20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Offensivt eller deffensivt, vi har ingen fotball-filosofi. Det virker som han (Roeder) kun tar ut 11 mann og ber dem bruke fantasien sin. Se hva som skjer når ManU, Chelsea, LFC, Arsenal, ja til og med Bolton, Aston Villa, Fulham etc får ballen. Da er det ut på kantene, rett i angrep, masse folk kommer etter. Når vi får ballen er det ofte noen støttepasninger, småspill på midtbanen og la motstanderen komme på riktig side før våre menn prøver å gjøre noe konstruktivt ut av situasjonen. Vi har VELDIG bra spillere, men ingen planlagt måte å spille på. Derfor varierer spillet veldig mye fra kamp til kamp. Vi MÅ få et spillesystem der vi kan tilvenne spillerne i faste posisjoner i laget. Så må vi ha en bestemt måte å forsvare oss på, og en plan om hva vi skal gjøre når vi får ballen og skal angripe. Får vi ikke ordnet dette blir vi liggende i bølgeland resten av sesongen, og de gode lagene vil ta oss der det gjør mest vondt. Det er min mening!!!Hva synes dere andre da??? Hvorfor fungerer det ikke???
Sitat fra: "Frode"Offensivt eller deffensivt, vi har ingen fotball-filosofi. Det virker som han (Roeder) kun tar ut 11 mann og ber dem bruke fantasien sin. Se hva som skjer når ManU, Chelsea, LFC, Arsenal, ja til og med Bolton, Aston Villa, Fulham etc får ballen. Da er det ut på kantene, rett i angrep, masse folk kommer etter. Når vi får ballen er det ofte noen støttepasninger, småspill på midtbanen og la motstanderen komme på riktig side før våre menn prøver å gjøre noe konstruktivt ut av situasjonen. Vi har VELDIG bra spillere, men ingen planlagt måte å spille på. Derfor varierer spillet veldig mye fra kamp til kamp. Vi MÅ få et spillesystem der vi kan tilvenne spillerne i faste posisjoner i laget. Så må vi ha en bestemt måte å forsvare oss på, og en plan om hva vi skal gjøre når vi får ballen og skal angripe. Får vi ikke ordnet dette blir vi liggende i bølgeland resten av sesongen, og de gode lagene vil ta oss der det gjør mest vondt. Det er min mening!!!Hva synes dere andre da??? Hvorfor fungerer det ikke???Å herregud, du er genial. Du burde bli manager. Det er sykt at en mann fra Norge faktisk forstår mer enn Roeder når det gjelder fotball.
Sitat fra: NorengSitat fra: "Frode"Offensivt eller deffensivt, vi har ingen fotball-filosofi. Det virker som han (Roeder) kun tar ut 11 mann og ber dem bruke fantasien sin. Se hva som skjer når ManU, Chelsea, LFC, Arsenal, ja til og med Bolton, Aston Villa, Fulham etc får ballen. Da er det ut på kantene, rett i angrep, masse folk kommer etter. Når vi får ballen er det ofte noen støttepasninger, småspill på midtbanen og la motstanderen komme på riktig side før våre menn prøver å gjøre noe konstruktivt ut av situasjonen. [....]Hva synes dere andre da??? Hvorfor fungerer det ikke???Jeg har nevnt dette før jul, men etter julas kamper ser jeg behov for å nevne det igjen:Da Parker var ute spilte jo Newcastle akkurat som du beskriver ManU, LFC, Chelsea m.fl.. -Og resultatene kom. Med Parker tilbake har gløden i angrepene visnet igjen. Mulig det er bare tilfeldig, men resultatene gir meg en mistanke om en sammenheng. Når det er sagt: Parker gjør noen gode ting, men de veier ikke ikke opp for at angrepsspillet går tregere og blir mer forutsigbart.OM det skulle være noe i dette har Roeder et stort dillemma. Parker er en populær mann. Og man setter ikke kapteinen på benken sånn uten videre. Akkurat nå er det vel uansett uaktuelt m.h.t. skadesituasjonen. MEN, det kan være at noen har lagt merke til forannevnte. For det var satt ut et rykte før jul om at Parker kanskje var på vei bort fra Newcastle.
Sitat fra: "Frode"Offensivt eller deffensivt, vi har ingen fotball-filosofi. Det virker som han (Roeder) kun tar ut 11 mann og ber dem bruke fantasien sin. Se hva som skjer når ManU, Chelsea, LFC, Arsenal, ja til og med Bolton, Aston Villa, Fulham etc får ballen. Da er det ut på kantene, rett i angrep, masse folk kommer etter. Når vi får ballen er det ofte noen støttepasninger, småspill på midtbanen og la motstanderen komme på riktig side før våre menn prøver å gjøre noe konstruktivt ut av situasjonen. [....]Hva synes dere andre da??? Hvorfor fungerer det ikke???Jeg har nevnt dette før jul, men etter julas kamper ser jeg behov for å nevne det igjen:Da Parker var ute spilte jo Newcastle akkurat som du beskriver ManU, LFC, Chelsea m.fl.. -Og resultatene kom. Med Parker tilbake har gløden i angrepene visnet igjen. Mulig det er bare tilfeldig, men resultatene gir meg en mistanke om en sammenheng. Når det er sagt: Parker gjør noen gode ting, men de veier ikke ikke opp for at angrepsspillet går tregere og blir mer forutsigbart.OM det skulle være noe i dette har Roeder et stort dillemma. Parker er en populær mann. Og man setter ikke kapteinen på benken sånn uten videre. Akkurat nå er det vel uansett uaktuelt m.h.t. skadesituasjonen. MEN, det kan være at noen har lagt merke til forannevnte. For det var satt ut et rykte før jul om at Parker kanskje var på vei bort fra Newcastle.
Offensivt eller deffensivt, vi har ingen fotball-filosofi. Det virker som han (Roeder) kun tar ut 11 mann og ber dem bruke fantasien sin. Se hva som skjer når ManU, Chelsea, LFC, Arsenal, ja til og med Bolton, Aston Villa, Fulham etc får ballen. Da er det ut på kantene, rett i angrep, masse folk kommer etter. Når vi får ballen er det ofte noen støttepasninger, småspill på midtbanen og la motstanderen komme på riktig side før våre menn prøver å gjøre noe konstruktivt ut av situasjonen. [....]Hva synes dere andre da??? Hvorfor fungerer det ikke???
Vi vant dog masser av kamper med Parker på banen under Roeder sist sesong. Tror ikke det har noe å si. Derimot tror jeg at vi mister mye kreativitet når Parker og Butt spiller sammen.Problemet er nok det Newcastle har slitt med i et par år nå. Vi er et yo-yo-lag som alltid har formkurve i berg og dalbane. Selv om vi har vårt sterkeste lag i starten av sesongen klarer vi å tape mot de antatt svakeste lagene. Tror det ligger mer i psyken hos spillerne samt Roeders evne til å få ut potensialet i laget.