20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 345462 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #225 på: 05. Mars 2007, 17:42 »
Nå får vi konkurranse fra Chelsea om spilleren Giles Barnes. LINK

Jeg så Derby vs Colchester på fredags kveld. Derby vant 5-1 og Giles Barnes var helt fantastisk i den kampen. Skorte et mål, og skaffet straffespark, hadde et vanvittig stort finte repetoar, var rask, ja rett og slett veldig god til det meste. Gutten er ung, og dette er en spiller jeg særdeles gjerne kan tenke meg i NUFC. Tror han får masse spilletid om han velger å komme til oss, selv om han er ung. Ikke var så liten heller, så han tåler en "støyt" og gir gjerne igjen.

Denne spilleren vil jeg ha i NUFC snarest!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 05. Mars 2007, 19:18 »
Babel og sid ville vært fantastiske kjøp. Babel er rett og slett knall god. han er spiss men kan brukes på ventre ving. Men er spiss han blir brukt som. Er en veldig ung gutt med stort potensiale.Perfekt ha han på benken med Owen og Martins på banen.

Syns faktisknewcastle kan la harper gå. Trenger vi han virkelig??? Vi har en solid første keeper i Given. Tviler Harper vil spille seg inn som første keeper. Syns vi kan la Harper gå om vi kan få noen pund for han. Vi har et knall talent fra holland som vi bør flytte opp på reserve plassen. Gir vi denne mannen tillitt og litt tid vil Krul bli en keeper i verdens klasse.

Og Sibierski?? trenger vi han virkelig til neste sesong?? Owen,Ameobi kommer tilbake og om vi kjøper en spiss til til sommeren kan jeg ikke skjønne annet enn at sibbe blir 5 valg på topp. Og er han så god på hodet som folk skal ha det til? nei mener jeg. Syns ikke han er en klasse hode spiller. Og som jeg har nevnt så mange ganger før som jeg blir pepret for :) han er vel strengt alt OVER THE TOP!

Virker veldig positivt at Roeder sider Emre har en fremtid i fengsels shjorta. Jeg syns egentlig hele den rasist saken går litt over styr. Mener i kampens hete,når man er glo varm i toppen og kanskje over kanten steamy. Kan man vel fort slenge litt med leppa uten å være rasist. Missforstå meg rett,syns det er totalt unødvendig og veldig tett gjort,men stemple folk som rasiser syns jeg er litt hardt. Kan godt få en straff av klubben og fifa, men sparke han ut av den grunn syns jeg er vel strengt.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 05. Mars 2007, 20:01 »
Ifølge The Journal er ikke Glenn Roeder interessert i Jonathan Woodgate. Han frykter at skadene skal oppsøke stopperen i fremtiden!

LINK

Jeg må si meg enig i det Roeder sier her om Woodgate. Javisst er han en god stopper, når han er skadefri. Men han har slitt med så mye skader opp igjennom sin karriere, at det nærmest ville vært utrolig om han plutselig ble kvitt alle skadene på et "blunk"!

Det å signere en så skadeplaget spiller på permanent basis, og i tillegg gi han en særdeles viktig rolle i laget, ser jeg på som en STOR risiko! Dette kan være skummelt, og kan falle tilbake på klubben selv!

Det Roeder sier her er at halve Newcastle bør selges snarest og ihvertfall Dyer og Owen. Man kan egentlig begynne å lure på hvorfor han kjøpte Duff. En spiller som alltid er skadet i løpet av en sesong. Rart om det plutselig skulle ta slutt etter at han skrev under for Newcastle.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 05. Mars 2007, 20:58 »
Ifølge The Journal er ikke Glenn Roeder interessert i Jonathan Woodgate. Han frykter at skadene skal oppsøke stopperen i fremtiden!

LINK

Jeg må si meg enig i det Roeder sier her om Woodgate. Javisst er han en god stopper, når han er skadefri. Men han har slitt med så mye skader opp igjennom sin karriere, at det nærmest ville vært utrolig om han plutselig ble kvitt alle skadene på et "blunk"!

Det å signere en så skadeplaget spiller på permanent basis, og i tillegg gi han en særdeles viktig rolle i laget, ser jeg på som en STOR risiko! Dette kan være skummelt, og kan falle tilbake på klubben selv!

Det Roeder sier her er at halve Newcastle bør selges snarest og ihvertfall Dyer og Owen. Man kan egentlig begynne å lure på hvorfor han kjøpte Duff. En spiller som alltid er skadet i løpet av en sesong. Rart om det plutselig skulle ta slutt etter at han skrev under for Newcastle.
Ærlig talt Asbjørn, han sier ikke noe om "halve Newcastle bør selges"! Han snakker om Woodgate sin skadehistorie!!!

Og hvorfor lurer du på at han kjøpte Duff, han har jo ikke særlig mye skadehistorie å vise til, før han kom til NUFC!!??!

At det er mulig å ta ting så ut av perspektiv, det er nesten litt utrolig!

Og du kan ikke nekte for at Woodgate har en meget lang skadehistorie å vise til. Kan godt hende han er kvitt skadene for en stund nå, men det ville nok ikke overrasket mange om han på nytt ble langtidskadd!

Forrige gang Woodgate var i NUFC spilte han sånn ca. 1/3 av kampene i den perioden. Dette er ikke bra nok etter min mening. Jeg ser på det som en STOR risiko å bringe han tilbake, og gi han en viktig rolle i laget.
« Siste redigering: 05. Mars 2007, 21:05 av Frode »

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #229 på: 05. Mars 2007, 21:17 »
Hvis Marek Sapara fortsetter formen fra i fjor, kan han meget fort bli en aktuell mann for Newcastle. Jeg tror også han passer inn i Newcastle. Han er en meget smart spiller, rask, teknisk og målfarlig. Kommer ikke til å være i Rosenborg i alt for mange år om han spiller som han gjorde i fjor. Tok nivået med en gang og skjønte fra første spark på ballen hvordan RBK spilte.

Marek Sapara er en kommende stjerne som det bare er å plukke opp så tidlig så mulig egentlig. Han har absolutt alt. Selv om det tross alt er et litt annet nivå i PL enn i Tippeligaen (les Doffen) så tror jeg Sapara sin raske måte å spille fotball på passer utmerket i den hardtspillende og raske Premier League. Vil ikke se han havne i en motstanderklubb...

Blir spennende å se Sapara i CL, hvor han virkelig får brynt seg på eliten i Europa. Da får han vist hva han duger til på kontinentet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 05. Mars 2007, 21:27 »
Enig i det NUFCern, Marek Sapara er en spennende spiller. Han er jo glitrende til å ta frispark og cornere. Det er rett og slett dødballer i verdensklasse han legger. Ingen tvil om det!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #231 på: 05. Mars 2007, 21:56 »
Hvis Marek Sapara fortsetter formen fra i fjor, kan han meget fort bli en aktuell mann for Newcastle. Jeg tror også han passer inn i Newcastle. Han er en meget smart spiller, rask, teknisk og målfarlig. Kommer ikke til å være i Rosenborg i alt for mange år om han spiller som han gjorde i fjor. Tok nivået med en gang og skjønte fra første spark på ballen hvordan RBK spilte.

Marek Sapara er en kommende stjerne som det bare er å plukke opp så tidlig så mulig egentlig. Han har absolutt alt. Selv om det tross alt er et litt annet nivå i PL enn i Tippeligaen (les Doffen) så tror jeg Sapara sin raske måte å spille fotball på passer utmerket i den hardtspillende og raske Premier League. Vil ikke se han havne i en motstanderklubb...

Blir spennende å se Sapara i CL, hvor han virkelig får brynt seg på eliten i Europa. Da får han vist hva han duger til på kontinentet.
Enig med at sapara ville vør et godt alternativ. Jeg synes vi trenger flere spillere som er god på dødball i castle. Spesielt på straffe. Van der vart hadde vør en drøm å fått. Han er god på både frispark, cornere og straffe! Samtidig som han kunne påført et offansivt preg på castle vi ikke har hatt siden Beardsly og tidene under Robsen. Men det er vel litt tvilsomt at går til oss no ettersom at han gikk til Hamburg i fjor sommer og han krever sikkert ei vanvittig stor lønn også. Vi har solano, milner og emre men savner en spiller som kan ha målsjanse hver gang det kommer et frispark.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 05. Mars 2007, 22:01 »

LINK

Ærlig talt Asbjørn, han sier ikke noe om "halve Newcastle bør selges"! Han snakker om Woodgate sin skadehistorie!!!

Og hvorfor lurer du på at han kjøpte Duff, han har jo ikke særlig mye skadehistorie å vise til, før han kom til NUFC!!??!

At det er mulig å ta ting så ut av perspektiv, det er nesten litt utrolig!

Og du kan ikke nekte for at Woodgate har en meget lang skadehistorie å vise til. Kan godt hende han er kvitt skadene for en stund nå, men det ville nok ikke overrasket mange om han på nytt ble langtidskadd!

Forrige gang Woodgate var i NUFC spilte han sånn ca. 1/3 av kampene i den perioden. Dette er ikke bra nok etter min mening. Jeg ser på det som en STOR risiko å bringe han tilbake, og gi han en viktig rolle i laget.

Ta en titt på skadehistorien til Duff så skjønner du. Mange av Liverpool fansen ville ikke ha han i sommer nettopp pga av dette.

Jeg kan ikke nekte for at Woodgate har en lang skadehistorie, men Dyer og Owen er hakket verre. Med andre ord liker ikke Roeder spillere som har en lang skadehistorie. Ergo, Dyer og Owen bør selges snarest etter Roeders tankegang. De er neppe kvitt skadene nå sann plutselig. Ser ikke helt forskjellen mellom De tre spillerene her. Kan faktisk ikke huske sist Owen og Dyer spilte så mange kamper på en sesong som Woodgate har gjort for Boro så langt denne sesongen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 06. Mars 2007, 08:57 »
Kan faktisk ikke huske sist Owen og Dyer spilte så mange kamper på en sesong som Woodgate har gjort for Boro så langt denne sesongen.

Jeg er fullstendig klar over risikoen ved å være positiv angående Dyers skadeproblemer, men nå syns jeg jaggu det ser lysere ut. Gutten har det samme gamle dødelige rykket, og skadene har sluttet å komme tilbake. Den siste tiden er det kun et virus som har holdt han ute, og det skjer den beste.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 06. Mars 2007, 20:21 »

Jeg har tenkt denne tanken selv, men som stor RBK-supporter er det en tanke jeg helst ikke ønsker å tenke. Men hvis det er en klubb jeg kan godta å selge Sapara til, så er det Newcastle.

Sapara har overblikk, pasninger, teknikk, fart og løpsstyrke. Det blir spennende å se hvordan han takler den defensive midtbanerollen i RBK denne sesongen. Det er godt mulig at han forsvinner før året er omme. I såfall vil jeg ha ham til Newcastle.

Dessverre så tror jeg nok Ferguson, Mourinho og Wenger er bedre oppdatert enn Glenn Roeder på den slovakiske midtbanespilleren i RBK.

Sapara er på mange måter allerede for god for Tippeligaen. Han er i en egen klasse i RBK. Han tenker kjappere enn alle de andre på laget, han reagerer kjappere enn alle de andre på laget og ser mulighetene kjappere enn alle andre i laget. Teknisk er han overlegen, og den som er nærmest han er vel Per Ciljan Skjelbred. Han har et meget godt skudd, tar gode dødballer og slår millimeterpresise pasninger. Selv i pressede situasjoner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 06. Mars 2007, 23:43 »
Her er noen løse rykter fra FansFC.com.

Newcastle United Football Club are being linked with a shock move for Kop legend Robbie Fowler.

Everton Football Club are poised to make a shock summer bid for expensive misfit Albert Luque.

Dette er jo fra en "søppelside" som sprer løgner og dårlige rykter hele tiden, men det hadde uansett ikke vært så dumt å kvitte seg med Albert Luque. Og om Everton vil ha han, da ser ikke jeg noen grunn til å nøle!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #236 på: 07. Mars 2007, 14:12 »
Det står i flere aviser og på mange internettsider at Dyer ska ringe ned Woodgate og prøve å få ham til Newcastle. Vi får håpe at Dyer er god til å overtale  ;D

Link her:
http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_headline=we-face-fight-for-woodgate%26method=full%26objectid=18716724%26siteid=50081-name_page.html

West Ham har kastet seg inn i kampen om West Brom's sin solide midtstopper Curtis Davies. Har veldig lyst til å se han i Newcastletrøya, men det er synd at West Brom krever så vanvittig mye for ham...

Link her:
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=31318
« Siste redigering: 07. Mars 2007, 14:16 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #237 på: 07. Mars 2007, 14:20 »
Her avviser Freddie Ljungberg alle rykter om at han er på vei bort. Og at det ikke er noen vits å kontakte ham eller klubben om en mulig overgang. Men vil vi ha en skadeforfulgt svenske som snart runder 30?

Link her:
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_1964131,00.html
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #238 på: 07. Mars 2007, 14:36 »
Selvfølgelig vil vi IKKE ha Ljungberg
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 07. Mars 2007, 15:31 »
Aldri om jeg vil ha en skadeutsatt svenske til å bekle høyrekantrollen. Ljungberg er utvilsomt god, men begynner å nærme seg karriereslutt på toppnivå. Regner med at dette bare er tull!