20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 254557 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #1200 på: 29. Mai 2013, 15:26 »

Helt klart. Og om vi en vakker dag kjemper om 4.plassen så får bare vi sende han ned på reservelaget eller noe, så lenge han er her:P Ja, mannen er rævva. Men har spilt her hele karrieren og står for flere av våre aller beste øyeblikk. Om han finner seg i og være 4 valg så må han gjerne legge opp i klubben og få en fanstastisk testimonial for min del. Og så tror jeg han han er den spillernen i klubben med best holdninger, som jeg håper smitter over på de andre/yngre. Selvom han er udugelig ser jeg mase positivt i og la han være i klubben. Som prefesjonel fotballspiller er han et forbilde for alle de unge. Bra for miljøet er Shola og, regner jeg med. Og det er gull verdt. Men slapp av. Mannen har ikke lenge igjen av karrieren siin uansett, spesielt ikke med alle de skadene han har hatt opp gjennom årene.

Forsiktig, slike påstander kan føre til at man blir bannet fra forumet..

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1201 på: 29. Mai 2013, 16:52 »
Antall kamper og antall mål er skremmende dårlig spør du meg. Bare dette er jo grunn nok til å IKKE satse på Shola. Nekter å tro at samholdet eller moralen i laget knekker sammen om Shola skulle forlate oss.

Føler Shola er blitt et eksempel på at Newcastle ikke har vært i nærheten av pokaler de siste 10 årene.

Nå er det vel helt sikkert ingen konkrete planer om å selge Ameobi heller frykter jeg, men om han nå signerer ny kontrakt eller noe er det bare til å stange hodet i noe hardt.

http://www.youtube.com/watch?v=_PRyGLC8Qyc

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1202 på: 29. Mai 2013, 19:05 »
Ferguson  hadde kvitta seg med Shola for mange år siden. Den beste manageren vi har hatt på mange herrens år (Kevin Keegan) gjorde et hederlig forsøk på å få han vekk. Dessverre rykka Stoke opp og de fikset bedre alternativer. For meg er det åpenbart at slike spillere må ryddes vekk fra stallen vår.
Mener jeg leste noen skreiv at han var en ellevill fyr her. Virkelig? Fyren er jo superdøll  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1203 på: 29. Mai 2013, 20:02 »
Hvor blir det av Shola-elskeren Aslak? Han i likhet med meg ser det kule med å ha en spiller som Shola i troppen.
Jeg spør meg, gjør han noen skade?

- Tjener ikke mye
- Ikke hans skyld at han ble andrevalg i år (tror han gledelig er tredje og fjerdevalg, spilletid tror jeg bekymrer han lite på dette tidspunket av karrieren.
- Han er geordie
- Kulthelt
- En av de få rutinerte i troppen
- En av de mest profesjonelle i troppen, ALDRI vært noe utenomsportslig der i gården så langt jeg husker.
-Signerer han ny kontrakt går han ned i lønn, mest sannsynlig.
« Siste redigering: 29. Mai 2013, 20:06 av Panzer Stormo »
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1204 på: 29. Mai 2013, 20:09 »
Han tjener vel fortsatt 30 000 i uka vel!?
Jeg mener at første og fremst er det sportslige vurderinger som må veie tyngst. Shola Ameobi er ikke god nok og har ikke vært det på lenge. Fyren blir jo bare svakere og svakere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1205 på: 29. Mai 2013, 21:16 »
300 000? Det vil jeg ha kilde på. Trodde han tjente rundt 150 000, tror også FM har han på det.

Jaja, men man kan ikke tenke kun sportslig, se på QPR.  Ta et år med coaching og idrettspsykologi du! Grunnen til at Holloway tar med seg Phillips overalt tror jeg heller ikke er kun sportslig, viktig med rutine, noe vi har alt for lite av.
Bobby Robson:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1206 på: 29. Mai 2013, 23:38 »
Det er en tid for alt - og jeg nevner igjen Sir Alex Ferguson. Han hadde ikke problemer med å kvitte seg med daukjøtt når de hadde utspilt sin rolle sportslig. Og ja, jeg veit at det er på et høyere nivå enn oss. men uansett. Shola Ameobi er garantert en kjempekjekk type som sikkert gir alt alle andre plasser enn i kampsituasjon ;)
Jeg fatter absolutt hva dere mener - men Shola Ameobi er såpass svak at det veier for meg mye tyngre enn at han kanskje har en positiv innvirkning utenfor banen.
Jeg klarer forøvrig ikke å se at han pisker laget til å yte spesielt ekstra på bana heller. Som bjørni så fint nevner.

Sorry - 25 000 ifølge denne artikkelen fra 09 ihvertfall:
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/5385837/Newcastle-United-Who-will-stay-and-who-will-leave-St-James-Park-following-relegation.html

Bør uansett finne bedre spisser for en slik lønn? Tvilsomt at Best hadde høyere lønn enn det - og han er/var tross alt betraktelig mye bedre.
« Siste redigering: 29. Mai 2013, 23:41 av Kristoffer »

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1207 på: 30. Mai 2013, 00:08 »
Helt enig Kristoffer. Nå må vi få inn en spiss med litt pondus i navnet, så må vi få inn en spiss som er en utfordrer til startplass. Shola holder ikke mål på banen, og ett-to mål i sesongen er ikke bra nok. At Shola gir alt på banen er jeg også temmelig uenig i. Det er få spillere "med såkallt hjertet i klubben" som gjør en slappere innsats ute på banen enn Shola. Nå må klubben komme seg videre, denne kontrakten skulle vert slutt for en god stund siden. Vist han er så viktig i garderoben, og vi ser bortifra det sportslige så får vi heller ansette kompisene til nufc spillerne slik at de holder humøret oppe i denne klubben. Huff hvordan skal vi klare oss uten Shola..
« Siste redigering: 30. Mai 2013, 00:10 av Fluffy »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1208 på: 30. Mai 2013, 00:32 »
Sammenligningen med SAF og Manu er ikke relevant uansett mener nå jeg. For når Ferguson har kvitta seg med O'Shea, Wes Brown, Phil Neville, Keane, Butt, Irwin osv. så har de alltid hatt kontinuitetsbærere i fleng igjen i stallen i Giggs, Scholes, Ferdinand ++ som alle vet nøyaktig hva det handler om på Old Trafford. Vi har altfor få slike spillere i stallen, og sammen med Steven Taylor representerer Shola en siste liten rest, og å bytte han ut med en litt mindre middelmådig franskmann er ikke veien å gå.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1209 på: 30. Mai 2013, 11:03 »
Du skjønner det ikke Kristoffer, dette er ikke FIFA. Enig med Torfinn. Hvis du ikke ser at verdien utenfor banen kan trumfe verdien av banen så gidder jeg ikke å argumentere mer, som sagt, les deg litt opp om lagbygging.

Eneste jeg kan se på problem er lønna, hvis den hindrer oss i å hente andre (noe jeg ikke tror). Ser du viser til 250 000 i uka, stoler mer på FM, der det står 225 000 i uka.
Bobby Robson:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1210 på: 30. Mai 2013, 13:10 »
250 000 eller 225 000 hva er forskjellen?
Greit, Shola har kanskje en litt høy lønn i forhold til ferdighetsnivå, men ærlig talt, er det DER vi skal spare penger? Hva med å kvitte seg med det som virkelig er daukjøtt? Gosling, Amalfitano osv. I tillegg har Steve Harper og Danny Simpson allerede forlatt oss. Med Harper mistet vi MYE verdifull erfaring. I tillegg hadde han nok ikke en helt ubetydelig lønn heller. Ei heller Danny Simpson. Og hva er problemet med å la Shola fullføre kontrakten sin? Utgjør han en stor, stor skade? Tar han opp svært verdifull plass? Har vi en så stor tropp at vi ikke har bruk for en begrenset backup-spiller? Det er vel snarere det vi ikke har. Vi trenger en bredere tropp. Vi har mistet to breddespillere allerede. Vi bør helt klart kvitte oss med spillere som knapt nok tilbyr bredde en gang, i Amalfitano og Gosling. Ikke veldig høy lønn hos de to, uten at lønnskostnadene skal avgjøre. En av våre aller høyest lønnede spillere, Coloccini kommer sannsynligvis til å forlate oss i sommer. Erstatter vi han, kommer det inn en spiller med vesentlig lavere lønn. Der kommer vi til å spare MYE, hvis vi skal regne i kroner og øre. Da blir Sholas lønn en fjert i forhold.

Skal vi bruke økonomi som en anledning til å bli kvitt Shola, da må det finregning til. For kjøper vi inn en ny klassespiss, vil vedkommende etter alle solemerker ha bedre betalt enn Shola. Vi kan selvsagt hente inn en ung, lovende spiss som skal "erstatte" Shola. Men vil ikke denne unge, lovende spissen da ta den plassen Adam Campbell skulle hatt? Hvis vi kjøper en ung, lovende spiss til a-laget vil den spissen sannsynligvis ha kommet mye lenger i utviklingen enn Campbell. Vil ikke det sende feil signal til vårt eget talent? Og kan det ikke være bedre for unge Adam Campbell å ha en erfaren Shola å konkurrere med? De er sannsynligvis på samme nivå per dags dato. Bidrar med omtrent like mye eller lite til førstelaget. Men det skal i utgangspunktet være mye enklere for Adam å konkurrere ut Shola, enn å konkurrere ut for eksempel en 20-23-åring som har kommet litt lenger i utviklinga.

Forøvrig, skal vi hente en ny klassespiss, erstatte Shola med et stortalent på 21-22 år og ha unge Campbell som krisebackup, vil ikke bare Campbell få mindre spilletid, men økonomisk vil vi også bruke mer penger enn ved å beholde Shola. Tap-tap spør du meg. Vi trenger å beholde de lokale spillerne vi har. Spesielt når kapteinen trolig forlater oss, den evige reservekeeper har forlatt oss og det kryr av nye, utenlandske spillere i troppen. Det er noe som heter lagmoral, og erfaringsmessig er lokale spillere svært viktig i så måte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1211 på: 30. Mai 2013, 13:24 »
Hyller deg Joakim. Men du må huske på at grunnen til at vi skal kicke ut Shola er at Pardew er for inkompetent til å bruke ham "riktig".

Kristoffer: jeg har heller ingen problemer med å forstå dine argumenter, tror bare vi får være enige om å være uenige. Men argumentet med SAF blir altfor tynt syntes jeg, som torfinn påpeker, Man Utd har faktisk bærebjelker, rutine uansett om de kvitter seg med noe daukjøtt. Vi har faktisk nesten ikke en dritt. Det blir litt Fifa/QPR over det hele, jeg forstår bare ikke hastverket med å få ham ut, mye annet som bør være mer prioritert.

Forresten, Newcastles "talenter" er jo en vits, så jeg er ekstremt skeptisk til å legge formye ansvar på Campbell. Jo visst skal han satses på, men føler definitivt at det bør være ett sikkerhetsnett der, med tanke på hva vi har produsert de siste årene.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1212 på: 30. Mai 2013, 13:27 »
250 000 eller 225 000 hva er forskjellen?
Greit, Shola har kanskje en litt høy lønn i forhold til ferdighetsnivå, men ærlig talt, er det DER vi skal spare penger? Hva med å kvitte seg med det som virkelig er daukjøtt? Gosling, Amalfitano osv. I tillegg har Steve Harper og Danny Simpson allerede forlatt oss. Med Harper mistet vi MYE verdifull erfaring. I tillegg hadde han nok ikke en helt ubetydelig lønn heller. Ei heller Danny Simpson. Og hva er problemet med å la Shola fullføre kontrakten sin? Utgjør han en stor, stor skade? Tar han opp svært verdifull plass? Har vi en så stor tropp at vi ikke har bruk for en begrenset backup-spiller? Det er vel snarere det vi ikke har. Vi trenger en bredere tropp. Vi har mistet to breddespillere allerede. Vi bør helt klart kvitte oss med spillere som knapt nok tilbyr bredde en gang, i Amalfitano og Gosling. Ikke veldig høy lønn hos de to, uten at lønnskostnadene skal avgjøre. En av våre aller høyest lønnede spillere, Coloccini kommer sannsynligvis til å forlate oss i sommer. Erstatter vi han, kommer det inn en spiller med vesentlig lavere lønn. Der kommer vi til å spare MYE, hvis vi skal regne i kroner og øre. Da blir Sholas lønn en fjert i forhold.

Skal vi bruke økonomi som en anledning til å bli kvitt Shola, da må det finregning til. For kjøper vi inn en ny klassespiss, vil vedkommende etter alle solemerker ha bedre betalt enn Shola. Vi kan selvsagt hente inn en ung, lovende spiss som skal "erstatte" Shola. Men vil ikke denne unge, lovende spissen da ta den plassen Adam Campbell skulle hatt? Hvis vi kjøper en ung, lovende spiss til a-laget vil den spissen sannsynligvis ha kommet mye lenger i utviklingen enn Campbell. Vil ikke det sende feil signal til vårt eget talent? Og kan det ikke være bedre for unge Adam Campbell å ha en erfaren Shola å konkurrere med? De er sannsynligvis på samme nivå per dags dato. Bidrar med omtrent like mye eller lite til førstelaget. Men det skal i utgangspunktet være mye enklere for Adam å konkurrere ut Shola, enn å konkurrere ut for eksempel en 20-23-åring som har kommet litt lenger i utviklinga.

Forøvrig, skal vi hente en ny klassespiss, erstatte Shola med et stortalent på 21-22 år og ha unge Campbell som krisebackup, vil ikke bare Campbell få mindre spilletid, men økonomisk vil vi også bruke mer penger enn ved å beholde Shola. Tap-tap spør du meg. Vi trenger å beholde de lokale spillerne vi har. Spesielt når kapteinen trolig forlater oss, den evige reservekeeper har forlatt oss og det kryr av nye, utenlandske spillere i troppen. Det er noe som heter lagmoral, og erfaringsmessig er lokale spillere svært viktig i så måte.

:gp:
Bobby Robson:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1213 på: 30. Mai 2013, 19:48 »
Sammenligningen med Fergie holder absolutt vann. Det handler om å kvitte seg med daukjøtt når deres tid er forbi.
Kan forøvrig ta et kjapt søk gjennom stallen etter kontinuitetsbærere på og utenfor bana. Tror vi alle er enige om at Shola ikke er noen slik kontinuitetsbærer på bana i noen annen grad enn å svekke oss på topp når han spiller?
Keeperplass: Tim Krul. Nesten adoptert geordie. Vært her i mange år, og ja - der er en mulighet for at han kan bli solgt. Men ekstremt stor er den foreløpig ikke.

Forsvar: Steven Taylor, Fab Coloccini, James Perch, Ryan Taylor. I mine øyne spillere som har vært såpass lenge i troppen nå at de bør kunne kalles kontinuitetsbærere. Colo er det dessverre gode muligheter for at forsvinner. De andre blir. Raylors innvirkning på banen kanskje minimert til å være mindre enn Shola sin de kommende åra. Kan betvile hvorvidt han kommer opp på et godt nok nivå. Dog en knakende fin fyr som jeg gjerne ser at vi også har kvalitetene til rent sportlig i laget dersom han skulle komme tilbake på noe lignende nivå som sist. Perch en fantastisk squadspiller som begynner å få noen års fartstid. Han veit han aldri kommer til noen større klubb og har en fantastisk innstilling. Tayls trenger en ikke si noe om.

Midtbane: Jonas først og fremst. Vært her i mange år nå - åpenbart godt likt av Pardew og resten av stallen. Jeg ser ikke veldig fornøyd over å se han i startoppstillinga - dog ser jeg at han har langt mer å bidra med enn Shola på grunn av sin anvendelighet og at han tross alt kan fungere greit som indreløper. Vil påstå at han har vært her såpass lenge at han har en godt over normal tilknytning til klubben. Tiote og Cabaye begynner nå også å få pondus nå. Fare for at Cabaye forlater oss i sommer.

Spisser er det da Shola. For meg er det ikke slik at vi med å kvitte oss med Shola står å fare for å miste vår identitet  og all form for kontinuitet på treningsfeltet, eller at det er noen institusjon på Tyneside som forlater. Selv om vi også mister Steve Harper.

Det er ikke slik at jeg føler det er noen hovedpri å få ut Shola. Men i en sesong uten EL hvor vi ikke trenger en like brei stall som forrige år, mener jeg at dersom de rette handlene foretas i sommer - bør vi absolutt se oss råd til å kvitte oss med en såpass begrenset spiller av rene sportslige årsaker. Vi har Cisse, Gouffran og Campbell som i utgangspunktet er spisser. Vi SKAL handle ihvertfall en spiss inn i sommer. Handler vi en ving inn kan vi kanskje få se mer til Gouffran i den posisjonen han bør spille i.  Økonomi var bare for å underbygge poenget. Den lønna mener jegikke han er verdt. Fyren vil slite med å få seg ny arbeidsgiver i Premier League. Jeg verdsetter uten tvil spillere med lokal tilknytning. det er viktig for identiteten til laget og klubben somhelhet. Men en spiller som ikke er god nok for å starte PL-kamper og utad ikke markerer seg voldsomt sliter jeg med å se at det er krise om han forsvinner.  Trenger vi virkelig Ameobi? Er han så forbanna viktig for at ting skal gå rundt på treninger og for laget vårt?

Nei mener jeg. En alt for svak spiller som ikke er så uunværlig som enkelte skal ha det til. Jeg vil ha han vekk sammen med Obertan, Gosling, Amalfitano. Jeg fatter poengene deres - men føler dere tillegger de mer mening enn nødvendig. Eventuelt overvurderer Shola Ameobis rolle i laget.

Beklager rotete innlegg forresten.
« Siste redigering: 30. Mai 2013, 19:52 av Kristoffer »

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1214 på: 30. Mai 2013, 21:45 »
Men en spiller som ikke er god nok for å starte PL-kamper og utad ikke markerer seg voldsomt sliter jeg med å se at det er krise om han forsvinner.  Trenger vi virkelig Ameobi? Er han så forbanna viktig for at ting skal gå rundt på treninger og for laget vårt?

Nei mener jeg. En alt for svak spiller som ikke er så uunværlig som enkelte skal ha det til. Jeg vil ha han vekk sammen med Obertan, Gosling, Amalfitano. Jeg fatter poengene deres - men føler dere tillegger de mer mening enn nødvendig. Eventuelt overvurderer Shola Ameobis rolle i laget.

Jeg skjønner ikke at du kan konkludere at han ikke markerer seg mye utad og du til de grader undergrader verdien av en rutinert geordie i kulissene. Pardew sier vel ikke at han er viktig for laget bare for å kunne fortsette å ha han i laget, han må være en viktig person i hverdagen til laget. Når en trener sier noe sånt om en spiller som så klart ikke er god nok til å starte, så bør det være et tegn på at han bidrar på andre nivåer.
  http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4837583/Shola-Ameobi-Newcastle-can-do-a-Chelsea.html#ooid=k2aXQ1YTrYk4QsO-w__E5J9IxjpDtMdT [/url]

Fra 50 sek så sier han at han er viktig på og utenfor banen. Akkurat på dette området stoler jeg på Pardew, ingen tro på at han lyver om noe så banalt.
Bobby Robson: