20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wigan - Newcastle  (Lest 36425 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Wigan - Newcastle
« Svar #165 på: 25. Feb. 2007, 19:09 »
Børsen til Sky Sports

http://home.skysports.com/matchratings.aspx?fxid=313462&clid=4&cpid=8

Mener at vi nok en gang ser at Gooch ikke er den sjefen  vi trenger i midtforsvaret. Noe jeg heller ikke hadde ventet at han skulle være.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 25. Feb. 2007, 19:13 »
Vi må bare stikke fingeren i jorda og innrømme at vi ikke har så mye bedre lag. En tabell lyver jo aldri!!!

Det er det som er problemet ja. Vi har rett og slett ikke godt nok lag, eller det blir litt feil å si og, på grunn av at Mr. Roeder har fått det for seg at Bramble er en sinnsykt god fotballspiller og har sine helt egne startelleverønsker som ingen forstår noe av. Her er min mening på hvem som er gode nok får en Newcastle startellever, eller rettere sagt, de som ikke er for dårlige til å spille. Dette er tatt med hensyn til ett skadefritt Newcastle.

Given
---------
X
Onyewu
Taylor
X
----------
Milner
Dyer/Parker
Emre
Duff/N`Zogbia
---------
Martins
Owen

Forbløffende konklusjon: Vi har ingen backer som er gode nok. Vi har forsåvidt god nok midtbane, og keeperen er god. Vi har 2 gode spisser. VI har 2 OK midtstoppere, og trenger 2 nye BEDRE.

Men hva skal man gjøre? Personlig har jeg gitt opp Roeder og hans teatralske startellever(mht. Bramble, Babayaro, Butt, Huntington osv). Nei, det skal ikke være lett å være NEwcastlessupporter, når du i tillegg har en fullstendig inkompetent manager som ikke vet lagets beste startellever selv.

En annen ting jeg legger merke til er Newcastles ekstremt mange feilpasninger. Dette skjer hver kamp, og er utilgivelig.Hele angrepet stopper opp på grunn av pasningene. Spesielt Huntington og Solano har utrolig mange feilpasninger. Det skal ikke gå ann på dette nivået.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

malice

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #167 på: 25. Feb. 2007, 19:20 »
Da var den dagen ødelagt! Hadde laget pizza,kjøpt masse chips/brus og satset penger på Newcastle. Så får jeg servert dette grapset. For min del burde Roeder+div spillere vurdere hva de vil med fotballen. Hvordan i huleste helvete kan han starte med Milner på benken,han som har vært vår beste man over tid nå. Hvorfor skal det være så jævla vanskelig å sende en ok passning,de bare måker unna og sender ballen i øst og vest. Psykolog tror jeg er det viktigste for dem nå og muligens en trener med nulltolleranse. Da hadde nok noen spillere vært degradert eller kastet på dør nå. Men de får om og om igjen krølle det til!!

malice out

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #168 på: 25. Feb. 2007, 19:21 »
Huntington synes jeg det var greit at spilte i dag, jeg har troa på den gutten selv om han ikke hadde noen god kamp i dag.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 25. Feb. 2007, 21:00 »
Sitat fra: Asbjørn
Mener at vi nok en gang ser at Gooch ikke er den sjefen  vi trenger i midtforsvaret. Noe jeg heller ikke hadde ventet at han skulle være.
Såvidt meg bekjent var dette Onyewus tredje kamp i Newcastle-trøya, og selv om han ikke er noen Woodgate, så synes jeg tidvis jeg ser en stopper som har langt mer kontroll enn sin makker. Jeg ser det klages på at han ga bort mange frispark. Jeg synes den store majoriteten av disse frisparkene var bare tull. Wigan fikk altfor mange billige frispark, og målet er jo en eneste stor vits.

Onyewu spiller ikke tøffere enn en typisk PL-stopper skal gjøre, og jeg synes han har god kontroll én mot én. Jeg ser ikke helt hvordan du kan konkludere så bastant etter at han har gjort tre kamper i newcastletrøya. Jeg synes ikke jeg har sett noe av Gooch som tilsier at han ikke har noe her å gjøre. Heller ikke i dag.

Forsvaret var på ingen måte problemet i dag. Vi hadde forholdsvis grei kontroll defensivt, synes jeg. Jeg kunne bare se tre ganger hvor vi hadde synlige problemer med å stoppe Wigan. Men det var begrenset hvor store de sjansene ble.  Taylor og Huntington har lite å bidra med offensivt, men jeg synes de hadde god kontroll defensivt. Huntington burde blitt byttet med Carroll minst 10 min tidligere.

Det var midtbanen og angrepet som var hovedproblemet.
Med Butt-Parker ble balansen på midtbanen helt feil. Vi hadde ingen sentrale midtbanespillere som kunne bidra i spesielt stor grad offensivt. Parker er ikke kapabel til å slå de riktige pasningene på riktig tidspunkt. Det var utallige ganger i førsteomgang hvor han burde sett løpene til Duff, men velger å spille bakover, på høyrekanten eller opp på Sibierski. Dermed var det mange gode overgangsmuligheter som gikk Ad Undas.

Da hjelper det heller ikke at Solano har godt overblikk men håpløse avleveringer. Mangelen på hurtighet på høyrekanten ble særdeles avgjørende i dag. Vi burde uten det minste fnugg av tvil ha startet med Milner. Milner kom inn tidlig i andreomgang, men hadde ikke nubbesjans til å få markert seg nevneverdig. Annet enn ved å blåse en meget god sjanse på overtid himmelhøyt over og milevis utenfor, istedet for å legge inn i feltet hvor vi har halve laget stående og vente på ballen som aldri kommer.

Duff var god i dag. Mange gode initiativ uten ball, og flere gode innlegg. Problemet er at Sibierski/Martins ikke er disiplinert nok til å være på plass inne i feltet når ballen kommer. Martins er der som regel, men Sibierski er flere mil unna. Sibierski er vår beste hodespiller offensivt. Hvorfor er ikke han inne i feltet? Og i andreomgang så vi tydelig at vi manglet en spiss som kunne starte FØR ballen fikk en merkelig stuss, og en spiss som kunne løpe og utnytte flikkene og stussene til Martins, som fungerer som targetman i andreomgang. Mot slutten av omgangen ser vi knapt nok Sibbe. Hvorfor i all verden er mannen så usynlig offensivt?

Og hvorfor i all verden Dyer ikke ble spart i hjemmekampen mot Zulte, med 3-1 å gå på fra bortebane, er en gåte vi nok aldri vil få et akseptabelt svar på.

Også hjelper det ikke at vi bommer på straffespark, at ballen spretter feil vei, at Martins blir avblåst for offside når han er klart onside, eller Duff blir avblåst for noe som aldri i verden for frispark. Eller for den del, at dagens håpløse dommer gir et frispark til Wigan for at Gooch sparker i løse lufta. Er det forbudt å sparke hull i ozonlaget, er det det? Eller var det det faktum at dommeren var så latterlig dårlig at han måtte gjøre det godt igjen for straffesparket han ga oss i førsteomgang?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

djmattis

• Gjest
« Svar #170 på: 25. Feb. 2007, 21:04 »
Den som sier at Onyewu ikke spillte bra i dag kan umulig ha sett selve kampen.
Jeg synes han rydder oppi mange situasjoner som fort kunne blitt farlige situasjoner, bare se på den skulder-mot-skulder situasjonen med Folan!!
Ren styrke og teknikk, og den ene situasjonen hvor han først mister ballen uheldig ved linja, og i stedet for å gi opp så tar han tak og presser seg forbi og vinner tilbake ballen, Gooch gjør det bra, husk at han stått over 2 kamper og ikke spillt mange før det igjen, må jo få sjansen til å spille seg inn i laget også da herregud.
Eller er han allrede drit dårlig og søppel ogmå sendes tilbake til belgia?
og Martins har ihvertfall ikke imponert, bare 15 mål i år, det er jo skikkelig dåååårlig det??
Nei selg Martins, selg Gooch, Selg Milner, og selg Given, de er jo drit dårlige hele gjengen, uffameg....
Gi spillere sjansen folkens, Bramble fikk ganske lang tid på seg før folk kritiserte han, la de nye også få sjansen å spille seg inn før mange av dere sier de er så dårlige og bla bla bla bla

bla.....

::)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 25. Feb. 2007, 21:34 »
Som mange andre her inne stiller jeg spørsmål til Roeders taktiske evner.
Før kampene tipper alle start 11, men jeg tror faen ikke det er en eneste sjel som treffer. HVORFOR(!) sette ut milner? milner, som har laget viktige mål for oss denne sesongen. milner som har vært den beste spillerne for oss gjennom hele sesongen. milner som med sin fart, kan frakte ballen fra midtbanen og inn på motsdanderens område.

Med solano på høyrekanten blir vi altfor utforutsigbare. Han  såtr alltid i ro, og truer aldri bakrommet. At Dyer fortjente en pause er vi alle enige i, men som mange andre påpeker er det jo helt latterlig å la ham spille mot dette amatørlaget fra belgia, for så å hvile ham mot wigan.

Når vi bruker taylor og hunty på backene blir det 0 offansiv kvalitet. De er jo midtstoppere og er dermed unnskyld for sin dårlige kamp. Men solano kunne bare holdt seg på backen for det er tross alt her han har hatt sine beste kamper i år!

Det er så utrolig mye å sette fingen på, men jeg håper at Roeder finner ut hva han gjør galt. Men det var gøy å se N`zogbia tilbake :)   vi får håpe han og duff finner formen til europa-cup kampene.

Taper vi mot Boro på søndag bør vi drite i ligaen, å satse på Uefa cupen.
Hvile spillere i forkant av europa cup kampene.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 25. Feb. 2007, 21:42 »
Jeg synes han rydder oppi mange situasjoner som fort kunne blitt farlige situasjoner, bare se på den skulder-mot-skulder situasjonen med Folan!!
Ren styrke og teknikk, og den ene situasjonen hvor han først mister ballen uheldig ved linja, og i stedet for å gi opp så tar han tak og presser seg forbi og vinner tilbake ballen, Gooch gjør det bra, husk at han stått over 2 kamper og ikke spillt mange før det igjen, må jo få sjansen til å spille seg inn i laget også da herregud.
og Martins har ihvertfall ikke imponert, bare 15 mål i år, det er jo skikkelig dåååårlig det??
Nei selg Martins, selg Gooch, Selg Milner, og selg Given, de er jo drit dårlige hele gjengen, uffameg....
Gi spillere sjansen folkens, Bramble fikk ganske lang tid på seg før folk kritiserte han, la de nye også få sjansen å spille seg inn før mange av dere sier de er så dårlige og bla bla bla bla

bla.....

Det handler ikke om å ikke gi Gooch en sjanse ! Herregud, hvorfor må folk alltid komme med pekefingeren bare noen sier at noen ikke spilte bra !? Gooch hadde en under middelskamp og hadde til tider problemer med et middelmådig spisspar. Og det er en grunn til at han får 5ere på de fleste spillerbørser rundt omkring!! Betyr det at vi bør selge han ?! NEEEEEII!!! Er det noen som har sagt vi bør selge han? NEI!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 25. Feb. 2007, 23:14 »
var 4 spillere som fungerte greit syns jeg: Gooch,Sebbe,Martins og Duff. Resten gjorde en meget dårlig kamp. Solano var banens dårligste. fikk ikke til noen passninger,bommet straffe,blir altfor stillestående og er verken god offensivt eller deffensivt. Syns også Given skulle tatt det skuddet. Er nesten keepertabbe i mine øyne.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 25. Feb. 2007, 23:31 »

bla.....

Hva har egentlig Martins, Given og Milner med dette å gjøre? Nesten rart du ikke nevnte Taylor i samme slengen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 25. Feb. 2007, 23:40 »
var 4 spillere som fungerte greit syns jeg: Gooch,Sebbe,Martins og Duff. Resten gjorde en meget dårlig kamp. Solano var banens dårligste. fikk ikke til noen passninger,bommet straffe,blir altfor stillestående og er verken god offensivt eller deffensivt. Syns også Given skulle tatt det skuddet. Er nesten keepertabbe i mine øyne.
Jeg er litt uenig med deg her. Jeg synes Duff var veldig usynlig store deler av kampen, untatt en liten periode i 1. omgang. Sibierski velger etter min mening utrolig dårlige løsninger med ballen. Han klarer jo aldri å tenke nytt og vri spillet. Enten blir det støttepasning eller så sentrer han tilbake til samme området hvor han fikk ballen fra. Det gjør det veldig lett og forutsigbart for motstanderne. Gooch hadde en grei kamp, men ikke noe mer, og Martins var positiv, spesielt i 1. omgang.

Tabbe av Given? Kansje han står litt feilplassert? Er litt usikker. Men det er jo andre gang denne sesongen han slipper inn et slikt mål. Drogba hadde jo nesten en identisk scoring i Liga cupen på St. James Park.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 25. Feb. 2007, 23:49 »
Jeg vil ikke si det var noen tabbe av Given, men jeg skvatt litt til i stolen da jeg så at han ikke tok den. Lars Tjernås påpekte helt korrekt grunnen til dette: Given skjønner plutselig at han skal skyte, tar ett skritt i feil retning, og er utspilt. Hadde dette skrittet blitt tatt utover hadde han tatt den.

Noreng

• Gjest
« Svar #177 på: 26. Feb. 2007, 02:00 »
Tror vi kunne vunnet kampen hadde vi stilt med dette laget:
Given
Solano Gooch Tayls Hunty
Milner Parker N'Zog Duff
Martins Sibierski..

Men pappskallen Roeder har ikke vett i hode sitt nok til å forstå det.. HELT UTROLIG!!!

Herregud. Du ville ikke stilt med det laget. Det kalles etterpå klokskap! Butt har jo storspilt i det siste

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #178 på: 26. Feb. 2007, 09:37 »
Nå blir det særdeles vanskelig å komme seg til europacupspill ettersom det virker som bl.a Tottenham har begynt å få opp dampen.
Newcastle har på papiret enkle kamper (eller enklere kamper) enn mange av utfordrerne på tabellen og da kan man ikke kaste poeng ut av vinduet på denne måten.

Jeg har nevnt det før og skriver igjen: Jeg godtar et tap hvis spillerne har gitt sitt beste, men når det blir slik som i går så skammer jeg meg over lagets innsats...

Gledelig også å se at mange har lagt merke til spillernes elendige pasningsspill. Tjener man mange millioner i året bør man klare dette bedre enn en snekker eller rørlegger fra Smøla! (Skal bare være i hopp at en snekker kan bli best!!!)
Her må det tydeligvis terpes grundig de kommende ukene!!!

Heldigvis kommer det flere sjanser for spillerne å rette opp sine miserable forestillinger. For på sitt beste er Newcastle jævla gode...På sitt dårligste bare en gjeng patetiske ballesparkere på eb grønn gressmatte!

djmattis

• Gjest
« Svar #179 på: 26. Feb. 2007, 10:56 »
Det handler ikke om å ikke gi Gooch en sjanse ! Herregud, hvorfor må folk alltid komme med pekefingeren bare noen sier at noen ikke spilte bra !? Gooch hadde en under middelskamp og hadde til tider problemer med et middelmådig spisspar. Og det er en grunn til at han får 5ere på de fleste spillerbørser rundt omkring!! Betyr det at vi bør selge han ?! NEEEEEII!!! Er det noen som har sagt vi bør selge han? NEI!

Bla....