20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253253 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #315 på: 07. Jan. 2009, 21:58 »
Men det var ikke akkurat sånn at de målene Shola scoret i de kampene hadde så veldig stor betydning fra eller til.

Så det er feil å hylle Shay Given for innsatsen i kampen mot Liverpool, bare fordi innsatsen ikke hadde så veldig stor betydning fra eller til?

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 07. Jan. 2009, 23:57 »
Viduka har mer målteft enn Ameobi, det er bare å se på statistikken de seneste årene,
MEN
I motsetning til Viduka har Ameobi fart og brukbar finter på lager til å passere folk, som igjen fører til sjanser og mål. I de kampene han har spilt så har han stort sett vært et konstant uromoment for forsvarerne, i tillegg til å være hodesterk  innehar han også brukbar fart.

Det skal også sies at Viduka sikkert tjener vesentlig mer enn Ameobi.

Alltid likt Ameobi, lojal og trofast spiller som glimtvis viser særdeles gode ferdigheter. Kanskje han i løpet av disse tre årene slår ut i full blomst.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 08. Jan. 2009, 00:10 »
Ja, for de målene Ameobi har scoret denne sesongen har gitt oss veldig mange poeng. Mot Sunderland, for eksempel. Det var jo et særs viktig mål, og vi fikk jo veldig mange poeng ut av det.

Målet til Ameobi mot Sunderland var jo dødsviktig!!! Er du helt idiot!!?? Han utligna for oss på Stadium of Light, man kan knapt score viktigere mål i en Newcastle trøye for faen!

Mark Viduka er mer verdifull skadet, enn hvert eneste mål Shola Ameobi scorer.

Det her er noe av det teiteste jeg noen gang har hørt!! Men det beviser bare hjernekapasiteten din, og at du egentlig ikke har noe å gjøre på et sted man diskuterer fotball på et saklig nivå.

EDIT: Og hvis dette er et forsøk på å være morsom eller spøke, så mislykkes du isåfall, fordi du er fullstendig uten glimt i øyet!
« Siste redigering: 08. Jan. 2009, 00:12 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #318 på: 08. Jan. 2009, 01:45 »
Ja, for de målene Ameobi har scoret denne sesongen har gitt oss veldig mange poeng. Mot Sunderland, for eksempel. Det var jo et særs viktig mål, og vi fikk jo veldig mange poeng ut av det.

Målet til Ameobi mot Sunderland var jo dødsviktig!!! Er du helt idiot!!?? Han utligna for oss på Stadium of Light, man kan knapt score viktigere mål i en Newcastle trøye for faen!

Mark Viduka er mer verdifull skadet, enn hvert eneste mål Shola Ameobi scorer.

Det her er noe av det teiteste jeg noen gang har hørt!! Men det beviser bare hjernekapasiteten din, og at du egentlig ikke har noe å gjøre på et sted man diskuterer fotball på et saklig nivå.

EDIT: Og hvis dette er et forsøk på å være morsom eller spøke, så mislykkes du isåfall, fordi du er fullstendig uten glimt i øyet!

Kunne ikke vært mer enig. Shola elsker klubben og når han skorer mot Sunderland så er han gull verdt.. Som Kø1 sa det er noe av det viktigste målet du kan skore i Nufc-trøya.
Når Nikolaos "Nikos" Dabizas skorte målet mot Sunderland i 2002 på Stadium of shit.. så var han fra og med den dagen er gullgutt i mine øyne selvom jeg ikke hadde sansen for han tidligere..

Jeg syntes heller ikke Viduka er no stas lenger. Han rekker vell Ameobi opp til leggen i disse dager, syntes han er altfor slapp.. Desutter ruger han og koser seg med penger han tjener mens han hele tiden har vært skadet.
Kjør Amobi isteden for Viduka hvis det kommer til den avgjørelsen.
Ba Ba Ba!!!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 08. Jan. 2009, 08:19 »
Viduka har mer målteft enn Ameobi, det er bare å se på statistikken de seneste årene,
MEN
I motsetning til Viduka har Ameobi fart og brukbar finter på lager til å passere folk, som igjen fører til sjanser og mål. I de kampene han har spilt så har han stort sett vært et konstant uromoment for forsvarerne, i tillegg til å være hodesterk  innehar han også brukbar fart.

Alltid likt Ameobi, lojal og trofast spiller som glimtvis viser særdeles gode ferdigheter. Kanskje han i løpet av disse tre årene slår ut i full blomst.

Jeg måtte smile litt når jeg leste dette inlegget. skulle trodd det var Anelka som var beskrevet ovenfor. Men jeg er enig i at Ameobi har spilt godt denne sesongen, og delvis gjort seg fortjent til ny kontrakt. Og det er faktisk reit med tanke på at vi ikke har 100mp å bruke på spillere. Ameobi er et godt 4 valg på topp. Men han har ikke fart, og er ikke hodesterk i forhold til høyden sin. Han overrasker dog med en fint i ny og ne.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #320 på: 08. Jan. 2009, 09:51 »
Det er få spillere som har spilt seg til ny kontrakt denne sesongen, Ameobi må være på bunn hoss meg jaffal. Lukter Championchip med disse signingene.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 08. Jan. 2009, 10:56 »
Du har med andre ord ikke sett en jævla kamp i år? Ameobi har vært en av de bedre i hver eneste kamp han har spilt, sett bort ifra Tottenham.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #322 på: 08. Jan. 2009, 10:59 »
Du har med andre ord ikke sett en jævla kamp i år? Ameobi har vært en av de bedre i hver eneste kamp han har spilt, sett bort ifra Tottenham.
Helt riktig.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 08. Jan. 2009, 11:42 »
MEN

Jeg måtte smile litt når jeg leste dette inlegget. skulle trodd det var Anelka som var beskrevet ovenfor. Men jeg er enig i at Ameobi har spilt godt denne sesongen, og delvis gjort seg fortjent til ny kontrakt. Og det er faktisk reit med tanke på at vi ikke har 100mp å bruke på spillere. Ameobi er et godt 4 valg på topp. Men han har ikke fart, og er ikke hodesterk i forhold til høyden sin. Han overrasker dog med en fint i ny og ne.

Nå sammenlignet jeg Ameobi i forhold til Viduka, og da har Ameobi fart. Og han er ingen treig spiss som forsvaret kan stå veldig høyt på, og når han er i form vinner han mye i lufta. Det så vi i de 4-5 kampene han var god denne sesongen.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #324 på: 08. Jan. 2009, 14:41 »
Helt riktig.

Hvor faen tar dere det fra?? Han mister ballen i et jævla sett. At det svære mannen ikke klarer å skjerme ballen er faen med et mysterium, lille Martins klarer det greit. Samtlige av mine fotballkamerater spør meg hvorfor newcastle gidde å sitte på en så middelmådig spiller og jeg kan ikke svare annet en at det fatter ikke jeg heller. Han scorer lite mål, han har mange balltap, mottakende hans er ren bingo, han dribler uten særlig fart og han er ikke en god avslutter. Joda, denne karen må jo være jævla god....

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #325 på: 08. Jan. 2009, 16:58 »
Helt riktig.

Hvor faen tar dere det fra?? Han mister ballen i et jævla sett. At det svære mannen ikke klarer å skjerme ballen er faen med et mysterium, lille Martins klarer det greit. Samtlige av mine fotballkamerater spør meg hvorfor newcastle gidde å sitte på en så middelmådig spiller og jeg kan ikke svare annet en at det fatter ikke jeg heller. Han scorer lite mål, han har mange balltap, mottakende hans er ren bingo, han dribler uten særlig fart og han er ikke en god avslutter. Joda, denne karen må jo være jævla god....

Jeg syntes du ser litt mye på det negative.. Ser ut som du beskriver Shola som om han var miniputt spiller. Er absolutt ikke enig med deg i det du sier, greit nok han mister ballen iblant og driter seg ut.. Men hvem gjør ikke det når de spiller spiss.. Spisser prøver og Ameobi er ikke redd for og prøve.
Skulle han gjort som Owen og gitt fra seg ballen som til støtte hver gang, så han løpe foran mål og håpe på en retur eller der han får ballen i beina og trenger ikke og gjøre no annet enn å avslutte.

Amobi er ikke den typen spiller.. han får ballen prøver og dra av en mann og komme til avsluttning. Syntes Amobi er nyttig og ha. Han kan komme inn på kamper å avgjøre, han er vansklig og lese pga. sleive teknikken hans trøkker til i duelene selvom det ofte blir frispark imot. Syntes han fortjente en ny kontrakt med tanke på hvordan klubben er per dags dato.. Tviler på at vi får noen gode spillere dette vinduet og i hele tatt en spiss.
Ba Ba Ba!!!

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #326 på: 08. Jan. 2009, 17:04 »
Jeg la nok hovedvekten på de negative sidene ja, for det er de det er flest av. Ameobi er ingen klok spiller og jeg beskriver han som en miniputtspiller rett og slett fordi han gjør så dramatiske feil at det på mange måter kan minne om en miniputtspiller. Må ikke glemme at vi var veldig nære på å selge han i starten av denne sesongen, men ender opp med å gi han en 3-års kontrakt. Det for meg, beskriver bare at vi er i fritt fall som klubb. Det som så lovende ut før sesongen ser nå katastrofalt ut. Vi kan ende opp meg å selge Given, og kanskje mister vi Owen etter endt sesong. Jeg tror flere vil følge og ingen virkelige gode spillere vil være interessert i å komme til oss.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 08. Jan. 2009, 19:31 »
Hvor i all verden kommer denne rosen av Ameobi fra?
I alle år har Ameobi vært samtlige forummedlemmers skyteskive nummer 1. Ameobi har vært verdens dårligste fotballspiller, verdens absolutt dårligste fotballspiller. Dårligst av de dårligste, dårligere enn dårligst, historisk dårlig, helt ubeskrivelig dårlig. En helt ordinær miniputtspiller har blitt beskrevet som bedre enn Ameobi. Så blir Joe Kinnear manager. Når det ser som svartest ut scorer Shola Ameobi et par/tre mål på et par/tre gode kamper. Og plutselig så skal han få ny kontrakt?

Shola Ameobi har ikke vært noe bedre denne sesongen enn alltid har vært! Han har ALLTID spilt et par/tre finfine kamper og scoret et par/tre finfine mål, før han har blitt dårlig, dårligere, dårligst, og blitt satt på tribunen. Det har skjedd under SAMTLIGE managere denne klubben har hatt etter Sir Bobby Robson. Det kommer også til å skje under Joe Kinnear.
Tottenham-kampen var et godt eksempel på akkurat det.

Hvorfor i all verden skal det være godt nok for at den mest utskjelte av dem alle, plutselig skal være god nok til å få ny kontrakt?
Og da har vi Mark Viduka i stallen. En klassespiller, som får mer kjeft enn Ameobi hver eneste gang hans navn dukker opp. Hvorfor han får det, skjønner ikke jeg noe av.

Ameobi har ALDRI hatt fart, ALDRI hatt teknikk og ALDRI vært god til å skjerme ballen. Han har ALDRI vært i stand til å avslutte på en normal måte, og har ALDRI vært en fantastisk hodespiller. Jeg har alltid sagt at Shola er bedre enn Peter Crouch, og det står jeg fremdeles for. Men det betyr ikke at Shola Ameobi er god nok for tre nye år i Newcastle United. Overhodet ikke.

Det er på tide vi satser på KVALITET fremfor KVANTITET, dersom noen her inne har nok hjerneceller til å forstå forskjellen på de to ordene. Det vil jeg ikke garantere.

At Viduka skadet er mer verdifull enn alle de målene Ameobi scoret er satt på spissen, for å få frem et poeng, men det er likefullt helt sant. Mark Viduka er en så mye bedre fotballspiller at selv om han er skadet, så gjør han like mye nytte som Ameobi gjør når han er skadefri og spiller.

Jeg vil for alltid takke Ameobi for alle mål han noen gang har scoret mot Sunderland. Også i de kampene vi har tapt mot det ene laget det ikke er lov å tape mot. Men det gjør han ikke god nok til en ny kontrakt, etter at vi var millimeter unna å kaste ham på skraphaugen i sommer og før der igjen, i fjor vinter og i alle andre overgangsvinduer før der igjen.

Det er på tide å sette foten ned og si at NOK er NOK. Ameobi har aldri vært, og vil aldri bli god nok for Newcastle United.
Case closed.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 08. Jan. 2009, 19:47 »
Skal du ikke svare Eivind, Joakim? Synes han hadde et meget godt spørsmål til deg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 08. Jan. 2009, 19:55 »
Men det var ikke akkurat sånn at de målene Shola scoret i de kampene hadde så veldig stor betydning fra eller til.

Så det er feil å hylle Shay Given for innsatsen i kampen mot Liverpool, bare fordi innsatsen ikke hadde så veldig stor betydning fra eller til?
Selvfølgelig ikke. Men jeg synes ikke vi kan sammenligne Ameobis scoring mot Sunderland, med Givens fabelaktige opptreden mot Liverpool. Ameobi var ikke veldig mye bedre enn alle andre mot Sunderland, om jeg ikke husker helt feil. Og målet hans var vel så mye flaks som noe annet. Given hadde også flaks, bevares. Men han gikk jo utenpå absolutt alle andre som var ute på banen der. Også Steven Gerrard. Shola Ameobi var omtrent like elendig som resten av laget vårt mot Sunderland, og samtlige 11 spillere hos Sunderland, overgikk vår bestemann (som jeg i farta ikke husker hvem var) flere ganger.

Givens redninger mot Liverpool var mye, mye, mye, mye mer verdt enn trøstemålet Ameobi scoret mot Sunderland.
Selv om han slapp inn 5 mål, så var han banens suverent beste spiller, og han forhindret oss fra kanskje historiens aller største tap noensinne, som jeg er overbevist om at det kunne blitt om ikke Given hadde stått.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon