20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wigan - Newcastle  (Lest 36416 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Wigan - Newcastle
« Svar #180 på: 26. Feb. 2007, 11:19 »
Det handler ikke om å ikke gi Gooch en sjanse ! Herregud, hvorfor må folk alltid komme med pekefingeren bare noen sier at noen ikke spilte bra !? Gooch hadde en under middelskamp og hadde til tider problemer med et middelmådig spisspar. Og det er en grunn til at han får 5ere på de fleste spillerbørser rundt omkring!! Betyr det at vi bør selge han ?! NEEEEEII!!! Er det noen som har sagt vi bør selge han? NEI!

Bla....

Bra svart.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #181 på: 26. Feb. 2007, 11:21 »
Fotball er og blir veldig subjektivt. Og det bekreftes av innleggene som kommenterer kampen. Til tider kan man tro at folk har sett forkjellige kamper  :).  
Jeg synes 1. omgang var ganske OK. Wigan gjorde alt de kunne for å få NUFC ut av rytme, og selv satse på kontringer, og lyktes delvis med det p.g.a. en del elendig passningsspill fra NUFC. Men gutta fra Geordieland var det førende og beste laget.
Forsvaret hadde ikke all verden å gjøre, og med hjelp fra en hardtarbeidende Butt synes jeg de greide seg bra.
Straffen var middels dårlig til Solano å være. Redningen av Filan var likevel meget god. Han gjorde en svært god jobb i 1. omg. (man of the match). Frisparket Wigan scoret på var bare en perle. Given kunne nok tatt den, men som Tjærnås i studio sa det: Ett tidels sekund med vekten på feil fot for Given var nok til at skuddet ble utagbart.
Selv om det stod 1-0 til pause hadde jeg tro på seier. For hvis NUFC gjorde som i tidligere kamper, og hevet seg etter pause, så ville mål(ene) komme. Derfor var skuffelsen enorm når de ga bort alt initiativ nærmest hele 2. omg. igjennom. Den omgangen var noe av det mest tannløse jeg har sett på lenge. Wigans forholdsvis enkle, men harde spill (4 gule i 2. omg.) ble møtt med lite kreativitet. Og da fikk Wigan kampen akkurat i det sporet de ønsket. Frustrerende!

Selv om tapet flyttet NUFC 2 plasser ned på tabellen, er det en liten trøst i at de to lagene Spurs og Blackburn tok poeng fra er lag som vi skal  kjempe om E-cup plass imot. -Men situasjonen hadde jo vært MYE bedre med seier mot Wigan. Nå gjelder det bare å slå M'boro i neste kamp. Hvis ikke er det bare å skrinlegge håpet om E-cupplass.
Livet er svart/hvitt!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 26. Feb. 2007, 13:55 »
Jeg synes Gouch hadde en elendig kamp i går. Han var slurvete i det meste han foretok seg og hadde dårlig kontroll på spissene til Wigan. Han ga mange unødvendige cornere, han lagde frisparket som det ble mål på og slet til tider med Wigans spisser. Jeg synes Bramble hadde en bedre kamp i går, selv om ikke han heller hadde noen storkamp.

djmattis

• Gjest
« Svar #183 på: 26. Feb. 2007, 14:13 »
Det handler ikke om å ikke gi Gooch en sjanse ! Herregud, hvorfor må folk alltid komme med pekefingeren bare noen sier at noen ikke spilte bra !? Gooch hadde en under middelskamp og hadde til tider problemer med et middelmådig spisspar. Og det er en grunn til at han får 5ere på de fleste spillerbørser rundt omkring!! Betyr det at vi bør selge han ?! NEEEEEII!!! Er det noen som har sagt vi bør selge han? NEI!

Bla....

Bra svart.

Bla bla? bla bla

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 26. Feb. 2007, 14:27 »
Var det ikke du som var så lei pga at nivået på forumet har falt? Kan vel ikke akkurat si du er noe bedre enn de du klager på.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 26. Feb. 2007, 14:52 »
Var det ikke du som var så lei pga at nivået på forumet har falt? Kan vel ikke akkurat si du er noe bedre enn de du klager på.
Det er nok forskjellige alderstrinn her på forumet kesse, og håpløse innlegg vil nok forekomme så lenge det ikke er noe aldersgrense!!!

djmattis

• Gjest
« Svar #186 på: 26. Feb. 2007, 17:55 »
Jeg er 12 år, kan vi selge Given?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 26. Feb. 2007, 22:17 »
Jeg er 12 år, kan vi selge Given?
Hva er det du holder på med djmattis?
Hva har dette med gårdagens kamp å gjøre?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 26. Feb. 2007, 22:26 »
Jeg synes Gouch hadde en elendig kamp i går. Han var slurvete i det meste han foretok seg og hadde dårlig kontroll på spissene til Wigan. Han ga mange unødvendige cornere, han lagde frisparket som det ble mål på og slet til tider med Wigans spisser. Jeg synes Bramble hadde en bedre kamp i går, selv om ikke han heller hadde noen storkamp.

Dette har jeg store problemer med å være enig i.
Elendig kamp? Slurvete i alt han foretar seg?
Jeg synes Gooch fremsto med selvsikkerhet og rutine jeg. En rutine jeg ikke visste han hadde. Han velger safety first de aller fleste gangene, og han kommer til unnsetning når Bramble driter seg ut. Er det en mann som er usikker i alt han foretar seg? Er det en elendig opptreden av en sylfersk midtstopper? Var det noen som var "elendig" i går, så må det ha vært Solano. Og kanskje Titus Bramble, hvis vi på død og liv skal peke ut en midtstopper som syndebukk.

Kan du fortelle meg hva Gooch gjorde galt på det skjebnesvangre frisparket? Han prøver å klarere ballen, men sparker bare i løse lufta. Det er flere centimeter til nærmeste motstander, og det er ikke det minste farlig spill. Gooch gjør ingen verdens ting galt, men får frispark imot seg. Skal han da bli straffet for at dommeren er riv, ruskende gal? Hva i all verden er det for noe?
Jeg synes Onyewu var mye bedre enn det børsene sier. Han hadde ikke sin beste dag på jobb, men var langt fra så dårlig som enkelte vil ha det til.

Utover i andreomgangen hadde han et par slurvete klareringer, og ga vel bort et par unødvendige cornere av den grunn. Men i det store og hele synes jeg han valgte safety first, og det er noe jeg verdsetter høyt. Jeg vil heller at du poler bort ballen, enn å gamble på at ikke forsøket på tilbakespill mislykkes. Når du har en mann i ryggen i en trengt situasjon like ved eget mål, så SKAL du pole ballen ut. Om det blir corner eller innkast får bare være. Gooch opptrådte med stor sikkerhet på defensive dødballer, og var suveren i lufta. Ikke alltid han greide å klarere ballen langt unna, men det er ikke alltid så enkelt.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #189 på: 26. Feb. 2007, 22:28 »

Er litt uenig med deg her Andre. Synes Gooch gjorde en bedre kampe enn vimsa Bramble(sier det ikke bare fordi jeg får nervesammenbrudd hver gang Bramble får ballen). Gooch hadde noen feil men rettet opp flere av dem. Ga bort noen cornere, men det er vel bedre at han er kontant og sikker enn at motstanderen kan få en sjanse, hvis han ikke er kontant. Han var konge i lufte og knuste Heskey og Folan flere ganger. Og det kan ikke være så veldig lett å være stopperkollega til Bramble heller? Synes ikke han var dårlig, men hadde ikke sin beste kamp.

Du kom meg i forskjøpet Joakim   :)
« Siste redigering: 26. Feb. 2007, 22:31 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #190 på: 27. Feb. 2007, 13:05 »
Jeg synes Gouch gjorde en helt OK kamp. Men forstår ikke Joakims argumentasjon om at han kommer til unnsetning når Bramble driter seg ut.
Når var det egentlig at Bramble dreit seg ut? -Det kunne ikke skje så veldig ofte siden han slo Gooch på spillerbørsen.

Jeg ergrer meg fortsatt over tapet mot Wigan, og vil gjøre det lenge. Særlig når det kom på måten det gjorde. Litt trøst er det å se at det er noen som har sammme oppfatning av kampen også i engelske debatter (Blog of The Tyne):
 Nobbys miss is not the issue, its the players who went missing, especially in the second half that is the problem. No heart, no fight, no committment and even less ability.
You can't keep blaming the defense its our offensive play which is quite frankly - offensive!
Pure coincidence or were we doing ok till Duff and Carr returned from injury? At least Carr's off again, thats half the problem solved.

Livet er svart/hvitt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 27. Feb. 2007, 16:12 »
Det var ihvertfall ved en anledning at en eller annen større eller mindre feil fra Bramble førte til at en Wigan-spiller nesten var alene med Harper, før Gooch kom skliende inn med en kontant takling og fikk ballen unna. Jeg husker ikke mer detaljer enn dette, men jeg husker ihvertfall at det var en slik sitausjon, hvor Gooch kom til unnsetning. Og jeg husker jeg så flere episoder hvor Onyewu opptrådte kontant, og fikk om ikke kontroll på ballen, så kontroll på motstanderen. Jeg husker selvsagt også noen sleivspark og småmisser, men i det store og hele kan jeg ikke se annet enn at Gooch gjorde en absolutt godkjent jobb, og langt, langt bedre enn man vil ha det til.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #192 på: 27. Feb. 2007, 17:50 »
Det var ihvertfall ved en anledning at en eller annen større eller mindre feil fra Bramble førte til at en Wigan-spiller nesten var alene med Harper, før Gooch kom skliende inn med en kontant takling og fikk ballen unna. Jeg husker ikke mer detaljer enn dette, men jeg husker ihvertfall at det var en slik sitausjon, hvor Gooch kom til unnsetning. Og jeg husker jeg så flere episoder hvor Onyewu opptrådte kontant, og fikk om ikke kontroll på ballen, så kontroll på motstanderen. Jeg husker selvsagt også noen sleivspark og småmisser, men i det store og hele kan jeg ikke se annet enn at Gooch gjorde en absolutt godkjent jobb, og langt, langt bedre enn man vil ha det til.
Hmmmm..... Tenker vi på samme kamp? Given stod i mål mot Wigan. -Jo, vi gjør nok det. Jeg går ut i fra at Harper henger igjen i fingrene dine etter Given sitt skadeavbrekk.
Jeg husker ikke situasjonen du viser til, men husker en annen hvor jeg fryktet Bramble skulle vise gamle fakter. Det så ut til at han hadde "mistet" mannen sin, som hadde fått et litt for stort forsprang på vei mot mål, men som han spurtet opp på et imponerende vis. Tror det er lenge siden jeg har sett en NUFC-forsvarer med slike klyv. Lover godt!
Gooch spilte en bra kamp han. Har ikke særlig å sette fingeren på. Er bare optimistisk på hans vegne. Når han blir mer vant med spillet, ser jeg for meg at han vil bevege seg "smartere". Da kan han bli virkelig stor.
Livet er svart/hvitt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 27. Feb. 2007, 18:04 »
For all del, Harper hang igjen i fingrene fra forrige kamp.
Det sier sitt når det blir en vane å skrive Harper, fremfor Given.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 27. Feb. 2007, 18:07 »
Var det den situasjonen hvor Gooch gikk inn altfor hardt, og skulle hatt frispark imot seg?