20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem er den beste "overseas" NUFC spilleren i nyere tid?

David Ginola
10 (25%)
Laurent Robert
2 (5%)
Philippe Albert
2 (5%)
Nolberto Solano
10 (25%)
Temuri Ketsbaia
2 (5%)
Faustino Asprilla
5 (12.5%)
Dietmar Hamann
0 (0%)
Nikos Dabizas
0 (0%)
Emre
2 (5%)
Olivier Bernard
0 (0%)
Andreas Andersson
0 (0%)
Obafemi Martins
7 (17.5%)
Pavel Srnicek
0 (0%)
Shaka Hislop
0 (0%)
Patrick Kluivert
0 (0%)

Stemmer totalt: 37

Skrevet av Emne: Den beste "overseas" NUFC spilleren i nyere tid  (Lest 8107 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Den beste "overseas" NUFC spilleren i nyere tid
« på: 23. Feb. 2007, 14:21 »
Har tatt med 15 spillere, noen gode, noen ikke fult så gode, samt noen forferdlige. Valg mulighetene er der ihvertfall, og skal "matche" både de yngre og eldre sjeler som er supportere av Newcastle United FC.

Så hvem synes du er den beste spilleren i NUFC i "nyere tid", når vi tar vekk spillerne fra "øygruppen"? Da mener jeg England, Skottland, Irland, Wales og Nord Irland.

Vil du gå for franske driblinger og skuddbein, peruivansk presisjon, colombiansk teknikk, belgisk forsvarsklippe med nese for flotte mål, georgiansk løpshest, hissig tyrker, tysk skuddbein, nigeriansk målmaskin, en blond svenske, eller hadde du sansen for en av våre keepere? Stem i vei!!

Hadde også vært morro å lest om hvofor dere stemmer på akkurat den personen. Hva er det som gjør at du stemmer på xxxxx som den beste "overseas" NUFC spilleren i nyere tid?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den beste "overseas" NUFC spilleren i nyere tid
« Svar #1 på: 23. Feb. 2007, 14:25 »
Elsket Ginola, og mener han er en av be beste venstrevingene vi har hatt i Newcastle. Fantastisk mål hadde han også!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23. Feb. 2007, 15:14 »
Ja, jeg er enig kesse!! Min stemme gikk til Ginola. Han hadde eminent teknikk, fantastiske dribleraid og presise innlegg. Det var gøy å se på når han var på banen, en glitrende spiller!!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23. Feb. 2007, 15:25 »
Jeg setter en knapp på Faustino Asprilla. Hvem glemmer målene mot Barca?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23. Feb. 2007, 15:33 »
Tok Asprilla jeg, tett fulgt av Solano og Albert

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #5 på: 23. Feb. 2007, 16:42 »
Nolberto Solano, Laurent Robert, Philipe Albert og Obafemi Martins er helt klart gode kandidater her.

Valget må nok falle på Solano. Han har vært hos oss så lenge, og har betydd så mye for oss.

Fortsetter Martins å hagle inn mål, ligger snart tittelen hos han.

djmattis

• Gjest
« Svar #6 på: 23. Feb. 2007, 19:39 »
Jeg stemte på Martins for at jeg rett og slett elsker han, no homo!!
haha
hvor objektivt det er har ingen betydelse, er mange andre på den lista som egentlig fortjente stemmen min men jeg velger å satse på fremtiden!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Feb. 2007, 20:01 »
Solano er i en særklasse her, spør du meg.
Mannen har aldri gjort annet enn å blø for Newcastle, den tiden han har spilt her. Han blødde for Newcastle, selv mens han spilte for Villa. Han benyttet første og beste mulighet til å vende "hjem" igjen. Og han har vært suverent god hele tiden.

Martins er for fersk, Robert kan selv rå for at han måtte dra. Han var svært vanskelig å samarbeide med. Det samme var Ginola. Phillipe Albert er den som er nærmest Solano, men han var i mine øyne mer en ekstra angrepsspiller enn en forsvarsklippe, og derfor går denne til Solano.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #8 på: 24. Feb. 2007, 02:58 »
Jeg støtter meg helt og holdent til det Joakim skriver her. Min stemme går også til Solano.
Toon, Toon,
Black and white army

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 24. Feb. 2007, 08:13 »
Hvis mine kriterier hadde vært hvem som har blødd mest for Newcastle osv så ville jeg også valgt Solano. Men jeg har kun tenkt på den BESTE fotballspilleren, da falt valget mitt på Ginola.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 24. Feb. 2007, 12:12 »
Charles burde absolutt vært med på denne avstemningen, det er mange her som er dårligere. Men han hadde nok ikke vunnet uansett"!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 24. Feb. 2007, 14:15 »
Charles burde absolutt vært med på denne avstemningen, det er mange her som er dårligere. Men han hadde nok ikke vunnet uansett"!
Ja, er litt enig, og jeg vurderte han lenge. Men det er så jævlig mange "overseas" spillere som har vært i NUFC siden Keegan begynte sin handlerunde, og det ble ikke færre etter Gulitt, Robson og Souness var managere for oss. Jeg kunne nok "pent" lagt på 5 -10 alternativer til, men synes det er nok med de som er der.

De fleste har jo en "favoritt" spiller, en de av en eller annen grunn liker bedre en visse andre. Det er jo som oftest denne personen vi forbinder med den beste spilleren. Så jeg beklager Åsmund, om jeg utelukket den spilleren som ville fått din stemme.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 24. Feb. 2007, 16:46 »
Faen da Frode, denne er IKKE enkel... Jeg avventer litt med å avgi min stemme. Er veldig enig i Jokke og Mack sine poeng om at Noby uten tvil har vært den viktigste av de foreslåtte spillerne, men ikke nødvendigvis den beste?
Jeg elskder underholdende spillertypen, og Ginola er ett godt alternativ, men i stående stund så er jeg veldig nærme på å si meg enig med Eivind om Faustino Asprilla.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 24. Feb. 2007, 21:59 »
Jeg er ikke enig i at det nødvendigvis er den beste fotballspilleren av disse på generell basis vi skal kåre. Det er snakk om Newcastle-spillere her. Nåværende og tidligere. Og da mener jeg vi skal kåre hvem som har vært best FOR Newcastle. Og da mener jeg Solano står i en særklasse.

Ginola var en fantastisk ballkunstner og hadde en fabelaktig venstrefot. Robert var mye av det samme. Asprilla var en kunstner og en torpedo, samtidig som han var en syk, syk mann. Robert og Ginola var som franskmenn flest. Veldig selvopptatte, og ikke så veldig opptatt av lagets beste.

Emre, Martins, N'Zogbia og en del andre har vært i klubben i for kort tid til å kunne måle seg med De Beste.

Nolberto Solano har alltid vært en ballkunstner, et rovdyr foran mål, han har vært en av våre aller beste spillere helt siden han kom til klubben. Han har stort sett vært fast inventar under alle managerne han har tjent, og han er i tillegg en veldig sympatisk fyr. Levende opptatt av LAGETs beste. Opptatt av at nye spillere skal føle seg velkomne, og passer på å ta vare på de yngre.
Han er et forbilde på alle mulige måter. Og en ballkunstner av de sjeldne. Han spiller like gjerne høyreback som høyreving. Og ble som ung gutt hyllet av Maradona. Solano er mr. trofast og på alle mulige måter en adopted Geordie.

Og folk mener at riv, ruskende gale Tino Asprilla er bedre? Jeg klarer bare ikke å se poenget. Solano er en bedre fotballspiller enn Asprilla, og har betydd mye, mye mer for Newcastle enn den potensielt livsfarlige columbianeren.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 24. Feb. 2007, 22:07 »
Jeg er ikke enig i at det nødvendigvis er den beste fotballspilleren av disse på generell basis vi skal kåre. Det er snakk om Newcastle-spillere her. Nåværende og tidligere. Og da mener jeg vi skal kåre hvem som har vært best FOR Newcastle. Og da mener jeg Solano står i en særklasse.

Når tittelen sier " den beste overseas spilleren " så må man jo regne den beste spilleren og ikke den beste for klubben, da ville emnetittelen vært anderledes. Jeg skjønner at du tolker den anderledes, og jeg er enig i at Solano har vært en bedre mann for Newcastle enn Ginola. Men jeg mener Ginola var en BEDRE spiller enn Nobby.