20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 345627 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #360 på: 22. Mars 2007, 19:42 »
Nei, etter noen ytterst få kamper, og et par halvdårlige opptredener, så er det opplest og vedtatt som en sannhet at Oguchi Onyewu er en liten jypling som ikke er verdig å spille fotball på dette nivået. Han er like dårlig som Bramble, kanskje dårligere, om Asbjørn får bestemme.

Har plutselig også du innsett at Bramble er en dårlig fotballspiller. Isåfall velkommen etter. Selvfølgelig er ikke Gooch dårligere enn Bramble. Det er omtrent umulig å bli dårligere enn den festglade tjukkasen. Gooch er en OK fotballspiller, men ikke noe mer. Vi trenger minst en midtstoppersjef (helst to), og Gooch er ikke en slik spiller. Jeg synes det er skremmende å se hvor lav standard enkelte her inne forlanger av både spillere og manager. Hva er det Gooch har gjort som gjør at han fortjener en kontrakt? Newcastle har ikke sett mer solide ut bakover på banen etter at han kom til klubben. Snarere tvert i mot.

Enig, han har egentlig gjort svært lite som tilsier at han skal få en ny kontrakt. Nå mener ikke jeg at han ikke skal få kontrakt, mest på grunn av fatalt dårlig forsvarsrekke, men også fordi han er en bra squadplayer og en OK midtstopper. Selvsagt trenger vi en bedre klassemidtstopper, for Onyewu er ikke den klassemidtstopperen Newcastle trenger. Han kan derimot spille ved siden av en toppmidtstopper. Jeg vil ikke kvitte meg med han med andre ord.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #361 på: 22. Mars 2007, 19:45 »
Onyweu er milevis bedre enn Bramble, Moore og Ramage. Av den bakgrun skal han gis kontrakt og de tre nevnte bør selges.
Slik at til sommeren henter vi inn en klassestopper som spiller ved siden av Taylor med Onyewu som backup.

Dream
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 22. Mars 2007, 19:52 »
Onyweu er milevis bedre enn Bramble, Moore og Ramage. Av den bakgrun skal han gis kontrakt og de tre nevnte bør selges.
Slik at til sommeren henter vi inn en klassestopper som spiller ved siden av Taylor med Onyewu som backup.

Dream

Nå er det vel ikke bare å gi han en kontrakt. Overgangsum skal også betales, uten at jeg vet hvor mye den er på. Hadde han kommet gratis og fått en ukeslønn på maks £15.000 skulle jeg vært enig.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 22. Mars 2007, 20:00 »
Syns dere er litt brå i vendingene nå gutter. La nå gooch få lov til å vende seg til p.l først. tror ikke chelsea supportere var så strålende fornøyde med drogba i fjor heller. Syns også gooch storspilte kampen mot liverpool. Knuste alt og alle i alle hodeduellene og rydet det som var av problemer. Men han trenger self litt tid til å etalblere seg som en sikker,stabil stopper.Gi mannen tid og vi har en knall stopper,uten tvil i min sjel!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 22. Mars 2007, 20:05 »
Syns dere er litt brå i vendingene nå gutter. La nå gooch få lov til å vende seg til p.l først. tror ikke chelsea supportere var så strålende fornøyde med drogba i fjor heller. Syns også gooch storspilte kampen mot liverpool. Knuste alt og alle i alle hodeduellene og rydet det som var av problemer. Men han trenger self litt tid til å etalblere seg som en sikker,stabil stopper.Gi mannen tid og vi har en knall stopper,uten tvil i min sjel!

Ehhhhhhhhhhhhhh så du første omgangen mot Liverpool? Ellers var Drogba meget god i fjor. Nå trenger midstoppere sjeldent tid til å venne seg til PL.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 22. Mars 2007, 20:11 »
Så hele kampen og han var konge i mine øyne. self trenger de tid,kanskje ikke så mye tid som en spiss men man trenger ti til å finne ut av spillet uansett hvor på banen man spiller. ++++ Vi har enda tilgode å se gooch sammen med taylor. Det vil nok bli en annen dans med taylor. Bramble kan jo få terry til å snuble rundt som en kamel.

Noreng

• Gjest
« Svar #366 på: 23. Mars 2007, 16:36 »
Bramble kan jo få terry til å snuble rundt som en kamel.

Det må være årets dårligste utsagn. Såklart spiller man bedre med en god partner, men man blir ikke plutselig dårligere.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 23. Mars 2007, 19:07 »
Bramble kan jo få terry til å snuble rundt som en kamel.

Det må være årets dårligste utsagn. Såklart spiller man bedre med en god partner, men man blir ikke plutselig dårligere.
Det kan man, men jeg forstår godt TooN sin mening med utsagnet, for det er ingen automatikk i at en dårlig stopper spiller bedre med en "kanongod" stopper ved sin side, men feilene kan da bli litt mer "usynlige",  kansje! At en dårlig midtstopper klarer å gjøre en "kanongod" stopper usikker og dårligere i prestasjonene er det nok heller ingen tvil om, men det er ingen automatikk i dette heller!

Uansett, Bramble er over halveis i 20 årene, og de feilene han gjør gang etter gang skulle han lært av for lengst. Om Bramble trenger en "kanongod" stopper ved sin side for å prestere litt jevnere, vil jeg kalle han et svakt punkt i laget, en som drar nivået litt ned. Bramble er og forblir en dårlig fotballspiller, det har han vist i snart 5 år!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #368 på: 23. Mars 2007, 20:50 »
Enig i mye av det Roeder sier her. Men da krever jeg at han gjør noe med i løpet av sommeren!

Link her: http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=456519&CPID=8&clid=4&lid=&title=Roeder:+Squad+needs+changing
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 24. Mars 2007, 10:56 »

Dream

Nå er det vel ikke bare å gi han en kontrakt. Overgangsum skal også betales, uten at jeg vet hvor mye den er på. Hadde han kommet gratis og fått en ukeslønn på maks £15.000 skulle jeg vært enig.
Tror det var snakk om en overgangssum på rundt £3,5 mil. dersom overgangen skulle vise seg å bli permanent, eller er jeg på viddene her nå?

Om "Gooch" skal beholdes eller ikke er litt vanskelig å bedømme allerede nå. Det vil være litt lettere etter sessongslutt når vi har sett litt mer av ham. Men også da er det vanskelig å bedømme mannen helt rettferdig.
Men en god grunn til å beholde ham er at han er bedre enn Bramble. Da kan vi godt kvitte oss med sistnevnte og betale overgangssummen for Onyewu etter min mening. Det er iallfall en viss forsterkning for forsvaret vårt.
En annen god grunn til å beholde Onyewu er at Moore mest sannsynlig drar til sommeren. Og vi vet fra tidligere erfaringer at Roeder ikke er den som er kjappest i svingene på transfermarkedet. Med andre ord er jeg litt småskeptisk til å slippe altfor mange spillere før vi har nye på plass.

Selv om jeg syns vi skal beholde Onyewu er jeg slett ikke sikker på at han er god nok til å heve nivået på forsvaret vår til de høydene jeg ønsker å se det. Men jeg tror han er god nok til å iallfall være en squadspiller, i tillegg skulle jeg svært gjerne sett ham med bedre medspillere. Skal du spille ved siden av Carr, Babayaro, Bramble, Ramage og Huntington er det ikke enkelt å fremstå som en forsvarsklippe. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #370 på: 24. Mars 2007, 11:04 »
kaaaa?? e du fra haugesund og sitte utanfor Rema 1000 dagen lang og bor på Haugå eller??? Heroin??

Terry, cannavaro, nesta, osv ?
Hadde ikke En av de fått newcastle bedre i forsvar en de per dags dato er vist du hadde bytta en av de mot Gooch ??

Blå Kors 23 29 15 40 Tlf
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #371 på: 24. Mars 2007, 11:05 »
Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Årets vits på newutd forum verfal.
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 24. Mars 2007, 11:17 »
Beklager at innlegget mitt ble litt vanskelig å skjønne, men hadde du sett sammenhengen i det hele hadde du kanskje skjønt det, men mulig det er for mye forlangt.
Poenget mitt er at vi har et faen så vaklete forsvar, kanskje det mest ustabile i hele PL. Og det MÅ rettes på. Og det skjer ikke bare ved å hente inn en enkelt spiller, samme faen hvem det er. Det er klart alle navnene jeg nevnte (og du nevnte også) hadde gjort forsvaret vårt bedre. Men ikke så bra som det bør være. Det klarer ikke en enkelt spiller alene. Det er så enkelt som det. Det var hele poenget mitt, men det var jo tydeligvis veldig vanskelig å skjønne.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #373 på: 24. Mars 2007, 12:34 »
Hehe, klart jeg fatter hva du mener.
Men det er KLART at vi hatt en av de store navna i forsvar hadde vi sluppet mye mindre inn, + ikke alle de klønete måla og tebakespilla osv som EN av de han hadde tatt plassen til.

Om det er Maldini me pensjonsalder som hadde jeg sagt JA Takk..

Jeg selv ønsker meg en ung Italiens høyreback, Wayne bridge venstreback og WoodgatE;)
Italiener - Woodgate - Taylor - Bridge =)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 24. Mars 2007, 12:42 »
Tror det var snakk om en overgangssum på rundt £3,5 mil. dersom overgangen skulle vise seg å bli permanent, eller er jeg på viddene her nå?

Om "Gooch" skal beholdes eller ikke er litt vanskelig å bedømme allerede nå. Det vil være litt lettere etter sessongslutt når vi har sett litt mer av ham. Men også da er det vanskelig å bedømme mannen helt rettferdig.
Men en god grunn til å beholde ham er at han er bedre enn Bramble. Da kan vi godt kvitte oss med sistnevnte og betale overgangssummen for Onyewu etter min mening. Det er iallfall en viss forsterkning for forsvaret vårt.
En annen god grunn til å beholde Onyewu er at Moore mest sannsynlig drar til sommeren. Og vi vet fra tidligere erfaringer at Roeder ikke er den som er kjappest i svingene på transfermarkedet. Med andre ord er jeg litt småskeptisk til å slippe altfor mange spillere før vi har nye på plass.

Selv om jeg syns vi skal beholde Onyewu er jeg slett ikke sikker på at han er god nok til å heve nivået på forsvaret vår til de høydene jeg ønsker å se det. Men jeg tror han er god nok til å iallfall være en squadspiller, i tillegg skulle jeg svært gjerne sett ham med bedre medspillere. Skal du spille ved siden av Carr, Babayaro, Bramble, Ramage og Huntington er det ikke enkelt å fremstå som en forsvarsklippe. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.
Helt enig chickenman! Bare det at jeg har lest at en permanent overgangsum for Onyewu vil koste NUFC 1,5 millioner pund.

Når det gjelder resten av det du skriver kan det ikke skrives mer forståelig, og er sådan helt enig i hele innlegget. At det skal være så forbanna vansklig å skjønne at det IKKE hjelper å handle inn 1 klassestopper som kan rydde opp i forsvaret, så lenge resten av forsvaret er dritt elendige, er for meg en gåte!

Å tro at en klassestopper er løsningen på vårt forsvar som har møkk elendige backer, endel dårlige midtstoppere og enda verre reserver på de nevnte plasser, er rett og slett naivt. LØSNINGEN ER IKKE SÅ ENKEL!

Skal vi få et godt forsvar kreves det at vi får inn minst 3 gode backer og minst 2 god midtstopper, da får vi konkurranse om plassene, samt at vi må kvitte oss med de håpløse skadeplagede spillerne vi har der fra før! Vi må for all del ikke kjøpe backup-spillere, men spillere som hele tiden kan utfordre de andre om en plass blant de 11 som skal starte! Deretter må det jobbes med å gi forsvaret vårt samhold, kontinuitet og forståelse for hverandre. Å bygge et forsvar er ikke gjort over nattens 6 timer!
« Siste redigering: 24. Mars 2007, 12:45 av Frode »