20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253292 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #870 på: 10. Des. 2011, 06:46 »
Det er vel Seydou Doumbia du mener, og vi er nok dessverre litt for dårlige til å hente han vil jeg tro. Synd, for han er en ekstremt god spiller. Vil i tillegg ro at han hever en ganske feit lønnsjekk som vi ikke ville klart å matche...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #871 på: 10. Des. 2011, 08:45 »
Jeg er enig i at Shola på sitt beste er en bedre og mer dominerende spiller, men han suger sånn cirka 8 av 10 kamper. Hadde han klart å holde maksnivået stabilt over flere kamper, flere måneder og flere sesonger så er jeg overbevist om at han hadde vært en sann klubblegende (i dag er han vel mer en kulthelt) og hatt rimelig mange landskamper på samvittigheten. ¨

Men Best har bevist at han er mye mer stabil, og jevnt over bedre enn Ameobi når man tar det i betraktning.

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #872 på: 10. Des. 2011, 08:50 »
Ameobi ble nylig matchvinner. Og gjorde mye bra mot Chelsea. Synes ikke det er noe tvil om hvem som bør få sjansen de nærmeste kampene.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #873 på: 10. Des. 2011, 09:04 »
Når ble han matchvinner?? Han redda ett poeng mot Tottenham for snart to måneder siden, og det er eneste målet han har scoret. Til sammenligning har Best scoret tre, selv om det er lenger siden sist.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #874 på: 10. Des. 2011, 10:34 »
Best er jo klart mest målfarlig av de to, og det er det jeg mener spisser først og fremst bør måles utifra!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #875 på: 10. Des. 2011, 11:09 »
I tillegg er jo Best sine targetmanegenskaper veldig undervurdert spør du meg. Teknikken ser tidvis veldig klønete ut - men det er jo faktisk jævla effektivt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #876 på: 11. Des. 2011, 01:04 »
Med tanke på hvor mye spilletid de har fått har vel Ameobi vært minst like effektiv i år. Nå er vel ingen av disse noe spessielt målfarlige... Etter den fantastiske hat trick debuten har ikke akkurat Best bøtta inn med mål. Og når han i i tillegg ikke bidrar spessielt offensivt, så blir valget for meg enkelt. Spessielt med tanke på at Ameobi de siste gangene har vist god form..

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #877 på: 11. Des. 2011, 01:14 »
Ikke bidrar spesielt offensivt? Les Kristoffer sitt innlegg rett over ditt.
Ikke at han sitter med fasiten, men jeg er helt enig med han. Best har en klønete teknikk, men virker faktisk å ha kontroll allikevel.

Synes Leon Best er en mye bedre spiss, avslutter og spiller enn Sh. Ameobi.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #878 på: 11. Des. 2011, 01:22 »
Enig. Jeg anser Shola for og ha et høyere toppnivå enn Best (utifra det vi har sett), men problemet er at Shola sånn ca. aldri er på topp. Best er som regel veldig jevn og god i prestasjonene sine, og har hatt veldig mange gode kamper selv om han ikke har putta.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #879 på: 11. Des. 2011, 01:26 »
Best har fortsatt en ganske imponerende målstatistikk i PL selv om det vel ikke er unaturlig at den kom til å normalisere seg etterhvert. Uansett lukter det mer mål av Best enn av Ameobi på banen føler jeg.
Ameobi har et utrolig øverstenivå - men vi veit jo dog hvor variabel han er og hvor lav lavestenivå han har. I dag var han forøvrig godkjent, spilte seg godt opp i løpet av kampen. Fortsatt enig i Anders sin konklusjon - jeg foretrekker også Best og har savnet han helt siden han ble skadd og røk ut av laget. Per nå mener jeg kanskje beste utnyttelse av stallen er å spiller Best og Ba på topp og Ben Arfa istedet for Obertan...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #880 på: 11. Des. 2011, 11:37 »
Man bør dyrke ham i supe-sub rollen. For lat, og for lite som skjer over en hel kamp.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #881 på: 11. Des. 2011, 12:30 »
Man bør dyrke ham i supe-sub rollen. For lat, og for lite som skjer over en hel kamp.

Lat? Da tror jeg du bør følge litt mer med i kampene Parker. Shola bruker mye av kreftene sine defensivt når han spiller. I går f.eks var han nede helt på vår egen 16m når Norwich hadde ballen for å støtte midtstopperene i hodeduellene. Og ellers når vi har hatt toppet lag, har Shola trukket ned for å støtte midtbanen. I tillegg må han da selvsagt komme seg opp som spiss. Dette koster krefter. Men jeg er enig at han er mindre fotballintelligent.

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #882 på: 11. Des. 2011, 21:33 »
Ikke bidrar spesielt offensivt? Les Kristoffer sitt innlegg rett over ditt.
Ikke at han sitter med fasiten, men jeg er helt enig med han. Best har en klønete teknikk, men virker faktisk å ha kontroll allikevel.

Synes Leon Best er en mye bedre spiss, avslutter og spiller enn Sh. Ameobi.

Når vi snakker om "klønete teknikk" er vel nettopp Ameobi verdensmester i å holde på ballen og tråkle seg gjennom. Dette vet alle som har fulgt Ameobi siden han debuterte for Newcastle... Og om Best er "undervurdert targetman" som Kristoffer skrev, er jo Ameobi nesten dobbelt så høy, og relativt sterk i kroppen. Om Ameobi er "ustabil", er vel heller Best jevnt dårlig. Nå mener jeg forøvrig at ingen av disse er noe spessielt gode verken spillere eller målscorere. Den eneste goalgetteren i Newcastle er Ba...

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #883 på: 11. Des. 2011, 21:38 »
Best er jo klart mest målfarlig av de to, og det er det jeg mener spisser først og fremst bør måles utifra!

Ja da var vel Dennis Bergkamp meget dårlig i Arsenal sine glansdager..............

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #884 på: 11. Des. 2011, 22:57 »
Seriøst, Ameobi er 189 cm og 93 kg, Best er 187 cm og 90 kg. Størrelsen er en minimal forskjell, og jeg må si at jeg synes du er helt på bærtur ellers også.