20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wigan - Newcastle  (Lest 36331 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Wigan - Newcastle
« Svar #150 på: 25. Feb. 2007, 16:18 »
synes vi spiller brukbart i 1. omgang. En del innlegg inn i boksen og fine kombinasjoner som gjør at vi trenger oss gjennom Wigans forsvar. Duff, Martins og Sibierski var gode da. Men så får vi straffe, men bommer, og etter det var vi slett ikke gode.

Solano var rett og slett elendig idag. Mange feil pasninger, og han klarer ikke skape noe på egenhånd på høyresiden. Og straffemissen irriterer meg noe så JÆVLIG, selv om det er sånt som skjer.

Parker og Butt er jo ikke i stand til å hjelpe og produsere målsjangser. Savnet Emre i denne kampen. Vi trenger en midtbanespiller som kan skape sjangser.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 25. Feb. 2007, 16:25 »
savner dyer mer enn emre.men savnet også milner. at han ikke starterer helt på tryne.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #152 på: 25. Feb. 2007, 16:27 »
I dag såg vi resultatet av Roeders feighet på torsdag.
Roeder tårde ikke å spare Dyer, en spilller som hadde betydd alt i dagens kamp.
Bramble viser i dag hvorfor Taylor er den som bør være første valget sentralt!
Gooch såg nesten ut som en newcastle forsvarer i dag!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 25. Feb. 2007, 16:29 »
syns det er feil foksere på forsvaret vårt i dag. ikke der feilen lå. midtbanen vår spilte en tregisk kamp. der prob var. og solano var i spissen. tragisk!!

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #154 på: 25. Feb. 2007, 16:42 »
Savner virkelig straffene til Shearer. Hardt og høyt så er det så å si umulig å ta. Syns at det er spissen som skal ta straffer. Som Shearer sa finnes det ingen klarer målsjangse for enn spiss enn en straffe. Med det skuddbeine som Martins har skulle man ikke tro han vil ha noe problemer med å treffe høyt og  hardt fra 11 meter.
FVM

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 25. Feb. 2007, 16:47 »
100% enig. en spiss er også den spilleren på banen som er mest vant til en situasjon fra 11 meter og bør takle den best. men solano har normalt en god høyre fot. men etter å ha sett straffa mot pool også lsom ligner et sleivspark. syns jeg ny straffe skytter kan meldes.og e straffe skal som du sier sitte høyt og være hard..da er det ingen keeper i verden som tar dem.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 25. Feb. 2007, 16:50 »
kan seriøst ikke huske en sesong der newcastle har bommet to straffespark. så sikker var shearer. så de må sitte høyt !! og begge kampene vi har brent straffer i,har endt med tap. setter vi straffene i disse tror jeg vi hadde hatt 4poeng mer enn vi har i dag. da hadde det blitt 1 poeng mot everton og 3 poeng mot wigan!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 25. Feb. 2007, 16:52 »
Som jeg fryktet før kampen så skulle Bramble starte , og han viser nok engang at han ikke holder mål,Gooch var ikke stort bedre. Solano fungerer ikke på høyreving, det har han ikke gjort i hele år, og det vil han heller ikke gjøre. Han har mistet farten sin å burde spille KUN høyreback. Parker og Butt er usynlige og blir nedkjempet av Wigan sin midtbane. Duff gjør en OK kamp helt til han blir byttet ut, men blir ofte usynlig. Sibbe og Martins på topp han sine sjanser, men det blir bare halveis.

Alt i alt en dritt kamp hvor vi viser at vi at selvom vi har vunnet noen kamper, så er faen ikke spillet bra nok! Vi spiller som 4divisjonslag!!

Det som irriterer meg mest er at Roeder på død og liv SKAL bruke Bramble som er møkk, og er villig til å rokkere om på hele laget for å få det til!

Gleder meg til neste kamp, da skal vi vinne!!! :D

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 25. Feb. 2007, 17:01 »
poenget mitt var at forsvaret er ikke hovedproblemet i dag. vi slipper inn et mål. men mot motstand som wigan bør vi nette min 3 mål. men martins og sibbe får ikke nok å jobbe med. syns duff var newcastles beste midtbanespiller i dag. er 100% enig om at solano passer ikke på høyre midt lengre.. eier ikke fart som du sier. han er over the top!butt og parker er en kombo jeg ikke har lst se igjen.. syns de to sammen rett og slett er tragisk. parker bør være førstevalget sammen med dyer eller emre. butt kan man bruke som en erstatter til parker.. de to sammen burde være uovlig.newcastles beste i dag syns jeg er sibbe.. han jobber hardt og vinner mange dueller. martins spilteogså greit men stort minus at han ikke klarer nette i dag. kan hadde mange nok sjanser til å nette.og en super spiss av hans kaliber bør sette et!

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #159 på: 25. Feb. 2007, 17:17 »
Ser at blackburn leder 3-0 over Portsmouth og at Tottenham leder 3-1 over Bolton.
Med dagens tap ligger vi nå på en 11 plass.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #160 på: 25. Feb. 2007, 18:28 »
Dette var slettes ikke bra.
Nå er det utrolig jevnt på plassene fra 7-16 og da MÅ man vinne kamper som dette.
Forrige serierunde gikk alt veien, mens det nå gikk stikk motsatt. Og vips er det langt ned på tabellen...Men, men...11 eller 16 er det samme...

Jeg fikk ikke sett kampen grunnet jobben (kanskje like greit??), men er skuffet over at man atter en gang klarer å rote bort poeng mot en middelmådighet av et fotballag.

At Solano bommet på straffe er slikt som kan skje, men som IKKE skal skje. Den bommen tror jeg oppriktig talt kostet oss tre poeng idag. Og de poengene kan fort bli avgjørende når sluttplasseringen skal gjøres opp. Syntes Martins skulle tatt den!

Har stusset over at Roeder stilte nærmest toppet mannskap i det uviktige returoppgjøret mot Zulte (var allerede avgjort). Han burde så absolutt ha spart flere spillere der, så kanskje de hadde prestert bedre i denne kampen.

Jeg er skuffa, dypt skuffa, for jeg begynte å tro at spillerne hadde lært av feil tidligere denne sesongen, men nei da...

Så nå driter jeg i hvordan det går i de siste kampene av Premier League, alt som teller nå er å vinne UEFA-cupen. Hvor på tabellen vi havner er det samme, ettersom vi ikke rykker ned og det er jo positivt!!!

Det er fortsatt håp, men å tape mot Wigan er for meg utilgivelig...Så nå krever jeg seier mot Boro...

Jaja...Ikke så lenge igjen til en ny sesong da   :D :D :D :D :D :D og da må det vel totalt sett gå bedre enn det har gjort denne sesongen???

Vel: Seier eller tap; Alt er glemt med et rap!!!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 25. Feb. 2007, 18:41 »
Ganske god første omgang, og vi burde så absolutt leda til pause. Andre omgang var helt elendig og det var til slutt ikke noe å si på at vi tapte. Kritisk til startellveren i dag. Synes Hunty var elendig og skulle ønsket Roeder hadde bytta ut ham i stedet for Duff...

Given 7
Taylor 5,5
Gouch 5
Bramble 6
Hunty 4
Solano 5
Butt 6
Parker 6
Duff 6
Sibierski 6
Martins 6
Milner 5
Zogbia 6

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 25. Feb. 2007, 18:51 »
Vi ser helt klart idag at vi mangler 2 gode backer som tørr å bli med offensivt og hjelpe vingene med å skape 2 mot 1 situasjoner. Huntington og Taylor gjør sitt beste og har lite feil bakover på banen, men bidrar med null og niks fremover. Vi ser også at Bramble rett og slett ikke holder mål, nivået er for høyt for han. Vi manglet også en sentral midtbanespiller som tørr å bli med fremover å avslutte angrep, en som kan styre og true Wigan når vi angriper, og som kan score mål å avgjøre slike kamper.

I tillegg så synes jeg Sibierski, Duff, Solano og Bramble var katastrofale idag. Sibierski velger veldig dårlige løsninger med ballen, og klarer jo aldri å vri spillet. Han spiller veldig ofte i samme rom som ballen kom fra. Duff var stort sett anonym, borsett fra en liten periode i 1. omgang. Solano var en katastrofe idag, fikk ingenting til. Synger på siste verset nå, merker at årene er i ferd med å innhente han. Bramble er rett og slett bare rufsete og uryddig, har jo ikke kontroll på noenting.

Vi må bare stikke fingeren i jorda og innrømme at vi ikke har så mye bedre lag. En tabell lyver jo aldri!!!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #163 på: 25. Feb. 2007, 18:59 »
Given 6 - noen gode redninger, tok et skritt i "feil" retning før målet og dårlig kommunikasjon med Bramble et par ganger

Taylor 5.5 - Har stort sett god kontroll på backen sin, men dårlige oppspill og dårlige løp fremover. Burde spilt midtstopper

Bramble 5 - Ofte god og sterk i duellene men faller også ofte tilbake på det nivået vi kjenner han

Onyewu 5 - Faller ned på de andre forsvarerne sitt nivå

Huntington 4.5 - Forferdelige avleveringer og dårlige mottak, men har god kontroll i en mot en situasjoner defensivt.

Solano 4.5 - Skaper lite på høyrekanten, mangler fart og bommer på straffe.

Butt 5 - Klarer ikke å opprettholde ballinnehavet, og ofte dårlige pasninger.

Parker 5.5 - Tar initiativ og jobber hardt, men det blir lite ut av det. Vi kan konkludere med at Wigan vant kampen på midtbanen i dag

Duff 6.5 - Synes han er ganske positiv. Burde ikke vært byttet ut. Noen gode innlegg og flere gode initiativ

Sibierski 5 -  Skaffer straffe selv om han faller lett. Vinner mange dueller defensivt og offensivt men er ganske ufarlig offensivt

Martins 6 - Kommer seg til noen muligheter og jobber bra. Litt småskadet før pause

Milner 5 - Burde nok ha startet kampen, men gjorde egentlig et svakt innhopp. Dårlige cornere

N'Zogbia 5 - Kommer tilbake etter langt skadeavbrekk og gjør en grei innsats. Mister ballen litt for lett

Carroll - For lite spilletid, men gjør et bra innhopp. Har Newcastle sin farligste avslutning i annen omgang på et halv volleyskudd og spiller nydelig frem N'Zogbia ved en anledning. Vil se mer av denne gutten

Roeder 5 - Burde ha starter med Milner, og hvorfor må han bruke Bramble for enhver pris. Tok ut Duff altfor tidlig og burde Huntington med Carroll bytte burde ha kommet 5 minutter tidligere
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 25. Feb. 2007, 19:03 »
Min spillerbørs:

Given 7
Taylor 6
Gouch 6
Bramble 4
Hunty 6