20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 254553 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #1140 på: 23. Mars 2013, 13:20 »
Den mannen kommer til å være her til han gir seg, enten om vi liker det eller ei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1141 på: 23. Mars 2013, 13:45 »
Jeg syns dette er håpløst. En stallplass som kunne vært brukt på noe langt mer spennende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1142 på: 23. Mars 2013, 14:15 »
Syntes dette er helt ok, jeg. Tror han er en viktig del i garderoben, så kontrakten i seg selv er ok. Hvordan han disponeres av manager er jo en litt annen diskusjon.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1143 på: 23. Mars 2013, 14:57 »
Jeg syns dette er håpløst. En stallplass som kunne vært brukt på noe langt mer spennende.
helt enig ameobi er ikke god nok. Kjøp spiss og la ungutt være backup, i tilegg har vi gouffran.
lt;3 Newcastle <3

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1144 på: 23. Mars 2013, 20:51 »
Har krever vi at spillere skal være lojale mot klubben. Da syns jeg klubben kan begynne med å være lojale overfor de som har spilt hele karrieren for oss. Tar gjerne shola noen år til.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1145 på: 24. Mars 2013, 11:13 »
Shola er en gud, og det er klart han skal få ny kontrakt!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1146 på: 24. Mars 2013, 11:51 »
Trodde kanskje hans tid skulle være over med den forrige kontrakten han skrev. Se f.eks på Manchester United, har hatt flere "kult" spillere for fansen de også som ikke har fått ny kontrakt når de simpelt nok ikke er gode nok.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1147 på: 24. Mars 2013, 18:25 »
Har krever vi at spillere skal være lojale mot klubben. Da syns jeg klubben kan begynne med å være lojale overfor de som har spilt hele karrieren for oss. Tar gjerne shola noen år til.

Vi kan da ikke ha elleve drittspillere bare for at de er lojale. Shola Ameobi holder ikke et godt nok nivå for PL, er alt for ofte skadd og blir såvisst ikke bedre med årene heller. Det kommer en tid for alt, og Shola sin tid burde vel egentlig vært for 5-6 år siden. Han er sikkert en alle tiders type som også bidrar mye positivt på treningsfeltet - men det er for meg ikke godt nok når vi skal utvikle oss til å bli et bedre fotballag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1148 på: 24. Mars 2013, 19:17 »
Han kan få være i klubben så lenge han finner seg i å måtte varme både benk og tribune gjennom sesongen. Han er en fin rollemodell for de yngre i den forstand at han er profesjonell i alt han gjør. Dessuten vet han hva som kreves for å lykkes og har vokst opp på Tyneside. Han kjenner til hva fansen forlanger av spillerne. Han kjenner til presset som følger av å spille foran 50 000 galninger og kan således veilede nyankomne.

Han føler det samme hatet overfor naboene fra Wear som de fleste supportere. Han har kjent det på kroppen gjennom et tiår. Han presterer ALLTID i disse kampene. For Shola handler det mye mer om tre poeng; det handler om ære.

Jeg ser for meg at han er den typen som maner til kamp når folk henger med hodet, og at han passer på at alle føler seg inkludert. Han er en type som holder garderoben sammen. En gledesspreder.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1149 på: 25. Mars 2013, 01:45 »

Vi kan da ikke ha elleve drittspillere bare for at de er lojale.
Men vi kan ha en ;)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1150 på: 25. Mars 2013, 02:20 »
Han kan få være i klubben så lenge han finner seg i å måtte varme både benk og tribune gjennom sesongen. Han er en fin rollemodell for de yngre i den forstand at han er profesjonell i alt han gjør. Dessuten vet han hva som kreves for å lykkes og har vokst opp på Tyneside. Han kjenner til hva fansen forlanger av spillerne. Han kjenner til presset som følger av å spille foran 50 000 galninger og kan således veilede nyankomne.

Han føler det samme hatet overfor naboene fra Wear som de fleste supportere. Han har kjent det på kroppen gjennom et tiår. Han presterer ALLTID i disse kampene. For Shola handler det mye mer om tre poeng; det handler om ære.

Jeg ser for meg at han er den typen som maner til kamp når folk henger med hodet, og at han passer på at alle føler seg inkludert. Han er en type som holder garderoben sammen. En gledesspreder.

Veldig enig!! Han virker ikke å være misfornøyd med en benkeplass og ingen feirer hardere på benken enn han når det er scoring. Shola er ganske så unik og det ville bare blitt helt feil for meg å se han i en annen drakt. Skjønner jo selvfølgelig argumentene til de som synes nok er nok, men Shola er noe utenom det vanlige og vanlige rutiner gjelder ikke halvguder.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1151 på: 25. Mars 2013, 18:56 »
Overhodet ikke noe problem med å gi Shola ny kontrakt. Han er en local lad, model professional, og vet utmerket godt hva som forventes av en Newcastle-spiller. Vi kan ikke ha 11 drittspillere bare fordi de er lojale, men Shola er ikke noen drittspiller. Det er ikke sånn at Shola ikke bidrar med noe. Nøyaktig hva han bidrar med oppsummerte coxie meget godt, så det trenger jeg ikke gjenta. Jeg mener vi vil miste noe vesentlig hvis vi skulle kaste Shola på dør, og erstatte han med enda en franskmann. Vi kan ikke forvente at Adam Campbell skal bidra med "Geordie-faktoren" på samme måte. Adam Campbell er nok en av dem som nyter meget godt av Sholas erfaring. Og det er ikke sånn at Shola opptar en plass som Campbell skulle hatt. Det er god nok plass til dem begge.

Shola er ikke så god som Ba, men han bidrar med så utrolig mye mer. Ryan Giggs er ikke Man Utds beste fotballspiller lenger, men han har så uendelig mye verdifull erfaring. Ferguson har ikke noe problem med å erstatte fotballspilleren Ryan Giggs, men Giggs er så mye mer enn bare det han gjør på banen. For all del, Giggs er av en helt annen klasse enn Shola noen gang har vært, jeg er fullt klar over det. Men det Shola er for oss, er Giggs for Man Utd, bare på et helt annet nivå. Men poenget står der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1152 på: 25. Mars 2013, 22:33 »
Shola er mer for oss hva John O'Shea var for ManU. Slike folk kvitter ManU seg med. Shola har kamper der han ser ut som alt annet enn enn geordie som ønsker blø for drakta.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1153 på: 25. Mars 2013, 23:46 »
Vi er dessverre ikke så velsignet at vi kan sammenligne oss med Manchester United. Som Joakim så glimrende påpeker, er det ikke noenting som tilsier at vi så absolutt må bytte ut Ameobi.
Vi har fortsatt god plass til Ameobi samtidig som vi har selvsagt skal ha mer lovende spillere i stallen. Jeg er 100% overbevist om at Ameobi har ekstremt mye å bidra med, om ikke nødvendigvis i en start-ellever (eller på benken for den saks skyld), men på treningsfeltet, i garderoben og som en rutinert kar som jeg tror mange unge spillere har godt av å være i samme klubb som.
Det finnes god plass til både Cisse, Campbell, Ameobi og en ny spiss eller to.

Ikke nødvendigvis deg Kristoffer, men det er så mange her som skriker etter kontinuitet i klubben, i flere ledd. Jeg har vanskelig for å forstå hvorfor Shola Ameobi ikke faller innunder denne kategorien, selv om jeg lang ifra forsvarer hverken startplass, en super-sub eller hva det nå skulle være.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1154 på: 26. Mars 2013, 00:11 »
Problemet rundt en ny kontrakt til Shola bunner ned til en ting, og det er tidspunktet avgjørelsen tas - hvis det er slik at han får et tilbud på bordet nå.

Jeg har ingen problemer med å ha han i stallen neste sesong, men jeg mener at neste sesong burde avgjøre om han er med i stallen sesongen 14/15, og at vi dermed venter med å ta en avgjørelse.
Shola er en helt ok spiller, og kan i noen kamper være fin å kaste innpå. Har reddet oss poeng mot blant andre Everton og QPR denne sesongen, samt scoret noen viktige mål i europa.

Savner faktisk Leon Best - det perfekte 3/4 valg.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM