20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 346383 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BallaJazz

• Gjest
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #1170 på: 14. Juni 2007, 21:06 »
uff jeg orker ikke tenke på owen saken engang. Går han raver han på toppen av min hatliste! Blir han og holder seg skadefri er han plutselig høyt oppe på motsatt liste:)
Men han sviktet jo liverpool, så hvorfor skal han ikke gjøre det samme med oss..?

Jeg vill jo ikke si at Owen "svikta" Liverpool.Det er litt tullball å si..Han hadde jo spillt noen sessonger i pool så er vell ikke så veldig rart om han ville gå på flyttefot å prøve sin karriere et annet sted også?.Jeg skjønner ikke hva som er svik med det men

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1171 på: 14. Juni 2007, 21:17 »
Tiden hvor spillere spiller "hele" karrieren for sin lokale klubb er nok forbi. Det er en svunnen tid. Shearer ville kanskje gjort det om han hadde fått kontrakt med Newcastle som unggutt, men jeg tror faktisk han hadde takket ja til MU når han fikk tilbudet, hvis han til da ikke hadde spilt andre steder enn i Newcastle. Owen har allerede spilt for sin lokale klubb. Skal han spille for sin barndomsklubb må han faktisk gå til Everton, som han heiet på i sin barndom...

Kommer Arsenal på banen (ved salg av Henry) er jeg redd han kanskje velger å gå, men jeg tror ikke de legger inn noe bud. Dermed tror jeg fortsatt han blir i klubben. Med Viduka og Barton klar for klubben, og forhåpentligvis nye fjes rett rundt hjørnet, tror jeg fremtiden til klubben er så spennende at Owen ønsker å bli værende.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1172 på: 14. Juni 2007, 23:00 »
Hm... Bent har ifølge både Sky og Teamtalk sagt nei til West Ham. DERSOM Martins nå skulle forsvinne så SKAL vi ha en bra sum, og dersom Charlton moderer sine enorme krav LITT så er vi snart der!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1173 på: 14. Juni 2007, 23:13 »
Tiden hvor spillere spiller "hele" karrieren for sin lokale klubb er nok forbi. Det er en svunnen tid.
De finnes faktisk enda. Totti har ifølge seg selv ikke planer om å spille for noen annen enn Roma, og Del Piero er og blir trofast mot den gamle dame, og jeg vil bli mektig overrasket og skuffet den dagen Puyol eller Xavi spiller for noen annen enn Barca. Det samme gjelder nok for Oleguer, han legger nok heller opp enn å gå til en annen klubb. Raul og Real Madrid er også et av disse "fotball-ekteskapene" som er skrevet i sten og ikke kan løses opp. I tillegg håper jeg at Newcastle er i ferd med å få til en slik spiller, i Taylor. Jeg syns også Givens enorme lojalitet begynner å ligne på disse eksemplene jeg har nevnt ovenfor. Fra å være en ukjent reservekeeper i Tom Flowers' skygge i Blackburn til å bli en av Englands beste målvakter, og mer enn god nok for langt mer suksessfulle klubber enn den han spiller for. Andre eksempler i England idag er vel eldstemann Neville, og kanskje også Paul Scholes, evt Giggs? Og i denne sammenhengen må jo gode gamle Matthew Le Tissier nevnes, selv om han la opp for noen år siden. At DEN spilleren aldri dro til en av storklubbene som ønsket hans tjenester men i stedet valgte å bli i lille Southampton er utrolig. Ble vist både litt nostalgisk og litt off-topic dette...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1174 på: 15. Juni 2007, 00:32 »
La oss nå se på de forskjellige leddene i laget etter at Mark Viduka og Joey Barton har kommet inn, og en håndfull spillere har blitt frigitt.

Keepere: Shay Given, Steve Harper, Tim Krul.

Her trengs det ingen forsterkninger.

Forsvar: Celestine Babayaro, Stephen Carr, Steven Taylor, Peter Ramage, David Edgar, Paul Huntington, Kris Gate.

Her trengs det virkelig forsterkninger. Minst 2 midtstoppere og minst 2 backer ettersom Babayaro og Carr er usikre kort foran sesongstart. Babayaro er på vei ut. Vi har blitt linket til Ben Haim, Rozehnal, Hyypia og Beye bl.a av midtstoppere og Baines, Shorey bl.a av backer. Ben Haim og Baines kommer garantert ikke da Ben Haim har gått til Chelsea og Baines ikke er i søkelyset til Sam for £ 5 mil. Her må det gjøres veldig mye i løpet av sommeren, og det vet Sam.

Midtbane: Nicky Butt, Belozoglu Emre, Joey Barton, Charles N`Zogbia, James Milner, Nolberto Solano, Damien Duff, Matty Pattison, Alan O`Brien, Kieron Dyer.

Her har vi bra dekning på sidene på midtbanen, med Zog, Milner, Solano, Duff, Pattison, O` Brien og Dyer. Den sentrale delen derimot er noe tynn. Her har vi bare Emre, Barton og Butt som "sentrale" midtbanespillere, selvom Dyer kan omskoleres til plassen og. Emre, Barton og Butt er ikke en fryktinngytende trio foran en ny sesong, selvom alle er god, så er det for få og for lite klasse. Jeg mener vi bør hente en sentral midtbanespiller til.

Angrep: Albert Luque, Obafemi Martins, Michael Owen, Mark Viduka, Shola Ameobi, Andrew Carroll.

Hvis ingen av disse forlater klubben i sommer trengs det ikke flere spillere i angrepsrekken. Hvis Martins eller Owen går kan Gudjohnsen bl.a være aktuell.

Konklusjonen er at vi trenger 4 eller flere forsvarsspillere, 1 eller flere midtbanespillere og ingen spisser hvis alle blir. Mark Viduka og Joey Barton er åpenbart tatt med fra før.

De fleste var nok ganske klar over dette fra før, men det er greit og sette det i perspektiv og se hvordan det ligger an. Nå gjelder det bare å bli linket til så mange forsvarsspillere som mulig, og så får vi bare håpe at Big Sam går skikkelig til verks i jakten på et nytt og solid forsvar.
« Siste redigering: 15. Juni 2007, 00:34 av Fredrik »
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1175 på: 15. Juni 2007, 11:40 »
Jeg tror du fikk oppsummert temmelig bra her, Fredrik.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1176 på: 15. Juni 2007, 19:05 »
Jeg kan være enig i at den sentrale midtbanen ikke er så veldig fryktinngytende, men at det er for få er jeg uenig i. Både Pattison og Dyer er opprinnelig sentrale midtbanespillere, og N'Zogbia kan helt sikkert også plasseres sentralt, selv om vi har hatt varierende hell med det tidligere.
Jeg ser ikke det helt store poenget med å hente en ny spiller her. Det haster ihvertfall ikke, og det bør ikke ha noe særlig prioritet for Sam i sommer.

Det som skal ha prioritet er å hente nye backer og nye stoppere. Og det gjør jeg regning med at kan ta hele sommeren. Først og fremst fordi vi trenger såpass mange nye.

I januar kan det kanskje være aktuelt å se på evt. forsterkninger på midtbanen. Da vet vi også litt mer om hvordan midtbanen har fungert i første halvdel av sesongen, og om vi i det hele tatt trenger noen nye.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1177 på: 15. Juni 2007, 19:43 »
Jeg kan være enig i at den sentrale midtbanen ikke er så veldig fryktinngytende, men at det er for få er jeg uenig i. Både Pattison og Dyer er opprinnelig sentrale midtbanespillere, og N'Zogbia kan helt sikkert også plasseres sentralt, selv om vi har hatt varierende hell med det tidligere.
Jeg ser ikke det helt store poenget med å hente en ny spiller her. Det haster ihvertfall ikke, og det bør ikke ha noe særlig prioritet for Sam i sommer.

Det som skal ha prioritet er å hente nye backer og nye stoppere. Og det gjør jeg regning med at kan ta hele sommeren. Først og fremst fordi vi trenger såpass mange nye.

I januar kan det kanskje være aktuelt å se på evt. forsterkninger på midtbanen. Da vet vi også litt mer om hvordan midtbanen har fungert i første halvdel av sesongen, og om vi i det hele tatt trenger noen nye.

Vel, vi er vel alle enige i at Pattison ikke holder mål, og Dyer er da vitterlig bedre på sidene eller mer offensivt. Han er ikke optimal som en sentral midtbanespiller.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #1178 på: 15. Juni 2007, 21:13 »
Er jo sentralt Dyer er best, eller som hengende spiss. Han virker ikkje på kantene
Newcastlesupporter siden 1992

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1179 på: 15. Juni 2007, 22:24 »
Jeg er utrolig spent på hvordan det faktisk ligger ann i overgangen til Rozehnal. Kommer han faktisk til å bli Newcastlespiller eller kommer han til å velge en annen klubb?

Skulle gitt mye for å vite hvilke spillere Big Sam har på blokka si..

djmattis

• Gjest
« Svar #1180 på: 15. Juni 2007, 23:04 »
Det som er helt sykt er hvor mange bra spillere som egentlig tar på seg den peneste drakta som finnes. Må si at akkuratt der kan vi ikke klage uansett, med tanke på at vi ikke vunnet noe stort på mange mange år så er det veldig gode fotballspillere som vil komme til oss.
Vi har en litt morsommere Silly Season enn Boro og Sunderland eller Aston Villa for den saks skyld.
Alltid noe som skjer i Newcastle, det synes jeg er veldig gøy.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1181 på: 15. Juni 2007, 23:44 »
Ja, der sier du noe, djmattis. Vi må være takknemmelige for det vi har.

Jeg er takknemmelig for at Newcastle United finnes i det hele tatt. Vi har så vakre drakter, vi har de kuleste spillerne, vi har Shay Given og vi har et fantastisk stadion. Og Newcastle United er i seg selv et veldig fint navn på en klubb.

Newcastle forever! Om vi rykker ned i conference vil det være yndlingslaget mitt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1182 på: 16. Juni 2007, 17:33 »
Alle sentrale midtbanespillere er ikke defensive anker, Fredrik.
Kieron Dyer er best som sentral midtbane. Han trives best sentralt i banen også. Det er jo nettopp derfor han alltid trekker innover som ving. Dyer har aldri vært noen breddeholder. Han liker å ha oversikten, han liker å kunne leke seg med ballen, og han liker å komme på de gode løpene inn i boksen. Han har gjort mange gode kamper som hengende spiss, selv om den posisjonen er litt for offensiv for Dyer. Som en sentral, offensiv midtbanespillere mener jeg at Dyer har spilt sine beste kamper i karrieren. Men Dyer er så anvendelig at han uten problemer kan imponere som ving eller back også. Dyer er like mye back, som sentral midtbanespiller eller tilbaketrukket spiss.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1183 på: 16. Juni 2007, 20:03 »
SWP tror jeg kunne bekledd en spissrolle i 4-3-3 meget godt. Viduka i midten, SWP og Martins på hver sin side? Hvis Owen forsvinner, da...