20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 347115 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

BallaJazz

• Gjest
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #1530 på: 19. Juli 2007, 21:44 »
Jeg har ikke sagt Big Sam er "Gud".Bare pointert at han er meget dyktig på et å flere områder hvor vi har hatt flere managere gjennom tidene som har direkte vært amatør messig på.Såklart vill det bli kjøp som ikke kommer til å slå igjennom.Det gjelder alle managere men så vill det bli gode kjøp også.Selv de beste manangerne i verden har gjort mange flopp kjøp.Allt han "Tar og rører" har jeg ikke sagt vill bli til gull men man må jo ta sjangser også og når man tar sjangser så vill det bli både bom kjøp og gode kjøp.Jeg velger å heller ta kjøpene med optimisme og satser på at det vill bli gode kjøp isteden for å fokusere ved det negative.Kjøpene fortjener en sjangse til å vise seg fram før man begynner å kritisere mener nå jeg, også kan jeg ikke greie å se noe negativt i de som bli linka da jeg bare er utrolig fornøyd med at vi enderlig har en manager som vet hva som må gjøres og at man virkelig ser at det skjer noe.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1531 på: 19. Juli 2007, 22:31 »
Leste forresten i The Times, de hadde rangert de 25 dårligste kjøpene noensinne i PL og Newcastle hadde 5 !!! av dem! hehe..

Guivarch, Viana, Boumsong, Marcelino, Luque
Hahaha, men synes Bramble, Maric, Bassedas, Dumas, Brady, Tommasson og Andreas Andersson også burde få en god plassering på en slik liste!  ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1532 på: 19. Juli 2007, 23:02 »
The Times satte opp en liste på de 50 verste kjøpene. Der kom en fra vårs med, og det var Guivarch. Deretter satte de opp en liste basert på hva mange fans mente som klaga på den originale lista der rare valg som Lundekvam og Vinnie Jones var med.
På denne lista var det fleste Newcastle-spiller. Faktisk var Fumaca nr.7, og topp fem var slik:
1. Bramble og Boumy
3. Marcelino
4. Maric
5. Tommasson

Siterer et par gode sitat:

“Titus the Terrible is a shocking omission. I've never seen one player strike fear into his own set of fans so much as Bramble, and then there's his sidekick, Boumsong the boy blunder.” (Danny O'B, Buncrana, Donegal)

“Bramble and Boumsong formed the worst defensive partnership I have ever seen. The funny thing is: why did every Newcastle manager over the last 7 years insist on playing Bramble? They've all been sacked and rightly so.” Alex, Southampton).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1533 på: 19. Juli 2007, 23:34 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1534 på: 19. Juli 2007, 23:38 »
Det derre er jo bare useriøst piss inntil videre!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1535 på: 19. Juli 2007, 23:56 »
Det med Henrik Pedersen er kokt sammen av noen bittre Bolton supportere, så vi kan nok ta det heeelt med ro! ;)

djmattis

• Gjest
« Svar #1536 på: 20. Juli 2007, 09:59 »
Alou Diarra er solgt fra Lyon til Bordeux for 7.5 millioner ?.
Tror han kunne blitt god for oss.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1537 på: 20. Juli 2007, 23:30 »
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=477879&CPID=10&clid=33&lid=2&title=Boro+strike+Young+deal

'boro ser ut til å ha sikret seg Luke Young. En høyst OK høyreback som jeg gjerne skulle sett Newcastle kapre foran 'boro, iallfall til den prisen.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1538 på: 20. Juli 2007, 23:32 »
Skulle også gjerne hatt Young i Newcastle. Men jeg ser for meg at Geremi kommer til å bli brukt på høyrebacken, så en VB er nok det viktigste ledder for Sam å forsterke.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1539 på: 20. Juli 2007, 23:35 »
Enig i den, og skulle jeg valgt mellom Geremi og Young så hadde valget falt på Young. Men dersom vi ønsker så mange forsvarere som det vi angivelig gjør så burde vi kanskje prøvd oss her? Måtte da vært mulig å gått inn i forhandlinger med Young mens vi samtidig var på utkikk etter både en back og en stopper, og eeventuelt denne "£7 mil. spilleren" som jeg virkelig håper er en habil forsvarsspiller.

I tillegg kunne vi bare sendt Carr til Celtic omgående med Geremi og Young tilgjengelige på høyreback. Men dersom Geremi er tiltenkt høyrebacken (hvilket er mest sannsynlig?), så er det en meget god løsning så langt.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1540 på: 21. Juli 2007, 14:03 »
Nå er det bekreftet: Boro har fått Luke Young for 2,5 mp. Han skulle vært vår! Og prisen var ikke akkurat skyhøy for å si det sånn.

Men for de som trodde at Big Sam var ferdig på overgangsmarkedet i sommer, tro om igjen:

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1765_2605926,00.html

Ifølge teamtalk har han sagt at han ønsker å hente tre-fire spillere til før overgangsmarkedet stenger. Og som vi alle vet skal minst en av disse være forsvarspiller.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1541 på: 21. Juli 2007, 14:33 »
Mye heller Geremi enn Young. Vi bør vel strengt tatt sikte høyere enn Young. Geremi fikk vi uansett gratis og dessuten er han bedre enn Young.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1542 på: 21. Juli 2007, 14:44 »
Det kan diskuteres, men jeg er enig med deg i at Geremi er best av de to. Men ville ikke gjort meg noe om vi hentet begge.

Papa Tuna

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1543 på: 21. Juli 2007, 16:40 »
Vriker som Baines har avslått et tilbud om ny kontrakt fra Wigan og Sunderland er ivrige etter å sikre seg han..

Blir veldig skuffa om Sunderland skaffer seg Baines og vi ikke henter ny venstre back.

Baines hadde lett komt til oss om vi hadde ønsket han!
Tidligere kjent som "Thomas Beckheim"

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1544 på: 21. Juli 2007, 16:40 »
Sunderland byr på Baines: www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_2606223,00.html

Er han uaktuell for oss nå eller?

Edit: Var noen sekunder for sen der ja :)