20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tim Krul  (Lest 109190 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #300 på: 08. Okt. 2011, 16:55 »
Vel, alle målvakter rører seg fra streken, så det er jo selvfølgelig å ta litt vel mye i. Jeg husker ærlig talt ikke så mye annet enn fantomredningene og sweeperopptredene til Given. Det er det som sitter igjen. Jeg husker ikke alle dødballene imot vi hadde i hans tid, jeg husker ikke om han noen gang har plukket ned et innlegg fra kant, eller hvordan han har fremstått i de kampene hvor vi aldri slapp til en målsjanse (like that ever happened). Men jeg mener bestemt at Harper alltid har fremstått som tryggere i feltarbeidet enn Given. Han gikk etter min hukommelse oftere ut, og hadde en større tendens til å holde, ikke bokse. At Given er en klok keeper, er vi helt enige om. Han hadde selvfølgelig rutinen til å vite når han skulle ruse ut, når han skulle bli på streken, og når han måtte gjøre noe ekstraordinært.

Likevel, "command of area", "airial ability" og "handling" har aldri vært Givens sterke sider. Han kommuniserte lite med forsvaret sitt. Og jeg mener - sett i ettertid - at det til en viss grad kan ha bidratt til at noen av våre yngre midtstoppere ble unødvendig mye mer usikker enn de allerede var. Har blant annet sett på en del av Titus Brambles tabber, og tror kanskje de kunne vært unngått om Given hadde vært tydeligere i kommunikasjonen.

Det jeg synes å huske av Given var en rolig, trygg keepertype som med stor rutine gjennom å ha vært førstekeeper siden 1997 visste hva han til enhver tid måtte gjøre. Han gikk da alltids ut i feltet noen ganger, og han var jo en sweeper av verdensklasse. Men jeg husker han mer som en keeper som stort sett holdt seg på streken fordi han ikke trivdes med å utfordres på sine svake sider.

Jeg registrerer at de beste keeperne i dag er gode på omtrent alle områder, og er gode i feltet så vel som ekstreme på streken.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 09. Okt. 2011, 19:14 »
Eneste problemet med Krul er at han feilberegner stygt innimellom som kan straffe seg. Kommer ofte litt lang ut når han ikke skal. Men det kommer, han er ennå ung. :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 12. Okt. 2011, 16:06 »
Tim Krul was on the bench again for Holland last night,  as Swansea keeper Michel Vorm was was preferred in goal, but Holland lost their 100% record when Sweden won the game 3-2 at home.

Rotasjon, eller er Vorm førstekeeper nå?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 12. Okt. 2011, 17:45 »
Stekelenburg er vel fortsatt førstekeeper. Tar nok ikke lang tid før Krul er nr 2 i rekken heller vil jeg tro.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #304 på: 12. Okt. 2011, 18:35 »
Ingen skam i å konkurrere med Vorm, han er også en meget god keeper!
If it has tits or wheels, count on problems!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 10. Nov. 2011, 21:06 »
Haha. Artig klipp på FC Football. Krul kaster seg nesten 2 sekunder etter headingen til Rodwell er i nota.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 10. Nov. 2011, 21:18 »
Haha. Artig klipp på FC Football. Krul kaster seg nesten 2 sekunder etter headingen til Rodwell er i nota.

Han gjorde nøyaktig det samme mot Stoke forrige sesong da han slapp inn selvmålet til James Perch. Ser merkelig ut   :D
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #307 på: 10. Nov. 2011, 23:45 »
OCD? Kanskje han føler at han slenge seg?  :lol:

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 11. Nov. 2011, 09:02 »
Jeg tror han tenker inni seg etter målet går inn:
"Dette skulle jeg ha gjort..."

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 12. Nov. 2011, 09:49 »
Jeg tror han tenker inni seg etter målet går inn:
"Dette skulle jeg ha gjort..."

Hahah! :D

Peter

• Gjest
« Svar #310 på: 20. Nov. 2011, 10:32 »
Jeg tror mannen må øve seg litt mer på straffespark. Har enda til gode å se ham redde en straffe, eller i det hele tatt slenge seg til riktig side på en straffe. Når vi får såpass mange straffer mot oss, som vi har fått denne sesongen, er det en viktig egenskap å kunne redde straffer. Det er jo bænkers mål hver gang noen skyter...

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 20. Nov. 2011, 10:34 »
Jeg tror mannen må øve seg litt mer på straffespark. Har enda til gode å se ham redde en straffe, eller i det hele tatt slenge seg til riktig side på en straffe. Når vi får såpass mange straffer mot oss, som vi har fått denne sesongen, er det en viktig egenskap å kunne redde straffer. Det er jo bænkers mål hver gang noen skyter...

?
Same old Shearer, always scoring!

Peter

• Gjest
« Svar #312 på: 20. Nov. 2011, 10:36 »
Hæ? Do ikke skjonne hva som blir skrivet?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 20. Nov. 2011, 11:57 »
Er litt einig når det gjeld dette med å redda straffar. Han har ikkje vore i nærleiken av å teke ein einaste ein :P  Det er ikkje kritikk, men han burde kunne redda ein av og til. Det som eg vil kritisera han for er at altfor mange utspel går ut til innkast. Det er svakt.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 20. Nov. 2011, 12:07 »
Enig i dette! Han virker helt hjelpeløs når det kommer til straffer, så her må han øve mye mer.