20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dårlig disposisjonering av spillere!!!!!  (Lest 3518 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

havatho

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Dårlig disposisjonering av spillere!!!!!
« på: 21. Des. 2006, 09:31 »
Synd at ikke vi kan vinne mot "store lag" nu må dæm som styrer skuta gjøre nåkka! ellers taper vi igjen mot Tottenham som er i knall form for tia. synd åsså at ikke  G. Roeder ser kor god A.Luque e. tenk for en spiss trio visst vi hadde spilt 4 3 3 med Luque, sib. Og Martins på topp d hadde vært bra d, mye mål i værtfall hilsen en som sliter med å forstå Roeder klarer jo ikke å vinne viktige kamper, å i værtfall  ikke kamper  mot lag som e over oss på tabellen å d blir ikke CL av sånt.
bebeto

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Kor bra Luque e???
« Svar #1 på: 21. Des. 2006, 13:57 »
Luque er kanskje en god fotballspiller, men på Newcastle har han ikke fått det til å fungere i alle fall. -Når laget trenger hvert poeng de kan høste synes jeg det er helt OK at Luque ikke spiller. Han har fått sjanser til å vise om han duger, og da har han ikke prestert. Derfor har jeg forståelse for at andre blir prioritert. Men i kamper hvor vi leder med minst et par mål til pause må Luque gjerne få sjansen i 2. omg. for å vise om han snart har "forstått" engelsk fotball.
Livet er svart/hvitt!

nemo

• Supersub
    • Vis profil
Re: Kor bra Luque e???
« Svar #2 på: 21. Des. 2006, 15:05 »
Sitat fra: "Brewcastle"
Men i kamper hvor vi leder med minst et par mål til pause må Luque gjerne få sjansen i 2. omg. for å vise om han snart har "forstått" engelsk fotball.

Tror det må være leeeenge siden vi har ledet med ett par mål til pause.

Dagens Newcastle setter ikke sine 100% sjanser og ender opp med å fighte for å vinne 1-0 eller 2-1...

Så da blir det vanskelig å "spille inn" Luque når hver kamp er en fightekamp.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Re: Kor bra Luque e???
« Svar #3 på: 21. Des. 2006, 15:08 »
Sitat fra: "nemo"
[
Tror det må være leeeenge siden vi har ledet med ett par mål til pause.
Dagens Newcastle setter ikke sine 100% sjanser og ender opp med å fighte for å vinne 1-0 eller 2-1...
Så da blir det vanskelig å "spille inn" Luque når hver kamp er en fightekamp.

Nettopp!
Livet er svart/hvitt!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21. Des. 2006, 19:59 »
Først av alt:
Luque. Dersom han noen gang skulle blitt god i Newcastle hadde vi nok måttet gi ham tid og prøvd å lagt opp til at ting skulle fungert for Luque. Min oppfatning er at han ikke passer spesielt godt inn i den fotballfilsofioen som Newcastle skal spille etter.
Deretter:
Denne handlingslammelsen kan delvis skyldes at man ikke har så mye å handle med. Greitt nok at Sibierski kunne blitt satt inn tidligere i går. Men that's it. Vi mønstret ett relativt godt lag, situasjonen tatt i betraktning, og hadde ikke allverden av tungt skyts på benken og sette inn (snakker altså om gårdagens kamp mot Chelsea).
Sitter også med en følelse av at Roeder kanskje ville hvile Sibierski i denne kampen. Han har vært plaget med mindere skader i flere kamper nå hvis jeg ikke tar helt feil. Og da er det ikke sikkert det er så dumt å la ham hvile en kamp inni mellom. Når Dyer uansett kunne spille igår synes jeg faktisk at det var greitt nok. Syns jeg ser tegn på at han og Martins begynner å finne ut av et  slags samarbeid, og da trenger de jo spilletid sammen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21. Des. 2006, 22:10 »
Roeder Should Have Made Changes!

Selvsagt skulle han det.

http://www.newcastleutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=314502
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

samsung

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 22. Des. 2006, 05:02 »
he is a stupid man..
ua...mun jurdahan, lean go mun ?

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 22. Des. 2006, 11:29 »
Skjnner ikke helt greia her nå jeg. Vi har tapt 2 av 11 kamper nå, begge mot Chelsea også er det plustelig ikke bra nok? Roeder er dum osv..

Luque suger i Newcastle, hvorfor la han spille? For å tilvenne seg?Jada, skjønner tankegangen, men han er jo ikke interessert i det i det hele tatt. De få målene han har putta har vært ute i europa, mot engelske lag suger han.. Hvis alle her bruker hjernen sin littegrann klarer man lett å finne ut av at et kollektivt Newcastlelag spiller bedre med andre brikker enn Alberto Luque.

Og en annen ting, jeg tror kommentarer som Samsung kommer med(i denne og martins tråden) er grunnen til at dette forumet er blitt jævlig usaklig om dagen.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

SveinInge

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 22. Des. 2006, 14:40 »
e9 me romance. Syns Roader har gjort det bra i det siste eg. Vi har hatt en skadeliste uten like og likvel vunnet mange fotballkamper. Luque er ferdig i newcastle. Bare å gi han opp.
Eneste som var mot chelsea var vel at Sib kanskje skulle kommet inn før for å vunnet de lange ballene vi skjøt opp hele tia.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 22. Des. 2006, 17:48 »
Roeder har gjort det bra i det siste.

At han har litt problemer med å se nødvendige endringer, før alarmen går, har vi visst om lenge, men han er ikke alene om å mangle den egenskapen. Det er bare de aller, aller beste managerene som har evnen til å se ting før de dukker opp. Og vi vet alle at Roeder ikke er blant de aller aller beste. Men det er da ikke Roeders feil. Alle kan ikke være like gode. Det er ikke Roeders feil at han ble ansatt som manager i Newcastle United. Styreformannen hadde et valg, men folk respekterte og aksepterte avgjørelsen han tok da han ansatte Roeder. Enkelte jublet til og med. Men straks Roeder taper en kamp i høst, selv om det er mot Chelsea. I ligacupen. Så er han en stor idiot. Da må han fjernes sporenstreks og alt er bare galt, galt, galt. Men for ikke mange dagene siden ble han hyllet selv av sine kritikere fordi vi vant flere kamper på rad og avanserte på tabellen.

Selvfølgelig er det ting han burde gjort bedre mot Chelsea, men spillerne har også et stort ansvar. Roeder kan ikke gjøre jobben for dem. Jeg er helt sikker på at han prøvde å inspirere spillerne, men det er vanskelig å gardere seg mot at noen ikke helt "har dagen". Og hvis en av våre mest sentrale spillere ikke har dagen mot Chelsea, da er det ganske så umulig å vinne kampen. Det er ingen tvil om at vi alle gjerne skulle stilt et langt sterkere mannskap mot Chelsea, enn vi gjorde. Og det er liten tvil om at Sibierski burde blitt byttet inn tidligere, og at vi burde byttet ut Parker eller Butt i stedet for Milner, men vi vet at Roeder av og til har slike problemer. Det må vi bare leve med. Og ærlig talt, det hadde neppe forandret all verden. Chelsea hadde sannsynligvis vunnet kampen uansett. Vi hadde ikke dagen. På ingen som helst måte.

Det viktige for Roeder er ikke å vinne en kvartfinale i ligacupen mot Chelsea. Det er mye viktigere å vinne hjemmekampen mot Watford i ligaen. Det er mye viktigere å få et godt resultat mot Tottenham i morgen, enn å slå Chelsea. Vi må budsjettere med tap mot ManU og Chelsea. Så må vi heller konsentrere oss om å vinne mot de andre lagene. Som vi er mer på høyde med.

Roeder er ikke den perfekte mannen for denne jobben. Han var på ingen måte mitt førstevalg når han fikk den, men han er nå engang manager, og enn så lenge, så har han gjort en akseptabel jobb. Det kunne vært verre, det kunne selvsagt også vært bedre. Men vi rykker ikke ned. Og vi havner sannsynligvis rundt tiendeplass. Nå er vi akkurat kvitt én turnering, og det bør vi være glade for, for det minker sjansen for nye skader. Ikke med spesielt mye, men vi har færre kamper, og det er positivt. For det er begrenset på hvor mange fronter et skadeskutt Newcastle kan hevde seg. Skulle vi møte Chelsea i fjerde runde i FA-cupen, og vi taper. So be it. De er et bedre lag enn oss, og da har vi bare to turneringer igjen å konsentrere oss om. Og det er ikke nødvendigvis negativt, selv om vi neppe vinner et større trofé i år. Men kan vi ærlig talt forvente det? Nei!

Roeder fortjener ros når vi gjør det bra, og kritikk når vi gjør det dårlig, men vi trenger ikke hogge hodet av ham bare fordi vi taper en kvartfinale i LIGACUPEN mot selveste Chelsea. Som selv de beste har store problemer med å slå.

At Luque ikke presterer har litt med Roeder å gjøre, men det har også mye med å gjøre at han ikke passer inn i det systemet vi spiller i dag. Og jeg vil ikke under noen omstendigheter bygge laget rundt en spiller som ikke viser den helt store VILJEN til å gjøre det bra. Luque forsvinner og det synes jeg er bra. At han er stor i Spania betyr ikke at han automatisk ville blitt stor her, om han bare hadde fått sjansen.

Han presterte ALDRI under Souness, bortsett fra i debutkampen, og han har SJELDEN prestert bra under Roeder. Han har fått en del sjanser, kanskje ikke nok, men han har kastet bort flere av de sjansene han har fått. Og da er det greit for meg. Vil du ikke spille for Newcastle, så trenger vi deg heller ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 22. Des. 2006, 22:54 »
Det er selvsagt akseptabelt at enkelte spillere ikke har dagen sin, men det er langt fra akseptabelt at manageren ikke klarer å se det.

Ellers er vel ikke tapet mot Chelsea i seg selv grunnen til at folk ønsker Roeder til helvete vekk. Man kan hete Wenger, Ferguson, Capello og Lippi men likevell tape mot Chelsea. Gårsdagens tap hadde jeg allerede tatt på forhånd. Uansett er det skuffende å se at Roeder atter en gang er handligslammet på sidelinja. Mannen minner meg mer og mer om Roy Evans.

Grunnen til at Luque ikke har prestert er at han får spille maks en kamp i måneden. Man trenger å spille seg i form ved å få spille flere kamper på rad. Milner har nettopp gått ut og sagt at dette er grunnen til at han nå kan vise noe av sitt beste for første gang i Newcastle drakta. Ellers er det en grunn til at Luque gjorde det bra i Newcastle drakta de to første kampene. Da var han i form og hadde matching i kroppen. Noe han ikke har hatt på over et år nå. Se på f.eks stortalentet SWP som opplever det samme i Chelsea. En spiller ingen kjenner igjen. Robben er også et godt eksempel. I fjor storspilte han, mens i år har Jose valgt å kjøre fire sentrale midtbanespillere. Dette har gått utover spilletiden til Robben. Også en spiller man ikke kan kjenne igjen fra fjorårets sesong.

Roeder klager på at Luque aldri har klart å tilpasset seg tempoet i PL, men hvordan i helvete skal man klare det når man kun får spille en UEFA cup kamp i ny og ne?????
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #11 på: 23. Des. 2006, 12:21 »
Sitat fra: "Romance"
Skjnner ikke helt greia her nå jeg. Vi har tapt 2 av 11 kamper nå, begge mot Chelsea også er det plustelig ikke bra nok? Roeder er dum osv..

Luque suger i Newcastle, hvorfor la han spille? For å tilvenne seg?Jada, skjønner tankegangen, men han er jo ikke interessert i det i det hele tatt. De få målene han har putta har vært ute i europa, mot engelske lag suger han.. Hvis alle her bruker hjernen sin littegrann klarer man lett å finne ut av at et kollektivt Newcastlelag spiller bedre med andre brikker enn Alberto Luque.

Og en annen ting, jeg tror kommentarer som Samsung kommer med(i denne og martins tråden) er grunnen til at dette forumet er blitt jævlig usaklig om dagen.

Fullt enig med deg, Romance.

Men om vi ikke vinner mot Tottenham idag, da er det grunn til å bli irriterte. Man taper ganske enkelt ikke mot drittlag som Tottenham, som sliter med å slå enda verre drittlag som Southend.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 23. Des. 2006, 13:15 »
Milner:

He told the Chronicle: "You play your best football when you are getting back-to-back games and that's what's happening now.

"It is difficult when you are in and out of the team to show your best form.

"Hopefully, I can continue that run this season and it is always great when you are getting picked.

"I'm just enjoying myself and want to keep on playing well."

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 23. Des. 2006, 13:32 »
eg og var frustrert over at luque ikkje fekk spele meir i en periode, men etter å ha sett han litt innser eg at han rett og slett ikkje er god nok. Han har fått lite sjansar, men når han får dei virka han lat og totalt umotivert. Uansett ville han aldri klart å slå ut duff, nzogbia, eller noken av spissane. Vi må rett og slett berre innsjå at Luque har vore ein flopp i Newcastle, og at han kanskje har spelt sin siste kamp for klubben.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 23. Des. 2006, 16:50 »
Roeder vil ikkje at Luque skal slå til. Så Luque følger bare managerens ønske.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]