20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 345658 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #255 på: 09. Mars 2007, 16:29 »
Roberto Carlos forlater Real gratis til sommeren

Noe for oss?
Får vi han gratis på venstrebacken så kan vi bruke mer penger andre steder

Men nå mener jeg også at Carlos har tapt seg mye de siste årene, men han vil fortsatt forsterke laget vårt betraktelig
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 09. Mars 2007, 16:33 »
Carlos er jeg i mot. Gammel, utbrukt og dyr å holde i drift.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #257 på: 09. Mars 2007, 16:36 »
Roberto Carlos forlater Real gratis til sommeren

Noe for oss?
Får vi han gratis på venstrebacken så kan vi bruke mer penger andre steder

Men nå mener jeg også at Carlos har tapt seg mye de siste årene, men han vil fortsatt forsterke laget vårt betraktelig
Ja Carlos er rett og sleff for dyr i drift. Gammel er han også, selv om han fortsatt spiller brukbart. Er ikke den energiske lynskappe back/vingen som jeg husker han fra sine glansdager. Med et vanvittig skudd og innlegg.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 09. Mars 2007, 16:42 »
Roberto Carlos er ikke noe for Newcastle. Han er allerede 33 og vi ser hvordan "yngre spillere" som Ballack og Schevchenko har strevd med å vende seg til PL. I tillegg er Carlos enda mer meritert enn de to og derfor enda "mettere" (eller "mer mettet")?
I tillegg har han vært endel skadet nå den siste sessongen, og skadete spillere er det siste vi trenger å hente til Newcastle. Vi har da nok skadeutsatte spillere fra før av.
Nei, Newcastle skal se fremover og bygge et lag for fremtiden, det skjer ikke ved å kjøpe 33 år gamle venstrebacker som er langt over sitt beste og i tillegg en god del skadet, for ikke å snakke om at han antaligelig vil bli dyr i drift.

Når vi først diskuterer Carlos så syns jeg faktisk han er en liten smule oppskrytt. Han løper og jobber som en galeislave, i tillegg skyter han rimmelig hardt, men for meg virker det fortsatt som om han lever litt på "det frisparket" fra "den gang da". En god back, ingen tvil om det, men som sagt: litt oppskrytt etter min mening. Til sammenligning har jeg alltid vært langt mer begeistret for hans partner på motsatt side på landslaget Cafu.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #259 på: 09. Mars 2007, 17:10 »
enig i det de 3 over meg har skrevet og jeg håper virkelig at Roeder henter inn Baines, Bale, Bridge eller en annen god venstreback, da jeg mener at vb posisjonen er vår svakeste per dags dato.
Men hvis valget står mellom Carlos eller Baba så velger ihvertfall jeg Carlos. Men håper dog at Roeder svir av noen millioner pund på bedre alternativer.

Ellers synes jeg vi skal og bør hente inn Sidwell og Metzelder gratis, samt Degen på høyrebacken. Vi bør også bruke opsjonen på å sikre oss Onyewu
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 09. Mars 2007, 18:16 »
Når vi først diskuterer Carlos så syns jeg faktisk han er en liten smule oppskrytt. Han løper og jobber som en galeislave, i tillegg skyter han rimmelig hardt, men for meg virker det fortsatt som om han lever litt på "det frisparket" fra "den gang da". En god back, ingen tvil om det, men som sagt: litt oppskrytt etter min mening. Til sammenligning har jeg alltid vært langt mer begeistret for hans partner på motsatt side på landslaget Cafu.

Helt enig med deg Mr chickenman! Carlos har fått levd lenge nok på frisparket han hadde i prøve VM mot Frankrike i forkant av VM 1998. Han skyter "djevelsk hardt", men skuddene hans går jo i "hytt og pine", har liksom ikke noe plasseringsevne! I tillegg mener jeg han er vesentlig svakere deffensivt en mange skal ha det til, men han kompenserer det ganske godt ved å være et uromoment mot motstanderne offensivt!

Cafu er god, han er også etter min mening bedre, men heller ikke han er noen ung.gutt lenger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 09. Mars 2007, 20:26 »
For den som så første omgang av Real Madrid-Rosenborg fra 2005 (eller var det RBK-Real Madrid), bør ha fått med seg hvordan pur unge Per Ciljan Skjelbred spilte skjorta av Roberto Carlos, og vel så det.
Og hvis enkelte ikke har sett det, så skal jeg se om jeg noen RBK-supportere har uploadet kampen(e). Jeg mener den(/de) kampen(e) beviser godt at den godeste Carlos har levd litt for lenge på det syke frisparket sitt som såvidt jeg husker er bortimot 10 år siden, og hvordan han ikke er så god defensivt som enkelte vil ha det til.

Hvis Roberto Carlos hadde vært en World Class defender, så hadde han aldri i verden latt en 18 år gammel jypling fra Ranheim rundspilt seg i en Champions League kamp på Santiago Bernabeu.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #262 på: 11. Mars 2007, 02:23 »
Jeg ville gjerne hatt Carlos til klubben, men ikke for den lønna hans nå.

Spillere jeg kunne tenkt meg til sommeren:
Woodgate (bytte mot Luque), Heinze (£5 mill? hvis manu henter Carlos), Bale (£?) Cambell (byte mot Bramble og Moore), Onyewu (£?).

Spillere jeg ønsker bort: Moore, Bramble (Cambell inn), Lugue (Woody inn), Butt (£2 mill?), Babayaro (£1 mill), Ameobi (£5 mill).

Grunn: Woodgate inn som stopper sammen med Onyewu og Cambell. Da har vi 3 verdensklasse stoppere sammen med en kommende verdensklasse som kan ta over når Cambell legger opp. Heinze inn på venstre backen med Bale som Backup.  Det er vel forsåvidt det vi trenger, samt en høyre back som jeg ikke vet hvem som er mulig og god nok.

Luque liker jeg godt, men vil heller ha Woody, så bort med han. Bramble er ikke god nok og pompey tar nok gjerne imot han og Moore i bytte mot Cambell. Butt ser jeg ikke på som god nok, og best å få penger for han mens vi kan. Ameobi kan jeg godt beholde, men vi har talenter i klubben som trenger å blomste, så han må nok bort, og nyttige penger kommer inn. Babayaro er ikke god nok for klubben, han er en god spiller, men skal vi være med å kjempe mot United, Chelski, Arsenal og de røde djevlene så må det inn en ny en.
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #263 på: 11. Mars 2007, 11:55 »
Jeg føler at hvis vi skal nærme oss de 4 store igjen, må det skje drastiske endringer i stallen. Vi må for det første få inn en god høyreback, og en god venstreback (per dags dato har vi ingen gode backer etter min mening). Vi bør også ha 4 solide midtstoppere som alle kan spille 20 kamper + i løpet av en sesong uten at det svekker laget nevneverdig. For med alle skadene vi pleiere å ha trenger vi minst 4, per dags dato har vi bare 2 som holder tilstrekkelig klasse (Taylor og Onyewu). Onyweu har allikevel ikke tilstrekkelig overbevist meg og jeg er usikker om det er verdt å satse på han, når vi kan få Metzelder gratis, og eventuelt Woodgate.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 11. Mars 2007, 12:28 »
Jeg føler at hvis vi skal nærme oss de 4 store igjen, må det skje drastiske endringer i stallen. Vi må for det første få inn en god høyreback, og en god venstreback (per dags dato har vi ingen gode backer etter min mening). Vi bør også ha 4 solide midtstoppere som alle kan spille 20 kamper + i løpet av en sesong uten at det svekker laget nevneverdig. For med alle skadene vi pleiere å ha trenger vi minst 4, per dags dato har vi bare 2 som holder tilstrekkelig klasse (Taylor og Onyewu). Onyweu har allikevel ikke tilstrekkelig overbevist meg og jeg er usikker om det er verdt å satse på han, når vi kan få Metzelder gratis, og eventuelt Woodgate.

Metzelder skal ifølge flere tyske aviser være nær en overgang til Real Madrid. Partene skal ha diskutert overgang/kontrakt da Real Madrid spilte CL kamp i Tyskland mot Bayern Munchen i midtuka, og noen skal ha det til at kun den medisinske delen gjenstår, selv om dette er blitt avvist av spilleren agent.

Dette leste jeg i midtuka, og om det stemmer må vi nok se langt etter denne spilleren!

Ellers mener jeg at vi tar ett stort "javs" innpå de "4 store" om vi klarer å signere 2 habile backer (en venstre og en høyre) og når Owen er spilleklar igjen. Om vi i tillegg klarer å kvitte oss med noen av de eldre spillerne (Moore, Butt, Sibierski, Solano), samt Carr og Babayaro, da regner jeg med at skadene vil synke drastisk. Spesielt de 2 sistenevnte sammen med Moore er jo fast inventar på sykestua, mens Solano, Sibierski og Butt har alle hatt sine opphold der! Jeg tror at en yngre spillerstall vil senke de massive skadene vi har i klubben drastisk!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #265 på: 11. Mars 2007, 14:19 »
Woodgate skal ifølge rapportene ha blitt enig om en 3 års kontrakt med Borogh. Og partene har blitt enige om en overgangsum på 6mp. Hvis dette er sant er det veldig dårlige nyheter for oss. Mens som det står sist i artikkelen "Then again would he stay fit for us".

Link her: http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=56237

Vi skal visst være først i køen for å hente stortalentet Danny Rose. Har ikke hørt om han før. Er denne spilleren god? Og vil han klare å tilføre laget mye framover.

Link her: http://soccervoice.com/n070320.htm
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 11. Mars 2007, 18:56 »
Danny Rose er det nok ikke mange som har hørt om da han kun er 16-17 år. Med andre ord ikke en spiller som forsterker oss "straks" om vi skulle hente han. Men han er sikkert et veldig bra talent siden Roeder og NUFC viser interesse.

Leeds er jo gode til å la talenter slippe til, spillere som Milner, Smith, Woodgate, Kewell, Robinson og Lennon har alle nå i nyere tid kommet gjennom Leeds sin satsing på unge talenter. Så det kan absolutt hende at denne Danny Rose er en spennende spiller for fremtiden!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 11. Mars 2007, 19:34 »
Sitat fra: Frode
Cafu er god, han er også etter min mening bedre, men heller ikke han er noen ung.gutt lenger.
For all del, ble bare en slags sammenligning siden de har spilt så lenge sammen på hver sin backplass på det brasilianske landslaget og i hver sine store klubber i Europa. Mener på ingen måte at Newcastle skal prøve å hente goe gamle Cafu. Da er jo tross alt Carlos fortsatt yngre. Var forresten nesten litt trist å se Cafu "bare" som innbytter på AC Milan idag, og heller ikke spesielt særlig god da han kom innpå.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 11. Mars 2007, 19:35 »
For den som så første omgang av Real Madrid-Rosenborg fra 2005 (eller var det RBK-Real Madrid), bør ha fått med seg hvordan pur unge Per Ciljan Skjelbred spilte skjorta av Roberto Carlos, og vel så det.
Og hvis enkelte ikke har sett det, så skal jeg se om jeg noen RBK-supportere har uploadet kampen(e). Jeg mener den(/de) kampen(e) beviser godt at den godeste Carlos har levd litt for lenge på det syke frisparket sitt som såvidt jeg husker er bortimot 10 år siden, og hvordan han ikke er så god defensivt som enkelte vil ha det til.

Hvis Roberto Carlos hadde vært en World Class defender, så hadde han aldri i verden latt en 18 år gammel jypling fra Ranheim rundspilt seg i en Champions League kamp på Santiago Bernabeu.
Carloes slet jo rimmelig bra mot Braathen også.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 11. Mars 2007, 19:47 »

Metzelder skal ifølge flere tyske aviser være nær en overgang til Real Madrid. Partene skal ha diskutert overgang/kontrakt da Real Madrid spilte CL kamp i Tyskland mot Bayern Munchen i midtuka, og noen skal ha det til at kun den medisinske delen gjenstår, selv om dette er blitt avvist av spilleren agent.

Dette leste jeg i midtuka, og om det stemmer må vi nok se langt etter denne spilleren!

Ellers mener jeg at vi tar ett stort "javs" innpå de "4 store" om vi klarer å signere 2 habile backer (en venstre og en høyre) og når Owen er spilleklar igjen. Om vi i tillegg klarer å kvitte oss med noen av de eldre spillerne (Moore, Butt, Sibierski, Solano), samt Carr og Babayaro, da regner jeg med at skadene vil synke drastisk. Spesielt de 2 sistenevnte sammen med Moore er jo fast inventar på sykestua, mens Solano, Sibierski og Butt har alle hatt sine opphold der! Jeg tror at en yngre spillerstall vil senke de massive skadene vi har i klubben drastisk!
2 habile backer hadde så absolutt løftet laget flere hakk med engang. Tror også det hadde gjort våre nåværende stoppere bedre faktisk, uten at jeg prøver å unnskylde eventuelle tabber som har blitt gjort av stopperne våre. Men så lenge vi ikke henter 2 BÅDE venstre- og høyrebacker mener jeg vi skal beholde både Carr og Babayaro. Bedre å ha de som backup enn ikke å ha backup i det hele tatt.

Av den eldre garde du vil kvitte deg med er jeg ikke helt enig. Butt har vært en våre absolutt beste spillere over tid, siden før jul, og han har faktisk ikke vært veldig skadeplaget heller, iallfall ikke pr "Newcastle standard". Ikke tror jeg han klager altfor mye om han ikke får altfor mye spilletid heller.
Moore drar vel uansett hjem "down under" så det løser seg uansett rimmelig greitt.
Solano kan gjerne få et år eller to til etter min mening. Han klarer seg bra som back og KAN fortsatt spille høyreving. Pasningsfoten er ikke blitt så mye dårligere, kanskje bare litt mer ustabil.
Sibierski er jeg litt i tvil om, men merker meg at han ønsker et par sessonger til i klubben, og jeg tviler på at han hever den høyeste lønninga. I tillegg er han neppe dummere enn at han skjønner at han skal få det vanskelig med å komme inn på laget med både Owen og Ameobi tilbake. Har han allerede gjort regning for dette og fortsatt vil være her som backup spiller så holder han mål til det.

I bunn og grunn trengs det endringer. "Førstelaget" (i den grad det eksisterer ett) MÅ forsterkes, spesielt på backene. Men vi må også ha en sterk stall. Det bør vi iallfall ha skjønt etter denne sessongen selv om den er langt fra over. Og det sammen med at jeg ikke er glad i for store omveltninger på engang betyr at jeg vil ha noen gode spillere inn som for alvor kan styrke førstelaget, men kvitte oss med både Moore, Sibierski, Butt, Carr, Babayaro og Solano på engang, det blir litt for voldsomt for min del. Da kan vi heller sakte men sikkert bytte ut noen nå og noen da. Vi trenger endringer allerede i sommer. Ikke nødvendigvis for mange, men de rette!