20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva mener dere er realistiske transfermål?  (Lest 37392 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hva mener dere er realistiske transfermål?
« Svar #15 på: 20. Mai 2005, 18:04 »
Sitat fra: "Mushans"
Defensivt er kanskje ikke Robert sterkeste side, men har en helt annen rolle en å vare noe direkte avslutter også offensivt. Han binder gjerne opp sin back og en stopper i sikring med sin store fart. En viktig rolle som gjør at Shearer og Bellamy har fått mye rom.

Robert har også vært viktige på kontringer spesielt under Robson. Under Souness har vi ikke hatt noe møster i angrepsspillet og Robert har kommet mye vekk i spillet.

En ting er sikkert. Det er at Boa Morte har større fart enn Robert. Langt bedre dribbleferdigheter også. Eneste negative med Boa Morte til tider er at han kan bli litt vel hissig og komme med unødvendige taklinger i Roy Keane stil

Robert var god i sin debut sesong. Etter denne sesongen  har han dessverre bare glimtet til i enkelte kamper. Vi trenger en venstreving som kan produsere i kamp etter kamp.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 20. Mai 2005, 18:05 »
Ellers så hadde det vært artig å lese hva dine realistiske transfermål er mushans. Eller er alt bare ondt og forferdelig om dagen?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 20. Mai 2005, 18:12 »
Det er noe som skurrer når Boa Morte har spilt for Fulham og Robert for Newcastle viss forskjellen mellom de er at Boa Morte er bedre enn Robert både defensiv og offensiv.

Boa Morte ble vel kastet ut av Arsenal av Wenger som ubrukelig.

Det er nok realistike kjøp de du nevner, jeg bare påpeker at laget blir svekket med disse på plass..  Vi får sikkert ikke tak i noen bedre, men hvem vil spille under Souness...
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 20. Mai 2005, 18:21 »
Det er noe som skurrer når Boa Morte har spilt for Fulham og Robert for Newcastle viss forskjellen mellom de er at Boa Morte er bedre enn Robert både defensiv og offensiv.

Det er nok realistike kjøp de du nevner, jeg bare påpeker at laget blir svekket med disse på plass..  Vi får sikkert ikke tak i noen bedre, men hvem vil spille under Souness...

Boa Morte ble ikke kastet ut av Wenger som ubrukelig. Wenger har sagt mange lovord om portugiseren etter overgangen fra Arsenal.

Det er vel samme hvilken klubb spillerene kommer fra bare de styrker laget. De kan komme fra Norwich for min del.

Vil ikke Zat Knight(tatt ut på det engelske landslaget) styrket Newcastle i bytte med O`brien siden de kommer fra de klubbene du nevner?

Hvem vil spille under Souness? Kluivert og Robert ville gjerne spille men de var ikke gode nok.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 20. Mai 2005, 18:34 »
Har vel ikke sagt at spillere fra mindre klubber ikke kan forsterke oss jeg. Du får komme med noe jeg virkelig har sagt!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 20. Mai 2005, 18:37 »
Har vel ikke sagt at spillere fra mindre klubber ikke kan forsterke oss jeg. Du får komme med noe jeg virkelig har sagt!

Dette sa du:

Hadde han kommet fra Liverpool hadde det med andre ord ikke skurret?

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 20. Mai 2005, 18:40 »
Det som skurrer er at Boa Morte som er så fantastisk god spiller på Fulham og ble kastet ut av Arsenal. Om han nå har vært utrolig god i to sesonger burder nok større klubber enn Newcastle friste med gull og grønne skoger!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 20. Mai 2005, 18:46 »
Det som skurrer er at Boa Morte som er så fantastisk god spiller på Fulham og ble kastet ut av Fulham. Om han nå har vært utrolig god i to sesonger burder nok større klubber enn Newcastle friste med gull og grønne skoger!

Det er jo det Liverpool gjør.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 20. Mai 2005, 18:50 »
Tviler litt på om Benitez i hele tatt vet hvem Boa Morte er.. Blir nok dessverre en spiller av mye høyere kvalitet enn franskmannen som ankommer Anfield i sommer... Tenk forskjellen om vi også kunne fått en manager til å lede laget vårt!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 20. Mai 2005, 19:00 »
Tviler litt på om Benitez i hele tatt vet hvem Boa Morte er.. Blir nok dessverre en spiller av mye høyere kvalitet enn franskmannen som ankommer Anfield i sommer... Tenk forskjellen om vi også kunne fått en manager til å lede laget vårt!

Jeg skjønner at du ikke helt har fått med deg hvem Boa Morte er. Han er ikke fransk men portugisisk.

When Newcastle beat Fulham 3-1 a few weeks back at Craven Cottage Chris Coleman's side were awful but one player did impress, a player we have been linked with in January and who we will no doubt be linked once more with now that the transfer window is open - Luis Boa Morte.

Since our interest in the former Arsenal man became public knowledge I have watched him closely with added interest and I have to say, he's a very good player from what I have seen and I wouldn't mind seeing him at the Toon as a replacement for Robert.

He's exactly what we want. Big, strong, powerful, athletic, lightning quick and can score and create goals. In 197 League games for Arsenal and Fulham the Portuguese international has scored 47 goals and this season alone, he has 9 to his name as well as 9 assists. Similar career figures to our soon to depart left-winger.

Unlike Robert however, the 28 year-old works tremendously hard for his side and over the past two season's has shown a high level of consistency.

With his contract running out Boa Morte signed an improved and extended deal back in January which runs out in 2008 but with a tightening of the purse strings at Fulham, Coleman could well cash in on him.

We would face competition for his signature with Liverpool rumoured to be after him, but I'm sure Lee Clark has put in a good word or two. Indeed Clarkie rates him very highly, having this to say about his fellow team-mate: "He is an infectious character and he gets the crowd going. We all love him here." That's what we need, someone who can lift the crowd and the team. Furthermore, he can play through the middle as well as on the left.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 20. Mai 2005, 19:07 »
Uvanlig mange misser av meg i dag.. Portugal, Portugal, atter Portugal;)

Jeg mener at Boa Morte ikke hadde løftet laget viss vi skulle ersattet Robert. Det finnes langt bedre alternativ på markede, men da må vi nok sparke Souness for at de skal i hele tatt vurdere et tilbud..

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 20. Mai 2005, 20:07 »
Uvanlig mange misser av meg i dag.. Portugal, Portugal, atter Portugal;)

Jeg mener at Boa Morte ikke hadde løftet laget viss vi skulle ersattet Robert. Det finnes langt bedre alternativ på markede, men da må vi nok sparke Souness for at de skal i hele tatt vurdere et tilbud..

Hvilket alternativer hadde styrket laget istedenfor Robert om hadde beholdt Robson?

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 20. Mai 2005, 20:45 »
Albert Luque, Wesley Sneijder, Jerome Rothen og Ben Arfa..

Det optimalet hadde vært et kjøp av Ben Arfa og skrevet under 3 nye år med Robert. Latt Ben Arfa vokst inn i en rolle på venstre og tatt naturlig over etter Robert når kontrakten gikk ut.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #28 på: 20. Mai 2005, 21:13 »
Ben Arfa er en meget spennende spiller, men jeg tviler på at Lyon vil gi slipp på sin juvel. De er tross alt frankrikes beste og rikeste klubb, og de er også et langt bedre lag enn Newcastle. Jeg tror nok heller Arfa vil sitte på benken for seriemesteren i Frankrike enn å sitte på benken hos en middelhavsfarer i PL. I mine øyne er Ben Arfa faktisk mye bedre enn Robert, selv om han fortsatt har mye å lære. Må innrømme at jeg bare har sett 3-4 kamper med den unge franskmannen (er egentlig nord-afrikansk) i aksjon. Flere av dem har vært som innbytter, men det er lett å danne seg et bilde av spillerens kvaliteter.

Jeg synes Robert er overvurdert til de grader. Han hadde to fantastiske sesonger, men så har det gått nedover. Glimter til inni mellom, men etter Souness tok over har det blitt lengre og lengre mellom godbitene. Jeg synes ikke Robert er så kvikk lengre, og det er sjelden han klarer å vise frem sin gode dribleteknikk. Nei.. Helt klart at vi trenger nytt blod på venstrekanten.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Noreng

• Gjest
« Svar #29 på: 20. Mai 2005, 21:16 »
Mushans, er du veldig negativ?
Det virker sånn