20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253290 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

TommyWee

• Gjest
Sv: Shola Ameobi
« Svar #1215 på: 30. Mai 2013, 21:50 »
Foreslår vi gir han 10-års kontrakt, så har vi han som innflytelse til han blir 40 år.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1216 på: 30. Mai 2013, 21:51 »
Foreslår vi gir han 10-års kontrakt, så har vi han som innflytelse til han blir 40 år.

Saklig! Poenget er at han gjerne kan gå ut kontrakta, og signerer han ny vil han garantert gå ned mye i lønn. Kan jo være han får en annen rolle i klubben.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1217 på: 30. Mai 2013, 21:59 »
Ser ingen grunn til å betvile at Shola Ameobi med sine mange år i Newcastle og med sine erfaringer fra både PL og Europacup er en god ressurs. Jeg har aldri benektet det. Det er graden av viktighet jeg betviler. Hvorvidt det er slik at vi svekkes av det sportslig dersom han frigis og mer spennende materiell kommer inn - det er det jeg vil frem til. Vil vi savne hans person så mye på treningsfeltet og i kampsitusjoner? Er overhodet Shola en mann som på noen som helst måte makter få med seg laget når han kommer inn for å bidra til å snu kampbildet?
Jeg mener han er en Wanker-spiller og at han vil slite med å få seg andre arbeidsgivere i ligaen. Her stiller han i klasse med Gosling, Amalfitano og antakeligvis Obertan i dagens førstelagsstall. Jeg liker egentlig Shola - men er møkk lei av at vi enda må ty til han som back-up når vi har klaget over udugeligheten hans i mange år nå. Bjørni syns jeg hadde en herlig oppsummering her ovenfor i tråden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1218 på: 30. Mai 2013, 23:06 »
Du feiler på alle plan.

Kristoffer: Dine tidligere innlegg mener jeg bestemt har hatt sterke preg av ett ønske om å kvitte seg med Ameobi så fort som overhodet mulig. Så får vi heller ta en diskusjon på om jeg har misforstått eller om du har formulert deg feil. Men det er hvertfall så det oppfattes.

Neida, ingen argumenter er vel spesielt vanskelig å forstå, det er vel heller hvor tungt man velger at de skal veie. For min del veier det veldig tungt at vi absolutt har plass til Shola i stallen. Det kommer aldri til å komme inn (gode) nok spillere til at det kan være greit å ha Shola i stallen. Og når han itillegg bidrar med andre ting (positiv innstilling, forbilde, profesjonalitet, rutine, respekt(?); så får man heller selv velge til hvilken grad) så er det helt greit å la han bli værende. Vi hverken rykker ned eller taper noe som helst på å ha han der. Dersom det mot formodning skulle komme inn 2-3 spisser som alle holder ett høyt nivå, så kan det heller vurderes, men i mine øyne er det så urealistisk og det blir derfor en ikke-sak.

Angående Perch; vært her 3 år og i mine øyne absolutt ingen bærebjelke eller i nærheten av å stå for mye av det samme som Shola står for. Raylor er jeg også uenig i, men mest på grunn av min subjektive mening, så den skal heller heller gi deg sånn halvveis. Colo kommer vi jo etter alle solemerker å miste, og da står vi plutselig Saylor, Jonas, Krul, Raylor på 50%. Da mener jeg det ikke akkurat får begeret til å renne over om vi slenger på en Ameobi i den miksen. Ta med i betraktningen at Man Utd er en klubb som en gjennomsyret av kultur, profesjonalitet og kontinuitet, så syntes jeg også at den sammenhengen blir tynn. Men meg om det.

Oppsummert: vi kommer aldri til å "fylle opp" stallen så mye at Shola gå, og når han ikke gå, syntes jeg heller ikke han skal det. Og jeg ser heller ikke grunnen med å ha noe hastverk med å fylle stallen opp slik heller. Det må bygges litt gradvis også, viktig at de spillerne vi henter kommer inn i en sammensveiset gruppe som fungerer også, eller blir vi jo QPR.

Beklager rotete innlegg forresten.
Du er ikke tilgitt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1219 på: 31. Mai 2013, 00:14 »
Enig med deg Skjæren. Jeg kjøper ikke at Colo og Jonas, selv om de har vært her i en del år, har den sammen tyngden og lojaliteten som f. eks. Scholes og Giggs har og har hatt i Manchester. Sammenligningen der synes jeg overhode ikke er relevant, ikke minst med tanke på de forskjellige situasjonene klubbene er og har vært i.

Er også enig i at vi ikke har nubbesjans (i nær fremtid) til å havne i en posisjon der Shola blir helt overflødig. Om han bare brukes i innledende cuprunder og 20 minutters innhopp mot Sunderland så er det kjempebra! Ser liksom ikke at han på det nåværende tidspunkt skal komme til å stå i veien for yngre og mer lovende alternativer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1220 på: 31. Mai 2013, 01:00 »
Tyngden og lojaliteten som Giggs og Scholes?
Det er for meg minst like håpløst å dra dem opp til  sammenligning som det er med Fergie og Pardew. Minst.
Shola Ameobi har ikke vært en i nærheten like viktig spiller for oss sportslig eller på noen annen måte. Det høres ut som om han har vært en nøkkelperson i mange år som først nå har starta på en sportslig nedtur. Hadde vi vært heldige hadde vi solgt han til Stoke. De rykka dessverre opp i PL og fant ut at de trengt bedre alternativer. Kjøper lett Colo og Jonas. Colo spesielt har jeg ingen problem med å anta at har langt større påvirkningskraft innad i laget. Jeg tør nesten å påstå at Colos comeback i laget de siste matchene var en høyst tellende faktor for at vi spiller PL i dag. Ikke Shola Ameobis heltmodige innhopp underveis i matcher - og hans utrolige evne til å fyre opp lagkameratene der utpå. Trekker på skuldrene og tenker det er nærmere 10 år for sent dersom Shola selges. Føler derimot det er krise dersom Colo forsvinner. Ser ikke at det er vits i å beholde spillere som ikke holder nivået dersom det holder opp stallplass som kunne vært brukt på mer spennende alternativer. Vi veit jo at ledelsen har en rigid, streng fargegreie som gir føringer for hvor mange spillere vi skal ha i stallen. Ser mye heller et yngre alternativ med reell mulighet til å påvirke kamper fremfor å ha Shola i stallen.

Ser ikke ut til at vi blir enige. Jeg mener dere overvurderer Shola Ameobis betydning for laget. Dere mener jerg undervurderer det. Fair nok. Faktum er at jeg har rett, dessverre.

;)
« Siste redigering: 31. Mai 2013, 01:04 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1221 på: 31. Mai 2013, 01:13 »
Hadde vært enklere å ville ha Shola i troppen hvis vi ikke hadde hatt Pardew som manager. Er alltid sykt frustrerende å se Shola bli byttet inn for Ben Arfa siste 30 min for å spille på vingen - et taktisk grep som isolert sett kvalifiserer til å få sparken. Shola kommer ofte inn i kamper hvor vi heller ikke skaper en dritt og angrepspillet går fra å være forferdelig til katastrofalt dårlig.
Vil gjerne se Shola i klubben fremover da han er en kulthelt av dimensjoner, men når Pardew anser han som en supersub og nøkkelspiller kunne det nok vært best å være kvitt han.

En bedre løsning på det hele er jo egentlig veldig enkel: Spark Pardew og selg Jonas.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1222 på: 31. Mai 2013, 10:37 »
Faktum er at vi har kilder på at Shola er viktig for laget, du har null kilder på at han ikke har noen betydning. Kilder trumfer "jeg har rett-holdninger" hver gang!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1223 på: 31. Mai 2013, 12:20 »
Tyngden og lojaliteten som Giggs og Scholes?
Det er for meg minst like håpløst å dra dem opp til  sammenligning som det er med Fergie og Pardew. Minst.
Shola Ameobi har ikke vært en i nærheten like viktig spiller for oss sportslig eller på noen annen måte.

Poenget var jo her ikke å sammenligne de to med Ameobi (antar jeg), men å sammenligne dem med "resten" av stallen vår som kontinutetsbærere.  Shola skal jo i så måte sammenlignes med spillerne som FORLOT ManUtd, ikke de som ble igjen som kontinuitet.  Altså Shola skal sammenlignes med Keane/Butt/Irwin etc, de spillerne som forlot klubben når de ikke var gode nok (eller av diverse andre grunner?), selv om de hadde flust av rutine.

Det gikk greit for MU, siden de fortsatt hadde mye rutine og lojalitet igjen i laget i form av nevnte spillere som Giggs og Scholes. De slapp altså spillere med 10-12 års rutine og lojalitet, fordi de hadde mange slike spillere igjen i stallen, men som var bedre sportslig.  Hvor mange sånne spillere har vi?

Steven Taylor og Ameobi. That's it (eller rett meg gjerne her?)  Begge de har vært i klubben som seniorer siden 2000 og 2003.  De har altså 13 år (Ameobi) og 10 års (Saylor) fartstid.  I tillegg til det hadde de begge en del år som juniorer før det.   Tim Krul har vel kaanskje en liten fot inn i denne gjengen med sine 8 år, men ikke fullt så overbevisende. Etter det kommer kanskje Colo? Med sine 5 år.  5 viktige år som settes pris på ja, men det er fortsatt "bare" 5 år.  5 år er ikke i NÆRHETEN av 13 år. Det er ikke i nærheten av 10 år heller.

Og nå skal vi si at 13 års erfaring ikke er verdt en dritt? 13 års erfaring med oppturer og nedturer. 13 års erfaring med inn og ut av Europa. 13 års erfaring med å score mot Barcelona i en kamp for å snuble i ballen i den neste.  Det er  i fotball som ellers i arbeidslivet, at erfaring betyr vanvittig mye.  I fotballsammenheng er Sholas lønn knapper og glansbilder, og jeg ser ingen grunn til at vi på liv og død skal tvinge mannen og hans 13 år med erfaring ut dørene, når plassen hans i stallen nesten garantert ikke vil bli erstattet av noen (eller noen bedre).

Vi trenger erfaring, og vi trenger bedre spillere.  Den dagen Sholas plass i stallen står i veien for det siste, så skal jeg revurdere. Men enn så lenge så ser jeg kun ulemper ved å kvitte oss med ham.
Genius by birth. Slacker by choice.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1224 på: 31. Mai 2013, 15:23 »
Faktum er at vi har kilder på at Shola er viktig for laget, du har null kilder på at han ikke har noen betydning. Kilder trumfer "jeg har rett-holdninger" hver gang!
Hvilke kilder?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1225 på: 31. Mai 2013, 15:29 »
Kristoffer: Dine tidligere innlegg mener jeg bestemt har hatt sterke preg av ett ønske om å kvitte seg med Ameobi så fort som overhodet mulig. Så får vi heller ta en diskusjon på om jeg har misforstått eller om du har formulert deg feil. Men det er hvertfall så det oppfattes.

For meg ser det mye mer ut som dine innlegg har sterke preg av ett ønske om å beholde Ameobi uansett hva. Kristoffer begrunner faktisk sine argument med fakta, og ser ikke helt hva som gjør at du mener han bare ønsker Amøba ut fordi han ikke liker han? Dere begrunner deres innlegg med hva dere tror skjer utenfor banen og Ameobi's fødselsplass. Og forresten, kan dere sende noen konkrete kilder på at Ameobi bidrar utenfor banen annet enn å møte på trening som alle andre?

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1226 på: 31. Mai 2013, 15:41 »
Hvis Ameobi bidrar så mye som det påstås utenfor banen, ansett han i trener apparatet då vel.....Usikker på hva lønn gutten sitter på men for meg ville det vært mer logisk å henta inn ein spiss som faktisk kan bidra i mer en 20 minutt mot sunderland og i 4-5 cup kamper i løpet av ein sesong. Me vett jo kordan ashley opererer med X antall purples osv, viss ameobi må ut for å få inn ein ny så blir det for meg et lett valg.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1227 på: 31. Mai 2013, 15:57 »

For meg ser det mye mer ut som dine innlegg har sterke preg av ett ønske om å beholde Ameobi uansett hva. Kristoffer begrunner faktisk sine argument med fakta, og ser ikke helt hva som gjør at du mener han bare ønsker Amøba ut fordi han ikke liker han? Dere begrunner deres innlegg med hva dere tror skjer utenfor banen og Ameobi's fødselsplass. Og forresten, kan dere sende noen konkrete kilder på at Ameobi bidrar utenfor banen annet enn å møte på trening som alle andre?

Da lider du enten av lese/skrive-vansker eller så gidder du ikke lese innleggene skikkelig før du kommenterer. Der står eksplisitt flere ganger at jeg forstår alle argumenter, men det jeg ikke forstår er hastverket med å få han ut så fort som mulig (før kontrakten hans går ut, slik jeg tolker innleggene), når vi (slik jeg ser det) ikke kommer til å være i en posisjon der han er 100% overflødig. Dette av forskjellige grunner, som også er beskrevet i innleggene (som du gjerne må lese om igjen).
Hvilke fakta er det som er så bunnsolid forresten? Jeg ser ikke så mye annet enn subjektive meninger om bidrag, og hvor tungt disse bør vei, fra noen hold.
Jeg har heller aldri hevdet å sitte inne med noe fakta, eller at det foreligger noen fakta (noe som jeg også skriver i innleggene mine, som du gjerne må lese).
Jeg prøver bare å få frem min subjektive mening om hvordan jeg ikke ser noe poeng i å kvitte oss med Shola. Har aldri påstått noe som helst annet heller.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1228 på: 31. Mai 2013, 17:03 »
Kristoffer: Dine tidligere innlegg mener jeg bestemt har hatt sterke preg av ett ønske om å kvitte seg med Ameobi så fort som overhodet mulig.

Da lider du enten av lese/skrive-vansker eller så gidder du ikke lese innleggene skikkelig før du kommenterer.

Her svarer du deg selv ganske greit. :)

Hvilke fakta er det som er så bunnsolid forresten? Jeg ser ikke så mye annet enn subjektive meninger om bidrag, og hvor tungt disse bør vei, fra noen hold.

Det faktum at han bare står med 1 mål og egentlig ikke bidrar med noe særlig annet enn å ha potensiale til å styrke reservelaget er egentlig fakta alle kan være enige i. Det er da i hvertfall noe. Også det at han etter all sannsynlighet (etter rapportene) tjener minst £25.000 i uka også. Han tjener nok mer, men kan jeg nok ikke foreløpig kalle fakta. Da har vi allerede litt fakta som går i mot Shola.

Jeg har heller aldri hevdet å sitte inne med noe fakta, eller at det foreligger noen fakta (noe som jeg også skriver i innleggene mine, som du gjerne må lese).

Jeg skrev: Og forresten, kan dere sende noen konkrete kilder på at Ameobi bidrar utenfor banen annet enn å møte på trening som alle andre?

Altså, jeg har aldri skrevet at du har hevdet med å sitte med noe fakta. Var mer myntet til Panzer. Tror du må begynne å lese innleggene mine skikkelig. Ikke post uten å ha giddet å lese ordentlig. :)

Og ja, jeg har lest dine innlegg fullt ut ord for ord. Jeg bare skrev det jeg selv oppfattet.
« Siste redigering: 31. Mai 2013, 17:06 av Eriksen »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1229 på: 31. Mai 2013, 17:23 »

Skulle virkelig tro at det blunkefjeset ville få folk til å skjønne at den siste setninga var noget humoristisk ment. Beklager at det ikke kom godt nok frem.

Du opererer også innenfor tvilsomme rammer hva faktum angår. Jeg mener dere overdriver betydningen av Shola Ameobis viktighet for dette laget utenfor banen. Dere mener det motsatte. Slik jeg ser det er det subjektive meninger om faktum ute og går her. Jeg har aldri påstått at Ameobis rutine og tilknytning til klubben ikke er verdifull. I ytterste konsekvens går det fint an å påstå at Pardews prat om Ameobi var politisk korrekt prat for å blidgjøre spilleren. Det tror jeg forøvrig ikke det var, for å ha det på det rene. Det er vel uansett verdisettinga av hans påvirkning utenfor bana vi ikke er enige om. Greit nok det. Enige blir vi neppe. Jeg ser gjerne Shola ut som et ledd i å renske ut spillere som er for svake for videre sportslig satsning.
« Siste redigering: 31. Mai 2013, 17:36 av Kristoffer »