20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tim Krul  (Lest 110067 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #285 på: 04. Okt. 2011, 23:46 »
Husker Tim kom innpå mot west brom, tror jeg det var, når vi spilte i ccc. Han leverte en meget god kamp og jeg blei umiddelbar fan :)

Han er jo zeff ikke noen Given ennå, men utrolig viktig at vi har en av pl's 5-6 beste målvakter.
Same old Shearer, always scoring!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 05. Okt. 2011, 00:10 »
På strek rangerer jeg Krul som en av de bedre. Føler meg aldri helt sikker når han skal ut i feltet. Der er han ikke av de beste. Ikke er han spesielt kraftig i fysikken noe som gjør det lettere å få han til å miste ballen. Dette problemet synst jeg De Gea også har. Knallgod på strek of refleks, men synst Cech er en mer komplett keeper.

Han har vært meget solid i feltet denne sesongen. Hadde en glipp mot Arsenal, ellers kan jeg ikke huske at han har hatt noen feiltrinn. Han er ikke den mest "biffe" keepern, men Krul er blitt veldig god til å time og har en veldig fin spenst, og ikke minst er han jævli tøff i hodet når han går ut. Her har De Gea og flere andre keepere mye mer å hente i forhold til Krul, selv om det er keepere i ligaen som behersker feltarbeidet enda bedre enn han. Det går som oftest på rutine.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #287 på: 05. Okt. 2011, 00:24 »
Ja Krul besitter en av de viktigste egenskapene for godt feltarbeid: rett og slett å våge og gå ut i feltet uten kompromisser! Det blir bom en gang i blant, men forhåpentligvis sjeldnere og sjeldnere med årene. Som du er inne på kø1 så kommer mye med erfaring.

Halveis feltarbeid medfører mye rart og mange svake keepere i felt er svake nettopp fordi de er ubesluttsomme og utrygge.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 05. Okt. 2011, 00:27 »
Var vel på en liten feiltur når Fulham scorte, men er enig at han er blitt mye bedre i feltet siden fjorårets sesong.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 05. Okt. 2011, 00:58 »
Jeg har hatt en følelse hittil denne sesongen som jeg ikke har hatt siden Given var på sitt beste. En følelse av å ikke tenkte på keeperen i det hele tatt, bare venter at det skal bli redning, og at tabber er utelukket. Må da være et bra tegn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 05. Okt. 2011, 09:31 »
Krul har alltid vært veldig offensiv i hodet, og har alltid turt å gå ut for å plukke ballen i feltet. Han har ikke alltid vært like dyktig på timing. Shay Given til sammenligning, har vel omtrent aldri vært utenfor egen 5-meter for annet enn å være sweeper.  Og han har vel aldri brukt spensten sin til så mye annet enn å nå opp til krysset og tverrliggeren. Og den keeperen mente vi var en av verdens beste i sin tid?

For all del, du skal lete lenge etter en keeper med bedre reflekser enn Given, men han har alltid vært, og vil alltid være en shot stopper. Krul er i ferd med å utvikle seg til en tilnærmet komplett keeper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 05. Okt. 2011, 13:46 »
Enig der Jokke..Var ren klasse måten han plukket ballen ned på mot Wolves, helt på kanten på sin egen 16 meter. Sier seg selv at det er til stor hjelp for forsvaret.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #292 på: 05. Okt. 2011, 23:37 »
Okei, får jo være måte på hvordan vi skal ta av. Veldig fornøyd med keepersituasjonen vår, men herregud, Krul har vært førstevalg i SJU kamper, og har starta ... rundt 20 kamper totalt på høyeste nivå? Gi mannen en full sesong før vi plasserer han blant ligaens aller, aller beste keepere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 07. Okt. 2011, 21:15 »
Swansea-keeper Vorm er dessverre foretrukket fremfor Tim Krul i dagens kvalikk-match mot Moldova  :-\
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 08. Okt. 2011, 02:21 »
Look on the bright side, mindre skaderisiko.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #295 på: 08. Okt. 2011, 12:48 »
Shay Given til sammenligning, har vel omtrent aldri vært utenfor egen 5-meter for annet enn å være sweeper.  Og han har vel aldri brukt spensten sin til så mye annet enn å nå opp til krysset og tverrliggeren. Og den keeperen mente vi var en av verdens beste i sin tid?

Eg har alltid meint at dette feltarbeid-komplekset enkelte har når ein debatterer Given er overdrive. Given er ei intelligent målvakt og vurderer innlegg som går inn i boksen utifrå forsvararane sin kompetanse. Når ein har Dunne og Collins, og bla. har hatt Lescott og S.Taylor framfor seg, seier det seg sjølv at enkelte av ballane med sikkerheit kan overlatast til eit knippe av forsvarseliten når det kjem til luftduellar.

Eg vil hevde at ein Given som står fast i ein PL-klubb definitivt er blant dei tre-fire beste målvaktene i Premiership. Og då vil ein vel automatisk også trone høgt oppe på lister over dei ypparste målvaktene i verda. 

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 08. Okt. 2011, 16:27 »
Jeg vet ikke nødvendigvis om jeg vil være så enig i det. For ja, mye kan selvfølgelig overlates til midtstopperne, men det kan også gjøre situasjonen verre hvisomatsåfremtifall at midtstopperne skulle tape duellen eller glemme markeringen. Derfor er det i veldig mange situasjoner nødvendig med en offensiv keeper, som går ut og plukker baller før det blir en potensiell målsjanse ut av det, og sparer midtstopperne for unødvendig arbeid. Vi har hatt Titus Bramble og Jonathan Woodgate som midstoppere i sin tid også. Det er vanskelig å finne noen midstopper som er bedre i lufta enn Woody. Og Bramble var også særdeles god i lufta. Det betyr ikke at ikke keeper kan avverge mange situasjoner ved å være mer offensiv. For all del, en ren shot stopper som Given kan også være en glimrende keeper. Men jeg vil ikke si at han er blant de tre-fire beste i Premier League. Til det er det i mine øyne for mange keepere i ligaen som har enda flere strenger å spille på.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 08. Okt. 2011, 16:30 »
Og det er jo utvilsomt bedre med ballen i det faste grepet til en keeper enn en heading fra stopperne ut til innkast eller ut i returrom.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 08. Okt. 2011, 16:34 »
Eller en heading ut til en ny corner, for den del. Jo flere cornere et lag som f. eks Stoke får, jo større sjanse har de for å score mål. Jo flere ganger Stokes angripere får utfordret midtstopperne i dueller foran mål, jo vanskeligere blir det å stå imot det drittlaget. Hvis man har en offensiv keeper, som kan gå ut og plukke ned ballen før den kommer i nærheten av hodet til Peter Crouch, så er det en stor, stor fordel. Det gir oss pusterom, og det gir oss posession. Og posession er utrolig viktig mot primitive lag som blant andre Stoke og Wolves.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #299 på: 08. Okt. 2011, 16:42 »
Vi er uenige i premisset for diskusjonen.

Eg meiner heile denne påstanden om at han ikkje rører seg frå streken er ei myte, og at han er ein habil målvakt også i feltet. Mitt supplement ang. det å la midtstopparar ta enkelte av duellane, er ikkje min måte å seie at "Given går aldri ut i feltet, og dette er kjempelurt av han", men at han aldri går ut i dei duellane han veit han kan få store problem med.

Greitt nok at ballen i klypene til målvakten er å føretrekke framfor eit innkast eller eit hjørnespark, men mange eventyrlystne målvakter har også ein heil del miskalkulasjonar som kan koste (og som også ofte koster) dei dyrt. Etter mi meining er Given flink til å unngå dette. Ikkje fordi han er ei pyse i feltet, men fordi hjernebarken hans er meir velfungerande enn tilfellet hos dei aller fleste andre målvakter.

Så kan det godt hende at Krul blir ei betre målvakt enn Given på sikt (bla. pga. rekkevidde), men p.t. er han ikkje det.