres. Dei er dei største talenta vi har, og dei burde utvikles i klubben og få skikkelig klubbfølelse og mangen sjanser, sesongen er lang og sjansene vil komme. Stallen er liten og dei beste talenta bør bli! Etter me har forsterka i sommer, kan me sjå kor god dekning me har, og evt selge unda dødkjøtt og big earners. baluba
Venter i spenning...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 25. Mars 2010, 08:47 »
Vi får ikke beholde både Nolan, Smith og Barton tror jeg. Dette er alle sentrale midtbanespillere, alle tjener grovt og de skal alle sannsynlgivis kjempe om en plass på den sentrale midtbanen, den defensive. Det sier seg selv at minst en av dem ryker.

Igjen, jeg er bare ute etter å kvitte meg med de som tjener for godt i forhold til prestasjoner. Hadde alle hatt en normal lønnsprofil kunne vi ha beholdt samtlige.

Alt kan selvsagt diskutres men er det to stk som jeg mener MÅ ut neste sesong er det Smith og Butt. O Hara har spilt bra for Pompey, og jeg er overbevist om at han vil prestere bedre enn Smith til en brøkdel av prisen. I tillegg må Raylor ut. Han er annenfiolin etter Simpson nå og jeg tror sistnevnte vil bli annenfiolion for en ny back som kommer til å  bli hentet inn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 25. Mars 2010, 18:25 »
Raylor må overhodet ikke selges før vi får inn en ny høyreback, som forhåpentligvis blir førstevalget. Vi trenger en høyreback av ordentlig høy kvalitet. I hvert fall så høy kvalitet som det lar seg gjøre for et nyopprykket lag.

Det er på tide at vi slutter med den tåpelige tankegangen at penger skal inn før penger går ut. Penger bør gå ut (kjøp av ny spiller) før frisk kapital kommer inn, gjennom salg av en nå overflødig spiller. For hvis vi selger bjørnen før skinnet er skutt, så risikerer vi å stå på bar bakke med en altfor tynn stall, hvis de ønskede spillerne likevel ikke kommer inn. Et kjøp må være 100% i boks før vi kan selge en spiller. Stallen vår er allerede så tynn at vi ikke har råd til å selge en spiller før vi har kjøpt inn en ny. Vi har ikke råd til å ha en enda tynnere stall enn det vi har nå, når vi skal spille Premier League. Skjer det, så må vi nok en gang hente inn ørten lånespillere. Og det er ikke særlig gunstig på lang sikt. Og lang sikt for et nyopprykket lag, det er en hel sesong, fra august til juni.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 26. Mars 2010, 21:36 »
http://www.guardian.co.uk/football/2010/mar/25/newcastle-andy-carroll-steven-taylor?

Får håpe begge to signerar ny kontrakt! Verdt fall Carroll!

Carroll er supert. Selg Taylor. Taylor tjener nå allerede 30 tusen, og han vil garantert ha mer for å signere en ny kontrakt. Dvs at vi høyst sannsynligvis må betale 40 tusen i uka for en midtstopper som aldri har prestert. Hallo? Jeg regner vel med at mange av klassespillerene til Everton tjener lignende. Og det er absurd. Igjen: Det MÅ være samsvar mellom lønn og FAKTISKE prestasjoner, og ikke lønn og POTENSIELLE prestasjoner. Og det er det sistnevnte prinsippet castle har kjørt etter, noe vi alle har resultatet av .  Carroll derimot har bevist at han fortjener en forbedret kontrakt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 26. Mars 2010, 21:53 »
Carroll tennar 10k i veka. Ein av dei dårligaste betalte i stallen.

Det jeg også har hørt. Og at kravet hans er at han havner på samme nivå som de andre stjernene på u21-landslaget. Det høres ikke urimelig ut det. Får vi ham på en 5års kontrakt for den summen er jeg meget fornøyd. Og presterer han i PL, så får klubben heller reforhandle. Men han har et stykke igjen ennå på banen til at han fortjener supre vilkår.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #354 på: 26. Mars 2010, 22:52 »
http://www.guardian.co.uk/football/2010/mar/25/newcastle-andy-carroll-steven-taylor?

Får håpe begge to signerar ny kontrakt! Verdt fall Carroll!

Carroll er supert. Selg Taylor. Taylor tjener nå allerede 30 tusen, og han vil garantert ha mer for å signere en ny kontrakt. Dvs at vi høyst sannsynligvis må betale 40 tusen i uka for en midtstopper som aldri har prestert. Hallo? Jeg regner vel med at mange av klassespillerene til Everton tjener lignende.

Aldri prestert? Det er vel ein grunn til at klubbar som nettopp Everton har vore å snust på Tayls? Taylor kunne vore på landslaget dersom han hadde fått ei stabil utvikling saman med ein fast makker over tid. Hadde Woodgate fått 4-5 gode år i svartkvit drakt saman med Tayls er eg sikker på at sistnemnte hadde vore eit par hakk over sitt noverande nivå, og såleis blant dei absolutt beste i landet. Han var jo glitrande saman med Woody, og likeeins i tospann med JAB før han fekk problem i familien.

Tayls har lidd under manglande stabilitet i klubben, men om ein klarer å sjå litt meir nyansert på det så har han absolutt levert både solide enkeltkampar og lengre periodar der han viser at han har godt PL-nivå.

--
Og ang. dette med lønn og prestasjonar. Eg er enig med deg, noko som eg trur at dei fleste her inne er, om at svært få spelarar har lønn som samsvarer med prestasjonsnivå. Men dersom vi skal kaste ut alle desse som ikkje leverer utifrå lønnsslipp, og bytte dei ut med nye menn, kan eg garantere deg at vi ikkje får spelt inn eit slagkraftig lag før langt ut i sesongen. Så rykker vi kanskje ned igjen, og då vil alle sparetiltaka slå tilbake.

Nedbygginga av lønnsbudsjett må skje gradvis. Og då kan vi ikkje berre kaste ut folk som Colo, Enrique, Smith m.fl. Trass det at dei tener for mykje, har dei beviseleg vore ein del av årets sentrallinje. Og eg trur eit utbytte av desse må skje meir gradvis enn det ein sommar vil gi oss tid til.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 26. Mars 2010, 23:50 »
Takk for din fornuftighet Hans J, det sette jeg stor pris på. Takk for det!
Hva Taylor angår - jeg skjønner ikke hvordan det går an å påstå at han aldri har prestert. Det kan straks fastslås at han er den stopperen i vår stall som har prestert mest i PL, og han har flere solide PL-kamper under beltet. At han også har måttet tåle såpass mye rot rundt seg i denne klubben i sine seks år skal også tas med i betraktningen. Vi er tynt besatt på stopperplass - vi trenger menn inn, ikke ut.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 26. Mars 2010, 23:54 »
Har aldri blitt spesielt imponert over Taylor som midtstoppar, synes han er langt langt bedre som høgreback.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #357 på: 27. Mars 2010, 08:23 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1261001/Newcastles-Andy-Carroll-shows-bandaged-hands-50-Cent-concert-bust-Steven-Taylor.html?ITO=1490
Litt nede på siden ser vi Carroll med noe bandasje på hendene. Ser jo ikke ut som livstruende skader :P
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 27. Mars 2010, 09:32 »
Oppriktig talt, Taylor har spilt ok i mange kamper. Men jeg har nesten aldri sett ham utmerke seg spesielt.  Det er forskjell på potensiale og faktiske prestasjoner. Everton er veldig flinke til å se potensiale og ikke minst få frem dette i spillerene de kjøper. Castle har vel nesten ikke lyktes på den fronten i det siste. Bare fordi Everton har vist sin intersse betyr ikke dette at Tayls har spilt veldig godt, eller at han fortjener en ny og forbedret kontrakt. Det kan si minst like mye om Evertons evne til å se de rette spillerene og deres fantaskitske evne til å utvikle dem. Vi kan alle være enige om at Tayls har et  potensiale, men Castle har på langt nær den samme talentutviklingen som Arsenal, Everton og West Ham. Dvs at så lenge klubben ikke har på plass infrastrukturen nødvendig for å gjøre Tayls god kan de ikke gi ham en kontarkt på 40-50 i uka pga et fremtidig potensiale.

Jeg er helt enig i at han kunne ha blitt mye bedre hvis han hadde fått utviklet seg sammen med Woody. Men bare fordi han er local lad, har spilt jevnt ok og er et av få talenter vi har avla selv de siste sesongene betyr ikke dette at disse faktorene rettferdiggjør at han får en ny lønn på 40 50 tusen i uka.

Ut i fra det dere skriver mener dere Tayls har spilt så godt at han fortjener å omrent  den samme lønna som: Arteta, , Cahill og Yoboo som er lønnsadelen i Everton.  Alle 3 er klassespillere som har prestert på høyt nivå i flere år og hver av de tjener ca 45 i uka.   I så tilfelle er dette et premieeksempel på ordtaket kjærlighet gjør blind. Hadde jeg hatt valget mellom å bytte Tayls med en av dem, hadde valget mitt vært meget enkelt. Er dere virkelig villige til å strekke dere så langt lønnsmessig for å beholde ham? Selv om det er to forskjellige spillertyper er det klasseforskjell x 10 mellom Tayls og Arteta f.eks. Et ja innebærer hvertfall at denne diskusjonen er over, fordi vi aldri kommer til å bli enige  :)

Jeg vil gjerne beholde Taylor jeg, men under visse forutsetninger: a) at han oppfører seg og b)fornyer kontrakten omtrent slik som den er nå.
« Siste redigering: 27. Mars 2010, 11:07 av InspectorC »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #359 på: 27. Mars 2010, 11:51 »
Det einaste eg motseier deg på i denne samanheng er når du hevdar at Taylor aldri har prestert noko betre enn OK. Som nemnt er eg enig med deg i at spelarane våre sjeldan leverer utifrå det vi betaler dei i lønn. Eg kan dog nemne 12-13 spelarar frå fjorårssesongen som passar betre til den beskrivelsen enn Taylor.

Eg er enig i at det er ein vesentlig skilnad mellom potensiale og faktiske prestasjonar, men ein yter ikkje Taylor rettferd, dersom ein ikkje tek med i betraktinga det at han aldri har fått stabile arbeidsforhold. At han i ein alder av 24 ikkje har nådd nivået vi forventa av han for tre-fire år sidan, er ikkje berre hans skuld.

Dei periodane klubben har hatt ein viss stabilitet (post-Robson) har Tayls stort sett spelt glitrande.