20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 346062 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #660 på: 13. Mai 2007, 10:37 »
spilt litt for mye fotball manager du chickenman:) Dos Santos, Bojan, Gago, Daniel Alves, Iniesta, Bojinov, Gourcuff og Chiellini.

disse er veldig gde på spillet. men er vel ikke så store i virkeligheten:)

Dette er jo en morsom kommentar til en "gammeldags treiging" som aldri har hatt ett eneste av disse berømte manager spillene på noen av PCene sine.

Ikke store i virkeligheten? Mange av dem er ikke det nei, iallfall ikke ennå! Men det har et enormt potensiale, og kan bli blant de aller beste i sine posisjoner dersom de får utløp for det potensialet. Var vel såvidt jeg vet det jeg debaterte for også.
« Siste redigering: 13. Mai 2007, 10:45 av chickenman »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 13. Mai 2007, 10:44 »
skal ikke se bort ifra at han har funnet disse spillerne på fm. er jo ikke akkurat ofte disse spillerne vises på norske tv-skjermer. nå skal det også sies at fm kanskje har det største speider nettverket i hele verden, selv om disse "speiderne" ikke har like mye kunnskaper som virkelige klubb speidere.

når det er sagt tror jeg aldri i verden vi har mulighet på alves, som jeg mener er verdens beste høyreback (hvertfall i år). bojinov og chiellini er supertalenter som jeg aldri tror juventus vil gi slipp på. hvertfall ikke nå som de er tilbake i det gode selskap. og hvorfor i h****** skulle de dra til newcastle?? iniesta er så vidt jeg vet mer eller mindre fast på barca, og er vel en såkalt local lad der nede hvis jeg ikke tar helt feil. skjønner ikke helt hva han skulla dra til newcastle etter heller...

dos santos, bojan, gago og gourcuff har jeg absolutt ingen meninger om (har aldri sett dem spille), utenom at jeg vet de er gode på fm ;)

tror hvertfall det er bedre å satse på supertalenter som ikke allerede er i toppklubber...
Hvis du leser posten min ovenfor nå så kan du se bort ifra at jeg har funnet noen av disse spillerne på FM ja :)
Videre så tror jeg du vet selv at det er meget mulig å få sett mye fotball som ikke vises på norske TV skjermer idag, via dette fantastiske nettet. Når det gjelder å følge fotball i Norge så forholder jeg meg stort sett til utenlanske medier uansett da jeg ikke verdsetter jounalistikken til verken VG, Dagbladet, Nettavisen eller "you name it" noe særlig høyt.

Hvis du også i samme slengen tar deg tid til å lese posten hvor jeg nevnte disse navnene så mente jeg ikke at Newcastle burde prøve å hente dem. Det hele begynte derimot med at Eivind ramset opp noen av de beste spillerne i Egland som et slag argument for at den engelske ligaen var den beste. Deretter svarte Frode(?) med å ramse opp noen av de beste på kontinentet som et mot-argument, og her tilførte jeg noen av de beste talentene på kontinentet. Jeg sa overhodet ikke noe om at jeg ville se noen av dem i Newcastle, for det er temmelig urealistisk.

Hvorvidt Juventus vil gi slipp på Bojinov er jeg litt usikker på. Hvorfor? Rett og slett fordi jeg er ikke sikker på om de faktisk eier Bojinov? Mener Fiorentina er inne i bildet her på en måte, mulig han bare var utlånt eller noe? Eller er det skjedd noe med dette som jeg har gått glipp av?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 13. Mai 2007, 10:52 »
Garteth Bale. For kult hadde ikke det vært?
Jeg leste en artikkel om han. Da han var 14-år fikk han trene med G19- landslaget til Wales. Etter 10 minutter på trening, sa treneren til han. Heretter kan du bare bruke "feil" fot og et touch. Hvis ikke hadde han driblet alle sammen og scoret hver gang. Dette sier litt om hvor fantastisk talent denne gutten er.
Vi trenger en ny venstreback, men Bale er langt ifra mitt førstevalg! Og det er rett og slett fordi jeg tror ikke han er det vi trenger akkurat nå. Han er ung og meget lovende, men Championship er vel fortsatt det høyeste nivået han har spilt på? I tillegg er han veldig ung, 17 eller 18(?), og da er det et stort steg opp til Premer League. Sammenlignet med denne unggutten vil f.eks Baines stå frem som en rutinert PL spiller, og nettop derfor vil jeg faktisk heller ha ham. Bale har nok et større potensiale, men han er i en utviklingsfase enda. Da er det ikke sikkert det er bare positivt for ham selv heller å komme til en klubb hvor det forventes at han skal spille fast uke etter uke og prestere godt i PL. Vi TRENGER en ny venstreback, men jeg vil heller se Leighton Baines enn Bale. Men det finnes mange andre gode venstrebacker der ute også.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #663 på: 13. Mai 2007, 11:57 »
En del dritt som blir linket:

Some crackers today. Jloyd Samuel then:

ZAT'S WHAT TOON WANT

NEWCASTLE are ready to launch a bid for Fulham defender Zat Knight, with the Londoners set to replace the 6ft 6in centreback with Portsmouth's Andy O'Brien.

The Magpies have lined up Knight - who joined the Cottagers from non-league Rushall Olympic in 1999 in exchange for 30 tracksuits - as the man who can help them bring an end to the defensive woes that undermined Glenn Roeder's reign.

Fulham will be looking to land £5m for Knight, having already identified former Newcastle defender O'Brien as his replacement.

O'Brien has fallen out of favour at Pompey this season and Harry Redknapp is ready to offload him for a bargain fee.

And.....

IT'S KEANE AND ABEL
By Brian Mcnally 13/05/2007

TYNE-WEAR rivals Newcastle and Sunderland have been alerted to Portugal defender Abel Xavier's decision to quit Middlesbrough.

Xavier, 34, will leave the Riverside this summer after failing to agree a new contract, but is keen to remain in the North-East.

Sunderland boss Roy Keane wants to recruit Premiership experience and has added the former Everton and Liverpool right-back to his wanted list.

Keane is also looking at former England striker Robbie Fowler, who will leave Liverpool this summer and Celtic midfielder Thomas Gravesen.

And.....

FREDDIE READY TO DEPART

NEWCASTLE and Portsmouth are set to battle for Freddie Ljungberg this summer.

The Swedish midfielder is viewed as surplus to requirements by Arsenal manager Arsene Wenger - and that has alerted Pompey boss Harry Redknapp.

With just one year left on his contract and at the age of 30, Ljungberg could prove to be the bargain signing of the transfer window.

He is captain of his country and has a former Arsenal team-mate down at Fratton Park in Sol Campbell, who has enjoyed an impressive first season at Portsmouth.

But competition for Ljungberg could well come from Newcastle once Sam Allardyce is confirmed as the new manager at St James' Park.

Ljungberg has said he wants to stay at Arsenal but knows he must be involved in regular action if he is to lead his nation in Euro 2008.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 13. Mai 2007, 17:21 »
hehe jeg har vel aldri beskylt deg chickenman for å mene at de burde komme til newcastle heller da ;) har heller ikke lest alle innleggene her inne men ettersom tråden heter "sommerens kjøp og salg" tenkte jeg at det var det dere diskuterte.

Ifølge FM er Bojinov eid 50% av Juve, og 50% av Fiorentina. Er vel bare i Italia de har slike "co-ownerships" og det er super irriterende. Man må altså by til begge klubbene og få akseptert av begge.

st0ne

• Benkvarmer
  • **
  • Alan Shearer, The Magic Number 9!
    • Vis profil
« Svar #665 på: 13. Mai 2007, 18:54 »
I forsvaret trengsd det innkjøp.

Da ville det jo ikke vært dumt å hente inn en rutinert stopper som Sol Campbell til å vær støtte for Taylor i 1 eller 2 år framover. Wayne Bridge ser jeg ikke som et altfor fjern mulighet, men igjen så er det ingen rykter som sier at han kan bli Newcastle spiller.

Drømmer jeg har er å få Michael Dawson eller Micah Richards som stoppere. Det hadde vært fantastisk, og gitt oss glede mange år framover. Som høyreback hadde det vært genialt med Glen Johnson, men Chelsea tenker nokk på å bruke han neste år.

Live The Dream, Newcastle United!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #666 på: 13. Mai 2007, 19:34 »
Spillere eg vil ha inn i sommer:

Darren Bent
Luke Young
Wayne Brigde
Joey Barton
Newcastlesupporter siden 1992

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #667 på: 13. Mai 2007, 19:46 »
Spillere som jeg ikke takker nei til om dem kommer:
Viduka
Bridge
Campbell
Alves
Barton
Richards

Og jeg gråter ikke hvis noen av disse forsvinner:
Ramage
Babayaro
Carr
Sibierski
Dyer
Bramble
Howay the Lads!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 13. Mai 2007, 19:51 »
Spillere eg vil ha inn i sommer:

Darren Bent
Luke Young
Wayne Brigde
Joey Barton
Enig, men jeg vil bytte Darren Bent med Carlos Tevez, eller Martins for den saks skyldt. Jeg håper NUFC gjør ALT som står i dems makt til å skaffe seg denne fabelaktige fotballspilleren. Han er intet annet enn FANTASTISK og STRÅLENDE, finner ikke ord...
Måten han jobber og sliter for laget sitt på, skaper sjanser for andre, scorer på sine egne, de fine driblingene, det fantastiske overblikket osv.
I de 2 siste kampene for West Ham har de scoret 4 mål. Tevez har scoret 3 av dem og lagt opp til det siste. Han brukte litt tid på å tilpasse seg spillemåten i PL, men etter jul har han vært WORLD CLASS!!!

djmattis

• Gjest
« Svar #669 på: 13. Mai 2007, 20:01 »
Selv om jeg er en mega patriot så tror jeg ikke løsningen er å hente Ljungberg, han er litt for skade begavet.
Men samtidig er han en mega kriger med offansive kvaliteter.

Hadde vært litt stas å se Ljungberg i Newcastle drakta da.
:D
tross allt

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #670 på: 13. Mai 2007, 20:20 »
INN:
Bridge
Young
Campbell / Hyypia
Barton / Nolan
Thuram
Bent / Tevez / Santa Cruz / Viduka
Ljungberg

UT:
Onyweu
BERNARD!!!
Bramble
Moore
Luque
Carr / Baba
Ameobi / Sibbe
Dyer / Zog
« Siste redigering: 13. Mai 2007, 20:39 av VepsoO »
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Noreng

• Gjest
« Svar #671 på: 13. Mai 2007, 20:36 »
Baines/Bridge/Boka
Nolan/Barton/Barnes
Campbell
Hyypia
Degen
Ben Haim

Ut:
Pattison
Bramble
Moore
Gooch
Bernard

-------Given (Harper)---------
Degen(Carr)-Campbell(Hyypia)-Taylor(Hunty)-Bridge/baines/boka(baba)
---Emre(Dyer)-Parker(Butt)-Nolan/Barton(N`Zogbia)
Milner(Solano)-Owen(Carroll)-Martins(Duff)
+ LuaLua, Edgar, Ameobi og noen som kan rullere!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #672 på: 13. Mai 2007, 20:51 »
Synd Wigan ikke rykket ned egentlig, hvis ikke hadde det bare vært og spurt pent så hadde vi fått Baines. Kanskje vi kan prøve oss på Jagielka fra Sheff Utd. HB, FS, MS og MH i en og samme person. Mye bedre enn Carr
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 13. Mai 2007, 21:17 »
Synd Wigan ikke rykket ned egentlig, hvis ikke hadde det bare vært og spurt pent så hadde vi fått Baines. Kanskje vi kan prøve oss på Jagielka fra Sheff Utd. HB, FS, MS og MH i en og samme person. Mye bedre enn Carr

Jagielka kan til og med brukes som keeper, da Sheffield United ikke har reservekeeper på benken.
Hav bedre enn Carr er han også, som du sier.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

st0ne

• Benkvarmer
  • **
  • Alan Shearer, The Magic Number 9!
    • Vis profil
« Svar #674 på: 13. Mai 2007, 23:16 »
Leighton Baines ja, han er genial. Han har sikkert vært Wigans beste spillere de to siste åra. Kjenner en britte som heier på Wigan, og Baines er kremen av Wigan sier han.

Så jeg kommer ikke til å grine akkuratt om NUFC klarer å skaffe han.
Live The Dream, Newcastle United!