20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 345697 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #630 på: 09. Mai 2007, 17:16 »
Jeg vet ikke om det er slik i virkeligheten, men på FM har Curtis Davies en klausul med West Brom som sier at hvis de ikke rykker opp kan han forlate klubben for 8 millioner kroner.

West Bromwich skal ut i kvalifisering og hvis de ikke rykker opp er det vel verdt å betale £0,8mill for Davies?

Hvis det er sant er det selvfølgelig verdt det
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #631 på: 09. Mai 2007, 17:19 »
Jeg vet ikke om det er slik i virkeligheten, men på FM har Curtis Davies en klausul med West Brom som sier at hvis de ikke rykker opp kan han forlate klubben for 8 millioner kroner.

West Bromwich skal ut i kvalifisering og hvis de ikke rykker opp er det vel verdt å betale £0,8mill for Davies?

Hvis det er sant er det selvfølgelig verdt det

Garantert ikke sant. Jeg er 99% sikker!:)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #632 på: 09. Mai 2007, 17:32 »
Trezeguet hadde jo vært garantist for 15 mål +
Saviola er en fantastisk spiller, men veldig lik Owen som spillertype, men hvis vi først skal legge opp til en taktikk med to "små" spisser kan det være like greit å ha en liten spiss som backup også.
Pizarro og Klasnic er jeg litt mer usikker på hva de står for på et høyere nivå enn Bundesliga.
Camoranesi er jo høyrekant, og der synes jeg vi bør satse på Milner

Høyere nivå enn Bundesliga? Det er ikke så stor forskjell på å eie Bundesliga og spille godt i PL.
Tror ikke at det er noe særlig dårligere nivå i tysk Bundesliga enn det er i engelsk PL! Men det er da min mening!

Det tror jeg. Se på årets Champions League.
Akkurat det kan være mye tilfeldig!
De siste 10 årene har tyske lag gjort det meget stort ute i Europa, Bayern Munchen og Dortmund har vunnet CL og Leverkusen har har vært i finalen!
I UEFA cupen har både Schalke og Bayern Munchen også vunnet i løpet av de siste 10 årene, Dortmund har en tapt finale i denne cupen i samme periode!

Tar vi samme utgangspunkt for de engelske lagene, så har ikke de så veldig mye bedre statistikk enn de tyske! Men hver sin smak!

Ja, men hvor er Leverkusen og Dortmund i dag, da?
De har en meget god historie, men sånn som utviklingen har vært, har Premier League blitt verdens beste liga. Man ser jo bare på hvilke spillere som kommer hit! Ballack, Sjevtsjenko, Robben, Owen, snart Hargreawes, Berbatov....

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #633 på: 09. Mai 2007, 18:26 »
Hvis man skal bestemme hvilken liga som er best ut fra hvilke spillere som går til dem, så må jo italia og spania ver best...........
Newcastlesupporter siden 1992

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 09. Mai 2007, 18:28 »
Hvis man skal bestemme hvilken liga som er best ut fra hvilke spillere som går til dem, så må jo italia og spania ver best...........

Hvorfor det?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #635 på: 09. Mai 2007, 20:43 »

Hvorfor det?
Kakâ, Ronaldinho, Pirlo, Seedorf, Zlatan, Maldini, Nesta, Cannavaro, Ronaldo, Torres, Deco, Gattuso osv.

Men uansett, England, Italia, Spania, og Tyskland er i mine øyne de store ligaene! Vanskelig å si hvilke som er best, da dette går like mye på klubborganisering, managere, spillefilosofiene med mer som spillere. Denne sesongen var England representert med 3 lag i semifinalen, men for et par tre år siden var det Italia som hadde 3 lag i semifinalen (om jeg ikke husker feil!?). Disse 4 nasjonene blir tett jaget av Frankrike, Portugal og Nederland, men denne kvartetten når ikke helt opp på samme nivå, men ikke så veldig langt bak. Dette er min mening, så her stopper jeg ihvertfall!

Men over til spillerkjøp igjen, ser at noen nevnte Curtis Davies lenger oppe her. Sikkert en brukbar spiller som er spennende for fremtiden, men jeg liker egentlig veldig dårlig å handle engelsk! Disse er som oftest meget overpriset, og man kan finne mye bedre og billigere spillere på kontinentet.

Jeg håper fremdeles på Coloccini skal bli å se i NUFC neste sesong, og synes en midtbane med Nolan - Sidwell - Barton kan virke meget spennende. Det forutsetter da selfølgelig at Alladyce blir vår neste manager og tar med seg sin vante 4-3-3 formasjon. Da kan man selge Dyer og Butt, kansje Emre også om han ikke passer inn i en slik spillemåte (skal ha den nye drakten allikevel og denne gangen blir det ikke Emre på ryggen)!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #636 på: 09. Mai 2007, 20:52 »
(skal ha den nye drakten allikevel og denne gangen blir det ikke Emre på ryggen)!
Bare ett off-topic spørsmål her: du er far Frode? Du kjøper fortsatt Newcastle drakt?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 09. Mai 2007, 21:41 »
(skal ha den nye drakten allikevel og denne gangen blir det ikke Emre på ryggen)!
Bare ett off-topic spørsmål her: du er far Frode? Du kjøper fortsatt Newcastle drakt?
Ja jeg er det, men pleier å kjøpe Newcastle drakt for det om, ikke bare til meg selv så du, NUFC drakter er nok blant de mest brukte klesplaggene her i huset! Alle utenom fruen pleier å gå i svart og hvitt hos meg skjønner du!
Kansje litt barnslig? Uansett, en tradisjon jeg ikke stopper ved.....  ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #638 på: 09. Mai 2007, 21:47 »

Hvorfor det?
Kakâ, Ronaldinho, Pirlo, Seedorf, Zlatan, Maldini, Nesta, Cannavaro, Ronaldo, Torres, Deco, Gattuso osv.
Og så kan vi jo legge til noen av de virkelig store talente i verden som pr idag tilhører lag i Spania og Italia:

Messi (han kjenner vi jo allerede godt Frode), Dos Santos, Bojan, Gago, Daniel Alves, Iniesta, Bojinov, Gourcuff og Chiellini.

Noen av disse er allerede kjente navn, som f.eks Messi, Iniesta (fortsatt bare 22 utrolig nok) og Alves i Sevilla. Derimot har vi Bojan og Dos Santos som fortsatt holder til på LaMasia, men som fort kan bli blant verdens fremste spillere i fremtiden dersom de får utløp for det talentet de har vist til nå. Bojinov er vel også et slikt talent, og delvis Gourcuff. Gago er ikke den første du legger merke til, men du verden for en midtbanespiller til tross for sin unge alder.

Og selvfølgelig sier det ikke noe om hva som er den beste ligaen at det var tre engelske lag i semifinalene på årets CL. Det er flere faktorer som spiller inn nettop her.
En annen faktor er jo ligaen i seg selv, se på hvor mye tettere det er i årets LaLiga enn i PL. Men PL er selvfølgelig bedre. Ja det er da opplest og vedtatt. At pengene ligger i England og de engelske klubbene for øyeblikket er ikke til å stikke under en stol. Men når man tenker på hvor veldig mye av disse pengene kom fra \ kommer fra, så kan man jo spørre seg selv igjen om det sier så veldig mye om selve ligaen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 09. Mai 2007, 21:49 »
Ja jeg er det, men pleier å kjøpe Newcastle drakt for det om, ikke bare til meg selv så du, NUFC drakter er nok blant de mest brukte klesplaggene her i huset! Alle utenom fruen pleier å gå i svart og hvitt hos meg skjønner du!

Jeg er bare glad for å ha argumenter å forsvare meg med når jeg må ta imot kommentarer om at jeg er "for gammel til å kjøpe den nye Newcastle drakta"...  ;)

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #640 på: 09. Mai 2007, 21:50 »

Flott tradisjon.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #641 på: 09. Mai 2007, 22:54 »

Jeg er bare glad for å ha argumenter å forsvare meg med når jeg må ta imot kommentarer om at jeg er "for gammel til å kjøpe den nye Newcastle drakta"...  ;)
Alltid ung, aldri for gammel!! :)

Forresten et meget bra innlegg du leverer lenger oppe her chickenman! Messi skulle/burde jeg ha nevnt, da han er en av de beste i verden pr. dags dato! Men listen der inneholdt også noen spillere jeg har sett eller hørt lite om, som de 2 siste du nevner. Men jeg betviler så absolutt ikke at de er særdeles gode fotballspillere!!
« Siste redigering: 09. Mai 2007, 22:56 av Frode »

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #642 på: 09. Mai 2007, 23:20 »
Jeg skjønner ikke all kritikken mot Emre. Han har jo vært jævla god i år. Skal noen få kritikk på den sentrale midtbanen må det være Parker? Hva har han vist i år? Ikke en jævla drit. Emre har hatt strålende kamper for Newcastle denne sesongen(mot Portsmouth, Reading, Bolton osv.) og vært et lyspunkt sammen med alltid presterende Given og Taylor, og andre lyspunkt som Milner, Dyer(skjønner ikke kritikken her, han var strålende etter han kom tilbake fra skaden. Har falt litt i det siste men det har Newcastle også.) og Edgar(da tenker jeg på målet mot ManUtd.

Uansett blir det ikke Emre på ryggen for meg heller på den nye drakten. Har Emre på den nyeste jeg har nå. Og det er vel ikke noe galt i å ha drakt for det om man er voksen. Drakt skal man jo ha uansett alder.

Den nye drakten skal jeg ha, og det blir nok noen av nysigningene i sommer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #643 på: 09. Mai 2007, 23:21 »
De to siste er slettes ikke blant de mest kjente enda, men kan fort bli det dersom de får utløp for det talentet de har vist på b-lag og juniorlag osv. Gourcuff er unntaket som bekrefter regelen i AC Milan (at du trenger en CV med 10 års erfaring før de er interessert i deg), han er ung og lovende, og såvidt jeg vet også kaptein på det franske u-21 landslaget, mulig jeg tar feil her. Selvfølgelige har han blitt nevnt som en ny Zidane, noe jeg ikke vil legge for stor vekt på da det er ganske urettferdig overfor en ung og lovende spiller. Det er greitt med rollemodeller, men noen er vanskelige å leve opp til, mens andre (som f.eks Zidane) er nærmest håpløse å erstatte. Med andre ord tror jeg Gourcuff kan bli en STOR spiller, selv om han ikke blir den nye Zidane.
Chiellini spiller i øyeblikket for Juventus, og er en stor og sterk italiensk venstreback. Og i god italiensk skikk så neglisjerer han på ingen måte det deffansive til fordel for det offansive. Når det gjelder å forsvare seg å overlater jo ikke italienere noe til tilfeldighetene. For sammenligningens skyld så har han også vært nevnt som en "Ny Zambrotta", selv om de to egentlig er nokså ulike. Og: den opprinnelige Zambrottaen har jo uansett flere gode år foran seg som fotballspiller også.

Gourcuff har jeg bare sett når han har hatt sporadiske innhopp for AC Milan nå og da. Chiellini har jeg kun sett i England u-21 mot Italia u21 som var åpningskampen på nye Wembley og endte 3-3, pluss en serie B kamp som jeg har fått med meg. Med andre ord vet jeg ikke altfor mye om disse to selv, men at det er store talenter med et enormt potensiale tror jeg ikke er å ta hardt i.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #644 på: 10. Mai 2007, 22:11 »
Emre kan gå etter min mening. Jeg har ikke sett minimal forbedring i spillet hans fra de første kampene han hadde for nufc. Han er veldig overvurdert etter min mening. Kanskje han har blitt brukt feil? ikke vet jeg.  Skårer lite mål, og har for lite assist. Ligger også for dypt i banen.

Jeg vil ha en midtbane som spiller ut på kant, spurter inn i boksen og ofrer bein og armer for å skåre på innleggene. Spiller opp på spiss, og stikker i bakrom.  Parker skal være den deffensive, og det er emre som skal bli med helt opp. Jeg har ikke sett så mye til Sidwell, men han virker mer som en målkåt type.

At dyer nesten har en mill i uka er grunn nokk for å selge ham mener jeg.
Med den lønnen har vi lov til å stille mye større krav. En skadeplaget, overbetalt festløve etter min mening.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /