20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253274 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #1155 på: 15. April 2013, 02:04 »
OK, begynner å bli lei Shola nå. Tidligere glimtet han til i blant, og han kunne gjøre en grei jobb som targetman i kamper hvor det var nødvendig å kunne slå langt. Denne våren har han vært skandaløst svak hvert eneste innhopp.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 15. April 2013, 08:26 »
OK, begynner å bli lei Shola nå. Tidligere glimtet han til i blant, og han kunne gjøre en grei jobb som targetman i kamper hvor det var nødvendig å kunne slå langt. Denne våren har han vært skandaløst svak hvert eneste innhopp.

Enig!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 15. April 2013, 08:41 »

Enig!

Veldig enig. Når han entrer banen så får jeg et lite håp, men mannen går i offside gang på gang. Og hver gang han går i duell ender det med frispark imot. Tiden begynner å renne ut for Shola.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 15. April 2013, 09:17 »
Takk. På tide folk kommer over dette sentimentale våset og innser at Shola Ameobi ikke bør være mer enn 4./5.-valg, helst i en divisjon lengre ned, eller i Stoke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 15. April 2013, 10:25 »
Takk. På tide folk kommer over dette sentimentale våset og innser at Shola Ameobi ikke bør være mer enn 4./5.-valg, helst i en divisjon lengre ned, eller i Stoke.

Kan ikke huske å ha lest noe om han burde være nærmere enn det. Diskusjonen har vel heller gått (for min del hvertfall) på hvilke verdi han tilfører stallen/garderoben i form av andre ting enn det rent sportslige ute på banen. Og å påstå at det er sentimentalt vås, er det samme som å si at det er sentimentalt vås å ville ha Pardew sittende pga kontinuitet i managerstolen.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 15. April 2013, 11:42 »
Tviler på at hele laget faller sammen og gjør det dårligere dersom Amøba drar, fordi han bidro med så mye i garderoben.. :P Jeg kan heller ikke helt se hva han bidrar med utenfor banen som vi vet om.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1161 på: 15. April 2013, 12:57 »
Det eneste han bidro med i går var vel og gå i offside , for så og prestere å heade ballen ned til corner flagget. På tide å ta farvel med denne fyren. At han er 2 valg på topp sier det meste om spiss problemene.
lt;3 Newcastle <3

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 15. April 2013, 13:17 »
Jeg forventa at Ben Arfa tidlig skulle komme inn for Gouffran, men å bytte inn Shola så tidlig forstår jeg ikke.
Da hadde det etter min mening vært bedre å få inn Campbell som vil gi med problemer for temposvake Cuellar og O`Shea.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 15. April 2013, 15:08 »
Og hva er greia med at han alltid skal dempe ballen med leggen? Lolz.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 15. April 2013, 17:10 »
Ser ikke den sammenligningen. Diskuterer vi Pardew er selvfølgelig kontinuitet en viktig del av det - sammens med kanskje en annen særs viktig faktor: nemlig hva alternativene er. De fleste her vil vel antakeligvis gjerne sett en mer offensivt anlagt managertype med mer taktisk kløkt.
Shola Ameobi lever veldig på at han er egenutviklet og har vært i klubben i mange år - og for et godt tiår siden var et lovende talent. Samt at han har en god statistikk mot Mackems. Ser ingen forskjeller på å ønske Shola vekk kontra Willo. Begge hører ikke hjemme i de ambisjonene klubben har uttalt at de har. Shola har opparbeidet seg et respektert navn i klubben og er nok en særs fin fyr og god kar å ha på treningsfeltet. Men det står ikke i stil til resten. Om folk mente at Best ikke var noe å samle på (nå sier jeg ikke at du sa det, Skjæren. Men endel syns det var korrekt) - så er ihvertfall ikke Ameobi det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 15. April 2013, 17:31 »
Vel, nå er det jo faktisk Pardew som bruker Shola.. Og da gjerne på vingen.

Jeg syns ikke Shola er god nok for PL, men inntil vi får noen bedre alternativer kan han godt være i stallen. Da er det verre med f. eks Jonas og Tiote som har klippekort, spiller jevnt over forferdelig og har veldig høy lønn.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 15. April 2013, 17:38 »
Eriksen: Ja, det er nøyaktig det jeg skrev i innlegget mitt, og det var nøyaktig det jeg mente også.

Kristoffer: Shola er, for 1000 ganger, er middelmådig fotballspiller som bare kommer til å bli dårligere med årene, og Pardew-sammenligninger var satt på spissen fordi det er frustrerende når innlegg/meninger blir tatt ut av kontekst. Like fullt, man skal ikke undervurdere kontinuitet og "fine fyrer" i garderoben. For å dra en ekstremt sammenligning, dette er noe QPR mangler i stor grad.
Selvsagt vil jeg gjerne ha inn Auyemebang eller hvordan det nå staves sammen med Remy, og aldri se Shola i 11-elleveren igjen. Men det kommer aldri til å skje at vi henter inn to spisser av ett slikt kaliber, og som du påpeker; for min del koker alt ned til alternativer; og vi har lett plass til både Cisse, Campbell, en ny signering a la "Auyemebang" og Ameobi. Om vi derimot skulle få inn 2 signering og MÅ kaste noen, er det klart det skal være Ameobi som ryker, men jeg har ingen tro på at det kommer til å skje, og derfor blir min konklusjon at vi gjerne må holde på Ameobi, fordi han er rutinert, kan være ett forbilde for de yngre, er nok respektert i spillergruppen, en fornuftig fyr og sprer humør i garderoben, og klager særdeles lite over hans forhåpentligvis uviktige rolle rent spillemessig.

Enkelt og greit; om vi får inn gode nok signeringer og finner ut at noen må bort, står Ameobi langt fremme i den køen. Men jeg tror ikke det kommer til å skje, og velger derfor Ameobis nevnte kvaliteter fremfor håpløse signeringer som Amalfitano eller en elendig Gosling.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 15. April 2013, 17:38 »
Shola har vel 30-35 000 pund eller er jeg på viddene?

Kun Kevin Keegan så på Shola Ameobi som det han faktisk var av våre managere. Samt kanskje Sir Bobby da Shola faktisk var et stort talent.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 15. April 2013, 18:15 »
Eriksen: Ja, det er nøyaktig det jeg skrev i innlegget mitt, og det var nøyaktig det jeg mente også.

? Skjønte ikke helt den. Kan du forresten komme med eksempler på hva Amøba bidrar med i garderoben som vi ikke vet om? Evt. hva han bidrar med på treningsfeltet, utenom å møte opp? Har du insideinformasjon om dette?

Shearer9

• Benkvarmer
  • **
  • Prowd to be a GEORDIE!
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 15. April 2013, 19:15 »
Husker engang for leeeeenge siden der vi bruke Lua Lua og Amøbi på topp i CL! Føler med engang han kommer på banen nå at motstanderlaget får en ekstra spiller. Han mister ballen 8/10 ganger på første tuchen. For meg er Amobie en av de som må ut denne sommeren!

Glad jeg var der!