20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Aston Villa 3-1 SLUTT  (Lest 34626 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newcastle - Aston Villa 3-1 SLUTT
« på: 28. Jan. 2007, 23:18 »
Preview: Newcastle - Aston Villa
Skrevet av Nordin, 30 Januar 07 Rediger
Newcastle møter John Carew og hans nye arbeidsgiver Aston Villa til dyst på SJP i morgen kveld. Her finner du siste nytt foran kampen.

NEWCASTLE
Utrolig nok har ikke klubben maktet å hente inn en eneste ny spiller, til tross for at det bare er i overkant av 30 timer igjen før overgangsvinduet lukker. Standard Lieges amerikanske midtstopper Oguchi Onyewu er riktignok så godt som klar for Newcastle, men om han blir spilleklar til morgendagens oppgjør gjenstår å se.

Newcastle har ikke vært i aksjon siden det ble 2-2 hjemme mot West Ham for ti dager siden. Før det gikk vi på en skrekkelig smell mot Birmingham i FA Cupen. Vi ligger på 12. plass i Premier League med 30 poeng på 24 kamper. Hjemmestatusen viser 5-4-3, noe som er litt under gjennomsnittet i ligaen.

Når det gjelder skadesituasjonen så ser det noe lysere ut, selv om vi fortsatt topper skadetabellen med god margin. De som definitivt er ute er Given, Ramage, Emre, Babayaro, N?Zogbia, Moore, Ameobi og Owen. Bramble, Duff og Sibierski er usikre.

ASTON VILLA
Mange trodde at Martin O?Neill ville gjøre det stort med Aston Villa denne sesongen, og det åpnet veldig bra. Etter hvert har imidlertid formkurven pekt bratt nedover, noe som har gjort at Birmingham-laget nå befinner seg på 14. plass - ett poeng bak Newcastle.

Hvis vi ser bort i fra den ?obligatoriske? trepoengeren hjemme mot Watford (2-0) for ti dager siden, har faktisk ikke O?Neills mannskap vunnet en eneste ligakamp siden 11. november, da Everton ble beseiret på Goodison Park.

Forsvarsspilleren Delaney er skadet, mens Petrov, Gardner og ringreven Chris Sutton muligens kan rekke kampen.

Innbyrdes oppgjør
Aston Villa vant det omvendte oppgjøret 2-0 i starten av sesongen, og hvis vi ser på de siste tilsvarende oppgjørene på St.James? Park, er det lett å se at Villa er et lag vi har slitt med de siste par årene.

03.12.05: Newcastle - Villa 1-1
02.05.04: Newcastle - Villa 0-3
01.11.03: Newcastle - Villa 1-1
21.04.03: Newcastle - Villa 1-1

Tre av de fire siste har altså endt 1-1. Vi må tilbake til 2001 for å finne sist vi klarte å slå Villa på hjemmebane. Den gang endte det 3-0 i vår favør.

TV-info
Canal+ MIX vises kampen direkte. Sendingen starter 20.55 onsdag kveld.
« Siste redigering: 03. Feb. 2007, 18:32 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Newcastle - Aston Villa (PL) - 31. jan
« Svar #1 på: 28. Jan. 2007, 23:46 »
Ser ut som Titus Bramble og Damien Duff er tilbake fra skade. Begge klarte å gjennomføre en 70min test på fredag.

Ser at mange Aston Villa fans ber om at Bramble spiller for oss på onsdag, noe som er sannsynlig siden Ramage er ute med skade for 3-4 uker(hamstring). I tillegg har dem fått inn Carew, en spiller som eg ville likt å sett i Newcastle trøyå.

Kan bli en vanskelig kamp, men eg trur Newcastle trekker det lengste strået og vinner 2-1
Newcastlesupporter siden 1992

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 29. Jan. 2007, 00:02 »
stygt redd for at carew kommer til å få en kjempedebut.. men seier blir det uansett:)

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29. Jan. 2007, 09:57 »
Håper på seier, men dette blir hardt tror jeg. Det blir vel en kjempedebut av Carew i denne kampen ???
Who else...... Alan Shearer

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. Jan. 2007, 15:52 »
Det blir interessant å se hvordan NUFC-forsvaret takler Carew sitt rykk.
Baklengsmål må vi nok regne med, men det holder med ett. Fremover på banen skal vi være bedre enn Villa. Så NUFC vinner 3-1. -Har minst like stor tro på at Martins skal få klaff i den kampen som Carew  ;). Blir herlig å se The Toon i aksjon igjen.
Livet er svart/hvitt!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. Jan. 2007, 16:03 »
Nå har vel forsvaret møtt angripere med langt større rykk enn Carew. Nevner Henry og Drogba som eksempel.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #6 på: 29. Jan. 2007, 16:21 »
Nå har vel forsvaret møtt angripere med langt større rykk enn Carew. Nevner Henry og Drogba som eksempel.
Ja nettopp, og de skapte nok trøbbel. Drogba trengte bare h.h.v. 1 omg. i den ene, og 15 min. i den andre kampen for å gjøre livet surt for de der bak.
Henry skapte også nok problemer i løpet av sin ene omgang. Om de to har større rykk enn Carew kan diskuteres. Når han skritter ut skal du pinadø være akselerasjonsrask for å holde følge. Så jeg er veldig spent på hvordan han blir i PL.
Stilen er forskjellig mellom disse tre. Og Carew's stil tror jeg passer veldig dårlig for et forsvar med beslutningsvegring. Men man får krysse fingre for at de har skjerpet seg  :)

« Siste redigering: 29. Jan. 2007, 16:44 av Brewcastle »
Livet er svart/hvitt!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29. Jan. 2007, 16:39 »
Tror Bambi kommer til å klare seg bra i denne kampen jeg, men er som noen sier, en typisk kamp hvor Carew scorer og får 3 sidersoppslag i VG dagen etter. Godt at Duff er tilbake også, jo flere a-lagsspillere jo bedre..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 29. Jan. 2007, 18:19 »
Kampen blir vist på Canal + MIX.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #9 på: 29. Jan. 2007, 19:11 »
Flott at kampen sendes på TV, selv om det er ikke sikkert jeg får sett den. Men jeg håper i det lengste  ;D

Uansett så er dette en kamp vi skal vinne, uansett om Villa starter med Carew eller ikke. Vi er bedre i så godt som alle lagdeler, og forhåpentligvis er vi styrket i forsvaret til denne kampen.

Mitt tips: 2-0 seier

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 29. Jan. 2007, 20:06 »
Nå har vi hatt spillefri i helga og får noen spillere tilbake fra skade, så denne kampen SKAL vi vinne!! Det er på tide at vi finner hjemmeformen, og ingenting hadde gledet meg mer enn å KNUSE O`Neill som takket nei til å bli manager hos oss, og gikk til Villa istedenfor!! Dette tror jeg blir totalt overkjøring fra NUFC, og jeg tipper på storseier!!  ;D

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 29. Jan. 2007, 20:10 »
Meget viktig kamp,men alle kamper viktige ;D. Skal bli morsomt å se newcastle spille igjen. Er så lenge siden sist de spilte ;D. Howay the lads!

djmattis

• Gjest
« Svar #12 på: 29. Jan. 2007, 21:08 »
Som mange sier her, dette er en veldig viktig kamp,og det må bli seier over ONeill som valgte Aston Villa for han tenkte de var så mye bedre enn oss, noe jeg hvertfall mener de ikke er.
Her det bare å kjøre på!!!

:D

cybro

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 29. Jan. 2007, 23:01 »
Hadde vært utrolig deilig med tre poeng igjen.

Har vært ei tung helg uten PL-fotball, så onsdagen skal bli NUFC-supporteres lillelørdag;)

Tips: 2-1
* Newcastle 4 Ever :) *

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 31. Jan. 2007, 07:41 »
nok en kamp med det møkkaforsvaret vi besitter. Kan ikke fatte at vi ikke har hentet inn noen nye backer dette overgangsvinduet.

Carr Bramble Taylor Huntington

Det er jo nesten som å be om bråk. Får håpe at Bramble konsentrerer seg maks. Da vet vi alle at Carew ikke har noe å stille opp med. Men vi må regne med en kamp hvor lagene har ballen like mye. Det er fordi vi har så elendige backer som bare kaster bort ballen hver eneste gang de får den. Blir morsomt å se Duff igjen. Håper han gjennomfører denne kampen og ikke blir skadet igjen. Synd at Emre er borte. Butt og Parker på midten lukter det ikke akuratt farlig av. Men Milner er iform. Sibierski kan Dere få billig av meg. Chops var jo 10 ganger bedre enn ham. Vi får håpe Martins har dagen og kan gjøre noe spektakulært. Det kan holde til å vinne kampen!krysser fingrene. Glemte jo Dyer (vanesak) Han kan også avgjøre kamper.Jeg ville brukt han sammen med Martins på topp!!! Da har vi jo faktisk bedre lag til denne kampen enn vi har hatt på lenge:) Gud som jeg gleder meg til neste sesong hvor vi forhåpentligvis da får inn 2 nye backer, Owen tilbake, og Zoggy tilbake
Andreas Martins