20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vi vinner ikke mot gode lag  (Lest 2364 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

havatho

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi vinner ikke mot gode lag
« på: 31. Des. 2006, 11:38 »
Roeder må gå klarer jo ikke å skifte på spillerene når d går dårlig å klare heller ikke å bruke Luque han e ikke nåkka flopp. se å få innn en meditert Trener f. eks sollid, eller han Erikson.
bebeto

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 31. Des. 2006, 12:41 »
Vi vinner heller ikke mot dårlige lag
Who else...... Alan Shearer

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31. Des. 2006, 14:10 »
Det som irriterar meg so voldsomt, er at vi skal kvar gong spele defensivt mot gode lag. Og det brukar OFTE å gå gale! Sjå på Reading til dømes, dei spelar offensiv fotball og tar poeng mot GODE lag. Dette grammar eg meg over. Kvifor gjer ikkje vi det? Vi har jo eit bedre lag.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 31. Des. 2006, 14:36 »
Offensivt eller deffensivt, vi har ingen fotball-filosofi. Det virker som han (Roeder) kun tar ut 11 mann og ber dem bruke fantasien sin. Se hva som skjer når ManU, Chelsea, LFC, Arsenal, ja til og med Bolton, Aston Villa, Fulham etc får ballen. Da er det ut på kantene, rett i angrep, masse folk kommer etter. Når vi får ballen er det ofte noen støttepasninger, småspill på midtbanen og la motstanderen komme på riktig side før våre menn prøver å gjøre noe konstruktivt ut av situasjonen.
Vi har VELDIG bra spillere, men ingen planlagt måte å spille på. Derfor varierer spillet veldig mye fra kamp til kamp. Vi MÅ få et spillesystem der vi kan tilvenne spillerne i faste posisjoner i laget. Så må vi ha en bestemt måte å forsvare oss på, og en plan om hva vi skal gjøre når vi får ballen og skal angripe. Får vi ikke ordnet dette blir vi liggende i bølgeland resten av sesongen, og de gode lagene vil ta oss der det gjør mest vondt. Det er min mening!!!

Hva synes dere andre da??? Hvorfor fungerer det ikke???

Noreng

• Gjest
« Svar #4 på: 31. Des. 2006, 14:46 »
Sitat fra: "Frode"
Offensivt eller deffensivt, vi har ingen fotball-filosofi. Det virker som han (Roeder) kun tar ut 11 mann og ber dem bruke fantasien sin. Se hva som skjer når ManU, Chelsea, LFC, Arsenal, ja til og med Bolton, Aston Villa, Fulham etc får ballen. Da er det ut på kantene, rett i angrep, masse folk kommer etter. Når vi får ballen er det ofte noen støttepasninger, småspill på midtbanen og la motstanderen komme på riktig side før våre menn prøver å gjøre noe konstruktivt ut av situasjonen.
Vi har VELDIG bra spillere, men ingen planlagt måte å spille på. Derfor varierer spillet veldig mye fra kamp til kamp. Vi MÅ få et spillesystem der vi kan tilvenne spillerne i faste posisjoner i laget. Så må vi ha en bestemt måte å forsvare oss på, og en plan om hva vi skal gjøre når vi får ballen og skal angripe. Får vi ikke ordnet dette blir vi liggende i bølgeland resten av sesongen, og de gode lagene vil ta oss der det gjør mest vondt. Det er min mening!!!

Å herregud, du er genial. Du burde bli manager. Det er sykt at en mann fra Norge faktisk forstår mer enn Roeder når det gjelder fotball.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31. Des. 2006, 15:18 »
Sitat fra: "Noreng"

Å herregud, du er genial. Du burde bli manager. Det er sykt at en mann fra Norge faktisk forstår mer enn Roeder når det gjelder fotball.
Jøsses, mange takk!!! Burde jeg bli manager? Jeg trives godt som dassgraver jeg. hehehe. Sykt at en mann fra Norge forstår mer fotball enn Roeder sier du? Synes da at det er mange kloke mennesker i Norge jeg!!!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Om - Men
« Svar #6 på: 02. Jan. 2007, 11:06 »
Sitat fra: Frode
Sitat fra: Noreng
[....]

Jeg har nevnt dette før jul, men etter julas kamper ser jeg behov for å nevne det igjen:
Da Parker var ute spilte jo Newcastle akkurat som du beskriver ManU, LFC, Chelsea m.fl.. -Og resultatene kom. Med Parker tilbake har gløden i angrepene visnet igjen. Mulig det er bare tilfeldig, men resultatene gir meg en mistanke om en sammenheng. Når det er sagt: Parker gjør noen gode ting, men de veier ikke ikke opp for at angrepsspillet går tregere og blir mer forutsigbart.
OM det skulle være noe i dette har Roeder et stort dillemma. Parker er en populær mann. Og man setter ikke kapteinen på benken sånn uten videre. Akkurat nå er det vel uansett uaktuelt m.h.t. skadesituasjonen.
MEN, det kan være at noen har lagt merke til forannevnte. For det var satt ut et rykte før jul om at Parker kanskje var på vei bort fra Newcastle.
Livet er svart/hvitt!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02. Jan. 2007, 14:42 »
Nå gjorde vi jo faktisk det vi aldri har gjort mot store lag før. Vi angrep dem. Og se hvordan det gikk. 2-2 mot ManUtd er slett ikke verst. Mot Liverpool, 2-0 tap, mot ManUtd, 2-0 tap var vi steike defensiv og spilte med Ameobi alene på topp. Nå spilte vi som Newcastle har spilt den siste tiden(før Bolton og Everton kampen) og vi fikk 2-2.

Har skrevet litt imot Parker i det siste. Vi får se hvordan det går framover nå.

Alle husker vel mot Arsenal. Da vi spillte 1-1. Etter den kampen fikk spillerne selvtillit og vi vant mange kamper. Fra Arsenal kampen til Bolton kampen hadde vi kun tapt to kamper, begge mot Chelsea. Kanskje spillerne får et løft nå etter ManUtd kampen også?

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 02. Jan. 2007, 14:42 »
Nå gjorde vi jo faktisk det vi aldri har gjort mot store lag før. Vi angrep dem. Og se hvordan det gikk. 2-2 mot ManUtd er slett ikke verst. Mot Liverpool, 2-0 tap, mot ManUtd, 2-0 tap var vi steike defensiv og spilte med Ameobi alene på topp. Nå spilte vi som Newcastle har spilt den siste tiden(før Bolton og Everton kampen) og vi fikk 2-2.

Har skrevet litt imot Parker i det siste. Vi får se hvordan det går framover nå.

Alle husker vel mot Arsenal. Da vi spillte 1-1. Etter den kampen fikk spillerne selvtillit og vi vant mange kamper. Fra Arsenal kampen til Bolton kampen tapte vi bare to kamper, begge mot Chelsea. Kanskje spillerne får et løft nå etter ManUtd kampen også?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02. Jan. 2007, 14:51 »
Vi vant dog masser av kamper med Parker på banen under Roeder sist sesong. Tror ikke det har noe å si. Derimot tror jeg at vi mister mye kreativitet når Parker og Butt spiller sammen.
Problemet er nok det Newcastle har slitt med i et par år nå. Vi er et yo-yo-lag som alltid har formkurve i berg og dalbane. Selv om vi har vårt sterkeste lag i starten av sesongen klarer vi å tape mot de antatt svakeste lagene. Tror det ligger mer i psyken hos spillerne samt Roeders evne til å få ut potensialet i laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
..........
« Svar #10 på: 02. Jan. 2007, 16:24 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Vi vant dog masser av kamper med Parker på banen under Roeder sist sesong. Tror ikke det har noe å si. Derimot tror jeg at vi mister mye kreativitet når Parker og Butt spiller sammen.
Problemet er nok det Newcastle har slitt med i et par år nå. Vi er et yo-yo-lag som alltid har formkurve i berg og dalbane. Selv om vi har vårt sterkeste lag i starten av sesongen klarer vi å tape mot de antatt svakeste lagene. Tror det ligger mer i psyken hos spillerne samt Roeders evne til å få ut potensialet i laget.

Jeg håper selvfølgelig at laget kan finne flyten med Parker, og med Roeder i førersetet. Å få ut potensialet i laget har ikke vært enkelt m.h.t. skadesituasjonen, noe som også har ført til at spillere må spille på uvante plasser. I tillegg har enkelte spillere virket fullstendig uinteressert i kamper. Dette ser heldigvis ut til å ha snudd.
Roeders taktiske disposisjoner kan heller ikke være SÅ ille som noen har klaget over. Ferguson påpekte at Newcastle ikke tillot ManU å spille sitt spill. Ballbesittelsesprosenten var vel 47-53 i ManU's favør. Så det var langt fra noen forsvarskamp av Newcastle. Men ManU suste i vei adskillige flere avslutninger. Newcastle ville nok hatt flere de også om angrepene hadde gått raskere gjennom midtbanen. Men vi ble ofte litt for forutsigbare.

Nå er det bare å krysse fingrene for en sesonginnspurt som i fjor. Da trenger ikke dette å bli så ille. Drar vi med oss et trofè i FA-cup og/eller UEFA-cup, så ville jo det bare vært ubeskrivelig deilig!
Livet er svart/hvitt!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02. Jan. 2007, 17:44 »
Virket litt som om Roeder hadde fortelt spillerne at de må skyte mer. Noe Newcastle ikke har gjort så veldig mange ganger. Spillerne skjøt i posisjoner de ville sentret i for 1 uke siden. Og vi fikk 2 mål på det. Og ManUtd også. De scoret to mål på nettopp skudd.

Leste på nufc.co.uk at Martins sa Roeder var flink til å gi laget selvtillit. Håper NUFC nå bygger på dette resultatet, for det om nedturen kjapt kan komme mot Tottenham.