20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Charles N'Zogbia  (Lest 75702 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Charles N'Zogbia
« Svar #120 på: 19. April 2008, 15:16 »
Men dagens Ronaldo bør Zog i aller høyeste grad kunne komme i nærheten av.

:o..........Vet nesten ikke hva jeg skal si lenger....Zog blir ALDRI verdens beste fotballspiller!!!!!

Bare minner om at Ginola ble kåret til årets spiller i PL, og at Robert hadde en venstrefot i ypperste verdenklasse....Mulig han kan bli noe i nærheten av disse to, men han har en vei og gå her også...Han overgår selvsagt Robert på det meste allerede, men det var den venstrefoten da..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BallaJazz

• Gjest
« Svar #121 på: 19. April 2008, 20:17 »
Men dagens Ronaldo bør Zog i aller høyeste grad kunne komme i nærheten av.

:o..........Vet nesten ikke hva jeg skal si lenger....Zog blir ALDRI verdens beste fotballspiller!!!!!

Bare minner om at Ginola ble kåret til årets spiller i PL, og at Robert hadde en venstrefot i ypperste verdenklasse....Mulig han kan bli noe i nærheten av disse to, men han har en vei og gå her også...Han overgår selvsagt Robert på det meste allerede, men det var den venstrefoten da..

Nei Zog blir nærmest kvisa til Ronaldo på sitt beste :D

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 19. April 2008, 20:23 »
Trur neppe han har holdningane som skal til, ei heller talentet. Han er ikkje like rask som Ronaldo, og kjem heller aldri til å bli ein like god hodespelar, like fysisk sterk, og like teknisk. N'Zogbia er eit stort talent, men ikkje i nærheten av å ha nok potensiale desverre.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 19. April 2008, 20:26 »
Akkurat det å score 30 mål som flankespiller tror jeg ikke han gjør, fordi han ikke har Ronaldos ekstreme ferdigheter foran kassa.

Hvis du mener det kan du da ikke mene at han kan bli like god som Ronaldo. Slik jeg ser det er det som gjør så spesiell er at han i tilegg til å være en meget god dribler er så målfarlig. Det er svært sjeldent en ving blir toppscorer og enorm prestasjon av Ronaldo. Hvis ikke N'Zogbia greier å score like mange mål som Ronaldo er han ikke like fullkommen og da heller ikke like god.

Jeg tror heller ikke N'Zogbia blir like god som Ronaldo. Han kan bli en meget god ving, men han har ikke potensialet til å dominere ligaen slik som Ronaldo gjør. N'Zogbia er ikke like målfarlig eller like god på hodet til å bli det. Holdninger er også vitkig for å utvikle seg og de holdningene han har vist til nå vitner ikke om at han kan bli vernden beste spiller.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #124 på: 19. April 2008, 21:11 »
Det er direkte dumt å tro at N'Zog kan bli verdens beste. I bestefall er det innelukket naivitet (goldfish bowl- tenking)- Som flere påpeker er det snakk om at man har de rette holdninger (først og fremst), noe han dessverre ikke er i nærheten av.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 19. April 2008, 21:51 »
VEDLIG inponert av ronaldo, men det skal sier at han spiller ikke ving som Zog.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 20. April 2008, 00:13 »
Flere aspekter folk ikke har fått med seg her ser jeg. For det første er det en hel haug som undervurderer gutten. Jeg sier ikke at han er verdens beste ving eller at han er eller kommer til å bli like god som C. Ronaldo, men jeg er enig i mye av det Joakim sier. For det andre er ikke C. Ronaldo og N`Zogbia like spillertyper, hvis noen skulle tro det. C. Ronaldo er en ving/spiss som går inn i banen og gjerne forflytter seg over på høyre siden hvis han er satt opp som venstreving og motsatt. Denne gutten spiller nesten spiss, og når han har de kvalitetene han har i den rollen han spiller så sier det seg selv at målene kommer til å renne inn. N`Zogbia er ikke samme type spiller. Han er en offensiv midtbanespiller som liker seg på venstresiden, naturlig nok, siden han skyter med venstrefoten. N`Zogbia er en spiller som liker å springe opp og ned venstresida og gjerne drible seg innover mot mål når han nærmer seg det området. Han går ALDRI over på høyresiden i motsetning til C. Ronaldo, og han spiller ikke på langt nær så mye sentralt framover på banen som portugiseren. Alt dette pluss det faktum at vår franskmann ikke når Portugals sønn til knærne enda resulterer i at han ikke scorer like mange mål og opptrer like fantastisk.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 20. April 2008, 10:51 »
Flere aspekter folk ikke har fått med seg her ser jeg. For det første er det en hel haug som undervurderer gutten. Jeg sier ikke at han er verdens beste ving eller at han er eller kommer til å bli like god som C. Ronaldo, men jeg er enig i mye av det Joakim sier. For det andre er ikke C. Ronaldo og N`Zogbia like spillertyper, hvis noen skulle tro det. C. Ronaldo er en ving/spiss som går inn i banen og gjerne forflytter seg over på høyre siden hvis han er satt opp som venstreving og motsatt. Denne gutten spiller nesten spiss, og når han har de kvalitetene han har i den rollen han spiller så sier det seg selv at målene kommer til å renne inn. N`Zogbia er ikke samme type spiller. Han er en offensiv midtbanespiller som liker seg på venstresiden, naturlig nok, siden han skyter med venstrefoten. N`Zogbia er en spiller som liker å springe opp og ned venstresida og gjerne drible seg innover mot mål når han nærmer seg det området. Han går ALDRI over på høyresiden i motsetning til C. Ronaldo, og han spiller ikke på langt nær så mye sentralt framover på banen som portugiseren. Alt dette pluss det faktum at vår franskmann ikke når Portugals sønn til knærne enda resulterer i at han ikke scorer like mange mål og opptrer like fantastisk.

Mye riktig i det du sier her. Tror Ronaldo er fritatt det meste av defensivt ansvar i Man Utd og tror ikke han har så mange assists heller, han har med andre ord nesten en spissrolle i et velpresterende lag, noe som gjør jobben hans mye lettere.

N'Zogbia har slitt med spilletid og spilt ut av posisjon på et ikke fungerende Newcastle-lag i år. Vi vet at talentet er der, men jeg mistenker litt dårlige holdninger og manglende 'stå-på-vilje' hos gutten.

Pr. dags dato er selvfølgelig C. Ronaldo en mye bedre spiller. Jeg personlig tror aldri Zog blir så god som det Ronaldo er, men er ikke tvil om at han kan bli en veldig god fotballspiller.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 20. April 2008, 18:38 »
Gode poenger fra Fredrik her.
Zog er en mer klassisk vingtype enn Ronaldo. Kristine spiller nesten like mye spiss som ving i ManU, og har også mye av de samme egenskapene som en spiss har. Zog har (bortsett fra holdninger) alt en god ving trenger å ha. Han trenger bare å utvikle sine fremste ferdigheter enda mer, og han trenger å få banket vett inn i skallen sin. For hvis Zog greier å ta til vettet han for tiden ikke har, så ser jeg egentlig ingen grenser for hvor langt han kan nå.

Kanskje jeg gjorde feil i å sammenligne med Ronaldo, ettersom de på ingen måte er spesielt like som spillertyper, og i sin rolle på laget de spiller for. Men jeg mener uansett at det kun er opp til N'Zogbia selv hvor langt han faktisk kan nå. Det er helt og holdent avhengig av spilleren sjøl.
Hvis Zog vil bli verdens beste, så må han også jobbe for det. Og hvis han er villig til å jobbe for det, så spiller det ingen rolle om han har Kevin Keegan, Alex Ferugson eller Arsene Wenger som sin manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 20. April 2008, 18:44 »
Selvfølgelig kan Zog nå jævla langt, men det blir alikevel å sette på seg selv jævla tykke Toon-glass på brillene dersom en tror han kan bli like god og dominant i PL som Kristine. Han blir rett og slett ikke verdens beste spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 20. April 2008, 18:51 »
Sier ikke at jeg tror Zog kommer til å bli verdens beste fotballspiller. Men jeg sier bare at jeg ikke ser noen som helst grunn til at han ikke skal kunne bli så god, hvisomatsåfremtifall at gutten plutselig skulle ta til vettet, og finne ut hva som faktisk trengs for å bli så god som han av og til ser ut til å tro at han er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 20. April 2008, 18:54 »
Apropo N'Zogbia, er han skada eller noko?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 20. April 2008, 18:55 »
Nei. Han er "out in the cold".
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BallaJazz

• Gjest
« Svar #133 på: 21. April 2008, 23:24 »
Nei. Han er "out in the cold".

Med den oppførselen å ikke minst holdninger han viser så er ikke det akuratt noen bombe!