20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bellamy i gang igjen  (Lest 19402 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Bellamy i gang igjen
« Svar #45 på: 19. Feb. 2007, 19:35 »
sett bort ifra alt bråket så har liverpool vært på en knallhard treningsøkt i portugal. klubbens hardeste noengang. Og det skal de visstnok få masse igjen for i CL kampen.
Javel, men det hjelper jo ingenting å trene knallhardt i 3-4 dager, for så å drikke seg "drita full" siste dagen!! Kroppen blir satt flere hakk tilbake da. Men vi får jo se om treninga har hatt noen bra effekt på spillerne. Håper uansett at LFC går på en STJERNESMELL på slutten av sesongen, det hadde vært sabla morro! ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 19. Feb. 2007, 21:14 »
Jeg ser at noen har fått for seg at Bellamy er en middelmådighet av en fotballspiller. Joda. Jeg synes jeg ser det.

At en spiss måles på antall mål er så sin sak. Men for Bellamy må vi ta andre kriterier i bruk.
At Bellamy har stor fart har heller ikke noe med saken å gjøre.

Craig Bellamy er en fantastisk fotballspiller, som løper og løper og løper og løper og løper hele forbanna tiden, og som jobber hardere enn noen andre. Han skaper rom og sjanser for medspillerne ved å bruke farta og utholdenheten, i tillegg til sin fantastiske arbeidsmoral og gode tekniske ferdigheter. Bellamy er ingen stor målscorer, men samtidig har han scoret noen svært viktige og veldig flotte mål, når han først har scoret. Vil vi ærlig talt si at hvem som helst kunne scoret sistemålet mot Feyenoord?

Bellamy terroriserte forsvaret vårt i kampen mot Liverpool nå sist. Og det var ikke bare fordi han hadde stor fart. Det var fordi han løp på alle baller. Han jager der andre gir blaffen.

Han er en arbeidsmaur ulik noen andre i dagens Newcastle-lag.
Joda, Martins jobber knallhardt han også, og har gjort en kjempejobb. Men jeg er samtidig overbevist om at han kunne dannet et glimrende par med Bellamy.

Men så lenge vi har Martins og Owen som spisspar, og så lenge Bellamy fører med seg veldig mye negativ presse, så kan jeg slå meg til ro med de vi har. Selv om det er ingen tvil om at jeg savner Bellamy hver eneste dag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #47 på: 19. Feb. 2007, 21:24 »

Milner!!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 19. Feb. 2007, 21:26 »
Beklager, men ikke engang Milner når opp mot Bellamy.

Milner arbeider knallhardt, ja. Han har vært kjempegod i år. Men Bellamy er faktisk bedre. Det er ikke til å komme utenom.

Det finnes arbeidsmaurer i laget, men ingen er på nivå med Bellamy.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #49 på: 19. Feb. 2007, 21:31 »
Jeg tror faktisk at Milner har vært en mye viktigere brikke for newcastle enn det bellers har vært for Liverpool!
Milner er nok den som arbeider mest på newcastle, går på løp og springer på alle baller han får! Han gir seg ikke før streken!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 19. Feb. 2007, 21:46 »
Tipper Dyer, Milner og Parker springer vel så mye som godeste The Gimp gjør.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #51 på: 20. Feb. 2007, 00:14 »
Jeg kan ikke fatte at det er noen av dere som har lyst til å ha bellamy tilbake, han ødelegger hele lag moralen. Han er spiller som tror han er større enn klubben ::).
Jeg syntes det var feigt av benites å gi riise samme bot som bellamy( begge fikk to ukers lønninger), det bare sier at bellamy er en vikitg brikke i loserpool laget, eller var! man har ikke lov til å gi spillerne mer enn to ukers bot, så lenge FA ikke blander seg inn ;)
det som overasket meg var at pennant ikke var innblandet i greine....
jeg vet ikke hvem som sa det, men ikke i helvete jeg noen gang vil ha griise inn i klubben i mitt hjerte, han er den siste personen jeg vil ha inn i klubben.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 20. Feb. 2007, 00:17 »
Craig Bellamy er en fantastisk fotballspiller, som løper og løper og løper og løper og løper hele forbanna tiden, og som jobber hardere enn noen andre. Han skaper rom og sjanser for medspillerne ved å bruke farta og utholdenheten, i tillegg til sin fantastiske arbeidsmoral og gode tekniske ferdigheter. Bellamy er ingen stor målscorer, men samtidig har han scoret noen svært viktige og veldig flotte mål, når han først har scoret. Vil vi ærlig talt si at hvem som helst kunne scoret sistemålet mot Feyenoord?
Er det alt en spiller trenger å gjøre for å bli fantastisk i dine øyne? Å løpe og løpe og løpe og løpe? Jeg synes heller ikke arbeidsmoralen hans er så god som du skal ha det til. Han bruker til tider mer energi på å klage på dommeren og medspillerne, enn å spille fotball. Så jeg mener du kan bytte ut arbeidsmoral med syting!!
Selvfølgelig har Bellamy scoret noen flotte mål, men han har en del av enkle "putte" mål også. og når det gjelder det siste målet mot Feyenoord, veldig bra, ikke det jeg mener, men det er mange, mange, mange som har gjort det både før og etter han. Matchvinnere er det jo i nesten hver jævla kamp, noen viktige, noen uviktige mål, noen flotte, noen mindre flotte mål. Trenger nødvendigvis ikke bli tilbedt av den grunn!

Bellamy terroriserte forsvaret vårt i kampen mot Liverpool nå sist. Og det var ikke bare fordi han hadde stor fart. Det var fordi han løp på alle baller. Han jager der andre gir blaffen.
Nå er vel ikke Bellamy den eneste spilleren som har terrorisert forsvaret vårt. Vi har jo for vane å slippe inn mål, så der er han heller ikke førstemann ute. Dette er ingen stor bragd da forsvaret vårt stort sett har blitt terrorisert og sluppet inn mål i hver jævla kamp i år!!
At han jager alle baller, til og med der andre gir blaffen? går vel mer på fotballforståelse. Da mangler han simpelten det. En god og fornuftig spiss brenner ikke av kruttet på å løpe opp unødvendige baller, men sparer kreftene til de viktige situasjonene, DE DET KAN BLI MÅL AV!!!

Vær nå litt seriøs nå da! Vi har Dyer, Parker, Butt, Milner, Sibierski, ja til og med Pattison, alle disse mener jeg, eller er SIKKER på at løper og jobber minst like mye som Bellamy, om ikke mer. Og dette står jeg for, helt til du finner en statistikk som sier det motsatte!!!

Men så lenge vi har Martins og Owen som spisspar, og så lenge Bellamy fører med seg veldig mye negativ presse, så kan jeg slå meg til ro med de vi har. Selv om det er ingen tvil om at jeg savner Bellamy hver eneste dag.
Istedenfor vil jeg si, så lenge vi har Martins og Owen som spisspar, er rett og slett Bellamy ikke god nok!

Denne Bellamy er slettes ingen stor fotballspiller, en middelmådighet i beste fall. Du fremstiller han som en som skaper sjangser for alle andre, men hva i hellvette gjorde ikke Alan Shearer for Bellamy!?! Han gikk inn i hver eneste duell, tiltrakk seg oppmerksomhet fra de beste stopperne, skapte sådan store rom for Bellamy, men målene uteble for det om! Kom ikke til meg å si at Bellamy gjorde Shearer god, for Shearer jobbet minst like mye for sine spisspartnere og resten av laget for den saks skyld!!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 20. Feb. 2007, 01:43 »
Kloke ord Frode.

Kan ikkje Sjønna Riise skal få samma straff som Bellamy ???
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138987

Er vel eit tegn på Benitez ikkje tør straffe Bellamy nok. Men heilt greit han vil nok få fleire sjangser til og rette på det :P

Jeg synes heller at det er et tegn på at det er mye vi ikke vet om. Så klart vil agenten gå ut å si at han har ikke sagt noe, og så klart vil Norsk media ta Riises sak. det er ingen spørsmål om det. og så klart vil media angripe den personen som har værst bakrunn. Det er media... hva kan man si? de har jo holdt tilbake enkel informasjon for å gjøre saken bedre, så man kan ikke se bort ifra at nettop dette er blitt gjort nå...

Uansett... bli kanskje litt dumt å diskutere noe sånt, men det må bare sies...

Kuyt og Crouch hadde gått inn og styrket Newcastle på topp uten spørsmål... Hvorfor skal ikke den spilleren som benker disse to klare det å løfte Newcastle Frode? Han er jo en unik spiller type. Han besitter en sjelden kvalitet. Noe som er Hurtighet, kondisjon og styrke. Martins er nok raskere, og er litt mere teknisk god, men jeg tror uansett at Bellamy kunne bidratt med mye positivt framover.

Det skal også nevnes at Bellamy har tatt flere viktige steg videre etter han tok av seg Newcastle drakta. Har imponert både i Blackburn og Liverpool drakta.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 20. Feb. 2007, 02:24 »
Man ser også at de som ønsker seg Bellamy tilbake har store troverdighetsproblemer, og fremstår for meg som best beskrevet svært latterlige når de hyller hans primitive levesett. Det hører ingen plasser hjemme.
Bellamy er ingen spisstype vi har bruk for. Martins er litt samme type, bare enda bedre og mer målfarlig. Dyer er også i samme bås, og jeg er i likhet med Souness enig i at han er bedre enn The Gimp. Så kommer også Owen tilbake, så fart og løpskraft fremme er ikke det vi trenger. Da vil det være mye mer hensiktsmessig med en spiss lik Crouch, Kuyt eller i beste fall Dean Ashton.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 20. Feb. 2007, 04:12 »
flere som er enig med meg ser jeg

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 20. Feb. 2007, 04:25 »
hehe denne linken er til dere som mener at dagbladet ikke nevner newcastle!:P

http://www.dagbladet.no/sport/2007/02/19/492496.html

(Sloss foran 50 000 fans
Disse episodene fra Tippeligaen blekner imidlertid sammenliknet med skandalen i Newcastle i 2005. Kieron Dyer og Lee Bowyer gikk mot hverandre på banen, utvekslet noen ord - før de havnet i en slåsskamp.

Spillere fra både Newcastle og Aston Villa kom til og fikk roet gemyttene.

Begge ble selvfølgelig utvist.

Etter kampen ble kamphanene dratt opp på pressekonferansen av manager Graeme Souness, som ba dem komme med en unnskyldning overfor lagkamerater, klubben og fansen.

- Jeg har aldri sett noe liknende. Spillere slenger ofte bemerkninger til hverandre, men det leder veldig sjelden til det vi så i dag, sa Souness, som har sett det meste i løpet av sin karriere som spiller og manager."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 20. Feb. 2007, 10:11 »
Kuyt og Crouch hadde gått inn og styrket Newcastle på topp uten spørsmål... Hvorfor skal ikke den spilleren som benker disse to klare det å løfte Newcastle Frode?
Dette er jo rett og slett feil! Bellamy benker jo ikke begge disse 2. Kuyt har flest minutter på banen av samtlige LFC spisser, han er også lagets toppscorer i PL. En spiller som er teknisk, sterk, god på hodet og viktigst av alt, han er kjent for å "bøtte" inn mål!

Når vi kommer til Crouch, har han vært på banen i ca 300 minutter (omtrent 3 kamper) mindre enn Bellamy, og har som kjent de siste månedene vært den LFC spissen som har måttet sitte mest på benken. Dette til tross for en fin start på sesongen, da han spilte fast og hadde noen fine mål. Da var det Bellamy som slet!!

Men nå hadde vi en egen tråd om Crouch da han var linket til oss i Januar, og jeg kan ikke se at denne spilleren heller hadde styrket oss nevnverdig, da vi har Ameobi. Må huske på at Crouch ble veid og funnet for lett i Villa, rykket ned med Southamton og fikk en drømmesjanse med LFC. Men jeg synes at både Owen og Martins er mye bedre enn Crouch!

Han er jo en unik spiller type. Han besitter en sjelden kvalitet. Noe som er Hurtighet, kondisjon og styrke. Martins er nok raskere, og er litt mere teknisk god, men jeg tror uansett at Bellamy kunne bidratt med mye positivt framover.

Det skal også nevnes at Bellamy har tatt flere viktige steg videre etter han tok av seg Newcastle drakta. Har imponert både i Blackburn og Liverpool drakta.
Er det så sjelden kvalitet da, hurtighet og kondisjon? Dyer har det, N`Zogbia har det, Duff har det, Martins har det, ja sikkert flere på NUFC jeg har glemt, men kan jo nevne Rooney, Saha, osv osv osv. Dette er slett ikke noe sjeldenhet, noe både spisser, vinger og backer veldig ofte besitter.

Styrke nevner du? Synes da ikke han er så eksepsjonelt sterk. Skjønner ikke helt hva du mener der faktisk! Ser ikke på Bellamy som en sterk person jeg altså!!

Skal ærlig inrømme at Bellamy hadde 1 god sesong i Blackburn, og har vist seg frem i LFC i de siste mnd, etter en litt trå start. Men han er slettes ikke noe jeg savner i NUFC, da jeg mener vi har spillere som er mye bedre enn Bellamy i den possisjonen.

Alt dette sammen med at han er et sosialt avvik, en primadonna som tror han er mye bedre enn det han er, som alltid setter seg selv først fremfor lagets beste, en grinete liten surpomp uten nakke, som klager sin gang så fort noe går imot han, som tydeligvis er like mye i ølglasset som på trengisfeltet, som ikke eier karakter og disiplin, ja jeg kan faktisk ikke se hva han skal kunne bidra med i vår klubb, hverken på banen eller utenfor. Ihvertfall ikke til noe positivt!!!

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #58 på: 20. Feb. 2007, 11:17 »
Her er et utrolig bra bilde av Bellamy:
http://www.gg-chat.net/phpBB2/viewtopic.php?t=71319
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #59 på: 20. Feb. 2007, 13:48 »
Jeg ser at noen har fått for seg at Bellamy er en middelmådighet av en fotballspiller. Joda. Jeg synes jeg ser det.

At en spiss måles på antall mål er så sin sak. Men for Bellamy må vi ta andre kriterier i bruk.
At Bellamy har stor fart har heller ikke noe med saken å gjøre.  [...........................]

Det er vel ikke mange her som har påstått at Bellamy er en middelmådighet av en fotballspiller, målt i det han utretter på banen, Joakim!
Om det er et bevisst forsøk på å snu saken på hodet for at du høstet lite støtte for utsagn om å "banke kjæresten" o.s.v. så var det litt blodfattig  ;).
De fleste her er enige i at Bellamy har gjort mye bra på banen. Problemet er at det ikke oppveier for alt fuzzet han lager utenfor.
Jeg avser heller en god spiller, enn at vedkommende skal gå som en tikkende bombe og forsure miljøet i hele troppen.
Livet er svart/hvitt!